Skocz do zawartości

Było fajnie, ale nie ma dobrze :( Dwa nowe problemy - wał?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Było pięknie ładnie, chciałem dobrze zrobić samochodzikowi, więc wymieniłem olej (na Castrol Magnatec 10w40), oraz filtr oleju na KNEHT. To się sprowadza to problemu numer jeden, który pojawił się po wymianie oleju:

wcześniej, jak odpalałem samochód po kilkunastu godzinach przestoju to było przez jakieś 3 sek. słychać cykanie zaworów albo czegoś. Teraz przez te 3 sek. słychać cykanie takie jak wcześniej ale po chwili ustaje i słychać rytmiczne (z mniejszą częstotliwością) nadal cykanie. Tak jakby cykały tylko na jednym cylindrze. Mało tego. Wystarczy zgasić silnik i odpalić na nowo - cisza, silnik znów pracuje cichutko.

 

Drugi problem - tu akurat chyba zlokalizowałem usterkę, ale nie jestem pewien. Przy ok. 80km do 85km/h przy przyśpieszaniu ale tylko na 3 biegu, słychać huczenie, jakby z wału. To samo, dzieje się też na 3 biegu dokładnie w okolicy 60km/h ale tym razem podczas jazdy całkowicie bez gazu (na biegu, noga zdjęta z pedału gazu). Podejrzewam, że coś jest z tymi gumowymi "amortyzatorami" na łączeniu wału ze skrzynią i z mostem. A może coś innego?

 

Denerwuję się trochę, bo już wszystko pięknie ładnie było, samochód wkrótce miał iść na ostatnie poprawki - czyli do lakiernika, a tu taki niemiły psikus :(

 

A właśnie: montując filtr KNEHTa nie byłem do końca pewien co do jednej sprawy: wcześniej miałem filtrona, wygląda jak kneht, ale na knehcie był dodatkowo taki twardy dziurkowany jakby papier. Na początku wydawało mi się, że to jakieś zabezpieczenie, więc delikatnie próbowałem to zdjąć, ale na tyle twardo siedział, że doszedłem do wniosku, że tak powinno być. Czy na pewno tak powinno być? Może powinienem był się pozbyć tego czegoś?

http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Opublikowano
Ani Mann, ani Champion ani Bosch tez nie mają zadnego dodatkowego papieru naokoło filtra, moze jednak knecht go ma..
Bandite Motor Wagen
Opublikowano
Ten sam numer. Ok, czyli dobrze, że tego nie zerwałem. No ale wracając do problemów. Jakaś pomoc? Ktoś się z tym spotkał wcześniej?
http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Opublikowano

Co do cykania to pewnie samoregulatory czy jakoś tak. Zawory regulują się automatycznie pod wpływem ciśneinia oleju.

Jaki miałeś olej wcześniej? może jakiś gęstszy?

Jak odpalisz i tak sobie cyka, a jak dodasz gazu to pzrestaje czy musisz gasić silnik? Myślę że przestanie jak go przygazujesz.

Opublikowano
Co do cykania to pewnie samoregulatory czy jakoś tak. Zawory regulują się automatycznie pod wpływem ciśneinia oleju.

Jaki miałeś olej wcześniej? może jakiś gęstszy?

Jak odpalisz i tak sobie cyka, a jak dodasz gazu to pzrestaje czy musisz gasić silnik? Myślę że przestanie jak go przygazujesz.

 

Problem sam się rozwiązał :) Już nie cyka. Teraz pozostaje kwestia chyba wału. Cóż, po świętach trzeba będzie skoczyć na kanał :/ Podpowiedzcie coś. W okolicy 80km/h słychać huczenie w kabinie, tak do ok. 85km/h. Najgłośniej na trójce, ale na czwórce też to słychać, tyle że słabiej. Wał? Most? Skrzynia?

http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.