Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Mam mały problem po założeniu chipa do tds. Autko poprostu zaczęło kopcić przy dodaniu gazu- czy to normalne po wymianie ???

 

Pozdrawiam

www.trofea-sport.pl
Opublikowano
Witam

 

Mam mały problem po założeniu chipa do tds. Autko poprostu zaczęło kopcić przy dodaniu gazu- czy to normalne po wymianie ???

 

Pozdrawiam

chciałes ulepszyc fabryke :lol:

Opublikowano
Witam

 

Mam mały problem po założeniu chipa do tds. Autko poprostu zaczęło kopcić przy dodaniu gazu- czy to normalne po wymianie ???

 

Pozdrawiam

chciałes ulepszyc fabryke :lol:

 

 

ulepszyć fabryke ? to jest znane od dawna bo ponoc kazdy samochód ma tzw rezerwę mocy ukrytą - a co do kpcenia to raczej nigdzie nie wyczytałem że może coś takiego wyniknąć

www.trofea-sport.pl
Opublikowano
Witam

 

Mam mały problem po założeniu chipa do tds. Autko poprostu zaczęło kopcić przy dodaniu gazu- czy to normalne po wymianie ???

 

Pozdrawiam

chciałes ulepszyc fabryke :lol:

 

 

ulepszyć fabryke ? to jest znane od dawna bo ponoc kazdy samochód ma tzw rezerwę mocy ukrytą - a co do kpcenia to raczej nigdzie nie wyczytałem że może coś takiego wyniknąć

kuzyn tez ulepszał w audi 2005r 1.9 tdi efekt podobny jak w twoim przypadku z tyłu IKARUS :mrgreen:

Opublikowano

525-tds

 

co to za chip, jeśli można wiedzieć (allegro)?? sam montowałeś, czy ktoś Ci to robił?? jeśli ktoś ==> reklamacja!! a może wtryski lekko lały już wcześniej i teraz się bardziej to uwidoczniło?

Opublikowano
525-tds

 

co to za chip, jeśli można wiedzieć (allegro)?? sam montowałeś, czy ktoś Ci to robił?? jeśli ktoś ==> reklamacja!! a może wtryski lekko lały już wcześniej i teraz się bardziej to uwidoczniło?

 

 

 

Tak z allegro i sam go instalowałem (nie filozofia), tak chciałem jeszcze zapaytać bo ten chip to dawke paliwa zwiększa ? bo wtrysków nie sprawdzałem, ale nie kopcił a teraz jakgo nawet odpalam to widać dym ???

www.trofea-sport.pl
Opublikowano

przy starcie i na wolnych nie powinien zwiększać dawki, dopiero później, gdy depniesz w pedał. pogadaj z typem, który Ci to sprzedał - co on na ten temat. Może kość jest źle dobrana do sterownika? Może czujnik temperatury itp., z całą pewnością nie powinno tak być! Poza tym kopceniem wszystko gra? Jak spalanie?

 

ps. jedna kość, czy dwie??

Opublikowano

układ wymieniałem jeden (od lewej strony patrząc od podłączenia)

a to gościa dzwoniłem i to co mi powiedział to że wszystko powinno być OK. a co do spalania to niewiem bo jeszcze nie sprawdzałem (założyłem go w środe) i przejechałem ze (może)300 km a po wskaźniku widać normalnie tylko i tak mi się wydfaje że więcej nie pali

www.trofea-sport.pl
Opublikowano
to powiedz mu, że jednak nie jest ok. skoro kopci, a przed zmianą nie kopcił. zamień układy i looknij jeszcze raz czy minimalnie nie widać dymka z lufy :norty:
Opublikowano

Tak z allegro i sam go instalowałem (nie filozofia), tak chciałem jeszcze zapaytać bo ten chip to dawke paliwa zwiększa ? bo wtrysków nie sprawdzałem, ale nie kopcił a teraz jakgo nawet odpalam to widać dym ???

 

skoro nie filozofia to czemu dymi??

bez obrazy ale jak montujesz taki syf z allegro to i masz syf z wydechu

poczytaj sobie to: http://tdi.pl/content/view/237/53/

dobry prześmiewczy artykuł :cool2:

zapewne dostaje za dużo paliwa w stosunku do powietrza i mamy chmurkę z tyłu, chcesz więcej mocy to jedź do porządnej firmy i zapłać za zrobienie tego profi, tak żeby silnik lub osprzęt nie padł za wcześnie

ps każdy silnik jest inny, jest w innym stanie,mniej lub bardziej zużyty wiec i program jest do każdego inny, to nie plug&play

Opublikowano
Witam

 

Mam mały problem po założeniu chipa do tds. Autko poprostu zaczęło kopcić przy dodaniu gazu- czy to normalne po wymianie ???

 

Pozdrawiam

 

Ja pytałem o Chiptuning w PROTECTORZE w Wejherowie to mi powiedzieli,że jak depne na światlach to Ci z tyłu nic nie zobacza od dymu :) i to normalka przy Dieslach,więc nie masz się chyba co martwić.A tak wogóle to odczuwalny wzrost mocy,bo mowili że podnosi do około 170 KM i jest to czuć?

Ale ja mam Automat i powiedzieli,że z hamowni nici,bo nieda rady zblokowac go na biegu :(

Opublikowano
nie mów że kopcenie przy dodaniu gazu jest normalne, jeżeli jest dobry program to zadymi co najwyżej przy pełnym bucie, a nie za każdym razem
Opublikowano
Podstawowa sprawa-po dobrze przeprowadzonrj modyfikacji nie ma prawa kopcić,a te wszystkie wynalazki to wielka lipa.Potem się mówi że najgorszym wrogiem BMW jest jego poprzedni właściciel(kombinator,mądrzejszy od sztabu fabrycznych inżynierów)
Ja tez mam drugi pojazd z klasycznym napedem R1100R
Opublikowano

Zgadzam sie z przedmowcami. Teraz chyba widzisz roznice miedzy profesionalnym chipowaniem za >1kzl, a allegro gdzie "nie filozofia" kupic, zalozyc i prowadzic ze sprzedawca przepychanki slowne, ze musi byc dobrze a jest zle....

Proces modyfikowania nie moze obejsc sie bez "konklawe" podczas ktorego robi sie takie poprawki by wreszcie "pojawil sie bialy dymek" (czyt. przestalo kopcic).

Moja rada: Jedz na hamownie, zobacz jaki jest faktyczny wzrost (jak wyglada wykres), w jakim przedziale obrotow co sie zmienilo. Wyciagnij wnioski lub popros by profesionalisci zrobili to za Ciebie. Nie sądze by podjeli sie oni korekty na takim wynalazku, ale moze...

Opublikowano
Dym w "polskiej szkole chiptuningu" to niestety norma. Dla przykladu w VW TDI 2,5 (sorki za przytklad z poza BMW, ale mam ciekawe doswiadczenia). W "niemcowni" ze 102 PS z TDI robia 120 PS (przy czym z fabryki wychodzi juz i tak wiecej, bo zwykle 106 do 110). A ja mialem od 130 tys km cale 137 PS na wydruku z hamowni i niezlu moment obrotowy. Oczywiscie niemiaszki na forum nie wierzyly, bo sie "nie da". Ja im podsylem wydruk z hamowni, a onio mi na to: to przeciez musi ci strasznie KOPCIC! I fakt, bo 2500 bylo widac dym, wtrazne wijace sie weze dymu czarnego po asfalcie, a powyzej 4 tys juz chmura czarna, ale auto szlo spokojnie 180 km/h i wciagalo sredniej klasy osobowki nosem na sniadanie. (Az sie pojawil czesty blad przeladowania, tryb awaryjny, w koncu niemozliwa do zdiagnozowania usterka silnika przy 350tys km, najprawdopodobniej skrzywil sie blok lub wal --> wlasnie zbieram na nowy motor :( Kolo dwumasowe i sprzeglo oraz przeguby tez raczej nie wytrzymalo jazdy "pedal dol" i to z przyczepa z lodkami). Skad takie roznice w wyciagnietej mocy u nas i za Odra? Po prostu w Polsce wywalaja z analizy z kompa tzw. krzywa dymienia lub daja jej mniejsza wage, ktora na zachodzie jest PODSTAWOWYM KRYTERIUM regulacji. Drugi myk to na maks turbodoladownie, tak na granicy wejscia w tryb awaryjny. I juz masz mega przrost mocy, na prawde bardzo odczuwalny. Ale masz przekroczona granice legalnosi i osiagnieta granice bezpieczenstwa turbiny. Zmiana warunkow atmosferycznych, temp, skladu paliwa i juz tryb awaryjny, a wtedy dluuuuuzy sie trasa do domu, oj dluzy. Sami sobie wiec odpowiedzcie, co znaczy "normalne" kopcenie i obiecany przyrost mocy w takim grubianskim chipowaniu? Cudow sie nie zrobi. Mozna albo na chama dodac poweru, albo sie naglowic, testowac i opracowac dobre programy, co robi kilka tylko firm. Czyli dobry chiptuning to jednak powazna praca programistow, doswiadczenie i rozsadek... i jezeli jest dobrze zrobiony to moim zdaniem warto, bo daje wiekszy moment na dole, wieksza elastycznosc i mniejsze spalanie. A moc i Vmax to juz poboczne kwestie, na ktore nie warto sie dac zlapac. Tylko ze to juz koszty 1-2k zaleznie od firmy. Do tego pytania o pozostale elementy ukladu napedowego, czy beda w stanie to przeniesc i wyhamowac auto.
(OO=[][]=OO)
Opublikowano
Moim zdaniem sie nadaje. Nowy motor tez nieco poprawie, ale z rozsadkiem. No i kwestia tego co z ta moca potem robisz. Dostalem dosc droga lekcje na temat tego, ze diesel to jednak nie benzynowy motor i to, ze moze byc szybki i dynamiczny nie oznacza, ze on to dlugo bedzie długo i cierpliwie znosił.
(OO=[][]=OO)
Opublikowano
Az sie pojawil czesty blad przeladowania, tryb awaryjny, w koncu niemozliwa do zdiagnozowania usterka silnika przy 350tys km, najprawdopodobniej skrzywil sie blok lub waludow sie nie zrobi.

(...)

bo daje większy moment na dole, większa elastyczność i mniejsze spalanie.

 

skoro pokrzywił się wał to widocznie było za dużo Nm na dole

dobry program nie zrobi szkody silnikowi, znam wiele diesli po modach i co najwyżej sprzęgła padają szybciej, zresztą dużo zależy od kierownika, diesla szybciej można zajeździć niż benzynę

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.