Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich tak jak w temacie prosze o rady w sprawie wymiany rozrzadu w bmw e 36 1.8IS bo chce zrobic wszystko sam a jeszcze tego nie robilem wiec prosze o pomoc na co zwrocic uwage i jakich kluczy bede potrzebawal.Z gory dziekuje wszystkim za wszystki rady
Nic wiecej nie trzeba mówic BMW
Opublikowano
Polecam ksiązke sam naprawiam jest dostępna do ściągnięcia na naszym forum i tam jest opisane krok po kroku jak wymieniac rozrząd...
.:::B:::. .:::M:::. .:::W:::.
Opublikowano
bo chce zrobic wszystko sam a jeszcze tego nie robilem

 

 

Hmm - moja rada jest taka - skoro jeszcze tego nie robiłeś - to warto dać komuś to zrobić i uważnie się przyglądać. Może się okazać że nie poradzisz sobie sam z tym zadaniem i będzie tylko kłopot. Także pierwszy raz załatwiamy sobie osobę która ma już pojęcie - każdy następny robimy samemu. Taka jest moja porada. Zrobisz jak zechcesz.

 

 

Pozdrawiam serdecznie.

Opublikowano

- zdjac plastikowy tunel chlodnicy, paski klinowe, odme, odkrecic czujnik polozenia walka rozrzadu, zdjac plastikowa prowadnice impulsatora

- odkrecic wiatrak (ale bez pompy wodnej - ona nie musi byc wyjmowana)

- odkrecic pokrywe zaworow (problem to kiepski dostep do srub od strony podszybia)

- krecac kluczem na kole pasowym walu korbowego ustawiasz pierwszy tlok w gornej pozycji (krecisz az krzywki zaworow dolotowego i wydechowego - od str rozrzadu - beda skierowane do siebie)... strzalki na kolach lancuchowych musza byc skierowane do gory (w przypadku silnika M42 pod katem w lewo... bo silnik jest przechylony) i w tym polozeniu blokujesz jakims klinem wal korbowy (otwor w kadlubie silnika i kole zamachowym)

- dalej... sprawdzasz ustawienia i wszystkie zanki na kolach (najlepiej zrob sobie dodatkowe)... sa jeszcze takie male kropeczki na kolach lancucha, ktore musza byc w jednakowej plaszczyznie z gorna pokrywa rzozrzadu

- odkrecasz gorna pokrywe rozrzadu (z tego co pamietam to nie musisz zlewac plynu chlodniczego i wyjmowac termostatu... ale nie daje glowy)

- odkrecasz kola pasowe blokujace dostep do dolnej pokrywy

- dolna pokrywa rozrzadu (jesli masz klime to ze zdjeciem dolnej jest przegwizdane ... pompe klimy trzyma lapa przykrecona na 3 sruby (dwie sa z przodu i jest latwo je odkrecic, trzecia od strony kolektora wydechowego i wlasnie tam trzeba sie namocowac)

- po uporaniu sie z klima, pozostaje odkrecenie dolnej pokrywy

- odkrecasz (kluczem 19) srube pod ktora znajduje sie napinacz lancucha (po lewej stronie silnika) i wyjmujesz go

- nastepnie odkrecasz gorna prowadnice lancucha i gorna srube prawej prowadnicy (lewa prowadnica jest teraz bez napinacza)

... juz nie pamietam czy trzeba odkrecac kola lancuchowe przy wymianie samego lancucha czy nie (ja je odkrecalem przy wyjmowaniu glowicy)

- zdejmujesz lancuch i zakladasz nowy

......

- dalej robisz wszystko w odwrotnej kolejnosci niz napisalem powyzej, pamietajac o sprawdzeniu 10x ustawienia wszystkich mozliwych znakow oraz sprawdzeniu napiecia lancucha

......

- musisz pamietac o nowych uszczelkach pod pokrywy (zaworow; rozrzadu - tam sa papierowe... gorna i metalowe... dolna), ew. mozesz uszczelnic odpowiednia pasta

- dodatkowo lecz niekoniecznie mozesz wymienic napinacz lancucha

 

 

 

a tu po angielsku http://www.esatclear.ie/~bpurcell/318istimingchain.html

Opublikowano

moja rada dla ciebie jest taka: nie obawiaj sie jak znak na kole pasowym nie bedzie idealnie ustawiony ze strzałka bo zapłonem i tak steruje czujnik położenia walka rozrzadu takze nie musi byc co do mikrometra ustawione na znaki ale nie zaszkodzi jak bedzie! wymiana rozrzadu to nie jest taka trudna sprawa jak sie wydaje!!!dałbys rade jak masz troche pojecia o co w tym chodzi!

POZDRO!

Opublikowano

mark28 Fajny krótki opis ,oby więcej takich na forum.

Dzis zauwazyłem ze słysze głosniej łancuszek jak wkrecam silnik na obroty. Wczesniej tez był szum ale teraz jest głosniej dlatego przymierzam sie tam jutro zajrzec i obadać co sie dzieje. Układy łancuchowe znam z motocykli i widze ze w samochodach sa bardzo podobne. Z tego co widze w razie wymiany łancucha mozna załozyc go w całosci i nie ma potrzeby zapinac go specjalnymi przyrzadami po montazu wiec samemu jest to wykonalne. Twój opis daje pare wskazówek, za które - dzieki.

Na obudowie sa ślady silikonu wiec ktos już tam grzebał tylko pytanie po co ?

 

Oby nie po to, żeby zrobic jakies patenty typu wydłuzenie naciągu napinacza :duh: W ogóle nie wiem jeszcze jakiego typu jest napinacz w M42 - domyslam sie ze samonapinający tylko jakiego typu : czy mechaniczny czy olejowy bo stawiam na mechaniczny ?

Jazda BMW to podobnie jak jazda TIRem tylko zapas miejsca zostawiam po stronie zewnetrznej

http://img389.imageshack.us/img389/8589/obraz037editedeg8.jpg

Opublikowano
wM42 jest mechaniczny,wydłuża sie wraz ze wzrostem zużycia łancucha,zdejmij gorna pokrywe łancucha(najpierw gorna pokrywe rozrzadu)zlej płyn chłodniczy,zobacz w jakim stanie masz napinacz i jak jest wysuniety,a jesli chodzi o silikon to normalka w IS ,przy przebiegu bliskiemu 200-250 tys siada i przepuszcza olej uszczelka dzieląca górna i dolna pokrywe łancucha,ktos ją traktował silikonem zamiast wymienić,ale uważaj jest jeszcze jedna taka uszczelka z kanałem na płyn chłodniczy (od wewnatrz po zdjeciu pokrywy ją zobaczysz )jak ona puszcza olej to zle,jej wymiana jest mozliwa tylko poprzez zdjecie głowy,powodzenia
Opublikowano
Silnik sie troche poci spod pokrywy wałków i koło napinacza wiec zle sie nie stanie jak to rozbiore , pózniej odtłuszcze i poskładam a przy okazji obejrze co mam. Martwi mnie tylko fakt, że nie mam uszczelek, ori są w ASO najczesciej kompletami i nienajkorzystniej cenowo a z zamienników ciezko coś załatwic. Dorabianie nie zawsze konczy sie sukcesem zwłaszcza przy uszczelkach takiego kształtu. Na sam silikon jak poprzednik, który tam grzebał i go wręcz nasmarkał to troche kontynuacja druciarstwa będzie ale cóz, napewno bedzie lepiej jak w tej chwili.

Jazda BMW to podobnie jak jazda TIRem tylko zapas miejsca zostawiam po stronie zewnetrznej

http://img389.imageshack.us/img389/8589/obraz037editedeg8.jpg

Opublikowano
Opis ten nie jest mojego autorstwa namiary na niego dostałem od użytkownika patryk w-wa i według tego opisu wymieniłem u siebie rozrzad a link do wersji angielskiej od dostalem od użytkownika martur .I jeszcze raz im dziękuje.
Opublikowano
Witam i bardzo dziekuje wszystkim na odpowiedz na mojego post! Tak mam pojecie i znam sie troche na mechanice wiec napewno dam sobie jakos rade.Napisze po wymianie co i jak wracajac do pytania ile kosztuje czesci to w serwisie musisz wydac gdzies kolo 1600zl na same czesci.Wiec kwota spora dlatego sam sobie chce wszystko juz zrobic a wiadomo ze ktos tez tego za dobrze moze nie zrobic :jawdrop: Wiec jeszcze raz goraco dziekuje
Nic wiecej nie trzeba mówic BMW
Opublikowano

mark28 napisał

- odkrecasz (kluczem 19) srube pod ktora znajduje sie napinacz lancucha (po lewej stronie silnika) i wyjmujesz go

Ja mam pewien problem z tym wyjęciem. Słychac u mnie troche łąncuch wiec zdjałem pokrywe zaworów zeby zajrzec do rozrzadu i chce wyjac napinacz zeby zobaczyc ile jeszcze ma zakres wysuniecia i czy sprezyna ma jeszcze siłe go wypchnac do konca. W motocyklach napinacze sa troche inaczej przykrecone bo na 2 sruby a 3cia w napinaczu jest zeby mozna było go skrecic do załżenia. Tu widoczna jest tylko jedna 19, której nie moge ruszyc nasadowym kluczem !

Czy tam jest lewy gwint ( tylko nie wiem po co miałby być ) czy cos ją moze od srodka kontruje i trzeba zdjac górną obudowe rozrzadu ? Nie chce narazie na chama odkrecac ale czuje ze ktos mógł ją na preparat zabezpieczyc i dlatego tak siedzi.

Jazda BMW to podobnie jak jazda TIRem tylko zapas miejsca zostawiam po stronie zewnetrznej

http://img389.imageshack.us/img389/8589/obraz037editedeg8.jpg

Opublikowano

spokojnie to zawsze tak mocno siedzi!!!! załóż klucz oczkowy nie tak jak zwykl;e tylko odwrotnie zeby skos szedł w strone silnika(niewiem czy mnie zrozumiesz ale inaczej nie umiem) i dobrze go założ i na zimnym motorze ciagnij co sil w rekach do góry klucz i musi puścic!!!!! to musi byc mocno przykrecone niema na to rady...

POZDRO!

Opublikowano

krzysiek88333 dzięki

Silnik jest zimny bo i tak robie termostat i nie jezdze a oczkowym chciałem tak jak mówisz , skosem do silnika skierowanym bo najwygodniej podejsc i lekko nawet młoteczkiem pukałem , ale czuje jak sruba sie obrabia. Wziałem dlatego nasadke i rurke jako przedłuzke ale rurka sie nagina, samochód az sie chce na biegu cofnąc a ta 19 ani rusz !! Chyba ktos to na klej zrobił czy cos :mad2:

Jazda BMW to podobnie jak jazda TIRem tylko zapas miejsca zostawiam po stronie zewnetrznej

http://img389.imageshack.us/img389/8589/obraz037editedeg8.jpg

Opublikowano

nasadka nie krec bo jest gorzej niz oczkowym! niepotrzebnie pukałes młoteczkiem bo wtedy sruby lubia sie obrabiac, u mnie tez zaczeła sie brbabiac lekko ale wziałem najlepszy klucz oczkowy jaki miałem i poszło ale strasznie ciezko jest ja ruszyc zeby drgneła! znajdz najlepszy oczkowy 19 i próbój dalej w koncu drgnie!, mozesz tez sama srube młoteczkiem opukac to moze sie zruszy i pozniej kluczem próbój! mówie Ci niema gorszej rzeczy w rozrzadzie jak to odkrecenie tej śruby!prubój dalej trzymam kciuki!!!! :):)

POZDRO!

Opublikowano

Witam śruba ta powinna odkręcać się w miarę ciężko ale bez przesady a żeby odkręcać przy pomocy rurki założonej na klucz .U mnie odkręciłem płaskim kluczem i napinacz wyszedł bez problemu a nie przy pomocy narzędzi .śruba to powinna być dokręcona siłą 40 Nm , na rysunku nr.19

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BE51&mospid=47425&btnr=11_1191&hg=11&fg=25

Opublikowano

kolego masz bmw z serii e46 wiec nie masz pojecia jak jest w starszych! pamietaj im starsze auto tym wszytsko trudniej odkrecic a czesci w e30 i e36 sa inaczej spasowane niz w e46!!!!!!!! i nigdy sie nie spotkałem zeby ktos ta śrube dokrecał z momentem podanym w internecie czy gdzies(oprócz fabryki) kazdy kreci na czuja a nie wszyscy czuja tak samo.... :):):)

POZDRO!

Opublikowano
kolego masz bmw z serii e46 wiec nie masz pojecia jak jest w starszych! pamietaj im starsze auto tym wszytsko trudniej odkrecic a czesci w e30 i e36 sa inaczej spasowane niz w e46!!!!!!!! i nigdy sie nie spotkałem zeby ktos ta śrube dokrecał z momentem podanym w internecie czy gdzies(oprócz fabryki) kazdy kreci na czuja a nie wszyscy czuja tak samo.... :):):)

POZDRO!

Przed e46 miałem e36 coupe 318is z 1992 r i sam w niej wymienialem rozrzad wiec chyba mam pojecie jak jest w starszym modelu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.