Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!!

 

Właściwie nie wniosę chyba nic nowego do tematu oprócz zdjęć, bo przepis jak folię zdejmować znalazłem na forum, ale mam nadzieję że komuś się przyda :) Z zamiarem zdjęcia folii (niestety poprzedni właściciel założył) nosiłem się od dłuższego czasu, jednak dopiero teraz znalazłem trochę czasu i chęci, ale do rzeczy:

 

Potrzebne będą:

- suszarka (jakoś miałem opory przed użyciem opalarki żeby szyby nie popękały, a używane ciężko dostać)

- nożyk z ostrym końcem

- rozpuszczalnik nitro

- szmatka

- ręcznik papierowy

- śróbokręt gwiazdkowy (do odkręcenia uchwytu w drzwiach)

- klucz nasadowy 10 (do odkręcenia szyby)

 

czas: około 5-6h z przerwami

 

Zaczynamy od podgrzania suszarką szyby w miejscu w którym chcemy zacząć. Im lepiej szyba będzie podgrzana, tym mniej kleju z folii zostanie i mniej będzie później męczenia się z rozpuszczalnikiem. Ja zaczynałem z każdą szybą od środka

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img.photobucket.com/albums/v483/ollies/Zdjcie018.jpg

Nastepnie w każdą stronę od tego miejsca odrywamy powoli folię, wcześniej podgrzewając to miejsce z którego będziemy odrywać. Odrywając najlepiej łapać folię przy samej szybie

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img.photobucket.com/albums/v483/ollies/Zdjcie020.jpg

Żeby dobrze ściągnąć folię z otwieranych okien trzeba zdjąć boczek z drzwi. Ja odrywałem mniej więcej do takiego stanu:

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img.photobucket.com/albums/v483/ollies/Zdjcie022.jpg

Resztę już przy opuszczonej szybie w środku drzwi. Teraz po kolei jak zdejmować boczek:

1. Odkręcamy uchwyt, 2 śruby

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img.photobucket.com/albums/v483/ollies/Zdjcie023.jpg

2. Odkręcamy korbkę do szyby (1 śruba) i zdejmujemy widoczną jeszcze na zdjęciu ramkę klamki (trzeba ją popchnąć do tyłu, ale można też zostawić na tapicerce, sama odejdzie bez szkody dla niej)

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img.photobucket.com/albums/v483/ollies/Zdjcie024.jpg

3. Odpinamy zatrzaski boczków. Są po bokach i na dole, w sumie chyba 7. Kiedy mamy je odpięte trzeba odchylić trochę dół i pociągnąć do góry. Zostaje coś takiego:

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img.photobucket.com/albums/v483/ollies/Zdjcie014.jpg

Trzyma się to na jakimś kleju o konsystencji silikonu, spokojnie można to odkleić i na tym samym kleju przykleić spowrotem.

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img.photobucket.com/albums/v483/ollies/Zdjcie025.jpg

Teraz trzeba wykręcić śruby z zaznaczonych miejsc, żeby można było usunąć folię z miejsc które chowają się pod uszczelkami

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img.photobucket.com/albums/v483/ollies/Zdjcie013-1.jpg

Po usunięciu folii z dołu i boków szyby przykręcamy spowrotem i skręcamy wszystko do kupy. Z pozostałych szyb folia schodzi bez ich wyjmowania, tylko trzeba dobrze podgrzewać krawędzie i zdjmować z wyczuciem.

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img.photobucket.com/albums/v483/ollies/Zdjcie010.jpg

Po usunięciu folii i starciu śladów kleju szmatką nasączoną nitro zostają smugi na szybie (resztki kleju z nitro)

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img.photobucket.com/albums/v483/ollies/Zdjcie015.jpg

Ja po wszystkim po prostu każdą szybę wytarłem osobnym ręcznikiem papierowym nasączonym nitro i później jeszcze płynem do mycia szyb.

 

I to wszystko. Autko prezentuję się teraz dużo, dużo lepiej. Zdjęcia w galerii wkrótce. W razie pytań, śmiało :D

Opublikowano
Jak mozna dorzucic cos od siebie, w przypadku uzycia opalarki uzywamy TYLKO kilkustopniowych opalarek z mozliwoscia ustawienia kilku temperatur, optymalna dla sciagania folii to okolo 80 stopni (zwykle drozsze opalarki np. BOSCH maja taka regulacje), w przypadklu tanich opalarek pozegnajmy sie odrazu z szyba... Walczylem z folia z miesiac temu, dobrze podgrzana odchodzi latwo i w zasadzie to niezla zabawa, zle dogrzana zamienia prace w katorge walki z klejem plus pozegnajmy sie z ogrzewaniem tylnej szyby. Smialo mozna uzywac suszarki ale praca idzie powoli (wolno nagrzewa folie) i wymaga skupienia i cierpliwosci bo jeden szybki ruch i zegnajcie wiazki grzewcze... Ja uzywalem suszarki z taka koncowka ktora byla w komplecie (zwezka) i szlo ladnie, proponuje sobie podzielic nozykiem folie calej szyby (wazne tylko dla szyby tylnej z ogrzewaniem) na np. paski o szerokosci 5-10 cm (dzielimy na paski poziome gdyz wiazke latwiej uszkodzic zrywajac folie w poprzek wiazki niz wzdluz) i dopiero zrywac paskami, zmniejsza to ryzyko uszkodzenia wiazek... Pozdrawiam!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.