Skocz do zawartości

Podniesienie mocy w silniku 2.8 - jakie rady?


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
wiem ze w dolocie ta zwęzka ale moze cos dokładniej.o które chodzi?jakies konkretne foto które to.
Opublikowano
wiem ze w dolocie ta zwęzka ale moze cos dokładniej.o które chodzi?jakies konkretne foto które to.

 

No nie, to już prowokacja i lenistwo patentowane. :clap:

Kilka postów wyżej jest link, który wszystko wyjaśnia i są fotki. :mad2:

Opublikowano
tyle ze tam jest kilka zdjęc a nie znam na tyle angielskiego by dojś o które chodzi.czy chodzi o to czarne co na jednym ze zdjęc stoi na biurku?
Opublikowano
chłopaki, ta zwężka to niekoniecznie musi przeszkadzać. poprawnie wykonana zwężka (a na taka wygląda) przepuszcza więcej powietrza niż pozostały po niej otwór w puszce filtra. ponieważ jestem w trakcie uzdrawiania mojej przegotowanej maszynki i posiadam już (prawie) kolektor, zdam sprawę jak wszystko skończę. na pewno zrobię kolektor i remapping. co do zwężki - na początek zetnę ją pod kątem, i to chyba od strony ściany. powiększy to znacznie przekrój wlotu, a zwężka na wlocie spełni swoje zadanie. oczywiście zhamuję też po jej wyjęciu.
Opublikowano

Ta zwężka występuje tylko w silniku 2.8 czy jest również w innych 2.0 1.8 itp.

 

 

obawiam się że komputer może nie być zachwycony z takiej zmiany i w pewnym zakresie obrotu może dojść do zaburzenia momentu obrotowego ... dlatego zawsze przy modyfikacjach mechanicznych wypada to wszystko wystroić !

.
Opublikowano
chłopaki, ta zwężka to niekoniecznie musi przeszkadzać. poprawnie wykonana zwężka (a na taka wygląda) przepuszcza więcej powietrza niż pozostały po niej otwór w puszce filtra. ponieważ jestem w trakcie uzdrawiania mojej przegotowanej maszynki i posiadam już (prawie) kolektor, zdam sprawę jak wszystko skończę. na pewno zrobię kolektor i remapping. co do zwężki - na początek zetnę ją pod kątem, i to chyba od strony ściany. powiększy to znacznie przekrój wlotu, a zwężka na wlocie spełni swoje zadanie. oczywiście zhamuję też po jej wyjęciu.

 

Z niecierpliowscią czekam na rezultaty - jakby Ci się udało zamieścić zdjęcie jak sciołeś tą zwężke to by było super.

Opublikowano

Coraz bardziej mnie korci żeby zrobić coś z tym kolektorem.

 

@Bibi - kto montował kolektor twojemu kumplowi? czy robił to sam?

 

 

http://www.koperformance.com/BMW/engine/manifolds/ko/ko_performance_bmw_parts_m50_manifold_conversion_kit_e36_m3.htm

 

- zastanawiam się też nad tym powyższym zestawem do zamiany kolektorów -170$ przy dzisiejszym kursie to nie jest dużo - do tego sam kolektor od M50 z allegro za 200zł i cała przeróbka za poniżej 1000zł.

 

@boletus - na tej stronce jest napisane że to zestawy do silników M3 i 328 od 1996 - mój samochód jest z końca 95r - czy może coś nie pasować?

Opublikowano
Z niecierpliowscią czekam na rezultaty - jakby Ci się udało zamieścić zdjęcie jak sciołeś tą zwężke to by było super.

 

nie omieszkam się pochwalić, chociaż już wiem że wyrok w/s głowicy nie zapadnie przed świętami, a bez niego nie zacznę żadnego grzebania z tym motorem. jeśli głowica będzie pęknięta to w połączeniu z wyciągniętymi gwintami będzie oznaczało nowy motor. pozdr

Opublikowano
Coraz bardziej mnie korci żeby zrobić coś z tym kolektorem.

 

@Bibi - kto montował kolektor twojemu kumplowi? czy robił to sam?

 

 

http://www.koperformance.com/BMW/engine/manifolds/ko/ko_performance_bmw_parts_m50_manifold_conversion_kit_e36_m3.htm

 

- zastanawiam się też nad tym powyższym zestawem do zamiany kolektorów -170$ przy dzisiejszym kursie to nie jest dużo - do tego sam kolektor od M50 z allegro za 200zł i cała przeróbka za poniżej 1000zł.

 

@boletus - na tej stronce jest napisane że to zestawy do silników M3 i 328 od 1996 - mój samochód jest z końca 95r - czy może coś nie pasować?

 

no właśnie też mam autko z końca roku (11.1995)

 

dajcie znać jak ktoś zmieni kolektorek i to coś zmieni na lepsze :)

 

Pozdrawiam

T-T

Opublikowano
Ta zwężka występuje tylko w silniku 2.8 czy jest również w innych 2.0 1.8 itp.

 

 

obawiam się że komputer może nie być zachwycony z takiej zmiany i w pewnym zakresie obrotu może dojść do zaburzenia momentu obrotowego ... dlatego zawsze przy modyfikacjach mechanicznych wypada to wszystko wystroić !

 

w mojej 323 jest, a raczej była, 5 min i po krzyku :8)

 

tutaj kilka fotek z operacji:

 

http://img211.imageshack.us/img211/3969/img4257an8.th.jpg

 

http://img184.imageshack.us/img184/8154/img4255zo3.th.jpg

 

http://img444.imageshack.us/img444/7742/img4256aa8.th.jpg

 

swoja droga zastanawiam się czy komputer dostosowuje sie do takich zmiam sam czy potrzebuje, chipa??

Opublikowano
Ta zwężka występuje tylko w silniku 2.8 czy jest również w innych 2.0 1.8 itp.

 

 

obawiam się że komputer może nie być zachwycony z takiej zmiany i w pewnym zakresie obrotu może dojść do zaburzenia momentu obrotowego ... dlatego zawsze przy modyfikacjach mechanicznych wypada to wszystko wystroić !

 

w mojej 323 jest, a raczej była, 5 min i po krzyku :8)

 

tutaj kilka fotek z operacji:

 

http://img444.imageshack.us/img444/7742/img4256aa8.jpg

 

 

swoja droga zastanawiam się czy komputer dostosowuje sie do takich zmiam sam czy potrzebuje, chipa??

Opublikowano

Komputer bez problemów się dostosuje do tak drobnej zmiany, warto go zresetować wcześniej (zdjąć klemę na jakiś czas).

Tak samo dostosuje się do nowego kolektora, choć czasami po założeniu odpaleniu obroty falują czy potrafi nawet zgasnąć. To trwa kilka minut i później jest ok - jak nie jest to gdzieś dostaje lewe powietrze i trzeba to naprawić.

Potem nowy regulator 3.8 (troszkę dłubania) dla odzysku NM na dole i lepszego strumienia na wtryskach.

Dopiero jak to wszystko "się ułoży" i nie ma lewego luftu wtedy remap - taram - ~ 223 -228 koni. :P

 

Potem wałki od US spec m3, potem wał i tłoki od 3.0 e46, kit turbo

:dance: Muszę skończyć palić to świństwo :shock:

Opublikowano
Janusz - kumpel zrobił to sam i mam nadzieje,że przy mojej mi pomoże ;)

 

Sądze,że komp się dostosuje do wyjęcia zwężki bo po wymianie kolektora pochodził jak traktor 30 s. i obroty się ustabilizowały.

 

A skąd jesteście? też bym się chetnie zgłosił do twojego kumpla :mrgreen:

 

Tymczasem napisałem maila do firmy KO Performance czy wysyłają te swoje zestawy do Polski - w opisie mają że wysyłają do niektórych krajów europejskich ale coś czuje że Polska nie zawsze jest uznawana w pierwszej kolejnosci jako 'niektóry kraj europejski' :-/

 

Dzisiaj wieczorem biore się za zwężke!!

Opublikowano

@biletus

 

Napisz cos wiecej o co chodzi z tym zaworem 3.8?

 

Czy jest to zawór od innego modelu? czy po prostu inny zawór?

Co konkretnie daje - zwiększa ciśnienie paliwa? gdzie go ewentualnie szukać?

Opublikowano

A będziesz zamawiał cały zestaw z kolektorem czy sam "konversion kit"?

Z kolektorem z allegro wychodzi dużo taniej, tylko zastanawiam czy się można naciąć kupując taki używany kolektor u nas..

 

Wczoraj wyjąłem zwężke - 5 minut roboty, ale efektów żadnych. Co prawda nie spodziewałem się widoczej poprawy osiągów ale liczyłem chociaż na to brzmienie silnika powyżej 4.5tys/obr. a nic zauważalnego nie usłyszałem :)

Opublikowano
to nie jest zwerzka tylko rura pelniaca zadanie aby nie bylo zafalowania przeplywu powietrza w kolektorze ssacym i aby w dzien padajacy ,silnik nie lapal wody . wyjecie nic nieda tylko moze zaczac falowac obrotami jak bedziesz dojechac do skrzyzowania . wymiana kolektorow nic nie da bez zmiany elektroniki . unitronic powiedzial ok 4000tys to dobra cena za profi a ta partanina ktora probujecie zrobic troche smieszy . regulator na 3.8 bez zmiany dawki powietrza i map w sterowniku i dobraniu dodatkowych dawek paliwa.i wyprzedzeniu zaplonu i krzywek nowych : rura wydechowa okopcona na czarno przepal 25% zalewanie motoru brak plynnosci a sada bedzie glupiec .widze czarnosc za autem panowie troche krytycyzmu, ameryka oni sie na BMW nie znaja przeciesz w stanach jest wiecej polonusow z bialegostoku i lomrzy ze nawet prezydent chce im pewno dac medal za wklad w rozbudowe usa i wy im wierzycie . modyfikacja za1000zl? kto dzis wiedze sprzeda za1000zl chyba frajer moze w lonkach starych 1000zl to masa forsy ale przy BMW to nawet kompletu dobrych opon sie nie kupi ( nie mowie o urzywkach) wiec reasmojac wasze modyfikacje i podpieranie sie internetem ze swiata jest groteskowe i pelne niewiedzy w temacie dolotu wylotu spalania stukowego lub napelnania garow i opruzniania ich wyprzedz zaplonu i temper spalania . nie piszcie ludziom banialuki bo oni w to wierza dopuki ich inna Bejca nie objedzie ; i wtedy jest rozczarowanie . Lepiej wydac 4000zl i byc zadowolonym niz utopic 2000 i plakac .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.