Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Mam komplet zimówek już założonych,

szkop nie przypilnował, i mam jedną parę zdecydowanie zjechaną,

i nie wiem czy lepiej je mieć na przodzie czy na tyle?

teraz są na tył założone i przyznam że bez szału trochę za szybko trakcja się włącza,

może kupić poprostu parę nowych,

ile mm powinna mieć zimówka zeby jeszcze posiadala swoje własności trakcyjne?

Opublikowano
zasada jest taka, ze w tego typu sytuacji, lepszy komplet idzie na os napedzana. tak twierdzili zaproszeni eksperci do Szkoly jazdy w tvn.
Opublikowano
W TVN i TVN Turbo radzili by lepszą parę opon zakładać zawsze na tył i to bez względu na to, która oś jest napędzana :mrgreen:
E 36 320i '96
Opublikowano

Witam,

Najprościej jest kupić dwie nowe, zimówka powinna mieć minimum chyba cos koło 3 mm, ale głowy uciąć nie dam :)

czy mam powtórzyć co napisałem na ten sam temat na innym forum?

A co ciekawego tam napisałeś ?:)

Pozdrawiam,

Kamil
Opublikowano
nie chodzi ile minimalnie moze miec- przeciez to bezpieczenstwo! duzy bieznik w zimowce to podstawa, zeby odprowadzal duze ilosci wody, blota posniegowego, czy wzynala sie w snieg. wiec albo jakies 6-8 mm albo nowe;) uzywane nie sa az takie drogie zeby nie moc soie pozwolic na kupno:) pozdrawiam
Opublikowano
nie chodzi ile minimalnie moze miec- przeciez to bezpieczenstwo! duzy bieznik w zimowce to podstawa, zeby odprowadzal duze ilosci wody, blota posniegowego, czy wzynala sie w snieg. wiec albo jakies 6-8 mm albo nowe;) uzywane nie sa az takie drogie zeby nie moc soie pozwolic na kupno:) pozdrawiam

 

a ile mm ma nowa opona ? czasem nie 8 mm? a te 3 mm wziele z tego, że jakiś program oglądałem i obiło mi się o uszy, że chyba w Niemczech albo w Szwecji opona zimowa nie może mieć mniej niż 3 mm, ale też na 100% nie jestem pewny,

Pozdrawiam

Kamil
Opublikowano
zasada jest taka, ze w tego typu sytuacji, lepszy komplet idzie na os napedzana. tak twierdzili zaproszeni eksperci do Szkoly jazdy w tvn.

nie

W TVN i TVN Turbo radzili by lepszą parę opon zakładać zawsze na tył i to bez względu na to, która oś jest napędzana :mrgreen:

tak

Opublikowano
zasada jest taka, ze w tego typu sytuacji, lepszy komplet idzie na os napedzana. tak twierdzili zaproszeni eksperci do Szkoly jazdy w tvn.

nie

W TVN i TVN Turbo radzili by lepszą parę opon zakładać zawsze na tył i to bez względu na to, która oś jest napędzana :mrgreen:

tak

 

Ekspertem może i nie jestem,ale założył bym lepsze opony z przodu,nad tyłem zawsze można zapanować gazem,a jeżeli skręcasz w lewo a auto jedzie prosto bo nie ma przyczepności to co zrobisz :?: Ale faktycznie,najlepiej dokupić jeszcze dwie.

Opublikowano
tak nowa ma wlasnie 8mm! dlatego mowie ze przedzial 6-8mm jest moim zdaniem rozsadny jak na zimowke uzywana. :)ja tam wole kupic uzywana tansza i miec te 7 mm niz wydac raz po 300zl za opone i dojechac ja do zera;P a tak to mam zabawe i co roku nowy komplecik;) pozrawiam
Opublikowano
Ekspertem może i nie jestem,ale założył bym lepsze opony z przodu,nad tyłem zawsze można zapanować gazem,a jeżeli skręcasz w lewo a auto jedzie prosto bo nie ma przyczepności to co zrobisz :?: Ale faktycznie,najlepiej dokupić jeszcze dwie.

jesli mam byc szczery, to nie wiedziaelm tego, poki nie obejrzalem tego programu. pokazali testy na macie poslizgowej z szarpakiem i test pokazal ze czepnosc tylu bardziej wplywa na poslizg. wislawski to potwierdzil, tak wiec nie jest to jakis tvnowski wybryk.

Opublikowano

He ja również oglądałem ten program.

Fakt mówili aby lepsze pchać na tył. W BMW problem jest rozwiązany bo napęd na tył i opony na tył więć mozna powiedzieć że jest 2 x na tak. Ale gdybym miał auto FWD to bym dał lepsze na przód.

Naped + hamowanie. W TVN mieli matę i jechali dość szybko. Wiadomo że w mieście mat nie ma a jeśli masz głowę na karku to nie będziesz jechał w śniezycę na łuku 60 czy 80 na godzinę.

Takie moje zdanie.

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

Opublikowano
Ekspertem może i nie jestem,ale założył bym lepsze opony z przodu,nad tyłem zawsze można zapanować gazem,a jeżeli skręcasz w lewo a auto jedzie prosto bo nie ma przyczepności to co zrobisz :?: Ale faktycznie,najlepiej dokupić jeszcze dwie.

jesli mam byc szczery, to nie wiedziaelm tego, poki nie obejrzalem tego programu. pokazali testy na macie poslizgowej z szarpakiem i test pokazal ze czepnosc tylu bardziej wplywa na poslizg. wislawski to potwierdzil, tak wiec nie jest to jakis tvnowski wybryk.

 

zapewniam że nie był to trick. a jednym z tych aut (przynajmniej w programie Szkoła Auto) kierował....em ja (no shit)

 

Uzasadnienie takiej konfiguracji (jakkolwiek zdecydowanie polecam zakup czterech dobrych, tj. powyżej 6 mm): przeciętny kierowca o tym że jest ślisko przekona się podczas hamowania czy problemów ze skrętem. Spowoduje to (zazwyczaj) znaczne zmniejszenie prędkości i podniesienie czujności. Dodatkowo auto śliskające się podsterownie ("sranie_przodem") mocno wytraca prędkośc. Auto z żyjącym tyłem dla przeciętnego kierowcy jest w zasadzie nie do opanowania, ze względu na błąd "pierworodny": zdjęcie nogi z gazu w pierwszym momencie wyczucia uślizgu (zwykle i tak zbyt późno). to zdjęcie nogi z gazu, nawet na chwilę pierwszego strachu, dociąża przód w najgorszym możliwym momencie (szczególnie przy RWD). Zazwyczaj później na złapanie tyłu jest już za późno.

 

pozdr

Opublikowano
Ekspertem może i nie jestem,ale założył bym lepsze opony z przodu,nad tyłem zawsze można zapanować gazem,a jeżeli skręcasz w lewo a auto jedzie prosto bo nie ma przyczepności to co zrobisz :?: Ale faktycznie,najlepiej dokupić jeszcze dwie.

jesli mam byc szczery, to nie wiedziaelm tego, poki nie obejrzalem tego programu. pokazali testy na macie poslizgowej z szarpakiem i test pokazal ze czepnosc tylu bardziej wplywa na poslizg. wislawski to potwierdzil, tak wiec nie jest to jakis tvnowski wybryk.

 

Zgadzam sie że jest to na pewno ekspert w tych sprawach,ale podczas jazdy to ja siedze za kierownicą a nie on,więc dla mnie liczy sie przyczepność przodu.

Opublikowano
ok niech kazdyt robi io tak jak uwaza a mzoe niektorych sie przekona:) najwazniejsze to nie dopuscic do poslizgu a temu sprzyjaja dobre opony z tylu. wiadomo przeciez ze nikt nie bedzie jezdzil na nowych z tylu a z przodu lyse hehe. moim zdaniem: najlepiej miec wszystkie dobre opony- bo to Nasze bezpieczenstwo! innych zreszta tez;P pozdro
Opublikowano

Fajnie że temat ożywiony,

szczerze to właśnie na tyle mam gdzieś 3 mm może 4,

raczej kupie sobie dwie moze i używane ale ten sam model,

znalazłem nawet takie co mają 6/7 mm więc zdecydowanie lepiej,

 

ostatnio trochę śniegu spadło i nawet przy niskich prędkościach tył potrafi lekko zarzucić,

 

mam jeszcze jedno pytanie

czy amortyzatory mają zdecydowany wpływ na takie akcje?

cieżko powiedzieć czy mam mocno zużyte, muszę skończyć na test,

ale czy ktos miał z tyłem problem i po wymianie amortyzatorów nastąpiła poprawa?

Opublikowano
moga miec wplyw. zanim pojedziesz na sprawdzanie mzoesz samemu ocenic mniej wiecej- nacisnik mocno raz auto np za prog zaladunkowy lub za klape bagaznika i obserwuj jak sie husta auto- jak 1-2 hustania i koniec to jest ok(1) lub w maire ok, a jak buja jak kolysanka- czyli faluje zanim sie zatrzyma to bujanie to znaczy ze amorki slabiutkie.:) pozdro
Opublikowano
ciekawa dyskusja. Jak ktoś dopuścił do nierównomiernego zużycia opon to niech teraz wypieprzy te gorsze i już, a jeśli różnica jest niewielka, to temat zbędny - zamienić osiami i cześć.
PawełH
Opublikowano
Fajnie że temat ożywiony,

szczerze to właśnie na tyle mam gdzieś 3 mm może 4,

raczej kupie sobie dwie moze i używane ale ten sam model,

znalazłem nawet takie co mają 6/7 mm więc zdecydowanie lepiej,

 

ostatnio trochę śniegu spadło i nawet przy niskich prędkościach tył potrafi lekko zarzucić,

 

mam jeszcze jedno pytanie

czy amortyzatory mają zdecydowany wpływ na takie akcje?

cieżko powiedzieć czy mam mocno zużyte, muszę skończyć na test,

ale czy ktos miał z tyłem problem i po wymianie amortyzatorów nastąpiła poprawa?

 

.... :obloki: :obloki: :obloki:

Opublikowano
Fajnie że temat ożywiony,

szczerze to właśnie na tyle mam gdzieś 3 mm może 4,

raczej kupie sobie dwie moze i używane ale ten sam model,

znalazłem nawet takie co mają 6/7 mm więc zdecydowanie lepiej,

 

ostatnio trochę śniegu spadło i nawet przy niskich prędkościach tył potrafi lekko zarzucić,

 

mam jeszcze jedno pytanie

czy amortyzatory mają zdecydowany wpływ na takie akcje?

cieżko powiedzieć czy mam mocno zużyte, muszę skończyć na test,

ale czy ktos miał z tyłem problem i po wymianie amortyzatorów nastąpiła poprawa?

 

.... :obloki: :obloki: :obloki:

 

kołysankę Ci zaśpiewać ? heheheh

:norty: :norty: :norty:

Opublikowano
ciekawa dyskusja. Jak ktoś dopuścił do nierównomiernego zużycia opon to niech teraz wypieprzy te gorsze i już, a jeśli różnica jest niewielka, to temat zbędny - zamienić osiami i cześć.

 

niestety poprzedni właściciel dopuścił się takiego numeru,

jeżeli nie sprzedam w najbliższym czasie

to oczywiście kupie 2 nówki sztuki, teraz są ciekawe promocje

np. Nokian 205/55/16 za 270 zł z wysyłką gratis.

nawet nie ma sensu podchodzić do używanych.

 

pozdrawiam

i dzieki za pomoc

Opublikowano
ciekawa dyskusja. Jak ktoś dopuścił do nierównomiernego zużycia opon to niech teraz wypieprzy te gorsze i już, a jeśli różnica jest niewielka, to temat zbędny - zamienić osiami i cześć.

 

niestety poprzedni właściciel dopuścił się takiego numeru,

jeżeli nie sprzedam w najbliższym czasie

to oczywiście kupie 2 nówki sztuki, teraz są ciekawe promocje

np. Nokian 205/55/16 za 270 zł z wysyłką gratis.

nawet nie ma sensu podchodzić do używanych.

 

pozdrawiam

i dzieki za pomoc

 

No i proszę! Rzeczowo i uprzejmie. Pozdrawiam takoż

PawełH

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.