Skocz do zawartości

Jaki olej do silnika? Bardzo proszę o szybką podpowiedź!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Szanowni koledzy i koleżanki!

 

Z gory przepraszam że ponawiam ten temat, pewnie było ich ze sto, ale zależy mi na szybkiej i fachowej poradzie...

 

Jaki zalać olej do E39 528 ... przebieg ponad 200tyś

 

z góry dzięki za pomoc

Opublikowano
zalezy co bylo wczesniej lane- wiesz? mzoe poprzedni wlasciciel zostawil jakas kartke w komorze silnika? no i wszystko zalezy od kondycji silnika... ja bym wybieral miedzy syntetykiem a polsyntetykiem. nie sugeruj sie przbiegiem auta za bardzo- zalezy wszystko od kondycji silnika. pozdrawiam (czasem minerala nie lej!)
Opublikowano
A ja do swojego zalałem QuakerState Synquest 5W40 - znakomity olej :cool2: Tańszy zdecydowanie od Mobila i Castrola a sądząc po tym, że ubywa go mniej niż Castrola na którym jeździłem poprzednio jak również że okres między wymianami zdecydowanie się wydłużył to jest i lepszy. Polecam.
Tomek
Opublikowano

witam panowie firma poleca syntetyk castrol long live 0w-x ,5w-x x oznacza 30,40,50 .stosowanie klasy olejów 10w-x jest dopuszczone tylko do silników diesla

koszt oleju bmw castrol long live 5w-30 w aso 77 zł za litr drogo ale na tym oleju lata się około 17 000 to jest dwa razy więcej niż na pozostałych olejach

Opublikowano
witam panowie firma poleca syntetyk castrol long live 0w-x ,5w-x x oznacza 30,40,50

 

Każdy poleca to, co leci na "pierwszy montaż", a tam idzie produkt tej firmy, z którą podpisze się korzystny kontakt... Klasa oleju jest klasą oleju, czy Castrol, czy Mobil1,, czy Elf, czy jeszcze coś innego... To tak jak z samochodami: w danym segmencie renomowani producenci oferują zbliżony poziom... Wyjątkiem jest BMW: zawsze the best :mrgreen:

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
Ja juz w sumie 2 raz a poprzedni wlasciciel (1raz) wlewam 10W60 CASTROLA RS i ten olej mi sie spisuje bardzo dobrze. Praktycznie go nie ubywa a od wymiany do wymiany jego stan i jakos jest super. Kazdy chwali to na czym jezdzi :mrgreen:

 

A czy nie jest on ciut za gęsty w przedziale wysokich temperatur pracy (xxW60)??? Smarować posmaruje, ale m.in. kosztem zużycia paliwa...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
Szanowni koledzy i koleżanki!

 

Z gory przepraszam że ponawiam ten temat, pewnie było ich ze sto, ale zależy mi na szybkiej i fachowej poradzie...

 

Jaki zalać olej do E39 528 ... przebieg ponad 200tyś

 

z góry dzięki za pomoc

jak szybko to tylko poprzedniego właściciela

PawełH
Opublikowano
koszt oleju bmw castrol long live 5w-30 w aso 77 zł za litr drogo ale na tym oleju lata się około 17 000 to jest dwa razy więcej niż na pozostałych olejach

 

Mnie w ASO powiedzieli że do e39 leją Castrola 0W-30 a litr to koło 85zł. Przegięcie delikatnie mówiąc. Co do 17000 km między wymianami to tyle właśnie mi wyszło jak jeździłem na Castrolu Magnatecu, teraz na Quakerze spokojnie mi wyjdzie ponad 20000 km. Na ich stronie nawet jest napisane, że średnio w tym modelu powinno wyjść 22500km między wymianami. Ale wszystko oczywiście zależy od techniki jazdy i warunków użytkowania auta.

Tomek
Opublikowano
A ja do swojego zalałem QuakerState Synquest 5W40 - znakomity olej :cool2: Tańszy zdecydowanie od Mobila i Castrola a sądząc po tym, że ubywa go mniej niż Castrola na którym jeździłem poprzednio jak również że okres między wymianami zdecydowanie się wydłużył to jest i lepszy. Polecam.

 

Podpisuje się pod tym. Też zakupiłem ten olej, oryginał powinien być ze stanów. I jestem zadowolony. Wlewając np. Mobil1 0W-40, nie wiedząc co było wcześniej, może poskutkować rozszczelnieniem silnika /wypłukaniem nagarów/ i mogą powstać problemy, więc lepiej zalać półśrodek.

Opublikowano
Co do 17000 km między wymianami to tyle właśnie mi wyszło jak jeździłem na Castrolu Magnatecu, teraz na Quakerze spokojnie mi wyjdzie ponad 20000 km.

Co to znaczy "wyszło"? Chodzi o komunikat/znikające kreseczki w zegarach? Bo to akurat nie ma nic wspólnego z olejem jakim zalejesz. Możesz nawet wlać olej kuchenny, i też za tyle samo byś dostał komunikat.

 

Ale wszystko oczywiście zależy od techniki jazdy i warunków użytkowania auta.

No właśnie. W e39 ten algorytm wyliczania liczby km pomiędzy wymianami bierze pod uwagę ilość przepalonego paliwa, więc naturalnie jak będziemy jeździć więcej w trasie, to okres (w kilometrach) od wymiany do wymiany się zwiększy, bo w trasie pali mniej.

 

Podpisuje się pod tym. Też zakupiłem ten olej, oryginał powinien być ze stanów.

Nawet jak jest ze stanów, to jest to tylko olej Shell'a zapakowany w butelki QS, bo od 2002 QS/Pennzoil jest własnością Shell'a. Nie to żeby Shell był zły czy coś w tym stylu. Chodzi mi tylko o to, że QS już nie formułuje własnych olejów a jedynie rozprowadza produkty Shell'a pod swoją marką.

Opublikowano
a jaki olej fabryka przewiduje do e39 530d M57 ??? niedługo bede wymienaił, tylko na co, Mobil1 0W40 ??? dodam że silnik na odcięciu ani dymka nie puści (no może minimalna mgiełka), przejechałem 4tys. km od kupna,a wg bagnetu stan oleju dokładnie ten sam co na początku
życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
Opublikowano
Nie zmieniałes po zakupie? :norty: To trzeba zrobic od razu. Znajomy tez kupił Corsę i jak zmienił olej okazało się ze trzeba uszczelkę pod głowicą zmienić...
Bandite Motor Wagen
Opublikowano

Pete napisał:

Co to znaczy "wyszło"? Chodzi o komunikat/znikające kreseczki w zegarach? Bo to akurat nie ma nic wspólnego z olejem jakim zalejesz. Możesz nawet wlać olej kuchenny, i też za tyle samo byś dostał komunikat.

 

 

Sorry Pete, ale nie zgodzę się z Tobą. Jeżeli by tak było, to po diabła się w ogóle bawić w jakieś kreski - zrobiliby jak wszyscy - przegląd co powiedzmy 20tyś i po kłopocie. A u mnie zdecydowanie RZADZIEJ znikają kolejne kreski mimo że jeżdżę tą samą trasą i z podobnymi prędkościami. Co do Quakera, to nie wiedziałem, że przejął go Shell, bo u nas to mało popularny olej (parę lat temu był bardzo drogi), już więcej jest Midlanda (rozlewanego w Szwajcarii), ale nie wierzę, że nagle zaczeli lać swój olej do butelek QS, skoro to podobno olej nr 1 w USA i dają podobno gwarancję na 300tyś mil. Pewnie to chwyt marketingowy, ale to nie zmieni mojego zdania, że to bardzo dobre oleje i na dodatek w świetnej cenie (145zł za 5l)

Tomek
Opublikowano
Ja juz w sumie 2 raz a poprzedni wlasciciel (1raz) wlewam 10W60 CASTROLA RS i ten olej mi sie spisuje bardzo dobrze. Praktycznie go nie ubywa a od wymiany do wymiany jego stan i jakos jest super. Kazdy chwali to na czym jezdzi :mrgreen:

 

A czy nie jest on ciut za gęsty w przedziale wysokich temperatur pracy (xxW60)??? Smarować posmaruje, ale m.in. kosztem zużycia paliwa...

 

Zauwazylem tendecje, ze zawsze po wymianie oleju, filtrów i czyszczeniu FILTRA K&N spalanie spada w miescie w okresie letnim do ok. 11.5 - 12.0 ltr przy normalnej jezdzie i im dluzszy okres zuzycia oleju, wzrasta spalanie ale gdzies ok 1-1.5 ltr w okresie pozno letnim i jesienno-zimowym. Jestem zadowolony. Moze kiedys zmienie na jakies 0w40 albo musze sie do tego przekonac

Opublikowano
Sorry Pete, ale nie zgodzę się z Tobą. Jeżeli by tak było, to po diabła się w ogóle bawić w jakieś kreski - zrobiliby jak wszyscy - przegląd co powiedzmy 20tyś i po kłopocie. A u mnie zdecydowanie RZADZIEJ znikają kolejne kreski mimo że jeżdżę tą samą trasą i z podobnymi prędkościami.

Więc uważasz, że Twoje e39 ma czujnik, który faktycznie analizuje stan zużycia oleju? Nie zależy mi na wyprowadzaniu Cię z błędu, ale jeśli Ty chciałbyś mnie wyprowadzić z błędu (np. podając linka do jakiejś publikacji na ten temat), to z chęcią bym poczytał. Z tego co ja wiem, i z tego co jest opisane w BMW WDS wynika, że algorytm polega na mierzeniu ilości zużytego paliwa.

 

http://i34.photobucket.com/albums/d102/escape2music/530i/misc/sia2.gif

 

Tą ilość (od ostatniego skasowania) możesz sobie nawet podejrzeć w ukrytych testach pod zegarami. Jak zejdzie ona do 0, to zgasną Ci wszystkie lampki. Ciekawy tylko jestem jak to działa, jeśli ktoś np. przerobi sobie auto na LPG. Jaki to ma wpływ na pokazywane przez komputer zużycie paliwa na przykład? Ktoś wie?

 

ale nie wierzę, że nagle zaczeli lać swój olej do butelek QS, skoro to podobno olej nr 1 w USA

Heh... nie ma to jak dobry marketingowy bełkot. Mieszkam tu już z 15 lat. QS wcale nie ma tutaj takiej dobrej renomy. W sprzedaży przodują Mobil i Castrol. Gdyby faktycznie QS było nr 1, to oni by wykupili Shell'a, a nie na odwrót.

 

i dają podobno gwarancję na 300tyś mil.

Pod warunkiem że będziesz go zmieniał co 4 tys. mil lub 4 miesiące (co nastąpi wcześniej) a Twój silnik nie ma więcej niż 4 lata:

http://www.quakerstate.com/products_warranty.aspx

 

:D

 

Pewnie to chwyt marketingowy, ale to nie zmieni mojego zdania, że to bardzo dobre oleje i na dodatek w świetnej cenie (145zł za 5l)

Ja też wcale nie twierdzę, że to zły olej, choć osobiście używam innego. Widziałem wiele wyników analiz przepracowanego oleju, w tym QS, i jakoś nie zachwycił mnie rewelacyjnymi wynikami. Ale do katastrofy też nie doprowadził :) więc biorąc pod uwagę cenę, napewno jest OK. Dzisiejsze oleje są generalnie na tak dobrym poziomie, że naprawdę trzeba by się bardzo postarać (albo kupić jakąś podróbkę), żeby przyczynić się do szybkiego zgonu silnika.

Opublikowano

Pete, ja naprawdę nie chcę się broń Boże z Tobą kłócić ani Cię przekonywać bo nie jestem mechanikiem i nie wiem jakie są czujniki w silniku e39. To co mówię o znikających kreskach to wyłącznie coś co mogę sprawdzić organoleptycznie - jak jeździłem na Castrolu kreski znikały co ok 3500km - wymiana oleju po ok 17500km. Natomiast teraz na QS pierwsza lampka zgasła mi po ok 4500km. I tyl co mogę na ten temat powiedzieć. Natomiast poruszyłeś ciekawy motyw z LPG. Ja właśnie jeżdżę na LPG i za diabła nie wiem co w takim razie ten algorytm o którym mówisz liczy. Oczywiście mam przyzwoitą sekwencję i sporo się na benzynie jeździ (do zagrzania silnika) ale jakby liczył tylko z tego to spalanie jest pewnie na poziomie 30l/100km albo i wyższym jak silnik zimny. Wydaje mi się bardziej prawdopodobne, że liczy tak jakby auto jeździło cały czas na benzynie, zresztą takie średnie zużycie pokazuje właśnie BC. Ktoś mi kiedyś nawiasem mówiąc powiedział, że podobno można tak podłączyć LPG żeby BC pokazywał średnie zużycie gazu ale to chyba bzdura. :mad2: Co do QS na pewno wiesz lepiej bo tam mieszkasz i masz więcej info, ja tylko chciałem powiedzieć, że uważam to za przyzwoity produkt w przyzwoitej cenie, nie gorszy od Mobila czy Castrola, a na pewno lepszy od jakiśch Lotosów czy innych wynalazków. Poza tym bardzo słusznie zauważyłeś, że większość olejów dziś spełnia podobne wymagania i klasy, więc bardziej chyba należy się kierować renomą producenta, ceną i dostępnością. Z tą ostatnią QS ma akurat problem, ale dwie pierwsze mi przynajmniej wystarczą. :) No i najważniejsze - wymieniać olej na czas!

 

Pozdrawiam, i czekam na Twoje posty w innych tematach, bo zazwyczaj masz mądre rzeczy do powiedzenia. :cool2:

Tomek
Opublikowano
Nie zmieniałes po zakupie? :norty: To trzeba zrobic od razu. Znajomy tez kupił Corsę i jak zmienił olej okazało się ze trzeba uszczelkę pod głowicą zmienić...

 

w sumie to wiem że się powinno,a zaraz po kupnie czasu nie miałem i chciałem to w końcu załatwić. Ale ja dalej nie mam pewności co lać ... Może ktoś kto jeździ 530d lub i wymieniał lub poprostu to wie, zabierze głos :modlitwa:

życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.