Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! Chłodniczka, wężownica wykonana z rurku metalowej(zgroza). Występuje tylko w automatach z roczników 94 do 96 touring 525tds. CZęść nr 4

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HG81&mospid=47396&btnr=17_0108&hg=17&fg=05

Dodam że oryginalna, bo tylko takie występują nowe kosztuje 655 zł BMW Fota :mad2:

Jako że nie lubię wydawać za dużo postanowiłem coś wymyślić.

Wymontować tę część można po zdjęciu zderzaka i odkręceniu chłodczniczki oleju silnika.

Mamy chłodniczkę na wierzchu więc bierzemy wymiary,, i jedziemy,,,, :)

 

Potrzebne będą:

2mb rurki miedzianej 15mm,

Kilka kolanek 90st i kilka 45st do wyżej wymienionej rurki,,,

KOńcówka do węża hydraulicznego i 20 cm węża hydraulicznego oleju i benzyno odpornego

 

Tniemy na kawałki wymierzone na wzorcu,,,, i łączymy, oczywiście za pomocą pasty do lutowania i cyny, tej twardej do lutowania miedzi w układach centralnego ogrzewania, grzejników itp. :)

Palniczkiem grzejemy asz pasta zetnie i cynujemy, tak zlutowany element wygląda już jak nasza chłodnica,

Teraz pozostaje nam zakończenie rurek,,,

Z jednej strony w rurkę 15 mm idealnie wchodzi w środek końcówka śróbunek do zakończenia węża, po wymontowaniu chodnicy będzie wiadomo o co chodzi, można to kupić w sklepie z hydrauliką lub częściami do maszyn,,,spokojnie czyścimy element, smarujemy pastą i lutujemy w rurkę tak jak wcześniej całą chłodnicę, i jedno podłaczenie z głowy,,,

Teraz zajmiemy się drugim,,,dokładnie tym które przez wężyk sprasowany na stałe na chłodnice wchodzi do chłodnicy głównej, cieczy ,,,

Zaczynamy od odcięcia od tego węża kolanka tego które wkręca się w chłodnice cieczy, bo będzie nam potrzebne, do tego wystarczy piłka do metalu albo szlifierka kątowa dla bardziej doświadczonych,,przecinamy tę sprasowaną blaszkę delikatnie,,,,i ją rozginamy, zciągamy wąz i kolanko uwolnione,,,

to kolanko ma wymiar taki sam jak łączki węży hydraulicznych, taką łączkę też nabędziemy w sklepie,,,i również jak wcześniej swobodnie moęzmy ją wlutować w rurkę miedzianą 15mm,,,

Naciągamy wężyk hydrauliczny na końcówkę z chłodczniczki i zaciskamy opaską,,,tak samo zakańczamy na kolanku wchodzącym do chłodnicy cieczy,,,

Pozostaje kwestia mocowania i tu trzeba sobie pokombinować, ja przylutowałem metalowe uchwyty od starej do miedzianych rurek, całkiem ku mojemu zdziwieniu mocno trzyma, dla pewności założyłem opaski z blachy miedzianej i przykręciłem je doddatkowo do metalowych uchwytów .....

I u mnie to działa, nie wiem jak długo ale jak skończyłem wygląda super i działa.

Ważne uwagi,,,

LUTOWANIE ZAKOŃCZEŃ CHŁODNICZKI ROBIMI NA SAMOCHODZIE

KONIECZNIE SPRAWDZAMY POZIOM OLEJU W SKRZYNI BIEGÓW PO ZAKOŃCZONEJ ROBOCIE

KONIECZNIE TESTUJEMY POŁACZENIA NA POSTOJU, ODPALAMY I OBSERWUJEMY,,,CZY WSZYSTKO OK

POtrzeba matką wynalazku i to moja dewiza

 

Czas pracy ok 1 dnia jak wiadomo co i jak, dwa trzy dni z szukaniem potrzebnych elementów

 

Wężyki i łączki nie musząbyć jakieś super ekstra i wcale nie konieczna jest prasa, wystarczą opaski, ponieważ jest to instalacja niskiego ciśnienia i ciśnienie nie przekracza 0,6mpa w tym układzia :)

 

Przejdę do kosztów bo to najciekawsza część całego opowiadania

Koszt zakupu 2mb miedzianej rurki, kolanek, skosików, pasty i rolki cyny to jakieś 80-90 zł (przy założeniu że ma się swój palnik, wystarczy zwykły palnik z wężykiem, wkręcany na zwykłą butlę z propan butan)

10 zł końcówka na stożek śrubunek, odziwo śruba ze sklepu super pasuje na tę która jest w autku,,,

wężyk jakieś 5 zł

więc koszt samych części ok 100zł,,nie liczę robocizny,, i kilku piw dla kolegów za pomoc

 

W razie czego słuzę pomocą i radą proszę piszccie dzwońcie,

Pozdrawiam i miłej zabawy. O dziwo nie spotkałem się z tematem padnięcia tego elementu a u mnie przekorodowała w 3 ch miejscach

Ale mam nową za 100zł i na dodatek nierdzewną, :)

Teraz to ja mam radość z jazdy :)
Opublikowano
Postaram się zamieścić bo zrobiłem starej i nowej chętnie się podzielę ,ale z braku czasu nie mam jak, w niedzielę napewno zamieszczę fotosy przed i po naprawie, pracuję nad tym :)
Teraz to ja mam radość z jazdy :)
Opublikowano

Bezpośrednie linki do fotosów starej oryginalnej i dorobionej przezemnie, oraz zamontowanej w aucie. Pozdrawiam.

Niestety z braku czasu nie policzyłem kolanek i poszczególnych kawałków rurek, ale najlepiej jak się wzoruje na swojej starej, bo różnie bywa z dopasowaniem i zagięciami rurek.

 

http://www.grapx.pl/upload/79/168.jpg

http://www.grapx.pl/upload/79/175.jpg

http://www.grapx.pl/upload/79/176.jpg

http://www.grapx.pl/upload/79/177.jpg

http://www.grapx.pl/upload/79/178.jpg

http://www.grapx.pl/upload/79/179.jpg

http://www.grapx.pl/upload/79/180.jpg

Teraz to ja mam radość z jazdy :)
Opublikowano
Bezpośrednie linki do fotosów starej oryginalnej i dorobionej przezemnie, oraz zamontowanej w aucie. Pozdrawiam.

Niestety z braku czasu nie policzyłem kolanek i poszczególnych kawałków rurek, ale najlepiej jak się wzoruje na swojej starej, bo różnie bywa z dopasowaniem i zagięciami rurek.

 

http://www.grapx.pl/upload/79/168.jpg

http://www.grapx.pl/upload/79/175.jpg

http://www.grapx.pl/upload/79/176.jpg

http://www.grapx.pl/upload/79/177.jpg

http://www.grapx.pl/upload/79/178.jpg

http://www.grapx.pl/upload/79/179.jpg

http://www.grapx.pl/upload/79/180.jpg

 

Witam

Coś mi sie wydaje że chyba jesteś hudraulikiem? :twisted2:

Opublikowano

Witam, no nie ale mało się pomyliłeś, inż. rolnik, więc hydraulika też nie jest dla mnie obca :) :mrgreen: :twisted2:

ogólnie to może się to komuś przyda, jeśli przejeździ zimę, ,,i nie puszczą łączenia cynowe to powinno być git.

Teraz to ja mam radość z jazdy :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.