Skocz do zawartości

... konsekwencje wlania syntetyku po gorszym oleju... Rady?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wiem wiem... olej .. itp.. po raz setny...sam wypowiadałem się w tego typu tematach...

autko to e46 1.9 M43Tu przebieg 220 000... oryginalny wiec mysle ze nie wieskzy od wiekszosci ... autek u nas... mimo licznikowych 130 170 tys km.. :)

 

auto jeździ "niby" na półsyntetyku... ale ustalić się tego nie da...

ostatnia nalepka... jest 30 tyś km temu...

wiec jak dla mnie to sa trzy wymiany..jak widać tutaj ktoś o tym nie myslał...

albo wymienaił sam.. nie wiadomo...

 

Delikatnie stukają popychacze gdy się go zapali.. przez 2 -3 s...

oleju było... pół... troszkę mniej... ( do wymiany się przymierzam powoli) .. ale mówie że by ni było gorzej... to na dwa dni doleje półsyntetyku ... aby nie było za mało tego juz kiepskiego oleju...

dziś odpalam.. stukot jak wczesnij 2 -3 sekundy taki solidny.... a potem przez 2 - 3 km taki delikatny...

 

Czyzby może nie słuzy mu półsyntetyk... wiem że w Is'ie zalałem pólsyntetyku i sie pogorszyło...

w innych bmkach... odrazu wymeiniałem na syntetyk... wiem że może nie powinno się tak robic ... ale ja nie widziałem skutków ubocznych wrecz przeciwnie...

 

 

 

Ja skłaniam się ku 5 W 30 bo takeigo castrola już mam...

najwyżej go spuszcze po kilku km.. ... jak bedzie coś nie tak... wiem ze może sie rozszczelnić... i wyplukac...ale najwyżje go spuszcze szybciej... po np. 4 - 5 000km ... a nie po 8 - 10 jak zwykle...

 

co radzicie ? ? ? ... i jak sadzicie... ? ? ?

 

chodzi mi o jakies rady poparte doswiadczeniem... ! ! !

 

bo rady gdzieś przeczytane .." tak sie nei robi " itp głoszone dalej w świat .. już znam.. z forum...

http://img110.imageshack.us/img110/2668/naroummmpr4.jpg
Opublikowano
Witam.Ja dotychczas miałem wlany Castrol Magnatec 10W-40 i od czasu do czasu podczas rozruchu zimnego silnika słychać było krótko,,klekot"...wkurzało mnie to,podobnie jak i innych mających podobne objawy.A że zbliżał się termin wymiany długo myślałem jakim olejem zalać silnik,żeby pozbyć się tego,,klekotu".Bałem się wlać 5W,a już na pewno 0W-ponieważ autko ma 218 tys. przejechane i głosy,że może być bałagan w silniku po takiej zmianie lepkości powstrzymał mnie od tego.Zaznaczam,że wycieków mam kompletny brak,dolewek nie robiłem wcale pomiędzy wymianami,bo poziom był OK,a sprawdzałem regularnie.Wysłałem nawet maila do działu technicznego Castrol Polska z zapytaniem,czy mogę wlać Castrol EDGE 10W-60 do mojego silnika.W odpowiedzi było tak:co prawda do tego silnika(M43) zalecany jest olej o mniejszej lepkości,ale przy przebiegu 218 tys.km olej 10W-60 może być wlany co spowoduje lepsze doszczelnienie silnika na odcinku cylinder-tłok....postanowiłem,że spróbuję z tym EDGE 10W-60.Wczoraj nim zalałem silnik.Wsiadam dzisiaj rano do auta...a tu po przekręceniu kluczyka znów krótki,,klekot"...trochę się osłabiłem i tak sobie myślę,że albo wleję następnym razem 5W,albo w ogóle odejdę od Castrola.Gość w serwisie przed wymianą sugerował mi,że mam popychacze do wymiany i wręcz polecał wlać gęstszy olej,bo Magnatec 10W-40 jest rzadki i spływa z popychaczy,stąd ten stukot z rana.Nie wydaje mi się(choć już różne myśli mi chodzą po głowie),bym zarżnął popychacze po zrobieniu 8 tys.km na oleju 10W-40.Albo olej do niczego,albo...już sam nie wiem.Przed wlaniem Castrola miałem wlany Mobil 10W-40 i zeszłej zimy takich kłopotów nie miałem.Może mrozy były mniejsze?

KTO SZYBKO JEDZIE, TEGO WOLNO NIOSĄ !!!

http://img529.imageshack.us/img529/5021/qqqwr.jpg

Opublikowano

powiem CI że ... ja miałem duże pogorszenie ... po półsyntetyku magnateca...

 

i dlatego zaleje 5W30 ... a jak bedzie zle to oddam na wymiane popychaczy... i już...

zawsze można zrobić nie koniecznie chcianą nawet generalkę... silnika i bedzie Sw spokój...

Czekam na jakieś opinnie jeszcze ludzi który mocno ryzykowali ale jdnak zalali pełny syntetyk...

http://img110.imageshack.us/img110/2668/naroummmpr4.jpg
Opublikowano
Moje autko co prawda w dieslu ale smigało wcześniej na pół syntetyku Castorla. Silnik pracował na zimnym jak by siedziała tam 1.9 TDI z Audi. Odrazu zmieniłem na pełen syntetyk mobila 0W40 i spowrotem ciesze sie cykaniem jak w szwajcarskim zegarku. Ja polecam Mobila 0W40 Diesel lub ten specjalny do pompowtrysków. Nic sie nie rozszczelnilo jest lepiej niz było.
Opublikowano

wiem wiem .tez miałem w jednym aucie motul.. akurat nie w bmw...

tutaj wleje.. castrola 5W40 ... bo takiego mam po innym aucie.. 3 litry... wiec dokupie litr i sprawdze... bo lcize sie z tym ze mzoe nie byc ok.i trzeba bedzie go zlać... jak wymienei dzis... to napsize co iajk ... po wymianie...

http://img110.imageshack.us/img110/2668/naroummmpr4.jpg
Opublikowano

Ja bym wlała syntetyk, jakiś 5 w 40.... generalnie dla silnika zdrowszy.

0w to jednak by była przesada.

 

Po półsyntetyku popychacze mają prawo stukać, olej jest gęstszy i później dociera do wszystkich zakamarków.

 

200 tyś to nie jest duży przebieg, spokojnie - to nie jest polonez, te auto ma rozgrzewkę za sobą.

Opublikowano

zalałem wczoraj Castrol Dynatec GTX 7 5 W 40 ...

 

to coś takiego mniej wiecej jak castrol magnatec ... tylko że on jest jeszcze Longlife Bmw... przynajmniej tak ma na specyfikacji a magnatec nie..

wlałem bo akurat taki miałem...

u mnie problemem może byc to że autko do 185 jeździło na pełnym... a do 220 na półsyntetyku..i chyba długo nei był wymieniany...bo totalnie przepracowany...

po zalaniu pełnym swpowrotem... ciszej..nie słychac tak popychaczy jak wczesniej... deliaktnie jak chodzi to słychac..ale to bardzie cyaknei niż stukot... zobaczymy po kilku tygodniach co się bedzie działo... mam nadzieje że sie poprawi... a jak sie pogorszy to trudno...warto zaryzykować

http://img110.imageshack.us/img110/2668/naroummmpr4.jpg
Opublikowano
ja leje 5w40 silnik M60 94r 204tys km i nawet niezastanawialem sie jaki olej byl wczesniej

 

tak samo zrobiłem wczesniej ze swoja siódemka... przebieg 194 000 nie patrzyłem jaki byl..tylko zalałem tym dyunateciem...co teraz do e46./..

e38 stało rok czasu ... i gdy je odpalięłm to stukot był straszny..( nie wiem na jakim oleju jezdzilo wczesniej- pozatym przez rok stania to ten olej stracił 90% własciwości) ...jednak po wymianie wszystko ucichło... i bardzo byłem zadowolony z pracy na syntetyku..

http://img110.imageshack.us/img110/2668/naroummmpr4.jpg
Opublikowano

Rafal_W_wa dobry wybór :cool2: ale ja bym teraz tą następną wymianę zrobiła nieco wcześniej niz normalnie, ze względu że wszelki syf czy nagar od tego przepracowanego mogłoby wypłukać.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
wiem ze może sie rozszczelnić... i wyplukac...ale najwyżje go spuszcze szybciej... po np. 4 - 5 000km ... a nie po 8 - 10 jak zwykle...

 

wiem wiem... pisałem w pierwszym poście :dance:

 

zobacze tak naprawde po kilku tygodnaich oc i jak..ale jestem dobrej mysli... mam jeden wyciek ... z obudowy ... ale narazie to zostawiam.... za duzo rozbierania... wiec po syntetyku może byc taka ewentualnosc... ze bede jzu zmuszony ... ale pocekamy zoabczymy..

tak czy ianczej ja obstawiam za swoim że warto syntetyk... no chyab ze na liczniku jest 150 000km... a stan wskazuje na 400 000... to juz moze bym sie nie pokusił...

http://img110.imageshack.us/img110/2668/naroummmpr4.jpg
Opublikowano

Podepne sie pod temat. Silnik M47N. W Sierpniu zmieniony olej z Castrol 10W40 na BMW 5W30. Od przegladu do przegladu dolalem pol litra 10W40 a 5W30 musialem zalac tyle samo juz po 6000 km jazdy. Gdy bylem na swieta w Polsce i chlopaki z M-Auto Katowice (tam tez wymienialem olej) powiedzieli ze powodem tego jest odma, ktora ma jakas wade fabryczna i zasysa olej. Wymieniania byla w Marcu zeszlego roku i zrobilem do tej pory 27 tys km i wedlug nich odma nie powinna tak wygladac po takim przebiegu..

Przyjechalem do Anglii i ci co wymieniali mi filtr powiedzieli ze jest ok a ze tyle oleju bierze silnik to normalka. Mozna zglupiec :duh:

 

Oli service jest za 6 tys mil i nie wiem co wlac :doh:

 

Zapomnialem dodac : Autko ma przejechane 230 tys km

Opublikowano
Podepne sie pod temat. Silnik M47N. W Sierpniu zmieniony olej z Castrol 10W40 na BMW 5W30. Od przegladu do przegladu dolalem pol litra 10W40 a 5W30 musialem zalac tyle samo juz po 6000 km jazdy. Gdy bylem na swieta w Polsce i chlopaki z M-Auto Katowice (tam tez wymienialem olej) powiedzieli ze powodem tego jest odma, ktora ma jakas wade fabryczna i zasysa olej. Wymieniania byla w Marcu zeszlego roku i zrobilem do tej pory 27 tys km i wedlug nich odma nie powinna tak wygladac po takim przebiegu..

Przyjechalem do Anglii i ci co wymieniali mi filtr powiedzieli ze jest ok a ze tyle oleju bierze silnik to normalka. Mozna zglupiec :duh:

 

Oli service jest za 6 tys mil i nie wiem co wlac :doh:

 

Zapomnialem dodac : Autko ma przejechane 230 tys km

 

ja bym wlal 5w40

www.auto-optima.pl
Opublikowano
Może trochę z,, innej beczki"....na stronie Castrol Polska jest odnośnik-,,dobierz olej do swojego auta".Wszedłem tam i dla mojego auta(BMW 316i z silnikiem M43) zalecany jest olej Castrol EDGE Sport 0W-40,natomiast jako dobry podany jest Castrol EDGE Sport 10W-60.Z kolei jak się wejdzie w opcję ,,dobierz olej do swojego auta" na stronie Castrol.de,czyli u naszych zachodnich sąsiadów,to do BMW E36 z silnikiem M43 zalecane są....aż 3 różne oleje!!!!...Castrol EDGE 0W-30,kolejny to Castrol EDGE Formula RS 0W-40 i trzeci Castrol Magnatec 5W-30 C3...zaskakujące!!!Czyżby Polska aż tak bardzo różniła się klimatem od Niemiec?A może po prostu na rynek niemiecki idą inne(chyba jednak lepsze jakościowo) oleje?Skąd ta rozbieżność parametrowa w zaleceniach niemieckich i polskich?Druga kwestia,to czy tworząc stronę,,dobierz olej do swojego auta" fachowcy kierowali się tym,że silniki produkowane w latach 1993-1999 są we wzorcowym stanie,czy też brali pod uwagę ich duże przebiegi.W końcu trochę lat minęło od zakończenia produkcji tychże silników...na polskiej,chyba duży przebieg brali pod uwagę,bo proponują 10W-60,natomiast na niemieckiej są zalecane pełne syntetyki.Czyżby w Niemczech auta z tych lat produkcji nie jezdziły już?...wątpliwe...a może nie mają przebiegów ponad 200 tys. km?...jeszcze bardziej wątpliwe...Powiedzcie po której stronie jest racja,bo ja już zupełnie,,wymiękłem"....Pozdrawiam forumowiczów...

KTO SZYBKO JEDZIE, TEGO WOLNO NIOSĄ !!!

http://img529.imageshack.us/img529/5021/qqqwr.jpg

Opublikowano

Jeśli chodzi o oleje to jestem już tym wszystkim skołowany i nadal nie wiem jaki olej zalać do swojej buni :duh: Jak narazie śmigam na półsyntetyku LOTOS (podobno miałem taki zalany wcześniej,choć nie jestem pewien), ale jakoś nie przemawia on do mnie. Przez 3-4 tyś był OK, ale teraz patrząc na miarkę zrobił sie taki jakgdyby biało ciemny (pojawił mi się osad kremowo biały-jeżdzę krótkie trasy narazie, ale szykuje się bardzo długa) i jak posmarować nim palce to stracił więcej niż połowę swojej lepkości(tak mi sie wydaje) oraz autko troszke głośniej chodzi.

Myśle teraz w następnym tygodniu zalac silnik olejem Shella, albo Valvoline.

No i właśnie mam problem, bo na stronce Shella w linku dobierz olej wyskoczyło mi żeby zalać go olejem 5W40. Na stronce Valvoline wyskoczyło iż do mojego autka lać olej 10W40, 0W40, 5W30.

 

Pomóżcie, który olej wybrać????

Pisałem do dilera BMW i też otrzymałem wiadomość iż do mojego autka (318i e36 M40 z 1991r)zalecane są oleje 5W40.

Opublikowano
Może trochę z,, innej beczki"....na stronie Castrol Polska jest odnośnik-,,dobierz olej do swojego auta".Wszedłem tam i dla mojego auta(BMW 316i z silnikiem M43) zalecany jest olej Castrol EDGE Sport 0W-40,natomiast jako dobry podany jest Castrol EDGE Sport 10W-60.Z kolei jak się wejdzie w opcję ,,dobierz olej do swojego auta" na stronie Castrol.de,czyli u naszych zachodnich sąsiadów,to do BMW E36 z silnikiem M43 zalecane są....aż 3 różne oleje!!!!...Castrol EDGE 0W-30,kolejny to Castrol EDGE Formula RS 0W-40 i trzeci Castrol Magnatec 5W-30 C3...zaskakujące!!!Czyżby Polska aż tak bardzo różniła się klimatem od Niemiec?A może po prostu na rynek niemiecki idą inne(chyba jednak lepsze jakościowo) oleje?Skąd ta rozbieżność parametrowa w zaleceniach niemieckich i polskich?Druga kwestia,to czy tworząc stronę,,dobierz olej do swojego auta" fachowcy kierowali się tym,że silniki produkowane w latach 1993-1999 są we wzorcowym stanie,czy też brali pod uwagę ich duże przebiegi.W końcu trochę lat minęło od zakończenia produkcji tychże silników...na polskiej,chyba duży przebieg brali pod uwagę,bo proponują 10W-60,natomiast na niemieckiej są zalecane pełne syntetyki.Czyżby w Niemczech auta z tych lat produkcji nie jezdziły już?...wątpliwe...a może nie mają przebiegów ponad 200 tys. km?...jeszcze bardziej wątpliwe...Powiedzcie po której stronie jest racja,bo ja już zupełnie,,wymiękłem"....Pozdrawiam forumowiczów...

 

castrol 10w60 to tez pelny syntetyk, a najdziwniejsze jest ze w polsce jest taki zwyczaj czy jak to nazwac ze im starsze auto tym gorszy olej, przebieg wcale nieoznacza zalewania polsyntetyka czy syntetyka, mam znajomych gdzie ich auta maja po 300tys przebiegu i jezdza na syntetykach i jest to jak najbardziej prawidlowe, silnik do samego konca poinien jezdzic na najlepszych jakosciowo i klasowo olejach, jak wymyslają z panem Kaziem ze po 100tys semisyntetyk a po 200tys mineralny to i mamy teraz takie problemy bo niewiadomo jaki zalac, Napisze to juz sotatni raz: JAK MASZ AUTO I JEST PRZYKLADOWO ZALANY PELNY SYNTETYK LUB SEMISYNTETYK A MASZ JUZ PRZYKLADOWO 190TYS KM CZY 290TYS KM TO NAWET NIEMYSL NAD ZMIANA OLEJU NA TANSZY I NIZSZY KLASOWO, NIEMASZ PROBLEMU NIEZMIENIAJ I NIESLUCHAJ KOLEGI CZY PSEUDO SPECA ZE MASZ ZMIENIC NP NA MINERALNY BO JUZ 200TYS PRZEJECHAL. a jak niewiesz jaki zalac i co bylo wczesniej zalane a boisz sie aby cokolwiek sie stalo zalej semi i na 100%%% nis sie niestanie

www.auto-optima.pl
Opublikowano

Tak jak myslalem, bedzie 5W-40 przy nastepnej zmianie. Pozostaje kwestia firmy tzn chce wlac cos lepszego od zwyklego Castrola (Mobil Motul albo Edge) aby polepszyc kulture pracy silnika. Wiem ze duzo sie nie da zmienic jednak co w tym wypadku polecacie ?

 

Ps Trafilem na fajna stronke:

 

http://www.opieoils.co.uk/default.aspx

Opublikowano

ja nie wiem co wszyscy widza w Castrolu...

 

ten olej jak dla mnie jest przereklamowany...

 

do tego dosc duzy procent osob z forum pisal o klopotach jakie pojawily sie po zalaniu... klekoczenie itd...

 

druga sprawa...

 

ze nie wiem czemu tak starsznie wszyscy uparcie chca tego syntetyka... czasami wydaje mi sie troche na sile... polsyntetyk to nie piasek...!

 

a ostatnia sprawa... ze przebieg przebiegowi nie rowny... auto ktore ma np. 5 lata i 300 tys to nie auto ktore ma 13 lat i rowniez taki przebieg... zalezy na jak byl uzywany... dlugie czy krotkie odcinki nagrzany czy nie...

 

i nie porownujcie auta z 4 cylindrami a z 6... bo 200 tys dla 6 cylindrowca to nic a dla 4 juz jednak cos...

 

jednemu sie uda... a drugiemu nie...

 

rafal a co chcesz zalac po tych 4-5 tys ?

Opublikowano

odpowiem na 2 ostatnie posty,

 

odp1

wlewając olej innej marki nic a nic niepolepszysz kultury pracy silnika czy czegos tam jeszcze, niewiem dlaczego ale ja leje castrola lub shella i to mi wystarcza,

 

odp2

oczywiscie ze semisyntetyk to nie piasek i niemam nic do tego, tylko chodzi mi o to aby niezmieniac z syntetyka na semi bo juz tam tyle i tyle km przejechane, jezdzij na tym co podaje fabryka,

www.auto-optima.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.