Skocz do zawartości

wymiana oleja pytanie. polsyntetyk shell,valvoline ????????


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja dorzucę jeszcze tylko tyle, żeby przypadkiem nie zrobić takiego błędu jak ja w swojej poprzedniej beemce.

Akurat w okresie zimowym zmieniałem olej i postanowiłem zalać ją Motulem 4100 Power 15W50, który także jest półsyntetykiem.

Wcześniej jeździła na Mobilu 10W40 i wszystko było ok, ale tylko przez pierwsze 3000km. Potem zaczynała brać olej.

Stwierdziłem więc, że spróbuję Motula z dwóch powodów:

1. Marka

2. Jest gęściejszy przy wyższych temperaturach

No i wszystko byłoby ok gdyby nie to 15W. W zimę (dopóki silnik nie osiągnął temperatury około 50 stopni) tak klepały zawory, że diesel to przy tym pikuś :mad2: Potem wszystko było już ok.

Jeżeli chodzi o lato to nie mam zastrzeżeń, olej przestała brać i nie występowało żadne cykanie.

 

Także w zimę lejcie minimum 10W. Niby nic się nie stało, ale jak sobie jeszcze dzisiaj przypomnę to klekotanie to aż mnie trzęsie.

http://images24.fotosik.pl/217/db2f86f1b89f14d8.jpg
  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

nic dziwnego ze tak miales!

15W? boze co ty masz za silnik? jakis chyba ostro zajechany...

przeciez zima te oleje sa bardzo geste ze wzgledu na temperature i zanim ci sie rozprowadzi to nic dziwnego ze miales stukot. latem olej jest rzadszy i stad szybsze rozprowadzanie i bark klekotu.

15W lac to juz chyba przesada. na twoikm miejscu sprawdzilbym silnik, najprostsze sprawy czyli szczelnosc. silnik od tak sobie nie ciagnie oleju wduzych ilosciach jakis powod jest, a najprostszym nie jest zalanie 15W czyli gestszego zeby uszczelnic.

pamietaj ze kazdy olej jakis osad zostawia jeden mniejszy inny wiekszy. jesli pozniej zalejesz olej ktory okaze sie lepszy to wyplucze ci on osad ktory zgromadzil sie do tej pory i dopiero bedziesz mial problem!

stukot klekot i ciagle ubytki oleju.

zacznij od malego przegladu silnika a nie zmieniasz olej co 3 tys km:)

Opublikowano
Nie rozumiem, co to znaczy że dobrze Wam się jeździ na oleju marki X? :lol: Chciałbym wiedzieć, jak zauważacie tą różnicę. Ciekawi mnie czy ktokolwiek by poczuł jakąkolwiek różnicę w czymkolwiek (prócz ceny) wlejąc lotosa półsyntetyka zamiast mobila..
Opublikowano
Nie rozumiem, co to znaczy że dobrze Wam się jeździ na oleju marki X? :lol: Chciałbym wiedzieć, jak zauważacie tą różnicę. Ciekawi mnie czy ktokolwiek by poczuł jakąkolwiek różnicę w czymkolwiek (prócz ceny) wlejąc lotosa półsyntetyka zamiast mobila..

 

ze np. nie ma z nim problemow w stylu nie bierze oleju nic nie wycieka nic nie stuka rano... ;)

 

dobry olej i benzyna jest podstawa dla silnika... ;)

Opublikowano

Na oleju się nie oszdzędza, to tak jak byś chodzi po transfuzji krwinek od kolesia z ...

 

Jak w orkiestrze jeden skrzypek był na kacu itp..

 

To wszysto słychać w pracy silnika i cieszy gdy przy wymianie zlewasz ciecz koloru "olejowego" a nie smoły ...

BMW M3 COUPE i AUDI RS 4

_____________________________

Było E-36 coupe i było by do dziś

gdyby nie ślepi emeryci na drogach.

Jest E-46 ale to już nie to samo ...

Opublikowano
Na oleju się nie oszdzędza, to tak jak byś chodzi po transfuzji krwinek od kolesia z ...

 

Jak w orkiestrze jeden skrzypek był na kacu itp..

 

To wszysto słychać w pracy silnika i cieszy gdy przy wymianie zlewasz ciecz koloru "olejowego" a nie smoły ...

 

dokladnie na tym sie nie oszczedza,wymiana jest na tyle rzadko ze trzeba zalewac porzadny olej

"Zapytać - może oznaczać moment wstydu, ale nie zapytać i pozostać ignorantem, to wstyd na całe życie..."
Opublikowano

Koledzy, a co powiecie na temat oleju TOTAL 5w40 bo widze u siebie taką nalepe i nie wiem czy zmieniać na inny czy pozostać przy takim samym? Coś mi się obiło o uszy, że ma on coś wspólnego z olejami Shell.

 

rany julek ! 6,5 l oleju ten smok potrzebuje :D

 

na stacji spece mi powiedzieli bym sobie zalał autko olejem

ORLEN PLATINUM SYNTHETIC SM/SL/CF 5W/40

jakościowo lepszy niż zalecany do mojego motoru, a i większa pewność, że nie jest podrobiony :D jak inne oleje.

Opublikowano
a i większa pewność, że nie jest podrobiony :D jak inne oleje.

 

a skad taka pewnosc???polskiej wodki w sklepach tez jestes pewien????

 

nie bądźmy czepliwi :duh: tak napisałem bo tak słyszałem nie w tym rzecz

Opublikowano
To wszysto słychać w pracy silnika i cieszy gdy przy wymianie zlewasz ciecz koloru "olejowego" a nie smoły ...

To oznacza że nic nie wyczyścił silnika :wink:

Opublikowano
nic dziwnego ze tak miales!

15W? boze co ty masz za silnik? jakis chyba ostro zajechany...

przeciez zima te oleje sa bardzo geste ze wzgledu na temperature i zanim ci sie rozprowadzi to nic dziwnego ze miales stukot. latem olej jest rzadszy i stad szybsze rozprowadzanie i bark klekotu.

15W lac to juz chyba przesada. na twoikm miejscu sprawdzilbym silnik, najprostsze sprawy czyli szczelnosc. silnik od tak sobie nie ciagnie oleju wduzych ilosciach jakis powod jest, a najprostszym nie jest zalanie 15W czyli gestszego zeby uszczelnic.

pamietaj ze kazdy olej jakis osad zostawia jeden mniejszy inny wiekszy. jesli pozniej zalejesz olej ktory okaze sie lepszy to wyplucze ci on osad ktory zgromadzil sie do tej pory i dopiero bedziesz mial problem!

stukot klekot i ciagle ubytki oleju.

zacznij od malego przegladu silnika a nie zmieniasz olej co 3 tys km:)

 

Ja wiem, że 15W jest za gęsty, ale wtedy myślałem że skoro jest to półsyntetyk to może nie będzie tak źle. Po prostu musiałem chować samochód do garażu na noc. I tak jak pisałem wcześniej, zmieniłem na taki olej tylko dlatego, żeby był bardziej wytrzymały w wysokich temperaturach (czytaj: wtedy gdy silnik dostawał ostro po dupie), no i jest tańszy od 10W60. Po drugie silnik był w kozak stanie (nie wiem jak teraz bo samochód sprzedałem, ale facet jak go brał to pojechał ze mną na hamownie i pokazało o 1KM mniej niż mówiły o tym dane techniczne)

http://images24.fotosik.pl/217/db2f86f1b89f14d8.jpg
Opublikowano
mam pytanko prosze o rade ... Dzis pojechalem wymienic olej , moja bemka 316 i 1.6 jezdzila na 15W 40 balem sie zmieniac na pol 10 w 40 bo myslalem ze jeszcze gdzie bede mial wycieki jakies bo podobno bywa przy zmianie na inny rodzaj oleju i specyfike ma przejechane 119 tys , nie wiem kurcze moze zle zrobilem moze powinienem zmienic teraz na 10 W 40 , jak wogole radzicie , najwyzej se pojezdze na tym z 5 tys zrobie i przejde jednak na 10W 40 czy normalnie jezdzic na tym samym opleju jak nic sie nie dzialo do tej pory ? Sam juz nie wiem niektorzy pisza zeby jezdzic na tym co bylo lane , niektorzy pisza zeby przejsc na 10 W 40 i wes tu pomysl :) prosze o rade fachowcow :)
Opublikowano

Jeśli naprawdę masz tak śmiesznie niski przebieg to zmień na półsyntetyk,bo od minerała to Ci pewnie rano zawory klepią w zimie.

Ja zmieniłem w e30 przy prawie dwukrotnie wyższym przebiegu i silnik mam przecież technologicznie starszy... Jak masz zdrowy motor, to zalej 10W-40.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

witam, u mnie również zbliża się wymiana oleju, aktualnie mam zalany CASTROL MAGNATEC 10W40 i rano w mrozy rzędu -10 stopni klekoczą mi zaworki.

Teraz wypróbuję valvoline lub shell i dam znać jak zauważę jakieś różnice :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.