Skocz do zawartości

E39 nie zapala, im mniej było paliwa tym gorzej zapalała.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Zaobserwowałem, że im mniej mam w baku paliwa tym gorzej samochód zapala, i nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy gorący. Zaczyna się tak dziać jak w zbiorniku jest około 20litrów ropy. Na domiar złego jechałem sobie ostatnio i w baku było poniżej 15 litrów, w pewnym Momocie silnik zgasł i już nie odpalił. Pokręciłem go troche, a po zalaniu 20 litrów ropy i już na nieco słabszym akumulatorze też nie zapalił. W wężyku idącym z filtra do silnika było dużo powietrza, a po zalaniu tych 20 litrów paliwa troche mniej – wtedy paliwo szło na przemian z ropą (w wężyku od filtra). Na drugi dzień odholowałem samochód do mechanika. Akumulator był całkiem padnięty więc on go wyjął i ładował cały dzień. Na trzeci dzień gdy wsadził naładowany akumulator kontrolka DDE nie zgasła i auto dalej nie pali. Mechanik mówił że pompka w baku działa. Rozrusznik kręci. Mój samochód E39 530d z 1999r.

 

Bardzo proszę wszystkich o fachową rade na ten temat.

Opublikowano

nie znam sie na tym, ale może to odpowietrzenie zbiornika paliwa jest zatkane... powietrze niema gdzie uciekać i idzie w przewody.

 

a jak inni forumowicze wyjaśnią taka ciekawostkę???

Opublikowano

Też to miałem :mad2: więc podaję rozwiązanie całej sprawy

:cool2:

Masz dwie pompy w zbiorniku paliwa - jedną przelewową i drugą wspomagającą. Być może ta pierwsza działa i ją miał na mysli mechanik, ale najważniejsza jest wspomagająca. Zapewne albo padła, albo działa, tylko że już umiera.

 

Twoje auto padło i już nie chce odpalić, bo kiedy je kręciłeś żeby zapalić jak zgasło na drodze, to silnik nie dał rady zassać już ropy i nie odpalił, ale za to zatkał się :duh: Tobie syfem z dna zbiornika najprawdopodobniej filtr paliwa. Dlatego teraz pomimo, że auto jest naładowane, DDE sie nie pali, a fura nie zapala, bo nie dostaje ropy do silnika.

 

Ja miałem dokładnie taką samą sytuację.

 

Wymieniłem pompe wspomagającą na nową oryginalną (ok. 500 zł) - mechanik mówił, że moja tez jeszcze chodzi, ale ledwo ledwo - więc weż wypytaj jak dokładnie jest z tą twoją, do tego filtr paliwa i autko chodzi jak zegarek - żadnych problemów z zapalaniem. Problemy z zapalaniem diesla takie jak opisujesz jednoznacznie wskazują na padniętą pompe wspomagającą - wierz mi sam to dokładnie przerobiłem, łącznie z holowaniem auta i niemożnością go odpalenia.

 

Aha - napisz mi tylko czy tak było - zanim zgasł, zaplaiło się DDE, potem spadła moc, a potem zgasł i zapaliły sie wszystkie lampki zapłonowe? A potem już nie odpalił... jeśli tak, to jestem prawie pewien, że chodzi o pompę. Pewnie jeszcze masz problemy z zapalaniem - im mniej paliwa, tym większe. Napisz tylko proszę czy się zgadza.

 

Pozdrawiam :roll2:

 

PS To nie jest problem z odpowietrzeniem :worried: ... przynajmniej tak mi się wydaje, objawy były by trochę inne, wszystko wskazuje na pompe wspomagającą.

Opublikowano

Zgadza się im mniej paliwa tym gorzej zapala (nie ważne czy silnik jest ciepły czy zimny).

Kontrolka DDE nie paliła się przed zgaszeniem auta tylko teraz jak już nie chce zapalić.

Opublikowano

niedrożność układu doprowadzenia paliwa, spowodowany jego zatkaniem, łapaniem lewego powietrza lub uszkodzoną pompą pailwową, jedną, drugą będź obiema.

 

Ja w swojej miałem zatkany syfon w samej pompie, kawałek plastiku, który blokował przepływ paliwa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.