Skocz do zawartości

Było: gotuje się..., jest: kolektor M50B25 w M52B28


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
da sie to zrobic tylko po co ? probuj sam bedziesz wtedy wiedzial niestety ja tez mam prawie 38lat wiec jak sam czegos nie zmaluje to nie wierze a potem orany .wiec widze ze wiesz co robic powodzenia
Opublikowano
Panowie nie wiem czy mnie wiedza nie myli ale bloki 2,5 i 2,8 sa takie same mówie o blokach m52 tylko stopień sprężania inny przez inny skok tłoka wiec tutaj jest ta cała różnica co do pojemności ale może sie myle

 

m52 owszem. różnica w materiale jest pomiędzy m50b25 (żeliwo) a m52b28 (aluminium). żeliwny blok jest bardziej rozwojowy jeśli chodzi o przyrost mocy (np. doładowanie)

Opublikowano
tak jak chcesz zakladac turbo to masz racje M50 a czy 2.5 czy 2.8 zadna roznica gdy zakladasz tubo inna bajka . Drogo bedzie ! oj drogo ja w to nie wchodze koszty ogromne
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
odgrzewam temat: mam już kompletne dane na temat skutków przegrzania mojej buni. głowica: nie pęknięta, nierówności splanowane 0,3 mm (!). blok: raczej nie pęknięty, wyjechały 4 gwinty. Reszta OK - pompa, termostat i chłodnica już wymienione przez Helmuta. Za dwa-trzy dni powinna zagadać. Mam już kolektor m50 przerobiony na m52 ale najpierw hamownia na serii, później po wymianie kolektora i później po mapowaniu. Nie wykluczam wałków (i ponownej mapy). Wszystkim nie omieszkam podzielić się z kolegami.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Oto kompletne dane na temat naprawy usterki silnika opisanej w temacie: wymiana uszczelki p/gł 700,oo pln, uszczelka + inne uszczelki 350,oo Pln, planowanie głowicy 0,3 mm ze sprawdzeniem szczelności 240,oo Pln. Niemiec wymienił wisco, termostat, chłodnicę i pompę wody - to mnie ominęło choć wisco sie wylało i potrzeba nowego. W efekcie autko świetnie jeździ i daje niesamowitą przyjemność z jazdy - jedyny problem to niedziałająca klima o której w innym poście.

Pozdrawiam i życzę bezawaryjnego użytkowania naszych bumek.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Zgodnie z obietnicą, melduje pomyślne zakończenie prac przy montażu kolektora M50B25. Przerobiony na płytkę z M52. Cała przeróbka wykonana została poprawnie i wszystko zadziałało. Zmiany w osprzęcie minimalne - kilka adapterów z blachy alu 1,2 mm i kilka zmienionych mocowań przewodów - na te jestem szczególnie uwrażliwiony po latach startów w sporcie.

Po całej operacji, trwającej około 4 godzin, motor zagadał od razu i jeździ. Po przejechaniu kilkuset km pojadę na hamownie i zdam sprawę z efektów.

 

Pozdr

Opublikowano
Moze opisz jak to zrobiłeś. Napewno przyda sie kilku ludziom, bo większosc potrafi wklejac tylko niemieckojęzyczne linki.

 

No ja też z takiego linka skorzystałem, ale przede wszystkim skorzystałem z pomocy jednego z naszych forowiczów: Slawo, którego brat wykonał przeróbkę, dostarczonego przeze mnie kolektora. Moja praca to już tylko zmontowanie całości.

Dzieki Slawo :modlitwa:

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Mam wyniki swapu kolektora. Kierunek jest zgodny z oczekiwaniami, jednak wielkość spadku wartości momentu obrotowego, a przede wszystkim przesunięcie obrotów nieco mnie zaskoczyły. Moc maksymalna wzrosła do 218 kM @ 5800 1/min, moment zmalał do 268 Nm @ 5500 1/min (!!!)
Opublikowano
A jakiś wykresik to masz ? Bo to są szczytowe wartości a ciekawe jak wygladają całe krzywe

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.