Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

W którym miejscu w samochodzie macie umiejscowiony sterownik (moduł) tempomatu(65 71 1 387 625) nr 1 na rys. http://bmwfans.info/original/E32/Lim/740i-M60/ECE/L/A/1993/04/mg-66/ill-66_0057/.

Rozebrałem dzisiaj boczek od głośnika od strony nóg kierowcy i pod nim już chyba w progu leżał sobie podpięty, ale zmasakrowany od uderzenia (wypadku) sterownik tempomatu. Katalog pokazuje że ten sterownik jest w skrzynce komputerów w komorze silnika. Czy ten mój powinien być tam gdzie go znalazłem? Kostka oryginalna a kable nie za długie więc to chyba nie przypadek, a przy okazji dowiedziałem się dlaczego mój tempomat nie kuka. Moja becia to kwiecień 1993 z silnikiem M60 4.0. Powiedzcie jak jest u Was i gdzie on tam powinien być zamocowany bo leżenie w progu to raczej kiepskie położenie sterownika.

Ten mój wyglądał tak jak na poniższym zdjęciu (rozciąłem obudowę aby wyjąć płytkę, która okazała się połamana).

http://img166.imageshack.us/img166/7198/sterownikqq6.th.jpg

Pzdr

Chester

..:: Burzę Mity Wyobraźni ::..
Opublikowano

no wyżej napisałem gdzie on się znajduje u mnie a gdzie powinien być wg ETK.

Co do zakupu do zobacze bo juz dalem cynk do BOR-u o ten moduł. :)

..:: Burzę Mity Wyobraźni ::..
Opublikowano
Hej,,

Jak mi powiesz gdzie on jest to ci go wymontuje z mojej rozbitej i sprzedam za pare groszy jeśli przetrwał oczywiście :lol:

Ty chyba czciałej abym opory ci pomierzył,, niestety nie mam sprawnego miernika :(

Pozdro

to ja prosiłem o wartości oporu...

a co do umiejscowienia sterownika tempomatu to chyba nie ma oddzielnego sterownika tempomatu tylko steruje nim EML przynajmniej w 750 ponieważ włacznik jest z nim połączony!!!

ja też mam problem z tempomatem , bo się nie załącza i nie wiem czy to wina EML , czy bardziej prawdopodobne włącznik tempomatu ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
ale tam obok nóg kierowcy przy głośniczku to nie jest przypadkiem sterownik zamka centralnego? ;) może ktoś jak składał to sobie pomieszał? :D

BMW E32 750iA '91 (magia V12 :twisted2: ) & Honda Shadow VT 1100 -custom- chopper

Ex: BMW E32 735i'87, Mercedes-Benz W123 300 D'79, Ford Fiesta '92, Honda VF 750 F'83, Jawa 350'88, Fiat 126p'89, Yamaha RJX 80 SE'87,Motorynka...

:arrow: Schematy E32 :arrow: CERBER -bezpieczeństwo IT

Opublikowano
ale tam obok nóg kierowcy przy głośniczku to nie jest przypadkiem sterownik zamka centralnego? ;) może ktoś jak składał to sobie pomieszał? :D

tak to koło nóg kierowcy to sterownik centralnego zamka!!!

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

zdjęcie takie jak w pierwszym poście. Na obudowie oznaczenia:

212/011/001

1 387 626

1693002

12V

 

Podłączone to jest do niebieskiej wtyczki 26-cio pinowej.

Wg ETK oznaczenie jak powyżej, czyli 1 387 626 pokazuje moduł cruise control.

To jak to jest?

Prosze popatrzeć na zdjęcie w pierwszym poście.

Jeszcze jedno - centralny zamek u mnie działa normalnie, a tempomat ni chu chu.

..:: Burzę Mity Wyobraźni ::..
Opublikowano

Nie wiem czy się nie mylę - odpisuję przeglądając dokumentacje jakie zgromadziłem - wydaje mi się, zakładając że moduł jest sprawny, trzeba byłoby sprawdzić pod tylnym siedzeniem przekaźnik K20 (link z rysunkiem wyjaśniającym który to, poniżej)

:arrow: http://arahnet.org/bmw/e32/bezpieczniki-bmwE32-249433.pdf

 

Chociaż nie mam tempomatu (w ogóle) to miałem przygodę z takim przekaźnikiem, tyle że u mnie taki przekaźnik odpowiadający za światła był zasyfiony - standard, styki - no i w efekcie wyłączał mi światła zawsze w nocy i zawsze wtedy coś się miało ze mną mijać ;) Więc sprawdź od takich pierdółek, bo może się okazać że tylko któryś z bezpieczników jest walnięty lub syf na stykach.

 

Wg tego co wyczytałem to EML był w wersjach 730, 735 natomiast w 750 oznaczony jest jako TEMPOMAT (no i czymś się różni, ale noga jestem z tych rysunków :P ) - to tak na wypadek gdybyś chciał sprawdzić jego stan przed włożeniem (wpięciem):

:arrow: http://arahnet.org/bmw/e32/e32_92_etm.pdf (uwaga! 17 MB)

 

No i najważniejsze! Sprawdź czy włącznik nie jest oberwany, może jakiś kabelek nie styka! :mrgreen:

BMW E32 750iA '91 (magia V12 :twisted2: ) & Honda Shadow VT 1100 -custom- chopper

Ex: BMW E32 735i'87, Mercedes-Benz W123 300 D'79, Ford Fiesta '92, Honda VF 750 F'83, Jawa 350'88, Fiat 126p'89, Yamaha RJX 80 SE'87,Motorynka...

:arrow: Schematy E32 :arrow: CERBER -bezpieczeństwo IT

Opublikowano
bardzo możliwe że w 740 jest oddzielny moduł tempomatu !! bo u Ciebie chyba nie ma EMla czy jest?

 

nie - nie mam EML-a

..:: Burzę Mity Wyobraźni ::..
Opublikowano
Hej,,

Jak mi powiesz gdzie on jest to ci go wymontuje z mojej rozbitej i sprzedam za pare groszy jeśli przetrwał oczywiście :lol:

Ty chyba czciałej abym opory ci pomierzył,, niestety nie mam sprawnego miernika :(

Pozdro

to ja prosiłem o wartości oporu...

a co do umiejscowienia sterownika tempomatu to chyba nie ma oddzielnego sterownika tempomatu tylko steruje nim EML przynajmniej w 750 ponieważ włacznik jest z nim połączony!!!

ja też mam problem z tempomatem , bo się nie załącza i nie wiem czy to wina EML , czy bardziej prawdopodobne włącznik tempomatu ...

No widzisz,, niby ostatnio dość mocno ślede co dzieje się na forum to i tak co nieco mi umyka,,

No nic,, jeśli jeśli coś będziecie potrzebować z tego tempomatu to pisać,, wykręce i oddam za pere groszy :D

http://img182.echo.cx/img182/3667/bmwx25qo.jpg

Sprzedaje materiał na podsufitki.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
kupiliśmy dziś tempomat na sterowniku jest napisane 8360043, 408.201/012/001 VDO 27/95 teraz pytanie czy bedzie pasował do E32 oraz gdzie go zamontować? mam linke, sterownik, manetka-juz włożona.

Mamuuussiu a czemu ci ludzie klęcza?

......... bo to synku jedzie siódemka!

http://img355.imageshack.us/img355/6865/s5000290mz8.jpg

Leokadia, Amelia, Przemek, Marcin

http://7er.pl/customprofilepics/profilepic345_1.gif

WIELE SERC, JEDNO BICIE. BMW PONAD ŻYCIE

www.bmwteam.boo.pl

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Nie wiem czy się nie mylę - odpisuję przeglądając dokumentacje jakie zgromadziłem - wydaje mi się, zakładając że moduł jest sprawny, trzeba byłoby sprawdzić pod tylnym siedzeniem przekaźnik K20 (link z rysunkiem wyjaśniającym który to, poniżej)

:arrow: http://arahnet.org/bmw/e32/bezpieczniki-bmwE32-249433.pdf

 

Chociaż nie mam tempomatu (w ogóle) to miałem przygodę z takim przekaźnikiem, tyle że u mnie taki przekaźnik odpowiadający za światła był zasyfiony - standard, styki - no i w efekcie wyłączał mi światła zawsze w nocy i zawsze wtedy coś się miało ze mną mijać ;) Więc sprawdź od takich pierdółek, bo może się okazać że tylko któryś z bezpieczników jest walnięty lub syf na stykach.

 

Wg tego co wyczytałem to EML był w wersjach 730, 735 natomiast w 750 oznaczony jest jako TEMPOMAT (no i czymś się różni, ale noga jestem z tych rysunków :P ) - to tak na wypadek gdybyś chciał sprawdzić jego stan przed włożeniem (wpięciem):

:arrow: http://arahnet.org/bmw/e32/e32_92_etm.pdf (uwaga! 17 MB)

 

No i najważniejsze! Sprawdź czy włącznik nie jest oberwany, może jakiś kabelek nie styka! :mrgreen:

 

przekaźnik K20 jest od termo przełącznika tak przynajmniej jest napisane na schemacie (opisie bezp.)

Mamuuussiu a czemu ci ludzie klęcza?

......... bo to synku jedzie siódemka!

http://img355.imageshack.us/img355/6865/s5000290mz8.jpg

Leokadia, Amelia, Przemek, Marcin

http://7er.pl/customprofilepics/profilepic345_1.gif

WIELE SERC, JEDNO BICIE. BMW PONAD ŻYCIE

www.bmwteam.boo.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.