Skocz do zawartości

525 M20 - dwa czujniki przy termostacie, jak podpiąć??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, szwagier po 4 miesiacach postoju przed odpaleniem wyjął silnik krokowy wyczyscił, powypinał wtyczki i je przeczyscił.

 

Ale teraz po odpaleniu dosc szybko sie grzeje (do nominalnej temp) i około 20 minutach pracy na jałowym biegu juz idzie na czerwone. Termostat nowy.

 

Ale wtyczki przy termostacie są dwóch kolorów niebieska i brazowa a wejscia mają takie same i teraz pytanie czy czasami nie pomylił i nie podpiął zle tzn na odwrót tam gdzie brazowa to niebieska. Takze pytanie niech ktoś zajrzy do swojego M20 B25 która jest wyżej niebieska czy brazowa???

 

termostat puszcza bo są ciepłe węże.

 

napewno visco ma do wymiany bo pod koniec lata jak stał dlugo w korku to zaczynała lapac temperature i visco stukało, no ale ze wyjechal nie wymienił go. Czy przy temp -10 stC mozliwe zeby visco bylo powodem grzania sie silnika (wg wskazówki temperatury)???

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano

Silnik krokowy, nie powinien mieć nic do grzania się samochodu (silnika).

Jeżeli chodzi o wtyczki - brązowa(wyżej) jest od wskaźnika temp. a niebieska od czujnika temp. do sterownika

W brązowej powinien być jeden przewód (czyżby M20B25 miał inaczej niż M20B20 ?)

Na postoju przy nie sprawnym visco będzie się grzał (rozumię że nie bardzo ma ochotę się obracać, jeżeli "coś" kręci nie powinien się grzać przy tej temp.)

Może jak stał w lecie w korku, przegrzał silnik :?, a teraz są tego efekty (uszczelka pod głowicą), ale to tylko gbybanie :wink:

http://img291.imageshack.us/img291/9725/3500ga.jpg

Pozdrawiam

Paweł

Opublikowano (edytowane)

wiem wiem ze silnik krkowy nie ma nic do grzania, ale wpomnialem o tym ze po postuju chciał wszystko wyczyscic i doprowadzic do porzadku. A silnik krokowy byl zawalony takze przy okazji mowie o tym. A M20 B25 ma check control i moze ma wiecej czujek, ale te informacje mi wystarcza zeby sprawdzic czy nie zostały one wpiete na odwrót.

i chyba brazowy podlaczony jest niżej bo teraz ze szwagrem przez telefon gadałem, a przegrzana raczej nie jest bo nigdy na czerwone pole nie poszło, check juz trąbił wcześniej zeby silnik wyłączyć.

Edytowane przez barto

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
(...), ale te informacje mi wystarcza zeby sprawdzic czy nie zostały one wpiete na odwrót

 

Mialem podobny problem, tj. odpialem na raz obie wtyczki od czujnikow; na szczescie tak jak mowi Cuba w silniku M20B25 te wtyczki roznia sie iloscia kabli wiec pomylka przy podpinaniu wykluczona.

Opublikowano
Co do grzania, piszesz że termostat ok.(wszystkie węże gorące), wykluczasz przegrzanie, to może pompa wodna szwankuje, czyli ma końcówkę :roll: po dłuższym postoju jest to możliwe.

http://img291.imageshack.us/img291/9725/3500ga.jpg

Pozdrawiam

Paweł

Opublikowano

oczywiscie wszytsko wyjdzie w praniu, za pare dni bedzie nia jedzil do pracy, a tak jak wyzej napisałem to brązowy ma wpiety niżej także moze to tylko taka błachostka bo jak wysłymaczyć zaraz po zapaleniu rosnacą temperature az do srodka skali potem dlugo trzyma sie w polowie a potem czyli po 20-30 minutach a nawet 40 minutach idzie do gory. No niech potestuje i zobaczy, bo moze faktycznie pompa pompuje ale juz slabo i t w dodatku na jałowym.

Jak juz sie wyjasni to oczywiście dam znać czy powodem było nieprawidłowo podłaczone wtyczki

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
oczywiscie wszytsko wyjdzie w praniu, za pare dni bedzie nia jedzil do pracy, a tak jak wyzej napisałem to brązowy ma wpiety niżej także moze to tylko taka błachostka bo jak wysłymaczyć zaraz po zapaleniu rosnacą temperature az do srodka skali potem dlugo trzyma sie w polowie a potem czyli po 20-30 minutach a nawet 40 minutach idzie do gory. No niech potestuje i zobaczy, bo moze faktycznie pompa pompuje ale juz slabo i t w dodatku na jałowym.

Jak juz sie wyjasni to oczywiście dam znać czy powodem było nieprawidłowo podłaczone wtyczki

 

Wg mnie wszystko pod względem elektrycznym jest poprawnie !

zmień visco.

 

Pozdro

Opublikowano

 

Wg mnie wszystko pod względem elektrycznym jest poprawnie !

zmień visco.

 

Pozdro

 

niezupełnie, odpal swoj samochod na 10 st mrozie i odczekaj minute no dwie i powiedz jaką bedzie miał temperature na wskaźniku????? nominalną???? a w tym przypdku to wisco wogóle mogło by nie byc. Oczywiście nei zmienia to faktu ze wisco tak czy siak trzeba wymienic bo w lecie w korkach zaczynał sie grzac

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.