Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
A propo - gdzieś czytałem że jeśli posiada się instalację LPG a mieszanka gazu jest za bogata to ekonomizer będzie pokazywał mniejsze chwilowe spalanie na 100 km niż jest w rzeczywistości- O.K. - u mnie tak było - na paliwie pokazywał mi 10-12 l/100 km -po przełączeniu na gaz pokazywał 4-6 l/100 km - przy tych samych obrotach silnika na tym samym biegu - ALE - pojechałem do gaziarza - ponieważ nie chodziło mi autko na zimnym silniku na gazie - przeczyścił zaworek ze sprężynką w elektrozaworze - do krokowca nawet nie zajrzał- i wziął sie za regulację - -stwierdził że normy były lekko przekroczone ( na średnich1.6 zamiast 0.5 a na niskich 0.5 zamiast 0.3)- po wszystkim powiedział że jeśli się nie poprawi to nie pozostaje mi nic innego jak wymiana reduktora :jawdrop: wspomnę o tym że instalka ma 15 m-cy- teraz jeżdżąc - jak mocniej dam w pedał gazu na LPG ekonomizer pokazuje mi 20-22l/100 km :mad2: - ja wiem że nie ma co się sugerować wskazaniami ekonomizera - ale pod butem czuję że auto jest słabsze - a i jeszcze jedna ciekawostka- powiedział mi że u mnie Lambda Control Unit jest wstawiona na sztukę :duh: - co mam teraz zrobić - jechać do niego kazać mu ustawić wszystko tak jak było - czy poczekać i zobaczyć jak się będzie zachowywać moja Betsi- doradźcie.
masqo
Opublikowano

Witam, kolego poprostu miałeś ustawioną za bogatą dawke gazu,u siebie też mi nieraz pokazuje na trasie przy 120Km/h 5l a na Pb 2x tyle, i teraz jak ustawił to jest słabsza (mniej gazu dostaje).

Co do reduktora to niedaj się zrobić bo gaziaże marże mają nie małą ale wystarczy zestaw naprawczy(na allegro jest mnustwo) o ile to reduktor.

Opublikowano
Wiesz najciekawsze jest to że ja specem ni8e jestem -ale wiem tyle że za obroty biegu jałowego odpowiada silniczek krokowy- mówiłem mu że tylko na zimnym - on i tak swoje- a i jeszcze sprawa tej "lambdy"- jakby komp nie był podłączony to by autko szalało z mieszanką- a tu nawet normy spalin nie były mocno przekroczone - nie wiem - może poszukam lepszego Fachmana.
masqo
Opublikowano
Jeżeli autko dobrze chodzi na Pb to dobrze że nic przy krokowym nie grzebał, a jak auto kuleje na gazie (nie trzyma obrotów)na zimnym to raczej reduktor, ale instalka świeża, może wystarczyło by przeregulować.Nowy reduktor jak jakiś czas pochodzi to membrany troche twardnieją i układają się, i silnik chodzi dobrze jak się zagrzeje (w lecie tego nie czuć problem zaczyna się w zimie).
Opublikowano
masqo, jestes z tego bukowna k. Olkusza? a gdzie do gazownika jezdzisz? podjedz moze do gajera do olkusza, oni tam dobrze robia to powinni sobie poradzic z Twoim sprzetem:)
Opublikowano

tam byłem właśnie u pana Gajera - a i stwierdzenie że komp nie podłączony

:jawdrop: to mnie rozbiło najbardziej

masqo
Opublikowano
yhy.. no to mnie zdziwiles, mi tam zawsze pomagali z samochodem, no ale z bmw jeszcze nie bylem, moze to dla nich za wysokie progi na ich nogi :mrgreen:
Opublikowano

Kontynuuje wątek ponieważ dziś okazało się się że po tych "regulacjach" moja Betsi :

1. Auto straciło na dynamice - wiem przedtem była bogatsza mieszanka- auto mocniejsze teraz jest uboższa auto -słabsze

2. Auto przy takiej samej jeździe pali mi około 1 l/ 100 km więcej - dlaczego ? wydaję mi się że trzeba szukać wyjaśnienia w punkcie 1. - po prostu żeby bujnąć samochód tak samo jak wcześniej żeby wbić kolejny bieg bez starty elastyczności muszę albo dłużej kręcić go na delikatnym gazie albo głębiej wcisnąć gaz- żeby uzyskał odpowiednie obroty- z zasady nie piłuję samochodu dalej niż 3000-3300 obr/min - przedtem paliła mi 11 l/100 km w jeździe mieszanej - i ładnie chodziła jak na 1.6 m40 - obecnie 12l/ 100 km i troszkę jej brakuje- ale jak powtarza człowiek gazownikowi że mieszanka jest w porządku tylko auto nie pracuje na zimnym silniku na gazie to taki musi się wziąć za regulację - bo przecież za coś trzeba wziąć 50 zł - nie?

masqo
Opublikowano

ehh, z gazownikami juz tak jest, wydaje mi sie ze trzeba szukac taki rozwiazan zeby mozna bylo sobie samemu duzo rzeczy porobic np. blos

 

czytalem posta jednego kolegi z forum, ktory pisal jak pojechal na regulacje gazu z odpieta specjalnie sonda lambda, a gazownik mu tam ostro regulowal i powiedzial, tak tak juz wszystko OK, skasowal 50 PLN :duh:

 

moze rozwiazaniem u Ciebie bylby BLOS, sam moglbys sobie regulowac mieszanke na sonde, lub jakbys czul ze cos nie tak, u mnie sie sprawdza

 

co do tego spalania to moze sprobuj sie pobujac jak emeryt przez jakis czas i wtedy zobacz ile spali, bedziesz mial wyjasnienie czy rzeczywiscie dusisz za bardzo gaz czy jest cos jednak jest cos nie tak ustawione

 

pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.