Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Od niedawna wszedlem w posiadanie BMy jak w temacie 150KM. Do tej pory jezdzilem z silnikiem TDI2.0 140KM. Z opini ktore wyczytalem na forum o silniku z mojej BMki to ze jest elastyczny w miare dynamiczny i malo pali (okolo 6l/100km przy oszczednej jezdzie).

 

W mojej furce wyglada to niestety inaczej:

- mimo ze to diesel musze go wkrecec na obroty jak benzyne (do 2,5tys obrotow nie ma mocy i wyraznie sie dlawi (wymieniny filtr powietrza) w TDI nie bylo z tym problemu

- spalanie przy oszczednej jezdzie to 8,6-9l/100km TDI palil mi okolo 6l/100km.

 

Moze dodam, ze obroty nie faluja i turbina tez jest ok bo swiezo po regeneracji

 

Czy to normalne?? A moze cos nawalilo, co jak to naprawic i ile to kosztuje? Pomozcie koledzy...

Opublikowano

Witam.

 

Zakladajac ze turbo zostalo dobrze zregenerowane i filtry wymienione, na poczatek do sprawdzenia masz zawor EGR (jego przeczyszczenie) oraz odme (breather). Przeszukaj forum. Jest tu wszystko wraz z rysunkami i dokladnym opisem jak to zrobic. Co do odmy to powinna byc wymieniona przy naprawie turbiny...

 

Pozdrawiam

Opublikowano

tu masz na temat filtrow....http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=68289&highlight=filter+odmy.

nastepny..http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=65831&highlight=filter+odmy.

jeszcze tu..http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=66403&highlight=filter.

 

ciekawej lektory zycze :norty:

Opublikowano

TDI bardziej od dołu mają wyczuwalnye przyspieszenie- monent obrotowy. To jest inna charakterystyka silnika. W 110 konnym TDI mam wrazenie ze lepiej sie zbiera bo na samym dole 1200 rpm juz czuc ze ciagnie. W praktyce jednak jest inaczej....:-) moze porównując do TDI masz SUBIEKTYWNE wrażenie usterki a tak naprawdę ten silnik tak chodzi....

 

Co do breathera- nie wydaje mi sie zeby to miało wpływ na dławienie sie silnika.... moze turbina coś nie koniecznie dobrze zregenerowana..... Sugerowałbym komputer i wiele watpliwości sie rozwieje, moze to byc przepływka i w jakimś zakresie obrotów działa silnik niepoprawnie....

 

Duzo jest przypuszczeń a na tak skromnym opisie usterki trudno budować rzetelne przypuszczenia..

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.