Skocz do zawartości

troche glupie pytanie odnosnie dzwigni zmiany biegow-automat


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

do czego tak wlasciwie sluzy w e34 ten przycisk (od spodu) w dzwigni zmiany biegow? umnie czy go wcisne czy nie to wydaje mi sie ze dziala to tak samo. czy biegi nie powinno dac sie zmienic dopiero po wcisnieciu przycisku?

 

 

dzieki za odpowiedz (i prosze o wyrozumialosc to moj pierwszy automat wiec mimo ze pytanie wydaje sie troche glupie to prosze o wyrozumiale odpowiedzi)

Opublikowano
tak, to takie zabezpieczenie , zebys nie wlaczyl R przy 200 km/h :) a jesli nie dziala to znaczy ze jest popsuty:)
The Ultimate Driving Machine
Opublikowano
tak, to takie zabezpieczenie , zebys nie wlaczyl R przy 200 km/h :) a jesli nie dziala to znaczy ze jest popsuty:)

 

 

a wogole mozna zmieniac przelozenia w czasie jazdy? ja i tak tylko uzywam D wiec w sumie to bez roznicy, czyli powinno byc tak ze jak nie wcisne przycisku to nie powinno dac sie zmienic zadnego przelozenia?

Opublikowano

możesz zmieniać od 1 do D - to jest na to byś mógł dobrać przełożenie do warunków na drodze jadąc np. z przyczepą

a R to pikuś w porównaniu do P ( jak byś włączył w trakcie jazdy)

Opublikowano
znałem ludka co w czasie jazdy z górki z D dawal na N i z powrotem :duh:

bez dodawania gazu można tak robic nawet jest to opisane w instrukcji

 

... no nie ... :jawdrop: w jakiej instrukcji ???? Pierwszy raz słyszę aby można było podczas normalnej jazdy przełanczać z D na N :jawdrop: Proszę może jakaś tęga głowa mi wytłumaczy :lol: no chyba, że chcę zepsuć skrzynię na własne życzenie :wink:

Opublikowano

Oszczedność ponad wszystko, ale bez mózgu. Nie dosć ze nie powinno się przełaczac podczas jezdy z D na N, to jeszcze zabronione jest holowanie, na dłużym odcinku.

Może jeszcze na P przełacza zamiast hamować :)

Bandite Motor Wagen
Opublikowano
Oszczedność ponad wszystko, ale bez mózgu. Nie dosć ze nie powinno się przełaczac podczas jezdy z D na N, to jeszcze zabronione jest holowanie, na dłużym odcinku.

Może jeszcze na P przełacza zamiast hamować :)

 

 

dokladnie!

 

w nowszych skrzyniach jest zabezpieczenie mechaniczne - na drazku na dole jest taki czpien ktory blokuje mozliwosc przypadkowego wrzucenia R [naprawde warto aby bylo to sprawne bo nie trudno pchnac przypadkiem drazek, widzialem osoby, ktore chyba z przyzwyczajenia trzymaja reke na drazku, jakby to byl manual:)]

 

jadac mozna pchnac drazek i wyskoczy z D na N i dalej juz nie idzie,

co do mozliwosci wrzucenia na N podczas jazdy to wykorzystywane jest to chyba tylko przez mechanikow podczas diagnostyki, czasem jest potrzeba sprawdzenia jak zachowuje sie auto podczas toczenia

 

pozdrawiam,

darek

[500 656 500] sprzedam nr - starter GSM idealny dla salonu BMW - 608 BMW BMW czyli 608 269 269
Opublikowano
wciaz nie mam interesujacej mnie odpowiedzi wiec moze zadam troszke inaczej pytanie, jak sprawdzic czy przycisk jest sprawny? napewno nie probujac wrzucac R przy 200km/h :)
Opublikowano

zrob tak:

 

rusz powoli autem - doslownie toczenie sie [pozycja D] i pchnij bez wciskania czego kolwiek dzwignie i jesli przelaczy na N to ok ale jak pchniesz dalej i przelaczy na R [przy malej predkosci nic nie powinno sie zdarzyc widzialem jak w serwisie tak robili] - to cos bedzie nie tak!

 

pozdrawiam,

darek

[500 656 500] sprzedam nr - starter GSM idealny dla salonu BMW - 608 BMW BMW czyli 608 269 269
Opublikowano
zrob tak:

 

rusz powoli autem - doslownie toczenie sie [pozycja D] i pchnij bez wciskania czego kolwiek dzwignie i jesli przelaczy na N to ok ale jak pchniesz dalej i przelaczy na R [przy malej predkosci nic nie powinno sie zdarzyc widzialem jak w serwisie tak robili] - to cos bedzie nie tak!

 

pozdrawiam,

darek

 

ok, tak zrobie - dzieki

 

A czy do przelaczania np z D na 1,2,3 trzeba tez wciskac ten przycisk czynie ma to zadnego znaczenia?

Opublikowano

wg. mnie przycisk sluzy jedynie zabezpieczeniu i zwolnieniu blokady jak jest na P wiec potem mozna bez

 

ale ja mam inna skrzynie - tiptronika wiec nie mam 1,2,3

 

mam tylko w kolejnosci PRND i w bok S +/- manual

 

pozdrawiam,

darek

[500 656 500] sprzedam nr - starter GSM idealny dla salonu BMW - 608 BMW BMW czyli 608 269 269
Opublikowano
nie bardzo [pamiętam miałem automat e34 z 2 lata temu ale czy nie jest tak ze na sucho nie odpalania da sie sprawdzić przycisk zwalniający blokadę
(OO)=== OO===(OO)
Opublikowano

mysle ze moze kolega sprobowac bez odpalania silnika, jak nie da rady sprawdzic to przy odpalonym silniku a jak to nie pomoze to przy toczeniu

 

pozdrawiam,

darek

 

ps. jak wsiada do auta to sprawdze czy da rade, ale dopieor jutro bo dzis jestem wczorajszy;)

[500 656 500] sprzedam nr - starter GSM idealny dla salonu BMW - 608 BMW BMW czyli 608 269 269
Opublikowano
a ja miałem taka przygode jade ok 80 i mam na steptronic wiec zmieniam recznie , jakos przez przypadek dałem na D i chciałem zmienic bieg (do gory )i dałem na R podczas jazdy i nic sie nie stało , ,czy to tak działa ze jest jakies zabezpieczenie ????

http://img.userbars.pl/98/19415.gif


Sprzedam lampa kombi e39 prawy tył , poduszki pow.dzrzwi przednich- pytania na pw lub gg

Opublikowano
zrob tak:

 

rusz powoli autem - doslownie toczenie sie [pozycja D] i pchnij bez wciskania czego kolwiek dzwignie i jesli przelaczy na N to ok ale jak pchniesz dalej i przelaczy na R [przy malej predkosci nic nie powinno sie zdarzyc widzialem jak w serwisie tak robili] - to cos bedzie nie tak!

 

pozdrawiam,

darek

 

a potem pisza za bmw ma automaty co sie szybvko psuja :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :duh: :duh: :duh: :duh: :duh: :duh:

 

nawet jak jest guzik zepsutu NIE WOLNO WLACZAS R PODCZAS JAZDY DO PRZODU!!!!

 

sprawnosc guzika mozna sprawdzic na postoju bez uruchamiania auta.

 

swobodne przelaczanie:

2>3>4>D>N

N>D

 

reszta zablokowana

 

biorac pod uwage to ze przelaczanie D>N>D nie jest blokowane jazda na N moze byc dopuszczalna ale osobiscie tego nie stosuje bo szkoda mi skrzyni.

Opublikowano
biorac pod uwage to ze przelaczanie D>N>D nie jest blokowane jazda na N moze byc dopuszczalna ale osobiscie tego nie stosuje bo szkoda mi skrzyni.

 

Instrukcja mówi co innego. Polecam lekturę.

Bandite Motor Wagen
Opublikowano

u mnie przesunięcie z pozycji P na R wymaga odblokowania tak samo dzieje się z N na R

z N na D wchodzi bez blokady , dalej tzn 4,3,2 wymagane jest odblokowanie jednak instrukcja pisze (jest w nie napisane) że można dowolnie przełanczać w czasie jazdy nie zależnie od prędkości z D na 4,3,2

 

nawet przy 200 km/h komputer zablokuje skrzynię na danym połorzeniu dopiero wtedy kiedy uzna to za nieszkodliwe

 

skrzynia 5HP-18

Opublikowano
u mnie przesunięcie z pozycji P na R wymaga odblokowania tak samo dzieje się z N na R

z N na D wchodzi bez blokady , dalej tzn 4,3,2 wymagane jest odblokowanie jednak instrukcja pisze (jest w nie napisane) że można dowolnie przełanczać w czasie jazdy nie zależnie od prędkości z D na 4,3,2

 

nawet przy 200 km/h komputer zablokuje skrzynię na danym połorzeniu dopiero wtedy kiedy uzna to za nieszkodliwe

 

skrzynia 5HP-18

 

Polecam zrozumiałe czytanie:

N-Neutral (bieg jałowy).

Włączać tylko w czasie dłuższej przerwy jeździe. Podczas jazdy wyłaczać tylko dla przeciwdziałania poślizgowi.

Bandite Motor Wagen
Opublikowano
a ja miałem taka przygode jade ok 80 i mam na steptronic wiec zmieniam recznie , jakos przez przypadek dałem na D i chciałem zmienic bieg (do gory )i dałem na R podczas jazdy i nic sie nie stało , ,czy to tak działa ze jest jakies zabezpieczenie ????

 

jesli udalo sie Tobie wrzucic R to znaczy ze masz ulamana koncowke drozka - taki plastik wiec upewnij sie na postoju tak jak pisza koledzy czy mozesz majac dzwignie w polozeniu N nie wciskajac niczego [przycisk i pedal] czy wrzucisz na R jesli tak to do wymiany masz drazek [koszt ok 250,00 zl za nowy lub uzywany taniej]

 

pozdrawiam,

darek

[500 656 500] sprzedam nr - starter GSM idealny dla salonu BMW - 608 BMW BMW czyli 608 269 269
Opublikowano
a ja miałem taka przygode jade ok 80 i mam na steptronic wiec zmieniam recznie , jakos przez przypadek dałem na D i chciałem zmienic bieg (do gory )i dałem na R podczas jazdy i nic sie nie stało , ,czy to tak działa ze jest jakies zabezpieczenie ????

 

jesli udalo sie Tobie wrzucic R to znaczy ze masz ulamana koncowke drozka - taki plastik wiec upewnij sie na postoju tak jak pisza koledzy czy mozesz majac dzwignie w polozeniu N nie wciskajac niczego [przycisk i pedal] czy wrzucisz na R jesli tak to do wymiany masz drazek [koszt ok 250,00 zl za nowy lub uzywany taniej]

 

pozdrawiam,

darek

 

 

o ktory drazek moze chodzic?

 

http://images26.fotosik.pl/144/0990eed6c4a0ca23.png

Opublikowano

zaopatrzony juz w cala widze poszedlem sprawdzc jak to dziala i czy wogole dziala w moim aucie, przy zgaszonym silniku moge sobie zmieniac dowolnie przelozenia bez wciskania przycisku, przy wlaczonym z D moge zmienic na N, na 1,2,3 nie moge na R tez nie wiec wnioskuje ze wszystko jest ok, drazek ten plastykowy (nr11) mam srawny bo wczoraj zmianialem ta przsuwana tasme maskujaca to musialem go wyjac, teraz chociaz wiem ze dobrze zlozylem i ze wszystko jest tak jak powinno byc, dziekuje koledzy

 

Ps tak poza tematem to przed chwilka jak bylem sprawdzic jak to wszystko dziala zauwazylem ze nie pala mi sie 3 przyciski po wlaczeniu swiatel, mianowicie przelacznik przeciwmgilnych, szyberdachu oraz od zmiany trybu pracy skrzyni biegow, nie wiecie gdzie moge kupic tekie male pomaranczowe zaroweczki w internecie? umnie w okolicy nigdzie ich w sklepach nie ma.

 

Jeszcze raz dziekuje, moge spac juz spokojnie :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.