Skocz do zawartości

odpowietrzenie silnika skrzyni korbowej odma


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

kupilem w Fota separator oleju (breather) do odpowietrzania skrzyni korbowej silnika do mojej 320d (M47N).

W pudełku jest komplet dwóch uszczelek, o-ring i separator oleju. Ale nie ma nic co przypomina filtr. Wszystkie elementy separatora sa plastikowe. Nie ma zadnego wkladu filtrujacego z jakiegos wlokna albo siatki. Czy to jest normalne?? Wyglada to tak jakby mozna bylo rozebrac, wyczyscic i zmontowac ponownie po jakims czasie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak ma raczej być, zobacz tu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=50504&postdays=0&postorder=asc&start=165

 

Na wypowiedź kolegi: "bolo73":

"nawiązanie do wymiany filtra odpowietrzenia skrzyni korbowej M47N

nadszedł czas na wymianę filterka bo wiało przez korek i pojawiły się wycieki oleju. kupiłem w ASO za 152 pln ten filterek. tylko ze zamiast filterka dostałem tzw. odpowietrznik. mój filterek był totalnie zabrudzony. po wymianie przestało wiac a wręcz odnosze wrażenie że korek lekko zasysa . myślę że ten odpowietrznik mógłby pasować do M47 ale nie jestem pewien."

 

Podejrzewam, że jest to związane z ewolucją filtra na coś na kształt odpowietrznika.

 

Jak możesz to zrób fotki z jakimś przymiarem (linijka) by widzieć skale a najlepiej zrób fotkę i pomierz to suwmiarką.

Opublikowano
czyli chyba wszystko w porzadku. Ma to fantycznie forme odpowietrznika. Jak zdjalem pokrywke to sa tam takie dwa "kominki" o lejkowatym ksztalcie. W takim razie wezme sie za wymiane :)
Opublikowano

faktycznie separator (breather) jest w porządku. Bolo73 potwierdził mi na privie, ze upewnial sie w ASO czy aby jest to nastepca filtra z M47. Potwierdza to słowa tudm-a, ze ten odpowietrznik silnika M47N to wynik ewolucji silnika M47.

Zamieszczam zdjęcia odpowietrznika rozłozonego na czesci jak i w calosci:

http://images27.fotosik.pl/135/f175333ed63472dfm.jpg

http://images34.fotosik.pl/98/638474d9be021622m.jpg

http://images26.fotosik.pl/136/e45b510ccd835819m.jpg

a tak to sie prezentuje w katalogu BMW (pozycja 15):

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//bmwfans.info/original/images/152234_p.png

Opublikowano
:oops:Witam może ktoś wie czy będzie pasował ten odpowietrznik do modelu przed liftem bo też chcę wymienić i nie wiem już co zrobić czy pytać o ten z tego roku co auto czy kupić ten z 3.0 po lifcie jak radzą niektórzy czy teraz ten odpowietrznik ,który pojawił się chyba niedawno mam auto z 2.0d 2000r
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak na moje oko to powinno pasować do M47 a jak by kupić razem z obudową to na pewno.

 

Ja ze swojej strony chciałem od początku zainstalować ten od M47N ale brak bezpośredniego kontaktu z ASO skutecznie mi w tym utrudnił i się poddałem. Teraz trochę żałuję, mogłem powalczyć.

 

Mam nadzieje, że ktoś będzie bardziej uparty i dowie się i podzieli wiedzą z nami.

Opublikowano

Tez chce zmienic u siebie w 320d M47 136KMten filtr i nie wiem co kupic ?

 

Ten z 330d za okolo 100 zl czy ten z 320d 150KM M47N BEZ obudowy za okolo 65 zl ? Myslicie ze ten z 150tki bedzie pasowal bez zmiany obudowy ? :roll:

 

pozdr.

Piotrek

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
wydaje mi się że obudowa jest identyczna, u mnie tak bylo , mialem wczesniej filterek, a jak kupiłem ten odpowietrznik (komplet z obudową) to porównałem obudowy i są dokładnie takie same mam silnik M47N ,do M47 może pasować tylko ważna jest średnica trzpienia który wychodzi ze skrzyni korbowej .
Opublikowano
a ile zaplaciles za filtr z obudowa ?
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
sprzedali ci stary typ co nie zdawal egzaminu jak i te pierwsze zakladane...teraz sa takie..opisywalem na forum.....

 

Komu sprzedali stary typ??

Jeśli piszesz o koledze "fedorek" to niestety jesteś w błędzie.

 

Te fotki które zamieścił fedorek to najnowszy odpowietrznik jaki powstał.

Opublikowano
@Tudm co piszesz ze mogłeś powalczyc? Nie pasuje?
Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano
Tez chce zmienic u siebie w 320d M47 136KMten filtr i nie wiem co kupic ?

 

Ten z 330d za okolo 100 zl czy ten z 320d 150KM M47N BEZ obudowy za okolo 65 zl ? Myslicie ze ten z 150tki bedzie pasowal bez zmiany obudowy ? :roll:

 

pozdr.

Piotrek

 

czemu jestes takim niedowiarkiem :?: ..pisalem nie tylka ja ze pasuje...mam ten sam motor co ty :P

Opublikowano
Tez chce zmienic u siebie w 320d M47 136KMten filtr i nie wiem co kupic ?

 

Ten z 330d za okolo 100 zl czy ten z 320d 150KM M47N BEZ obudowy za okolo 65 zl ? Myslicie ze ten z 150tki bedzie pasowal bez zmiany obudowy ? :roll:

 

pozdr.

Piotrek

 

czemu jestes takim niedowiarkiem :?: ..pisalem nie tylka ja ze pasuje...mam ten sam motor co ty :P

 

Ale ty pisales o filtrze z 330d, a ja sie teraz pytam o ten z 320d 150KM .

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

Podłączam się do tematu: kupiłem w BMW sam wkład nr 15 na rysunku i wymieniłem u siebie. M47N - w środku był filterek filcowy, ale obudowa pasowała bez uwag. Byłem niedawno na drugim serwisie olejowym i spytałem czy to wymieniają w ramach inspekcji - odpowiedź brzmiała: jak klient sobie zażyczy. K.....a czy ja mam wiedzieć co może boleć moje auto. Skoro zrobili zamiennik to musiał być coś nie tak. No ale to są serwisy.

Sumując - sam wkład pasuje w starą obudowę i kosztuje coś koło 40 plnów.

 

Pozdr

Opublikowano
Sumując - sam wkład pasuje w starą obudowę i kosztuje coś koło 40 plnów.

 

Rozumiem, ze wkład od M47N pasuje do obudowy z M47 tak?

 

Mnie za zadne skarby w ASO nie chcieli sprzedac zadnego filterka osobno, czy to M47, M47N czy tez M57. Zawsze chcieli sprzedawac caly komplet :?

Opublikowano
Rozumiem, ze wkład od M47N pasuje do obudowy z M47 tak?

 

Jak pisałem mam M47N (2004) i taką część mi sprzedano kiedy poprosiłem o odpowietrzenie. Nr części 11127799367. Cena 65,59 Brutto (sorki myślałem że 40 dyszki). Po rozebraniu filtra okazało się że mam jeszcze ten wkład filcowy - po jego wyjęciu bez problemu wmontowałem nowy separator. uszczelki były w komplecie.

Co do M47 - nie mam pojęcia

Opublikowano

zamontowałem wczoraj separator - ten, ktory wczesniej pokazywalem Wam na zdjeciach. Dotychczas byl tam taki plastikowy koszyczek z nalozonym na niego materialem filtrujacym. Wywalilem go razem z o-ringiem, ktorym pod nim siedzial. Zalozylem nowy wklad, nowy o-ring i 2 nowe uszczelki (wszystko w komplecie). I jest OK. Wszystko pasowało.

Przypominam, ze mam silnik M47N (150 koni) i nie wiem jak jest z silnikiem M47. W katalogu BMW nie widze, zeby do M47 byl dostepny samodzielny filterek badz odpowietrznik.

Za zakupiony odpowietrznik do M47N zaplacilem w sieci FOTA (maja tez salony BMW w Polsce, dlatego podjechalem do nich; w moim miescie nie ma dealera BMW) 63,38 złotych brutto.

Opublikowano

wymienilem tydzien temu w sobote odpowietrznik skrzyni korbowej, poskladalem wszystko i na drugi dzien cos mi zaczelo klekotac pod maska w okolicach kokpitu na wolnych obrotach. Na zewnatrz nic nie slychac. To chyba cos z plastikow przykrywajacych silnik. Chyba musze jeszcze raz rozkrecic i poskladac.

Jak lekko musne pedal gazu to pukanie znika.

Dzisiaj jeszcze uslyszalem ze odglosy (takie brzeczenie) dochodzi w okolicach 2500 obr./min.

W sobote rozkrece i zobacze. Mam nadzieje, ze to tylko oslony silnika lub obudowa filtra powietrza. Co sadzicie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.