Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dzisiaj zauważyłem jak stałem na światłach, że co jakiś czas samochód dostaje dziwnego drgania, występuje to jakoś tak bardziej cyklicznie i co jakiś czas, jednak nie wydaje mi się, żeby były to jednakowe odstępy czasu. Może macie jakieś sugestie :?:

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

Opublikowano

Oczywiście, aris widział te drgania w kryształowej kuli i szybko udzielił ci 100% trafnej odpowiedzi...:duh:

Jak wyglądają obroty? Falują? Opadają w tym czasie? Włącz test na OBC, który pokazuje pokazuje w/w. Na rozgrznej jednostce jest lepiej?

Jak zachowuje się tłumik? Czujesz, że drży mocno?

 

Tutaj jest kilka możliwości.

Opublikowano
Tak się składa, że właśnie zacząłem obserwować kilka rzeczy i obroty nie falują, bo na to zwróciłem uwagę od razu. Czy silnik zimny, czy ciepły, bez różnicy, występuje takie delikatne drgnięcie dość żadko, ale raz na jakiś czas się zdarza. Samochod bez problemów wkręca się na obroty na każdym biegu, nie ma żadnego spowalniania, szarpania, czy coś w tym stylu. Parę tygodni temu podlączył go pod carsoft i wykazał, że jest problem z przekaźnikiem pompy, nie wymieniłem go, ale nie wiem, czy to może mieć znaczenie. Drążek zmiany biegów na luzie ma delikatne drgania, nie wiem czy powinien mieć, wychylenia w amplitudzie po kilka mm na stronę, tak gdzieś po około 3mm. Nic więcej nie zauważyłem, sprawdzę jeszcze tłumik, czy nie jest luźny.

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

Opublikowano
Te drgania drążka, to nie są tak duże jak napisałem, poprostu widać jak drążek na luzie drży, a drgania są naprawdę niewielkie jeśli chodzi o wychylenie, nawet poniżej 1mm na stronę.

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

Opublikowano

A czy tym drganiom towarzyszy delikatny odgłos galopującego konia??

takie ty,ty,ty...ty,ty,ty ??

 

Jaki przebieg??

Może pora zajżeć do rozrządu

Opublikowano
A czy tym drganiom towarzyszy delikatny odgłos galopującego konia??

takie ty,ty,ty...ty,ty,ty ??

 

Jaki przebieg??

Może pora zajżeć do rozrządu

 

powiem tak

 

co do kola dwumasowego -mam wymienione na nowe

 

jednak po odpaleniu silniku na ssaniu tez mam drgania potem ustaja

poduszki pod skrzynia takze wymienione

 

natomiast w silniku v8 sa takie czasami drgania juz szeroko bylo omawiane na forum

 

nikt nie wie dlaczego sa i skad sie biora

 

przypomina mi sie facet z opla ktory mowi jak przyjezdza klient - pani eten typ tak ma jezdizc i ni eprzejmwac sie :lol: :lol:

540i '98 6-speed manual individual
Opublikowano
Przebiegu ma 234000km. Poduszek nie sprawdzałem, ani pod skrzynią, ani pod silnikiem. Co do galopujących koni, to nie zauważyłem/słyszałem, muszę sprawdzić, wyłączę klimę, radio i posłucham.

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

Opublikowano
Po wyłączeniu klimy i radia, słychać takie bardzo delikatne ty,ty,ty w kabinie a przy otwartej masce słychać jakieś takie delikatne terkotanie/grzechotanie. Więc co to może oznaczać :?:

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

Opublikowano
Po wyłączeniu klimy i radia, słychać takie bardzo delikatne ty,ty,ty w kabinie a przy otwartej masce słychać jakieś takie delikatne terkotanie/grzechotanie. Więc co to może oznaczać :?:

 

moze jakies lozysko../alternator,napinacz,itd./ :?:

Opublikowano
Alternator raczej odpada, ponieważ w wakacje był robiony w Boschu i miał wymieniane niemalże wszystko ( 1150zł mnie to kosztowało ).

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

Opublikowano
Alternator raczej odpada, ponieważ w wakacje był robiony w Boschu i miał wymieniane niemalże wszystko ( 1150zł mnie to kosztowało ).

 

kupa kasy..za alternator...za co tyle kasuja,chyba za nazwe :?:

 

a reszta../rolki napinacza,pompa wspomagania,sprezarka klimy..itd./ :?:

 

trza szukac prostych nieraz rzeczy co halasuja...kolo 2masowe moim zdaniem na koncu :cry2:

Opublikowano
Pompa wspomagania była wymieniana przed wakacjami :-) więc też odpada. W boschu skasowali mnie na wczasach, bo padła mi maszyna 15km od morza, więc pewnie zarabiali na sezonowiczach odpowiednio i z odpowiednim rabatem. Napinacz nie był ruszany, choć mechanik go sprawdzał, bo musiał go zablokować, przy wymianie pompy, chłopina chyba powiedziałby mi, że coś jest luźne, czy do wymiany. Ktoś wcześniej pisał o rozrządzie, czy to też może mieć takie objawy :?:

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy poduszki pod silnikiem da się założyć odwrotnie - lub niepoprawnie w jakikolwiek inny sposób? U mnie wibracje pojawiły się po wymianie poduszek...
Opublikowano
Połż ręke na silnik-jak wyczujesz te drgania,to stawiam na cewke(i),fajke(i) lub świece.Zrób "nocny" test cewek.
Ja tez mam drugi pojazd z klasycznym napedem R1100R
Opublikowano
Świece wymieniałem w sobotę, kupiłem takie jak miałem, czyli NGK BKR6EK - sztuk 6 wymieniłem. Łączniki cewek ze świecami, nie były sparciałe, ani mokre od wody, czy oleju. Test nocny, zrobię w wolnej chwili, czyli w przyszłym tygodniu, mam rozumieć, że chodzi o to, czy iskra przeskakuje od każdej z cewek? Choć wydaje mi się, że chodzi na wszystkich bez problemu, bo jestem w stanie rozpędzać go w pełnym zakresie obrotów na każdym biegu - sprawdzałem z czwórką włącznie. Wiem, że ciężko stwierdzić, co może być, bo mechanik też nie potrafił powiedzieć jednoznacznie i kazał jeździć dopóki, no właśnie... a ja nie chcę sprawdzać tego dopóki w momencie kiedy auto stanie, tylko wolę podziałać przed o ile to możliwe.

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

Opublikowano
Świece wymieniałem w sobotę, kupiłem takie jak miałem, czyli NGK BKR6EK - sztuk 6 wymieniłem. Łączniki cewek ze świecami, nie były sparciałe, ani mokre od wody, czy oleju. Test nocny, zrobię w wolnej chwili, czyli w przyszłym tygodniu, mam rozumieć, że chodzi o to, czy iskra przeskakuje od każdej z cewek? Choć wydaje mi się, że chodzi na wszystkich bez problemu, bo jestem w stanie rozpędzać go w pełnym zakresie obrotów na każdym biegu - sprawdzałem z czwórką włącznie. Wiem, że ciężko stwierdzić, co może być, bo mechanik też nie potrafił powiedzieć jednoznacznie i kazał jeździć dopóki, no właśnie... a ja nie chcę sprawdzać tego dopóki w momencie kiedy auto stanie, tylko wolę podziałać przed o ile to możliwe.

 

Wtyczki cewki zapłonowej spełniają podobną rolę jak kable zapłonowe, ja wymienilem wszystkie na nowe. Podczas wymiany swiec któras doznała uszkodzenia i było lekkie przebicie. Po wymianie problem zniknął.

Bandite Motor Wagen
Opublikowano

Sprawdź rozrząd, nie wiem czy masz tam pasek czy łańcuch. Obstawiam że łańcuch.

Przy tym przebiego powinien być ok, ale sprawdź dokłądnie czy nie ma żadnych luzów.

Opublikowano
Co to jest ten samoregulator i gdzie się znajduje ta część :?: To się wymienia, jak sprawdzić :?:

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

Opublikowano
samoregulatory sluza do hydraulicznego kasowania luzu zaworowego znajduja sie w glowicy i jeden samoregulator przypada na 1 zawor w silniku,a uszkodzony potrafi tak sobie wlasnie "cykac"
Opublikowano
Właśnie wróciłem z garażu i sprawa wygląda tak. Dotykając do silnika, czuć delikatne drgania, natomiast w momencie dojścia do tego cyklu silnik wtedy dostaje takiego pojedyńczego, wyczuwalnego na dłoni zakołysania, cały czas słychać to tykanie/terkotanie. Natomiast jak zamknie się maskę i odejdzie od samochodu około 1 metr, to w tym właśnie momencie słychać takie delikatne dudnięcie jakby coś w tej chwili zmieniało częstotliwość swojej pracy. W środku samochodu sprawa wygląda tak, nie widać żadnych wachnięć obrotów, a w momencie tego zjawiska czuć takie drnięcie w kabinie na siedzeniu, widać to po gałce zmiany biegów, że sie tak zakołysze i dotykając do kierownicy, ale nie po okręgu tylko przy poduszce/klaksonie też czuć to drgnięcie. Może teraz będzie łatwiej zdiagnozować.

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

Opublikowano

Witam;

 

Kolega ma ten objaw w benzyniaku. Ja mam diesla i to samo dzieje sie.

 

Silnik 530d z przebiegiem 260 tys. km.

 

Objawia sie tym:

 

Silnikiem rzuca bez jakiegos schematu. Raz rzuca raz nie. Objawia sie to na zalaczonym biegu oraz na luzie (automat)

 

Wibracja pojawia sie szybko i nagle znika. Raz rzuci pozniej spokoj na pare km. Czasem jak rzuca to ciagle wibracje sa. Patrzac na silnik widac jak przechyla sie wtedy jak rzuci nim.

 

Jezdze na paliwie Shell, BP, Statoil. Nie tankuje innych.

 

Kupywalem ja w wakacje chodzila idealnie teraz od 2 miesiecy zaczelo sie tak dziwnie.

 

Macie jakies pomysly??

Opublikowano

a poduszki pod silnikiem?

sa dwie, warto je przy takim przebiegu [260 tys.] wymienic, moze tez wymienic poduszke w skrzyni biegow -automat

 

pozdrawiam,

darek

[500 656 500] sprzedam nr - starter GSM idealny dla salonu BMW - 608 BMW BMW czyli 608 269 269

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.