Skocz do zawartości

Poprawa hamulców, dywagacje na temat swapa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Za jakiś czas będę wymieniał tarcze, ale zastanawiam się, czy nie lepiej by było zmienić zaciski na te od wentylowanych i kupić tarcze wentylowane. Czy jak kupię zaciski wentylowane, to wszystko będzie pasować? Ile trzeba liczyć - na Allegro widzę, że koło 100zł chodzą zaciski. Czy może z innego modelu pasują?

 

Do tego jeszcze myślę o tyle - czy jest sens zmieniać na tarcze? - to sie wiąże zdaja się z wymianą półosi - czy może nie ma takiej potrzeby?

Edytowane przez Varrol
Opublikowano
Mam taki sam silnik jak ty i uważam że te hamulce na nasze auta są bardzo dobre i nie ma potrzeby ich wymieniać bo drogi hamowania nie skrucisz. Jedyna zaleta zmiany na tarcze z tyłu to estetyka. Jak masz fajne felgi to z tarczami na pewno będą wyglądać fajniej. Twoja sprawa ja zostaję przy bębnach.
Opublikowano

Chcę zmienić hamulce, bo w przyszłości szykuję się na swapa - jak narazie to mocno odległe - pewnie za rok-dwa (choć nigdy nie wiadomo).

 

Większość radzi zmienić samochód zamiast swapa - jednak tutaj wiem czym jeżdżę, wiem co zmieniłem, ile zainwestowałem itd. Zresztą zastanawiam się, czy kupno innego samochodu faktycznie jest bardziej opłacalne - mimo, że zadbany, to sprzedam za grosze, a za igiełkę będę musiał dać 2x tyle. A przecież stary silnik też mogę sprzedać i wyjdzie mi na to samo lub nawet mniej niż jakbym zmienił samochód.

Opublikowano

Najtańszym sposobem zwiększenia wydajności układu hamulcowego jest zastosowanie odpowiednich klocków i płynu hamulcowego, inną sprawą jest wytrzymałość tarcz hamulcowych jeśli został wcześniej zamontowany zamiennik wątpliwej jakości w połączeniu z wydajniejszym zestawem klocków może nie wytrzymać co w efekcie doprowadzi do nadmiernej owalności tarcz hamulcowych lub ich prześpieszonym zużyciem. Najlepszym sposobem na poprawę skuteczności i wytrzymałości układu hamulcowego jest zastosowanie wiekszej średnicy tarcz hamulcowych. Z doświadczenia mogę Ci powiedzieć że odczujesz znaczną różnicę już po zamontowaniu klocków np.: Ferrodo DS 2000 / 2500 / 3000...

 

Sam na początku zdecydowałem się na produkt EBC z serii RedStuff ale teraz mogę powiedzieć że szkoda kasy, jedyny plus to znacznie mniejsze pylenie - skończyły się po 6000 km...

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Opublikowano

No w sumie racja, że dając lepsze klocki poprawię trochę hamowanie i zmniejszę nagrzewanie płynu. Tylko, że jeżeli założenie nowych zacisków wyjdzie mnie niewiele - a jeszcze stare sprzedam - to chyba lepiej iść w wentylowane?

 

Gorzej jest z tyłem - bębny chyba nie są za odporne na przegrzanie - pamiętam jak w Unie mi się całkiem dobre okładziny rozleciały... Tylko, że wymiana na tarcze jest dość złożona niestety.

 

No ale w najbliżsszym czasie będę robił przednie hamulce, tył innym razem.

Opublikowano
to ja sie podepne pod temat. Panowie ja mam takie same autko 318i i wy piczecie ze mcie bebny stylu :shock: , a ja mam tarcze wiec o co tu chodzi??
Opublikowano
to ja sie podepne pod temat. Panowie ja mam takie same autko 318i i wy piczecie ze mcie bebny stylu :shock: , a ja mam tarcze wiec o co tu chodzi??

 

No bo masz ABS.

Jeśli się mylę,to proszę o poprawkę (tak jest w e30).

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano
piczecie ze mcie bebny stylu :shock: , a ja mam tarcze wiec o co tu chodzi??

O to chodzi, że jedne beemki miały bęben z tyłu, a drugie tarcze. Od czego to zależy? Chyba od ABS-u. :D :mrgreen:

Opublikowano

1.6i, 1.8i i 1.8td miały na ogół bębny (ale nie zawsze - nie wiem od czego to zależne), a wszystkie pozostałe tarcze z tyłu. Ponoć jeszcze niektóre 320i mają bębny. Co do iSów chyba wszystkie mają tarcze.

 

O ile wiem, to wszystkie E36 mają ABS, więc to nie ma nic do rzeczy - jeśli już to kontrola trakcji może mieć znaczenie.

Opublikowano

Dokładnie. Dziwna... Może wypowie się ktoś zorientowany?

 

Varrol Qrde, jest zagadka. Jedyną kontrolą trakcji u mnie jestem ja sam. ;) Chyba, że ktoś coś kombinował w moim autku, ale tego jakoś nie "widać".

 

Jak już wspomniałem zaczekajmy. Jakiś specjalista musi coś stwierdzić. :D :mrgreen:

Opublikowano

Bardziej mnie interesuje, cz jest w ogóle sens zmieniać hamulce - jeżeli np. chciałbym w przyszłości wsadzić inny silnik.

 

Gdyby ktoś zmieniał hamulce z tyłu, to nie było by tego widać - bo to przecież zmiana oryginału na oryginał. Lucass_81 - a z przodu masz wentylowane, czy zwykłe?

Opublikowano

Przód mam zwykły.

 

Tak sobie myślę nad Twoim pomysłem. Ja bym sobie chyba darował... Skuteczność podejrzewam (nie jestem pewien)* pozostanie ta sama, ale znowu jeśli włożysz tam kiedyś jakiegoś potwora, to może nie wyrabiać ten ukł. hamowania. I dopiero wtedy można by pomyśleć o "uskutecznieniu" układu hamulcowego. :roll:

 

A tak nawiasem pisząc, hamulce czymś się różnią pomiędzy (np.:)318 a 325, czy też czymś większym? Tak na zdrowy rozsądek powinny, a może standard jest taki sam w każdym modelu - nie biorę pod uwagę m3. :)

 

 

 

* - jak by co, proszę mnie poprawić. :D

Opublikowano
Wszystkie 1.8i mają bębny z tyłu a IS'ki tarcze?

 

Nie wszystkie! Na forum parę osób także pisało, że ma w 1,8 tarczo-bębny. A ja sam widziałem już parę sztuk także bez bębna z tyłu. Ale nie róbmy OT, to już było. A temat jest o czym innym. :roll2:

 

Varrol wymyśliłeś już co zrobisz? Jakoś ciekaw jestem. :mrgreen: :wink:

Opublikowano

zmieniaj na tarcze.

skoro zamierzasz siena swap..i zapewne to będzie r6 9zgadłem)??

 

ja też siejuż w tym roku zamierzam z IS'a na 2.5 m50(m52 to marzenie) wy-swapować i juz sie zastanawiam ile to roboty będzie ze wszystkim... :duh: aż mnie głowa boli..zawias, heble, skrzynia, dyfer,wiązka, komp.... :jawdrop:

a tak to rozłożysz sobie robote na raty.

ale za to później...nie będe miesiąc albo i więcej z samochodu wysiadał..i blisko stacji paliwowych będe sieobracał :mrgreen: :mrgreen:

pozdrawiam

Opublikowano

Właśnie o tym myślałem, żeby wsadzić z tyłu dyfer z półosiami od mocniejszego modelu - przy okazji weszły by hamulce z tyłu. Tylko czy taki dyfer nie ma innego przełożenia? Mógłbym mieć ciekawe efekty na 1.8.

 

Myślę właśnie o M52 - 2.5 albo 2.8 - bo tu jest jednak najprościej przełożyć - nowsze silniki to już było by ciężej.

 

No nic - powoli podliczę ile to wszystko mniej więcej wyjdzie, ile mogę wziąć za to co zostanie i na ile łatwo to sprzedać. Choć jak pomyślę o ilości roboty i kosztów przy tym to mi się trochę odechciewa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.