Skocz do zawartości

Delikatne strzały w kolektorze dolotowym silnikaM50


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam :( Moj problem pojawił sie podczas wymiany silnika.Za niewielkie pieniądze trafiło mi sie kupić silnik z rozbitego auta.Silnik to M50 bez sterowanie Vanos 2,5 190k oni mechanicznych.W swoim BMW miałem zamontowany ten sam silnik tyle, że o mniejszej pojemności 2,0 litrów.sprawa wydawała sie dziecinnie prosta i opłacalna, tymbardziej że za silnik ze skrzynia oraz czałą instalacja elektryczna z rozbieranego auta zaplaciłem 1500zł.Silnik założyłem z powodzeniem razem z moim znajomym prowadzącym po sąsiedzku zakład mechaniczny.Część brakującego osprzętu przełożyłem z powodzeniem z wyjętego silnika 2litrowego.Wszystko wsumie po odpaleniu zadziałało,ale rozpoczęła sie moja gechenna.Pojawiły sie następujące objawy: delikatne strzały w kolektorze dolotowym.Obniżyła sie kultura pracy sielnika.Zimny sielnik pracuje koszmarnie.Trzeba go gazować.Po puszczeniu gazu obroty spadają poniżej 0,5 tysiąca i silnik notorycznie gaśnie.Do tego na skutek zbyt niskich obrotów ucieka mi wspomaganie i hamulec noży.Problem z zbyt niskimi obrotami pozostaje również po rozgrzaniu silnika.W czasie jazdy autem niesposób normalnie pracować pedałem gazu.Gdy delikatnie zaczynam nim pracować, auto szarpie,obserwuje chwilowe zaniki pracy-duże spadki mocy.Gdy jadę ciężka noga teoretycznie problem zanika, jednak auto przyśpiesza-mam problemy w utrzymaniu stałej prędkości.Gdy ja próbuje utrzymywać wciskając gaz tak, że na ekonomizerze na szafie pod obrotomierzem mam spalanie na poziomie 8-9l na 100 km auto zaczyna delikatnie zwalniać,szarpać,strzelac w kolektorem co odczuwam dotykając pedału.Gdy mocno wcisne gaz auto znowu jedzie.Komputer sterujący wymieniłem na ten który kupiłem razem z silnikiem od 2,5.Wymieniłem swiece.Wymieniłem całą instalacje elektryczną silnika wraz ze wtryskiwaczami paliwa.Zdjąlem przewody z silnika 2litrowego o którym pisałem wcześniej.Wymieniłem czujnik temperatury silnika.Bawiłem sie również z cewkami.Pozakładałem kilka z silnik który zdjołem 2litrowego.Przepływomierz wydaje się być sprawny, ponieważ po jego odłączeniu wyraźnie wzrastają obroty silnika i wzmagaja sie strzały w kolektorze dolotowym.Przepustnica również jest wymieniona na ta od 2,5 ze względu na większą średnice otworu.Wyrażnie wzrosło mi zurzycie paliwa.Nie jeżdziłem jeszcze na takim silniku,ale na 2litrowym przy osiąganiu ekonomicznej predkości, swobodnie na trasie mogłem osiągnąć 7,5-8l w mieście 10-11l.Teraz tekie wyniki są nieosiągalne.Po mieście spalanie podchodzi mi od 15l a w trasie nieda rady mniej spalić niż 10l na 100.Gdzie tkwi problem??????? Wyrazinie widac problem z mieszanką która jest za bogata!!!!!!!!!! Ale co ją powoduje.Czy przypływomierza daje złe info do komputera??Czy Cewki poprostu są na szmelc które wymieniam??Czy może problem być ze stanem technicznym silnika??Czy może jakiś inny sterownik nie dzieła poprawnia mam tu na myśli sąde lambda.Sąde Lambda odłączałem.Po odłączenieu wogóle nie mogłem odpalić jednak silnika.Bardzo prosze o wszelka pomoc w ustaleniu przyczyn wyrzej wymienionej.niewiem co mam wymienic a wszystko jest drogie począwszy od przepływomierza i cewek.po kilka set złoty każdy.
Opublikowano
witam,mam 2,0 i tez od jakis dwoch tygodni zaczal mi szarpac i stzrelac w kolektor przy przyspieszaniu,spalanie tez wzroslo ale to przez to szapranie bo neimoge deleiktanie przyspieszyc tylko trzeba mu depnac,sprawdzilem wszytskie cewki maja po 0,9 ohma czyli ksiazkowo swiece tez wporzadku i tez stracilem glowe co moze byc,dlatego jutro jestem umowiony do serwisu boscha do ktorego zawsze z roznymi auatmi juz jezdzilem a mam ich sprawdzonych niech go podlacza pod komuter i zobaczymy,takze jutro sie wszystko okaze,jak cos bede wiedzial to dam znac,pozdrawiam
Opublikowano
Problem dosyc duzy . To sa problemy typowe po swapie . Zacznij od poczatku Najpierw sprawdz ustawienie rozrzadu !!!!!! . jerzeli bedzie wrzystko ok to sprawdz polonczenia na wiazce wszystkie koncowki odepnij i pod gumkami sprawdz czy kable nie sa urwane {przepustnica czujnik .sonda . przeplywka . nastepnie jak tobedzie ok mozesz zalorzyc komputer od 2.0 i przeplywke od 2.0 . reszta jes taka sama 2.0 i 2.5 . powinien odpalic rowno chodzic ale bedzie mulowaty . Wiazka silnikowa jes taka sama . . jezeli na komputerze od 2.0 i preplywce od 2.0 bedzie ok wina lerzy w steowniku . jerzeli bedzie zle wina jest reszta osprzetu np krokowy oba sa takie same .wiec masz dwa . W ostatecznosci bedziesz musial zalorzyc swoja wiazke silnikowa i reszte skapletowac .wtedy musi byc dobrze .
Opublikowano
mr extrem narazie podloncz sie pod kapa u ciebie jst cos walniete mozna to spokojne zlokalizowac cewki nie sa zawsze winne moze urwal sie kabelek we wtyczce do przepustnicy . albo padla sada ( wymiana tylko orgina } jezeli strzela cos z mieszanka. A . sada B czujnik polozenia krzywki zaworowej . c . zepsuty zestyk przpustnicy . ale na kompie musi cos wylesc . to nie swap !!!
Opublikowano
mr extrem narazie podloncz sie pod kapa u ciebie jst cos walniete mozna to spokojne zlokalizowac cewki nie sa zawsze winne moze urwal sie kabelek we wtyczce do przepustnicy . albo padla sada ( wymiana tylko orgina } jezeli strzela cos z mieszanka. A . sada B czujnik polozenia krzywki zaworowej . c . zepsuty zestyk przpustnicy . ale na kompie musi cos wylesc . to nie swap !!!
Opublikowano
czyli na kompie powinno wszystko wyjsc co i jak :?: :?: mam nadzieje bo przeciez sie jezdzic nie da,ani wyprzedzic ani sie zebrac normlanie jak cieniasem 700 :norty: jutro sie okaze
Opublikowano
Na kapie wrzystko nie wychodzi trzeba jeszcz sie znac aby czytac miedzy wierszami zebrac fakty i wyciagac wnioski . komputer tylko daje wskazowki chyba iz cos padlo kompletnie . jak nic ne wyjdzie to napisz . bedziemy myslec od poczatku .
Opublikowano
oki wielkie dzieki,chociaz oni tam kumaci sa w tym boshu bo juz pare razy tam bylem z roznymi autami i rozne szpece sie wyznac nie mogly a oni dali rade,ale zobaczymy jak cos to sie zglosze do Ciebie,dzieki i pozdrawiam
Opublikowano
Do wizionera1 Swap u ciebie jest prosty wiaska samochodowa i silnikowa powinna byc taka sama czy to 2.5 czy 2.0 roznice znikome . Jeszcze sprawcd kolo przednie pasowe czy aby od tego silnika . musi byc takie siermiezne jak w 2.0 a nie pofalowane byla zmiana vanos i bez . a jak sie poddasz to zawsze mozesz zostawc motor 2.5 zalorzyc caly system od 2.0 a nastepnie zmienic mape w steowniku u Unitnica .wycisiesz 220 KM i ok 280 NM bedzie latac . lecz najpierw walcz bo da sie to zlokalizowac . nie cisnij auta na razie .!!!
Opublikowano
Wszystkie podpowiedzi dokładnie przeczytałem.Za wszystkie bardzo dziekuje.Zamiana komputera na mniejszy z przepływka zamuliła motor.Dodatkowo na wolnych obrotach wystapiły jeszcze wieksze problemy z równa praca motoru.Objawy takie jek by nie grał na wszystki garach.Strzały delikatnie ustały po rozgrzaniu silnika.Natomiast gdy jest zimny strzela bardziej niz na tamtym kompie.Przy hamowaniu silnik traci obroty jak mialo miejsce na kompie od 2,5 czasami nawet gaśnie.Wyrażnie jest dalej problem z przepaleniem mieszanki.Czasmi odnosze wrażenie jak by sie silnik zalewał, poczym nastepuje stuk w kolektorze ssacym i zapalenie mieszanki.Jakby zamalo powietrza dostawal a za duzo beznzyny.Poprawe wyrazna uzyskalem po odlaczeniu przepływomierza i czujnika temepratury silnika{błekitne zakończenie przewodu}.Silnik zaczą jezdzic wmiare równo.Przestał strzelać.Ale w takim wypadku wydaje mi sie że zaczał pracowac w ustawieniach domyslnych,czyli w trybie awearyjnym niemajac danych o powietrzu i temperaturze silnika.Natomiast gdy podobny manewr wykonałem na komputerze od 2,5 silnik juz niestety zaczał pracowac bardzo niestabilnie,Strzelał wchodzil w jakies dziwne stany.Wszystko to jest bardzo enigmatyczne biorąc pod uwage ze wymieniłem czujnik temperatury,a przepływomierz wykazuje oznaki braku uszkodzenie jak i sterowanik 2,5.
Opublikowano
Moje kolejny pytanie dotyczy sondy lambda.Czy sonda od 2,0 ktora założyłem może miec jakies znaczenie w tej sprawie??Czy między motorami jest różnica jesli chodzi o zamontowane sondy lambda??Jakie oznaczenia wzorcowe maja sondy do obu motorów.W jaki sposob mozna ewentualnie sprawdzic sonde czy nadaje sie do w'w motoru,ewentualnie i jak zobaczyc stan techniczny sondy.jak ja sprawdzic??Czy sonda lambda w silniku M50 jest tylko jedna przy wydechu czy jest jakasjeszcze inna.Niemoge sei doszukac nigdzie jakiegos opisu budowy tego motoru,rysunku.Wkurza mnie juz to bardzo,powiem szczerze, ze zastanawiam sie nad zalozeniem instalacji gazowej.W warsztacie uswiadomili mnie ze po zalozeniu mu przejdzie??Srednio mnie gaz interesuje,ale wlosy wyrywam z glowy juz.
Opublikowano (edytowane)
Mi się wydaje że uszkodzony jest albo czujnik położenia wału, albo czujnik położenia wałka. Napisz co dokładnie zmieniłeś przy swapie w tym silniku Edytowane przez korona
www.turboBMW.pl
Opublikowano

Przestan sie sluchac domoroslych debili z mlotkiem w lapach gaz sprawe pogorszy anie poleprzy . gehenna dopiero sie zacznie . Zaczynaj od poczatku Mamy dwa silniki jeden 2.0 i 2.5 bez vanosa M50 do roku 1992

niema mozliwosci musz chodzic nawet jak bym wrzystko sobie pomieszl to i tak bym odpaliw . Najpierw rozrzad . potem odepnij gniazdo od wiazki wiazki sa takie same wiec ktura bys nie wepchnal to bedzie dobra . nastepnie kola zamachowe sa takie same . czujniki walka i krzywek sa takie same sterowniki maja inna mape ale na obu bedzie chodzic . przepluwki sa wezsze . . zawory od wolnych sa takie same sady sa takie same .Sprawdz czy czasami moze otwor w przepustnicy jest nie zaslepiony sprawdz . !!! najlepiej najpierw go zaslep rurka gumowa a potem bedziesz podlanczal system od oparow . reszta potem

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Według mojej wiedzy mga być nadpalone gniazda lub jedno gniazdo zaworów ssących.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano
Według mojej wiedzy mga być nadpalone gniazda lub jedno gniazdo zaworów ssących.

Zgadzam się, szczególnie jak silnik chodził na gazie. U mnie bardzo podobne objawy (brak mocy, nierówne obroty, wyskakiwanie z pracy jednego cylindra i lekke strzały w kolektor ssący) spowodowane były pękniętą sprężyną zaworową :| mam ją jeszcze na pamiątkę.

 

Dla pewności nie zaszkodzi zmierzyć ciśnienia sprężania na wszystkich cylindrach by wykluczyć wypalone zawory

www.turboBMW.pl
Opublikowano
No nareszcie ale sie naszukalem tego posta o vanosie . teraz to ja wyszedlem na kretyna jak ktos nie czytal tamtego postu zalatwiony bez mydla
Opublikowano
Silniki niemal wcale sie nie roznia fizycznie z zewnatrz.Silnik ktory kupilem pochodzil z auta po powaznym wypadku.Cały osprzet znajdujacy sie z przodu był w większym lub mniejszym stopniu uszkodzony.Nie traciłem czasu na sprawdzanie czy cos jest dobre tylko przełożyłem cały osprzet.Przełożyłem go z 2litrowego.pompe wody,wiskoze ze śmigłem,pompe wspomagania,alternator.Również koło pasowe Na które zakłada sie pasek klinowy i które go napedza przełożyłem.Wszystko weszlo i raczej zadnego problemu z osprzetem niemam.Wydech mam pozostawiony równiez z 2 litrowego.Problemu z jego praca raczej nie obserwuje.Pomalu kompletuje wydech orginalny,ale ze wzgleu na cene poszczegolnych elementow podejrzewam ze jeszcze chwile sie zejdzie.ale wszystko po złożeniu odpaliłomi niemal z pierwszego kluczyka.
Opublikowano
Co do przełożenia,innych elementów to mam problem ze względu na to że 2 litrowy silnik poszedł mi z miejsca.Sprzedałem goły bez osprzetu i komputera za dobra cene.W wekend jestem umowiony na szrocie ze znajomym ktory zezłomował swoje auto z silnikiem o ktorym rozmawiamy.Wszystkie elementy ma poza przepływomierzem wiec mam nadzieje ze wtedy po przekładam reszte czujników i nawet komputer sterujacy.Co natomiast z sada lambda??Czy ona ma tutaj jakies sprawcze działanie.Szczególnie brak z 2,5 a zamienienie jej od 2,0
Opublikowano
sady sa te same !!! wiec niema co kabinowac . , jeszcze w glownej przepustnicy jest otwor od oparow zatkaj go na poczatek . a moze przewody doprawadzenia paliwa odwrotnie zalozone .niepamietam ale jest mozliwosc pomylenia podlaczenia czujnika walka z czujnikiem zaworowym sa one w jednym miejscu i wtyczki takie same chyba jak je pomyliles to chodzic bedzie ale marnie w 1.8 mozna pomylic . sprawdzto koniecznie .to musi zaginac . wiem na pewno .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.