Skocz do zawartości

[e39] bylem w serwisie wzialem VIN i nic nie wiedza


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

chce kupic e39 dieslu. wzialem vin od goscia i zadzwonilem do stolicy do serwisu/salonu bmw i podalem vin i nic. wiedza tylko co to za samochod kto kupil kiedy produkcja jaki bajery ma i koniec zadnego wpisu i informacji o ksiazce serwisowej. wlasciciel ma 525tds z `98 z przebiegiem 255tys km i serwisowana byla przez pierwsze pare lat w niemczech w aso bmw a potem jakies inne pieczatki nie serwisowe ale tez niemieckie z tej samej miejscowosci co serwis i salon bmw. ksiazka konczy sie na 2006 roku i 190 tys km. ksiazka nosi normalne znaki uzytkowania, rozne kolory pieczatek i niby jest ok

stan ogolny wzrokowo to prawie zadnych przetarc siedzienia i kierownicy.

CO WY NA TO?

Opublikowano

tez sie slyszalo o takich przypadkach, ale troche dziwne lub ktos zaniedbal moze swoje obowiazki aso. ale jesli bylo serwisowane przez pierwszych pare lat i nic niema szczegolnie ze byl pare razy w tym samym serwisie.

albo przejdz sie osobiscie do serwisu

 

przeciez jest duzy obiekt w poznaniu chyba.....??????

PRANIE TAPICEREK SAMOCHODOWYCH 0 504 256 487
Opublikowano

Z tym serwisem to jest tak, ze powinni miec informacje o serwisowaniu autka przez ten okres, w ktorym byl serwisowany w ASO.

W niemczech mozesz rowniez serwisowac autko poza ASO i rowniez wbijaja pieczatki to ksiazki serwisowej ale nie ma tego w bazie danych BMW.

Opublikowano

Witam,

Powinni mieć te dane jeżeli auto było serwisowane w aso, ale jak było kupione w Polsce (tak było w moim przypadku) to jeżeli ostatni serwis był przed 2004 rokiem to nie będą mieć żadnych informacji o aucie bo jak zmienił się właściciel BMW Polska to nie zostawili bazy danych :duh:

Pozdrawiam,

Kamil
Opublikowano

niestety nie wszystkie BMW sa w systemie - na sprawdzanych przeze mnie osobiscie 10 sztuk tylko 3 byly w systemie ale i tak bylo warto bo okazalo sie, ze mialy o polowe zmniejszony przebieg ;)

 

nawet jesli ktos w niemczech serwisowal auto w ASO BMW to pod koniec lat '90 nie wszystkie dane byly wprowadzane do systemu i pozostaje Ci jeszcze jeden manewr czyli wziac adres i tel z ostatniej pieczatki serwisowej, zadzwonic do nich, podac nr i miec nadzieje, ze komus bedzie sie chcialo poszukac i udzielic Ci informacji czy rzeczywiscie serwisowali takie auto u siebie i kiedy - ale to niestety nic pewnego :(

 

mozna jeszcze pojechac do ASO BMW i sprobowac sprawdzic przebieg z kluczyka bo podobno w nim nie tak latwo zmienic dane a jak Ci wyskoczy blad to na 99% byl krecony

szukam zadbanej, bezwypadkowej E39 kombi w automacie, z ksenonami, z dużym komputerem najchętniej 528i (ok 30 tys. PLN), 530d, 525d (ok. 40 tys. PLN) z realnym przebiegiem nie wiekszym niz 300 tys. km ;) no i raczej nie z Francji i Włoch ;)
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Dzwoniłem dziś do serwisu i powiedziani mi że BMW wie o swoich samochodach wszystko jeśli tylko były serwisowane w autoryzowanym punkcie, jeśli są wpisy do książki z ich serwisu to zawsze można sprawdzić historię a jeśli są wpisy i historii nie ma to znaczy że książkę ktoś kupił....

co u turasów jest normą. :mrgreen:

Opublikowano

polecam lekture z instrukcja obslugi "powstawania" ksiazki serwisowej ;)

 

http://autofoto.pl/forums/thread/9887.aspx

 

To co jest na allegro powstaje mniej więcej w ten sposób. Oczywiście nie można powiedzieć, że każdy samochód przechodzi taką ścieżkę zdrowia, ale każdy powinien wiedzieć, że takie też są.

 

 

1. Kupujemy od Turasa np. BMW w jednej z poniżej wskazanych dzielnic Berlina:

- Kreuzberg

- Pankow

- Lichtenberg

- Moabit

 

Za grosze - bo nikt tego nie chce.

 

 

2. Oczywiście samochód ma 700 tys przebiegu (albo i milion siedemset) i jest ogólnie zapuszczony, choć może być bez wypadku

 

 

3. Przyjeżdzamy do BRoP (Banana Republic of Poland)

 

 

4. Auto kierujemy na myjnię, polernię, picownię, perfumerię.

 

 

5. Przychodzimy do domu i odpalamy kompa z netem bo będzie BARDZO potrzebny

 

 

6. Za pomocą www.google.com ustalamy adres i nazwę serwisu BMW w Berlinie. Po co - o tym dalej, Ustalenia mamy np takie: http://www.google.pl/search?hl=pl&q=BMW+service+Berlin&btnG=Szukaj&lr=

 

Grzebiąc w pierwszym z brzegu - http://www.bmw-beckmann.de/?menu=kontakt dajmy na to, że podoba nam się taki adresik:

 

BMW Service BECKMANN

 

Am Müggelpark 6

15537 Gosen

 

Po co to wszystko ? Spokojnie, zaraz się dowiecie.

 

 

7. Odpalamy adresik www.allegro.pl i szukamy wyrobu pieczątek O - jakie to proste: http://www.allegro.pl/item223682338_tanie_pieczatki_wagraf_2_za_jedyne_13_5_fv.html. Klikamy i zamawiamy piecząteczkę serwisu BMW z p. 6 - co oczywiście nie stanowi żadnego kłopotu. Ponosimy pierwsze koszta - 13,50 + koszt wysyłki.

 

 

8. Pozostając na allegro kupujemy proszę Was książeczkę serwisową do BMW. Co ? Że problem? Ależ skąd - już jest:

http://www.allegro.pl/item226255153_bmw_ksiazka_serwisowa_oryginalna.html

KupTeraz i ponosimy kolejny koszt - 37 złotych z wysyłeczką wprost pod drzwi apartamentu.

 

 

9. Nie zmieniając na razie adresu wpisujemy w wyszukiwareczkę allegro hasełko "Korekta liczników"

No i proszę - już jest - http://www.allegro.pl/item224494730_korekta_licznikow_samochodowych_tachografow.html

Nawet skłonny dojechać do nas. Ponosimy kolejne koszty, niechajże będzie to dwie stówki.

 

 

10. Zgodnie z założeniem p. 8 cofamy sobie liczniczek do 200.000 km najlepiej by fajnie wyglądało ustawiamy na 197.000

 

 

11. Wydając w Tesco dwie dyszki na piwko siadamy wespół w zespół z kumplem od wódzi do stolika i pijąc dwudyszkowe piwko z Tesco wypisujemy książeczkę serwisową z p. 8 pieczątkując intensywnie piecząteczką z p. 7 co i raz zmieniając tusz w pieczatce (bo przecie koleś serwisował wóz 12 lat to i różne odcienie się teges no jak to Stasiu było - wyblakli nie?). O kolorach długopisu nie wspominając.

 

 

12. Robimy cyfróweczką zdjęcia, fotoszopik, wystawiamy aukcyjkę na allegro pt "Bezwypadkowy, mały przebieg, książka serwisowa"

 

 

13. I wszystko by było cacy gdyby nie dwa małe drobiazgi moi drodzy

 

Drobiazg #1 - biorąc taką ksiażeczkę do rąk to widzimy dziwnie wiele błędów ortograficznych w języku niemieckim.

 

Drobiazg #2 - na ostatniej stronce książeczki, druczkiem drobnym widnieje niepozorny ale jakże wiele wyjaśniający wpis:

 

"Printed in China 2007" :twisted2:

 

http://autofoto.pl/photos/autobiznes/images/13809/original.aspx

szukam zadbanej, bezwypadkowej E39 kombi w automacie, z ksenonami, z dużym komputerem najchętniej 528i (ok 30 tys. PLN), 530d, 525d (ok. 40 tys. PLN) z realnym przebiegiem nie wiekszym niz 300 tys. km ;) no i raczej nie z Francji i Włoch ;)
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Są też książeczki bez "Drukowano w Chinach" :duh: :mrgreen:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzwoniłem dziś do serwisu i powiedziani mi że BMW wie o swoich samochodach wszystko jeśli tylko były serwisowane w autoryzowanym punkcie, jeśli są wpisy do książki z ich serwisu to zawsze można sprawdzić historię a jeśli są wpisy i historii nie ma to znaczy że książkę ktoś kupił....

co u turasów jest normą. :mrgreen:

 

ktokolwiek Ci to powiedzial, byl w bledzie

 

jedyna mozliwosc sprawdzenia w wielu przypadkach, to dzwonienie do serwisu, w ktorym niby samochod byl serwisowany

 

w moim przypadku bylo tak, ze serwis byl przez caly czas w jednym miejscu i to mi potwierdzili, w bazie aso bmw pl nie ma mojego samochodu... i to jest bardziej norma niz wyjatkiem - pisze na podstawie wlasnego sprawdzania

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Ale tak mi powiedziano teraz.Wcześniej swój sprawdzałem przez kolegę w Niemczech.
Opublikowano

czasem nie ma a czasem jest faktycznei nie jest to do konca wyrocznia, moj jest ale nie wszytsko jest dokladnie opisane mimo iz kupowalem z salonu [niemcy] to dzwonilme do tego salonu [w miejscowosci obok:)] w ktorym byl serwisowany i potwierdzili ze auto bylo u nich podali kiedy ostatni raz i przy jakim przebiegu

 

pozdrawiam,

darek

[500 656 500] sprzedam nr - starter GSM idealny dla salonu BMW - 608 BMW BMW czyli 608 269 269
Opublikowano

 

Drobiazg #2 - na ostatniej stronce książeczki, druczkiem drobnym widnieje niepozorny ale jakże wiele wyjaśniający wpis:

 

"Printed in China 2007" :twisted2:

 

http://autofoto.pl/photos/autobiznes/images/13809/original.aspx

 

Dobre, dobree, wkoncu ktoss napisał jak to mniej wiecej wyglada:) hehe

A co do "Printed in 2007" to wystarczy tylko rozpiac stara okładke i wpiąc do nowego środka i po kłopocie:) Ksiażka wyprodukowana w np 2002roku. Troche przybrudzić środek zeby wyglądał na równie zniszony z okładka:)

Nie takie patenty słyszałem....

Opublikowano

dora dobra dobze piszecie ale.....

ktos kupuje nowe bmw i to piatke i diesla ktory jest drozszy od podstawowej benzyny to niestac go nawet nawet na pierwszy wpis do ksiazki serwisowej?????????????

ten tds niemial zadnego odnotowanego wpisu. ktos kupil i koniec.

a pieczatki sa przez pierwsze pare lat z miejscowosci co mieszkal i gdzie kupil i gdzie serwisowal.

troche dziwne co?

Opublikowano

tak jak napisałem wczesniej, kartki mozna w kazdym momencie podmieniccc... Np od strony, nie wiem, 10tej beda juz nieorginalne wpisy w ksiązceee... Wszystko jest mozliwe, wierzz mi. Nie twierdze ze akurat ta jest kombinowana ale roznie to bywaa...

Skup sie raczej na stanie auta a nie na tej ksiazce.

Opublikowano

cuda i dziwne rzeczy sie zdazaja.

niemusi to byc tylko Polska czy Rosja............

mieszkam niedaleko starej dzielnicy ktora sie nazywa DZIELNICA CUDOW lub SEKSU I BIZNESU - tam to odchodza numery a taki cos to moze bys pomylka lub ktos zaniedbal lub dane utracone. ale jakby nie patrzyl nad takim autem trzeba sie zastanowic

PRANIE TAPICEREK SAMOCHODOWYCH 0 504 256 487
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
dora dobra dobze piszecie ale.....

ktos kupuje nowe bmw i to piatke i diesla ktory jest drozszy od podstawowej benzyny to niestac go nawet nawet na pierwszy wpis do ksiazki serwisowej?????????????

ten tds niemial zadnego odnotowanego wpisu. ktos kupil i koniec.

a pieczatki sa przez pierwsze pare lat z miejscowosci co mieszkal i gdzie kupil i gdzie serwisowal.

troche dziwne co?

 

nie jest to dziwne, aby sie dowiedziec/potwierdzic historie tego samochodu musisz dzwonic do aso, gdzie byl serwisowany - najczesciej wlasnie tak trzeba sprawdzac historie samochodu

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
dora dobra dobze piszecie ale.....

ktos kupuje nowe bmw i to piatke i diesla ktory jest drozszy od podstawowej benzyny to niestac go nawet nawet na pierwszy wpis do ksiazki serwisowej?????????????

ten tds niemial zadnego odnotowanego wpisu. ktos kupil i koniec.

a pieczatki sa przez pierwsze pare lat z miejscowosci co mieszkal i gdzie kupil i gdzie serwisowal.

troche dziwne co?

 

Pisałem kiedyś w podobnej sprawie do kolegi Os_ któy rozkodowuje dane z VINu i odpisał mi, że w Polsce nie mają bazy danych napraw poza ASO w Polsce. Pozostaje jedynie zadzwonić pod jakiś nr z pieczątki

Opublikowano
dora dobra dobze piszecie ale.....

ktos kupuje nowe bmw i to piatke i diesla ktory jest drozszy od podstawowej benzyny to niestac go nawet nawet na pierwszy wpis do ksiazki serwisowej?????????????

ten tds niemial zadnego odnotowanego wpisu. ktos kupil i koniec.

a pieczatki sa przez pierwsze pare lat z miejscowosci co mieszkal i gdzie kupil i gdzie serwisowal.

troche dziwne co?

 

Pisałem kiedyś w podobnej sprawie do kolegi Os_ któy rozkodowuje dane z VINu i odpisał mi, że w Polsce nie mają bazy danych napraw poza ASO w Polsce. Pozostaje jedynie zadzwonić pod jakiś nr z pieczątki

 

Jak ja lubie takie wpisy na forum - slyszalem kiedys gdzies od kogos ale w sumie to nie jestem pewien - prosze nie wprowadzac w blad i poczytac inne posty lub sprawdzic samemu - jezeli auto jest w systemie to i w PL maja dane, moga nie miec (co sie zdarza dosc czesto) jesli ktos nie wprowadzil do systemu lub bylo serwisowane w jakims malym warsztacie - przerabialem to osobiscie kilka razy a jak widze kolega darcik rowniez

 

czasem tez niestety w naszych serwisach po prostu im sie nie chce sprawdzic albo chca zeby podjechac osobiscie albo zeby przeslac im faksem kopie dowodu rejestracyjnego

szukam zadbanej, bezwypadkowej E39 kombi w automacie, z ksenonami, z dużym komputerem najchętniej 528i (ok 30 tys. PLN), 530d, 525d (ok. 40 tys. PLN) z realnym przebiegiem nie wiekszym niz 300 tys. km ;) no i raczej nie z Francji i Włoch ;)
Opublikowano

Baza Danych :

kazde Auto jak wjedzie do servisu przechodzi tak zwane zapytanie o dotychczasowych naprawach, po odczycie z Klucza kilosow automatycznie pojawia sie baza danych pojazdu i wszystkie zwiazane z tym samochodem naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne.

Nawet sa wiadomosci nie dotyczace pieczatek w servisie tylko przygodne odwiedziny,Kazde BMW ktore zostawiamy w BMW jest potwierdzone wpisem do rejestru nawet jak jest to tylko przygotowanie Auta do zimy: sprawdzenie plynu chlodniczego i plynu spryskiwaczy , wiekszosc ASO robi to za darmo ale i tak musza wpisac do rejestru , bo w razie "W" ASO musi miec dowod na to ze pojazd byl w Servisie i co bylo robione gdyby okazalo sie ze komus zamarzla woda zamiast plynu w Chlodnicy.

Wpis w ASO to tak jakby rodowód pojazdu.

Opublikowano
dora dobra dobze piszecie ale.....

ktos kupuje nowe bmw i to piatke i diesla ktory jest drozszy od podstawowej benzyny to niestac go nawet nawet na pierwszy wpis do ksiazki serwisowej?????????????

ten tds niemial zadnego odnotowanego wpisu. ktos kupil i koniec.

a pieczatki sa przez pierwsze pare lat z miejscowosci co mieszkal i gdzie kupil i gdzie serwisowal.

troche dziwne co?

 

Pisałem kiedyś w podobnej sprawie do kolegi Os_ któy rozkodowuje dane z VINu i odpisał mi, że w Polsce nie mają bazy danych napraw poza ASO w Polsce. Pozostaje jedynie zadzwonić pod jakiś nr z pieczątki

czasem tez niestety w naszych serwisach po prostu im sie nie chce sprawdzic albo chca zeby podjechac osobiscie albo zeby przeslac im faksem kopie dowodu rejestracyjnego

 

Nie wiem gdzie widzisz problem? Kolega Os_ zajmuje się rozkodowywaniem nr VIN i pracuje w serwisie BMW. Poprosiłem go o historię napraw swojego samochodu i odpisał mi, że nie ma możliwości sprawdzenia historii auta jeśli wcześniej nie było serwisowane w PL.

 

Jasne?

Opublikowano
dora dobra dobze piszecie ale.....

ktos kupuje nowe bmw i to piatke i diesla ktory jest drozszy od podstawowej benzyny to niestac go nawet nawet na pierwszy wpis do ksiazki serwisowej?????????????

ten tds niemial zadnego odnotowanego wpisu. ktos kupil i koniec.

a pieczatki sa przez pierwsze pare lat z miejscowosci co mieszkal i gdzie kupil i gdzie serwisowal.

troche dziwne co?

 

Pisałem kiedyś w podobnej sprawie do kolegi Os_ któy rozkodowuje dane z VINu i odpisał mi, że w Polsce nie mają bazy danych napraw poza ASO w Polsce. Pozostaje jedynie zadzwonić pod jakiś nr z pieczątki

czasem tez niestety w naszych serwisach po prostu im sie nie chce sprawdzic albo chca zeby podjechac osobiscie albo zeby przeslac im faksem kopie dowodu rejestracyjnego

 

Nie wiem gdzie widzisz problem? Kolega Os_ zajmuje się rozkodowywaniem nr VIN i pracuje w serwisie BMW. Poprosiłem go o historię napraw swojego samochodu i odpisał mi, że nie ma możliwości sprawdzenia historii auta jeśli wcześniej nie było serwisowane w PL.

 

Jasne?

 

hej, dziwnie tłumaczy,

sprowadziłem auto , podjechałem do serwisu BMW, dałem kluczyk i wykazało co kiedy było robione,

fakt ze tylko ostatnie 3 wizyty, albo cos takiego,

ale było....

Opublikowano
Problem widze tu, ze osobiscie chyba tego nie sprawdzales tylko od kogos uslyszales. Ja sprawdzalem to osobiscie i to wielokrotnie i twierdze, ze wyglada to inaczej niz piszesz - nawet moge Ci podac linki do aukcji na allegro gdzie sa swiezo przywiezione z niemiec samochody ze skreconymi licznikami. Dzieki temu uniknalem straty czasu i pieniedzy na wyjazdy zwiazane z ogladaniem tych aut. Jezeli masz dalej watpliwosci to zadzwon do ktoregos z lokalnych serwisow BMW albo do centrali BMW Polska i powiedz, ze chcialbys sprawdzic historie auta po czym mozesz opisac swoje doswiadczenia w tej sprawie. A kolega Os moze mial akurat slabszy dzien albo jakies problemy w pracy i moze nie mial mozliwosci sprawdzic dokladnie ;) albo jak juz wczesniej pisalem danego auta nie bylo w systemie.
szukam zadbanej, bezwypadkowej E39 kombi w automacie, z ksenonami, z dużym komputerem najchętniej 528i (ok 30 tys. PLN), 530d, 525d (ok. 40 tys. PLN) z realnym przebiegiem nie wiekszym niz 300 tys. km ;) no i raczej nie z Francji i Włoch ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.