Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! Mam problem jak w tytule. Muszę niestety bardzo długo kręcić żeby odpalić samochód. Wystarczy że postoji kilka godzin i już jest problem. Njagorsze jest to że założyłem zaworek zwrotny przy pompie i nic nie pomogło.

 

Chcę teraz sprawdzić pompę poprzez podłączenie jej na krótko, ale nie jestem pewnie czy to białą wtyczka czy czarna.

 

Będę chciał sprawdzić też napięcie na kostkach. Bezpieczniki obejrzałem i wydają się być ok. Gdzie jest przekaźnik pompy?

 

Proszę o pomoc ponieważ nie chcę kupować pompy na zapas.

 

Mogą to też być uszkodzone przewody paliwowe, ale wtedy pod ciśnieniem to by się chyba nieźle lało. Pod samochodem nie widziałem żadnych wycieków. Którędy jak by co idą pod samochodem te przewody?

 

Z góry dziękuje za pomoc w rozwiązaniu problemu

Opublikowano

OK sprawdziłem i pompka działa dobrze.

 

Więc mam tylko jedno jedyne pytanie:

 

Czy pompa wtryskowa ma na przelewie zaworek zwrotny?

 

Bo jeśli tak to chyba tam jest przyczyna

Opublikowano

Tak pompa wtryskowa ma zaworek zwrotny, ale wcale to on nie musi być przyczyną zapowietrzania, uszczelniacz wewnątrz pompy także może to powodować.

Jeśli masz założony zaworek zwrotny na przewodzie pomiędzy pompą a filtrem i dalej się zapowietrza to powiedz czy pęcherzyk widać "przed i za" czy "za" zaworkiem, jeśli "przed i za" to oznacza to że zaworek niestety nie utrzymuje paliwa, jeśli "za" to odpowiadać za to mogą oringi przy przewodach do filtra lub nieszczelności na połączeniach przewodów. Pompka raczej odpada z uwagi na to że jest najniżej. Przecież jeśli rurkę napełnisz cieczą i w pionowej pozycji szczelnie zatkasz górny wylot to ciecz z niej nie zejdzie.

Przyczyną zapowietrzania mogą być również przewody nadmiarowe przy wtryskach lub rozszczelniony wtryskiwacz.

Opublikowano
pod kolektorem ssącym jest taki wężyk przelewowy-spróbuj go wymienić koszt śmiesznie niski a może to być przyczyna

Prowadziłeś kiedyś BMW? To jest adrenalina, to jak narkotyk - wciąga. Jesteś królem świata i nikt ci nie podskoczy :diabel_faja:





Nowe forum BMW tylko dla serii 3

http://www.3er.pl

warto tam być!!!

Opublikowano

Hmm dzięki za odzew. Podejrzewam że jest to winna tego zaworka w pompie wtryskowej.

 

Przewód mam zapowietrzony tylko od zaworka zwrotnego tego co założyłem. Częściowo też ściąga paliwo z filtra. To oringi wykluczam ponieważ gdyby to były one to pewnie by było widać jakiś wyciek bo w końcu gdzieś to paliwo musi ujść. Nie widać żeby uciekało poza układ co według mnie wyklucza kwestie połączeń przewodów, szczelności pompy wtryskowej, przelewów przy zaworach oraz tego pod kolektorem, zwłaszcza że są to najwyżej położone punkty. A tym samym przewodem do zbiornika nie może ponieważ i tak założyłem zaworek. Więc jedyne sensowne wyjście to to że ucieka przelewem. No nic będę musiał to w tygodniu sprawdzić.

 

Tak swoją dorgą to orientujecje się może ile taki zaworek w pompie może kosztować?

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CC31&mospid=47446&btnr=13_0436&hg=13&fg=15

 

I jeszcze czy to jest element numer 6 na rysunku do którego wkleiłem link powyżej?

Opublikowano
Hmm dzięki za odzew. Podejrzewam że jest to winna tego zaworka w pompie wtryskowej.

 

Przewód mam zapowietrzony tylko od zaworka zwrotnego tego co założyłem. Częściowo też ściąga paliwo z filtra. To oringi wykluczam ponieważ gdyby to były one to pewnie by było widać jakiś wyciek bo w końcu gdzieś to paliwo musi ujść. Nie widać żeby uciekało poza układ co według mnie wyklucza kwestie połączeń przewodów, szczelności pompy wtryskowej, przelewów przy zaworach oraz tego pod kolektorem, zwłaszcza że są to najwyżej położone punkty. A tym samym przewodem do zbiornika nie może ponieważ i tak założyłem zaworek. Więc jedyne sensowne wyjście to to że ucieka przelewem. No nic będę musiał to w tygodniu sprawdzić.

 

Tak swoją dorgą to orientujecje się może ile taki zaworek w pompie może kosztować?

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CC31&mospid=47446&btnr=13_0436&hg=13&fg=15

 

I jeszcze czy to jest element numer 6 na rysunku do którego wkleiłem link powyżej?

 

sprawdz wlasnie oringi przy filtrze..wycieku nie bedzie ale powietrze bedzie zasysac i paliwo sie cofa do zbiornika :duh:

Opublikowano
Mi też się zapowietrza, zaczeło się akurat po tym jak odkęcałem przewody paliwowe przy baku, dokręcałem je potem kilka razy a problem nie znika :?
http://img209.imageshack.us/img209/1844/325tdssqq4ea0ht5.jpg
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Heh....Po kilku dniach spokoju i dobrego odpalania problem powrócił. Wymieniłem więc te oringi, oraz ten zawór przelewowy i znowu miałem kilka dni spokoju i dziś rano znowu. Ręce mi opadają. Zaczynam się już zastanawiać czy sprawa nie jest bardziej poważna.
Opublikowano

zrzuć kolektor ssący.......

na ostatnim wtryskiwaczu jest zaślepka....czasem jest drobny wyciek.....rurki sa czarne i jest tam ciemno........

u mnie tam był wyciek... pomogło obcięcie ok. 1cm przxewodu/rurki - bo na samym końcu była rozdarta... wuciek był widoczny dopiero po zdjęciu kolektora....

BMW - Będziesz miał wydatek...niestety prawda

TDS - Trudno Dojść Sedna... oj bardzo

myślisz że BMW to dobre auto - przesiądź sie na Toyotę...zobaczysz jak się myliłeś

Opublikowano
Ostatnio miałem problem z odpalaniem auta po nocy! Mam E-36 TDS z 1997 roku. Rozrusznik kręcił i nic. Tak jakby paliwo się cofało po dłuższym postoju! Myslałem z początku ze to swiece albo słaby akumulator. Nic z tych rzeczy! Jak się okazało to pompa wtryskowa!!!! Regeneracja na szczęście za 250 zł!!!! Teraz pali po nocy na dotyk, nawet na silnym mrozie!
Opublikowano
Regeneracja na szczęście za 250 zł

za tyle to na pewno nie regeneracja w innym przypadku magiczne urządzonka z allegro nie cieszyły by się takim powodzeniem.

Może chodzi o ustawienie kąta wtrysku albo coś jeszcze?

:worried:

Prowadziłeś kiedyś BMW? To jest adrenalina, to jak narkotyk - wciąga. Jesteś królem świata i nikt ci nie podskoczy :diabel_faja:





Nowe forum BMW tylko dla serii 3

http://www.3er.pl

warto tam być!!!

Opublikowano

Witam

w moim tds zużył sie uszczelniacz pompy wtryskowej. Pompa wtryskowa zapowietrza sie, silnik zle odpala (cieply i zimny), brak mocy na wolnych obrotach, na weżyku powrotnym widoczne pechezyki powietrza (trzeba zołozyc przezroczysty by dostrzec), przy wymianie wazne by kupic odporny na wyzsze temperatury

Opublikowano

kolego fox uszczelniacz pompy to koszt 150 pln jesli jest to ten orig od gory pompy a jesli puscil Ci dol to niestety 600 pln:(

pozdrawiam

Opublikowano

stiven

chodzi mi o uszczelnuiacz wałka napędowego pompy wtryskowej (simering), zamowiłem koszt to 25zł odporny do 150 stopni celsjusza.

Uszkodzenie uszczelniacza powoduje zpowietrzanie sie pomy zasilajacej ktora znajduje sie w pompie wtryskowej, a tym samym calego ukladu (czesto ktos pisze ze w pompie pojawil sie czarny nalot-olej silnikowy)

Opublikowano

Zmieniłem miejsce montażu zaworka zwrotnego i wydaje się że problem pośrednio został rozwiązany. Teraz jest pomiędzy filtrem a pompą wtryskową.

 

Prawdopodobnie jest jakaś mała nieszczelność gdzieś przy filtrze albo w przewodach idących od baku do niego. Jak dotąd zbyt mała żeby ją zlokalizować.

Opublikowano

Wyobraź sobie tak:

masz nacięty na połowę średnicy wężyk paliwowy tuż przed filtrem, a zawór zwrotny masz między filtrem a pompą wtryskową.

 

Zasada naczyń połączonych - nie będzie utrzymywać podciśnienia w przewodzie paliwowym gdyż do wyrównania ciśnien dojdzie jeszcze przed zaworkiem.

Opublikowano

Ma to o tyle sens że wcześniej samochód mi zapalał po kilkunastu sekundach kręcenia, a teraz zapala mi za każdym razem odrazu. Więc nie pisz że jest to bez sensu.

 

Owszem zgodzę się że samej przyczyny w ten sposób nie rozwiązałem, ale objaw został usunięty.

 

Teraz może sobie spokojni namierze miejsce w którym dostaje się powietrze, a póki co śpię spokojnie i nie boje się że wykończę rozrusznik

Opublikowano

Widzę że nie jasno wytłumaczyłem.

 

Zamontuj zaworek między filtrem a pompą wtryskową a później odłącz wąż idący z baku do filtra. Wtedy nie będzie spełniać swej funkcji.

Nie neguję działania zaworka zwrotnego tylko kwestię jego montażu w Twoim przypadku

Opublikowano
Zmieniłem miejsce montażu zaworka zwrotnego i wydaje się że problem pośrednio został rozwiązany. Teraz jest pomiędzy filtrem a pompą wtryskową.

 

bo tak powinien byc od razu zamontowany :D

POZDRAWIAM !!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.