Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Mam dziwny problem - przeglądnąłem tematy tego dotyczące i żaden nie pasuje do końca. Być może, że ja coś narobiłem jak ostatnio grzebałem w okolicy stacyjki, ale może to typowy przypadek. Nie wiem tylko, czy paliła się tak od początku, czy dopiero zaczęła sie palić jak dziś wracałem do domu.

 

Wygląda to tak - podczas jazdy świeci sie kontrolka ładowania akumulatora - ale bardzo słabo - widać to jak jest ciemno. Dokładnie tak samo świeci się po przekręceniu kluczyka na drugą pozycję (a powinna się wtedy normalnie świecić).

 

Wygląda mi to bardziej na zwarcie, niż problem z akumulatorem, czy alternatorem. Tylko co teraz - mam macać kable po kolei i patrzeć czy coś się zmienia z kontrolką - może gdzieś przy stacyjce coś się zwarło - ma ktoś pomysł jak zlokalizować problem?

Edytowane przez Varrol
Opublikowano
Mam dziwny problem - przeglądnąłem tematy tego dotyczące i żaden nie pasuje do końca. Być może, że ja coś narobiłem jak ostatnio grzebałem w okolicy stacyjki, ale może to typowy przypadek. Nie wiem tylko, czy paliła się tak od początku, czy dopiero zaczęła sie palić jak dziś wracałem do domu.

 

Wygląda to tak - podczas jazdy świeci sie kontrolka ładowania akumulatora - ale bardzo słabo - widać to jak jest ciemno. Dokładnie tak samo świeci się po przekręceniu kluczyka na drugą pozycję (a powinna się wtedy normalnie świecić).

 

Wygląda mi to bardziej na zwarcie, niż problem z akumulatorem, czy alternatorem. Tylko co teraz - mam macać kable po kolei i patrzeć czy coś się zmienia z kontrolką - może gdzieś przy stacyjce coś się zwarło - ma ktoś pomysł jak zlokalizować problem?

 

to raczej wina regulatora napiecia :duh:

Opublikowano
to raczej wina regulatora napiecia :duh:

 

A czy regulator napięcia nie jest w alternatorze - w takim razie dlaczego problem występuje też przy kluczyku przekręconym na druga pozycję (czyli bez włączonego silnika) - też wtedy regulator może bruździć?

Opublikowano
to raczej wina regulatora napiecia :duh:

 

A czy regulator napięcia nie jest w alternatorze - w takim razie dlaczego problem występuje też przy kluczyku przekręconym na druga pozycję (czyli bez włączonego silnika) - też wtedy regulator może bruździć?

 

pozycja 2 powinna sie palic /przy wyl.silniku/

 

 

:duh:

Opublikowano

Witam

Varrol do alternatora dochodzą przewody cieńszy i prądowy gruby czerwony ten cieńszy przy włączonym zapłonie zewrzyj na chwilę do masy jak kontrolka zgaśnie znaczy że problem tkwi w alternatorze .Jeśli będzie świecić słabo jak dotychczas to coś z łączami.

Opublikowano
Witam

Varrol do alternatora dochodzą przewody cieńszy i prądowy gruby czerwony ten cieńszy przy włączonym zapłonie zewrzyj na chwilę do masy jak kontrolka zgaśnie znaczy że problem tkwi w alternatorze .Jeśli będzie świecić słabo jak dotychczas to coś z łączami.

 

OK, dzięki :) jutro to sprawdzę. Strasznie jestem ciekawy, gdzie leży problem.

Opublikowano
Witam

Varrol do alternatora dochodzą przewody cieńszy i prądowy gruby czerwony ten cieńszy przy włączonym zapłonie zewrzyj na chwilę do masy jak kontrolka zgaśnie znaczy że problem tkwi w alternatorze .Jeśli będzie świecić słabo jak dotychczas to coś z łączami.

 

Ten cienki przewód powinien być obok tego grubego? Właśnie patrzyłem - co prawda z latarką - ale go coś nie widziałem,

 

Oglądnąłem też kable w pod kierownicą i chyba nie bardzo coś tam mogło się poluzować, czy urwać.

 

Najdziwniejsze jest to, że kontrolka tak słabo świeci przy wyłączonym silniku - w większości przypadków o jakich czytałem taki problem występował podczas jazdy.

Opublikowano
Jeśli masz alternator Bosch to cienki przewód jest przekręcany natomiast w alternatorze Valeo jest wpinany w kostkę .

 

Mam Valeo - da się do tego dostać bez wyciągania alternatora?

 

Znalazłem dwa tematy o problemach z kontrolką aku:

http://forum.tempra.org/topics54/konczacy-sie-regulator-napiecia-vt3637.htm

http://www.capri.pl/forum/55280

 

W sumie to już sam nie wiem, gdzie leży problem - najłatwiej chyba mi będzie zacząć od sprawdzenia regulatora napięcia odłączając ten cienki kabelek - jeżeli to nie to, to mam parę dni macania kabelków w samochodzie...

 

No nic - jutro szukam dobrego elektryka w Wawie, jakbym miał alternator do naprawy (bo jak już robić, to pełny przegląd i wymiana szczotek).

Opublikowano
ja bym wyciagnol i rozebral alternator bo moze trzeba tylko polutowac ieden przewod z 6 ze stojana mi tak sie dzialo w maluchu i to bylo przyczyna
jedynakk
Opublikowano

OK, podłączyłem ten cieńszy kabelek i lampka świeciła normalnie. A wcześniej na alternatorze było na nim ok 5 Voltów przy włączonym zapłonie.

 

Teraz pytanie - czy brać się za to samemu, czy do serwisu zanosić - jak do serwisu, to jakiegoś od BMW, czy każdy mi to zrobi?

 

Alternator już wyjąłem.

Opublikowano
OK, podłączyłem ten cieńszy kabelek i lampka świeciła normalnie. A wcześniej na alternatorze było na nim ok 5 Voltów przy włączonym zapłonie.

 

Teraz pytanie - czy brać się za to samemu, czy do serwisu zanosić - jak do serwisu, to jakiegoś od BMW, czy każdy mi to zrobi?

 

Alternator już wyjąłem.

 

pisalem ci regulator napiecia /wymien/ :mrgreen:

Opublikowano
pisalem ci regulator napiecia /wymien/ :mrgreen:

 

OK - nawet nie spodziewałem się, że tak łatwo to wyjąć - w Unie było jakoś ciężkawo o ile pamiętam. Regulator, to ta część ze szczotkami? - żebym czego innego nie wymienił. :lol:

 

A tak przy okazji, to gdzie najlepiej w Wawie to kupić? W sklepie motoryzacyjnym niedaleko mają wszystko ok 1.5x drożej niż przeciętnie.

Opublikowano
pisalem ci regulator napiecia /wymien/ :mrgreen:

 

OK - nawet nie spodziewałem się, że tak łatwo to wyjąć - w Unie było jakoś ciężkawo o ile pamiętam. Regulator, to ta część ze szczotkami? - żebym czego innego nie wymienił. :lol:

 

A tak przy okazji, to gdzie najlepiej w Wawie to kupić? W sklepie motoryzacyjnym niedaleko mają wszystko ok 1.5x drożej niż przeciętnie.

 

nie wiem gdzie w w-wie..ale niedawno pisali ze za 20zl. mozna dostac...nie musi byc orginal tak samo reguluje napiecie :cool2:

Opublikowano
No dobra - Hella nawet w katalogu nie ma regulatora do alternatora Valeo - ciekawe, czy w ogóle zamiennik dostanę - bo jak nie to chyba tylko używany alternator...

 

kazdy ma regulator napiecia...niektore maja chowane za obudowa...ty chyba wcale nie ogladales alternatora :?: podjedz do elektryka to ci pomorze :cool2:

Opublikowano
Varrol nie upieraj się przy wymianie regulatora napięcia pisałeś że chcesz zrobić przegląd alternatora więc daj go fachowcowi bo podobny objaw daje także padnięta dioda wzbudzenia i może się okazać że pieniążki wydałeś niepotrzebnie.W sklepach mają takie regulatory cena około 100 zł ale weż swój stary bo mogą chcieć numer katalogowy
Opublikowano
No dobra - Hella nawet w katalogu nie ma regulatora do alternatora Valeo - ciekawe, czy w ogóle zamiennik dostanę - bo jak nie to chyba tylko używany alternator...

 

kazdy ma regulator napiecia...niektore maja chowane za obudowa...ty chyba wcale nie ogladales alternatora :?: podjedz do elektryka to ci pomorze :cool2:

 

Ja jestem naprawdę wdzięczny, że odpowiadasz w moim temacie - ale nie mogę zrozumieć dlaczego chyba tylko raz odpowiedziałeś na moje pytanie, a w pozostałych przypadkach piszesz coś, co nijak się ma do postu na który odpowiadasz... Tu piszę, że szukam po sklepach i nie mogę znaleźć regulatora do alternatora Valeo, a ty mi odpowiadasz, że każdy alternator ma regulator. Wcześniej się pytam, czy samemu wymieniać regulator, czy do elektryka zanieść - a ty piszesz, żeby regulator wymienić. A jeszcze wcześniej się pytam, czy regulator może powodować słabe świecenie kontrolki na poz 2 kluczyka, a ty mi odpowiadasz, że na poz 2 kontrolka powinna się świecić.

 

 

MarekM-535i - no właśnie tego się boję, że okaże się winna dioda i niepotrzebnie wydam pieniądze. Tylko qrka wszyscy elektrycy których znam gdzieś poza Warszawą siedzą, a ja muszę teraz komunikacją jeździć.

Opublikowano
No dobra - Hella nawet w katalogu nie ma regulatora do alternatora Valeo - ciekawe, czy w ogóle zamiennik dostanę - bo jak nie to chyba tylko używany alternator...

 

kazdy ma regulator napiecia...niektore maja chowane za obudowa...ty chyba wcale nie ogladales alternatora :?: podjedz do elektryka to ci pomorze :cool2:

 

Ja jestem naprawdę wdzięczny, że odpowiadasz w moim temacie - ale nie mogę zrozumieć dlaczego chyba tylko raz odpowiedziałeś na moje pytanie, a w pozostałych przypadkach piszesz coś, co nijak się ma do postu na który odpowiadasz... Tu piszę, że szukam po sklepach i nie mogę znaleźć regulatora do alternatora Valeo, a ty mi odpowiadasz, że każdy alternator ma regulator. Wcześniej się pytam, czy samemu wymieniać regulator, czy do elektryka zanieść - a ty piszesz, żeby regulator wymienić. A jeszcze wcześniej się pytam, czy regulator może powodować słabe świecenie kontrolki na poz 2 kluczyka, a ty mi odpowiadasz, że na poz 2 kontrolka powinna się świecić.

 

 

MarekM-535i - no właśnie tego się boję, że okaże się winna dioda i niepotrzebnie wydam pieniądze. Tylko qrka wszyscy elektrycy których znam gdzieś poza Warszawą siedzą, a ja muszę teraz komunikacją jeździć.

 

nie szukaj po katalogu tylko na wzor...a tamto nie czytalem do konca myslalem ze masz sprawe juz dawno zalatwiona :norty: daj fotke to ci doradze :cool2:

Opublikowano
zobacz tu moze znajdziesz twoj regulator napiecia...http://moto.allegro.pl/search.php?string=regulator+napiecia&category=4141&country=1.

 

Dzięki, wygląda na to, że nie ma. Zresztą jak tak przeglądam podobne problemy w internecie, to sporo przypadków, gdzie winna jest dioda.

 

Mój regulator wygląda tak:

http://www.autohausaz.com/secure/PartImages/12321739435.jpg

Opublikowano
zobacz tu moze znajdziesz twoj regulator napiecia...http://moto.allegro.pl/search.php?string=regulator+napiecia&category=4141&country=1.

 

Dzięki, wygląda na to, że nie ma. Zresztą jak tak przeglądam podobne problemy w internecie, to sporo przypadków, gdzie winna jest dioda.

 

Mój regulator wygląda tak:

http://www.autohausaz.com/secure/PartImages/12321739435.jpg

 

to tylko w zakladzie gdzie naprawiaja alternatory :cool2:

Opublikowano

OK, alternator naprawiony - chyba, bo jeszcze nie zamontowałem - pomierzyłem trochę i teraz masa wydaje się ok. Wymieniony był regulator, ale też pierścienie ślizgowe - dziwna sprawa - miałem wyjechane pierścienie prawie do zera i szczotki też mocno przytarte.

 

Zastanawiam się, co mogło być powodem - swego czasu chlapnęło mi sie olejem na alternator - ale czy mógł się dostać pod szczotki i zebrać jakieś śmieci?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.