Skocz do zawartości

Chłodzenie i kilka innych pytań - b. wazne!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

czesc kupilem sobie bete 316i w gazie jak bylo ciepko to wszytko ok a jak zaczela sie zima to porazka - chcialbym sie czegos dowiedziec od Was - a więc!

 

1.bylem autem w zakopanem i caly czas wskazowaka byla minimalnie za niebiskim polem - myslalem ze tak jest ale dowiedzialem sie ze nie, ze wskaskowka MUSI byc na polowie po przjechaniu takiej trasy wiec mysle ze bede mial termostat to wymiany no chyba ze visco (mam nadzieje ze nie). dziwne jest to ze i tak w aucie robi sie cieplo gdy jade doi parcy 15km.

 

2.jak wlaczam silnik gdy jest zimny to auto przez jakis kawalek wogole nie chce isc - daje mu gau a on mol totalni - ledwo mi obtory trzyma na luzie a czesto i zgasnie gdy chce odsypac zniego snieg zeby w srodku sie zagrzalo (silnik krokowy wyczyscilem, swiece wymienilem, kable tez sa nowe) - moze to przeplywomierz?

 

3.guzik od podgrzewania tylnej szyby nie swieci, kupilem drgi tez nie swieci pomimo tego ze gosc zapewnial ze jak go wyjmowal z auta to swiecil (po wcisnieicu szyba grzeje a raczej wieksosc paskow) i przycisk swieci jasno. czy to normlane ze on nie swieci czy poprostu trzba tam zaroweczke wymienic? przyznam ze jednego rozkreciulem a rczej rozlozylem i sie rozlecil w drobny mak 0 wszytko zniego powypadało.

 

4. da sie naparwic ogrzewanie tylnej szyby a raczej czesc jej paskow?

 

5. reczny na jendo kolo nie chwyta czy to "tylko" linka czy cos jescze moze nie trybić?

 

6. najwazniejsze - po wlaczeniu zimnego silnika pod maska ORKIESTRA wszytkie zawory klepia jak glupie... jak go przygazuje to jest cicho ale dalej po chwili to samo - gdy przjeade wiekszy kawalek to jest cicho. wymienialem olej na valvoline 10w40. moze wlac pelnego syntetyka bo olej moze niedchodzi do hydrauliki tam gdzie powinien?

 

czekam na jakas odpowiedz bo nie wiem co mam robic czy auto oddac na złom czy je zrobic?

:? :shock:

 

chcialem dodac ze to silnik m40

bmw 4 life
Opublikowano

Ad. 6) Co do klepania, to wiadomo...temat szeroko dyskutowany na forum. Zapewne masz popychacze,pastyleczki, dźwigienki i wałeczek w stanie mocno opłakanym, więc jedź do jakiegoś speca i niech się zajmie tematem,albo chociaż określi, co masz wymienić. Koszt remontu - około 1000-1500zł (przy pomyślnym wietrze). A może wcale jeszcze nie jest tak źle i wystarczy magistralę olejową przeczyścić. Olej 10W-40 jest ok.

 

Ad. 2) Odpalasz na gazie,czy benzynie? Instalacja miała robiony jakiś przegląd? Wymieniłeś filtr powietrza (banalne ale pomaga!)?? Nie masz gdzieś dziury w dolocie? Może pompa paliwa nie domaga?? Albo filtr paliwa...

 

Ad. 3 i 4) Z tego, co wiem, to takie rzeczy da się naprawić..zapytaj może w punkcie,gdzie szyby wymieniają...tam powinni wiedzieć takie rzeczy.

 

Ad. 1) Wymień ten termostat, bo masz pewnie przycięty. Ja mam ciepło w aucie po 4-5 km,więc po 15 to nic dziwnego...

Wskazówka powinna trzymać pion,ale może się lekko wychylać w lewo. Natomiast lekko za niebieskim polem, to już przesada. Nie przegrzewa Ci się w korkach?

 

Ad. 5) Polecam wjechać na kanał u mechanika, bo z fusów to tu nikt nie powróży :norty:

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

odpalam na paliwie i to wlasnie na paliwie mi sie taki meksyk dzieje bo jak jest na gazie to idzie fajnie...cod o filtra powietrza to bez niego idzie tak samo bo az z ciekawosci go wyjalem na chwile i chcialem zobaczyc co sie dzieje to jest to samo b. niskie obroty ma. jade w srode do mechanika to mu tam powieby to sparwdzil. wlasnie co do pompy to moze byc ja slychac w aucie gdy sie odpali silnik to slysze z tylu jakby cos elektrycznego chodziło (tj. transformator buczy lekko)

z tym remonem silnika a raczej ta wymiana to mnei zagialem maksra az tyle to moze kosztowac:O 1/5 mojego auta...da sie z tym troche pojezdzic czy trzeba to "juz" zrobic?

bmw 4 life
Opublikowano

Z klekotem da się pojeździć spokojnie. Większości z nas klepie rozrząd w M40 :roll: Nieprzyjemnie robi się dopiero, gdy silnik zaczyna nie dokręcać się do końca na obrotach, robi się mułowaty itp itd. U Ciebie jak wnioskuję jeszcze tego nie ma, więc na razie możesz być spokojny.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano
o to bobrze wiedziec, dzieki. nie no jak naazie idzie fajnie nie narzekam chcoiaz cxhcialbym o 100 koni wiecej bo tylko zima sobie moge poszlaec na letnich oponach na parkingu przed praca dopuki nie wyleci ochrozniarz i nie zacznie mnie pajac gonic i ryczec "to nie jest tor rajdowy!" hyhy pajac
bmw 4 life

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.