Skocz do zawartości

Trudny wybór silnika (m5 3,6; m3 3,0; m52b28) do e30


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam poważne plany co do zmiany auta i przebudowy w określonym celu. Wybór padł na relatywnie lekkie e30 coupe, bądź sedan. Problem w tym, że jedną z najważniejszych cech auta musi być świetne wyważenie, w tym celu poszukuję danych na temat wyważenia auta w serii i danych silników jak w temacie(chyba, że ktoś ma lepsze propozycje):

stosunek wagi do mocy i zakresu jej rozwijania. Przedewszystkim autko musi być lekkie i wyważone, a przy okazji dysponować mocą w okolicach 300 koni.

Dzieki za wszystkie podpowiedzi i sugestie.

Opublikowano

- M52B28 waży ok 170kg

- S50B30 (M3 3.0) waży ok 210-215kg

- S38B36 (M5 3.6) waży ok 230kg

 

Podane masy to silnik bez skrzyni ale z całym osprzętem. M52 za słaby, S38 za ciężki. Zostaje S50 lub coś z nowszych silników np M54B30 - silnik z alu blokiem, w serii 240KM a po modach jeszcze więcej. No i mniejsze ryzyko na trafienie zajeżdżonego jak w przypadku 10 lat starszego S50

www.turboBMW.pl
Opublikowano

Nowszy silnik to rzeczywiście dobry wybór, myślałem też nad silnikiem z e46 m3, ale problem w tym, że im nowszy motorek tym wiecej techniczki-elektryczki, a wolałbym tego uniknąć ;)

Napewno rozważę opcję z m54b30 dzięki

Opublikowano
Powiem ci że ja też wole silniki bez zbędnej elektroniki, te warunki spełniają silniki z M3 / M5 na żeliwnym bloku, no ale i masa większa i przebiegi także. Jednak jak miałbym swapować we własnym garażu to wybrał bym właśnie coś prostszego. Jak będzie ci to robić firma to weź nowszy silnik bo to nie ty będziesz miał problemy z elektroniką :wink:
www.turboBMW.pl
Opublikowano
Widzę kolego że twoje bawarki to nie były zwykłe szachownice ;) motorek 3,2 -pewnie z m3, no a 2 i pół literka zaopatrzone było w turbo. Popraw mnie jeśli się mylę i czy te przeróbki były zrobione przez Ciebie?
Opublikowano
Mylisz się tylko z 3,2 - w E23 były silniki M30 o takiej pojemności. Reszta sie zgadza. Wszystko robię sam łącznie z elektryką i strojeniem, można powiedzieć że trochę się na tym znam :wink:
www.turboBMW.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.