Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

Mam taki objaw: jak dojeżdżam do skrzyżowania i hamuje z dużej prędkoości to wszystko jest ok, ale gdy prędkośc jest w okolicy 20-30km/h przed samym zatrzymaniem zaczyna wpadać w wibracje :duh: .

Po całkowitym zatrzymaniu przestaje...chyba tarcze i klocki nie maja na to wpływu, bo wyglądaja na proste. Z reszta drgało by podczas całego hamowania a nie tylko przed samym zatrzymaniem...Czy może to być wina silnika krokowego bo na wolnych obrotach, szczególnie jak jest zimny faluje od 750-800 do około 900 - 1000obr/min? A może poduszki pod silnikiem? Czy moę wina przeniesienia napędu?

O co chodzi??? :mad2:

Opublikowano
witam

Mam taki objaw: jak dojeżdżam do skrzyżowania i hamuje z dużej prędkoości to wszystko jest ok, ale gdy prędkośc jest w okolicy 20-30km/h przed samym zatrzymaniem zaczyna wpadać w wibracje :duh: .

Po całkowitym zatrzymaniu przestaje...chyba tarcze i klocki nie maja na to wpływu, bo wyglądaja na proste. Z reszta drgało by podczas całego hamowania a nie tylko przed samym zatrzymaniem...Czy może to być wina silnika krokowego bo na wolnych obrotach, szczególnie jak jest zimny faluje od 750-800 do około 900 - 1000obr/min? A może poduszki pod silnikiem? Czy moę wina przeniesienia napędu?

O co chodzi??? :mad2:

 

cos z tym falowaniem nie tak....obroty w automacie powinny byc w granicach 750-800 a w manualu ok.900-1000obr/min zobacz na postoju czy przy przegazowaniu i puszczenia gazu tez to robi...jak tak to by odpadla wina napedu a pozostaly by poduszki czy moze przeplywka :norty:

Opublikowano

aha. Czyli u mnie jest trochę niżej...musze sie jeszcze temu bliżej przyjrzeć. Być moze drga bo te obroty są za niskie i jak puszczę pedał gazu to spadają na tyle nisko że zaczyna trząść budą....I to by może sie zgadzało - nie da się jechać bez dodawania gazu np. na 1 lub 2 biegu. Miałem wcześniej Vectre i tam można było nie wciskać gazu i jechał. W A4 tak samo. Więc to może wina tych obrotów...albo związane jest to z tym silnikiem krokowym bo podobno przy bardzo zabrudzonym obroty falują...

 

Jak można trochę podkręcić obroty?

Opublikowano
aha. Czyli u mnie jest trochę niżej...musze sie jeszcze temu bliżej przyjrzeć. Być moze drga bo te obroty są za niskie i jak puszczę pedał gazu to spadają na tyle nisko że zaczyna trząść budą....I to by może sie zgadzało - nie da się jechać bez dodawania gazu np. na 1 lub 2 biegu. Miałem wcześniej Vectre i tam można było nie wciskać gazu i jechał. W A4 tak samo. Więc to może wina tych obrotów...albo związane jest to z tym silnikiem krokowym bo podobno przy bardzo zabrudzonym obroty falują...

 

Jak można trochę podkręcić obroty?

 

wez sprubuj najpierw przeczyscic krokowy...moze tak jak piszesz ze to jest przyczyna...ja bym tak zrobil bo moim zdaniem obroty same sie nie przestawili....musi byc zawsze jakas przyczyna :P sprubuj tez przeczyscic przeplywke /ten czujnik w przeplywce/ tylko delikatnie ...wata z acetonem lub moze byc zmywacz do paznokci lub rozpuszczalnik nitro :norty:

Opublikowano

w 318tds mam obroty max 800 i sam jedzie po puszczeniu gazu

mialem tez problem z wibracjami i pomogła wymiana paska od alternatora i napinacza. w prawdze poduchy tez zmienilem ale nie bylo całkowitej poprawy

 

nie jestem tego pewien, ale chyba 1000 to za duzo jak na obroty do diesla

Opublikowano

Właśnie zastanawiały mnie te obroty...1000 to dośc wysoko. Zobaczyłem jak wygląda sprawa. No i faluje jak jest zimny. Falowanie w granicach 750-800 do 900 czasem 950obr/min.

I chyba jeszcze jedna rzecz, ale to muszę jeszcze potwierdzić - wydaje mi sie ze jak wciskam sprzegło to obroty są bardziej stabilne ok.900, a jak stoi na biegu jałowym to faluje...Ale tak jak powiedziałem - to jest moje wstępne odczucie i jeszcze sie temu bliżej przyjrze.

Czy to możliwe???

 

Ale za tego krokowca sie wezme i za przypływke też tylko niech sie troche cieplej zrobi bo i olej jest do wymiany.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Mam jeszcze pytanie do kolegi Zbigniewst'a - bo ma 320d.

Chcę sie zabrać za wyczyszczenie krokowca ale nie wiem gdzie go szukać.

Wszedłem an stronę http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=AL71&mospid=47634&hg=13&fg=15 i tam nie ma zaznaczonego.

Szukałem tez na innych schematach pod nazwa IDLE REGULATOR SYSTEM i tez nic nie znalazłem.

 

Prosibym o jakis schemat albo może zdjecie.

Dzięki

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Pojawiły sie nowe objawy. Oprócz tego że trzęsie przy hamowaniu, dziś rano usłyszałem dziwne dźwięki z przodu - jakby od strony pasażera.

Tak jakby koło pasowe mające duży luz zaczęło hamować - na początku szybko a potem coraz wolniej o wolniej i wolniej aż nastaa cisza i przestało telepać budą.

Ktoś pomoże?

Opublikowano
Wahacze ok. z reszta jak całe zawieszenie. Sprawdzałem dwa razy u mechanika i byłem an szarpakach. To nie to. Zacząłem obstawiać tarcze ale ostatni dzięk podczas hamowania nie wskazywał na to - jakby stara młockarnia sie zatrzymywała:)oczywiście przekoloryzowałem - nie aż tak ale podobnie coraz wolniej i wolniej...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Co do tych wibracji przy hamowaniu - gośc w ASO podał mi kolejną prawdopodobną przyczynę: koło pasowe - tłumik drgań 850zl:(

trochę dużo jak na "może to być"...

 

co Wy na to - jest taka szansa?

Opublikowano

Jeszcze jadna diagnoza jaka udało mi sie zrobić.

Wibracje pojawiają się gdy rozpędzę auto do dość dużej prędkości i trochę przejadę. Gdy wyrzucę na luz i prędkość spadnie do ok. 50-40km/h zaczynaja pojawiać się wibrację które narastają wraz ze zmniejszającą się prędkością :shock:

Sytuacja ta występuje tylko gdy wyrzucę na luz - gdy hamuje na biegu tego nie ma....

czuć że to coś związanego z silnikiem bo zaczyna telepać przodem :?

gdyby byly tarcze to:

1. telepałoby też przy wyższych prędkościach

2. na biegu też

a tak nie jest :roll:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.