Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
posiadam bmw e36 320 i chcę zwiększyć moc najtaniej i najszybciej
Teoria jest wtedy, gdy wiemy wszystko, ale nic nie działa. Praktyka jest wtedy, gdy wszystko działa , ale nic nie wiemy
Opublikowano
ok,wkladka czyli filtr powietrza?a co mam rozumiec przez kolektor?co mam zrobic z nim?
Teoria jest wtedy, gdy wiemy wszystko, ale nic nie działa. Praktyka jest wtedy, gdy wszystko działa , ale nic nie wiemy
Opublikowano
ok,wkladka czyli filtr powietrza?a co mam rozumiec przez kolektor?co mam zrobic z nim?

 

Proponuję pozostać przy wkładce :lol: albo udać się do serwisu, żeby zrobili, skoro nie wiesz co to kolektor i nie umiesz nawet wyszukać tego w internecie :lol:

Opublikowano
nie no bez jaj! wiem co to kolektor,kolega by dobrze przeczytal to by wiedzial,pytalem sie co zrobic z tym kolektorem.
Teoria jest wtedy, gdy wiemy wszystko, ale nic nie działa. Praktyka jest wtedy, gdy wszystko działa , ale nic nie wiemy
Opublikowano
nie no bez jaj! wiem co to kolektor,kolega by dobrze przeczytal to by wiedzial,pytalem sie co zrobic z tym kolektorem.

 

Wymiec na kolektor od M52B25 + wtryski od tego silnika + wysterowac ECU :8)

Opublikowano
mozna przy tym zastosowac filtr stożkowy?
Teoria jest wtedy, gdy wiemy wszystko, ale nic nie działa. Praktyka jest wtedy, gdy wszystko działa , ale nic nie wiemy
Opublikowano

Chłopie żadnych stożków - daruj sobie, nie warto tylko stracisz moc, inżynierowie z BMW to nie debile i dolot zaprojektowali najlepiej jak sie dało

 

Nie jeden kozak już przerabiał na stożek a po wizycie na hamowni kupował wkładke!!!

 

Kolektor masz wymienić, do jedzenia to on się nie nadaje :twisted:

Weź albo od silnika 2.5 albo kup sportowy(ale to już trochę droższa zabawa) no i jak sie już zrobi dolot i wydech to najlepiej było by to dobrze wystroic w jakimś VTG V-Techu, żeby dobrze było

a jak ma być po taniości to tylko chip, Twoje BMW też bedzie dobrze latało z takim zestawem

.
Opublikowano

najlepiej:) tylko ze wiekszosc pionkow zaklada filtr i mysli ze ma 100koni wiecej.

musisz zrobic dobre dojscie do tego filtra...najlepiej daj pod gril (jelsi masz bmw tow miejsce nerki jesli wjedize) tak zeby ped poiwetrza podczas jazdy wtlaczal powietre...jesli nie masz filtra stozkowego mozesz spokojnie zrobic to narazie bez:) daj zwykla rure efekt murowany, potem mozesz ta wejsice do rury przyslonic czyms grubo ziarnistym.

jesli masz lpg to bedizesz musial eksperymentowac z dolotem i odpowiednio go zmienjszac przez przyslanianie, bo nie moze byc za duzo tego powietrza.

inny spsob na ziwkeszniee mocy to wyciecie katalizatora. (akldamy ze masz sonde lambda przed katalizatorem) jesli z to odpada.

Opublikowano

andrew on pisal ze ma byc TANIO i SZYBKO

a to co mowie na bank zadziala.

inzynierowie bmw stroja tak auta bo bylo uniwersalne. nie tak jak kazdy by chcial.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy ktos moglby przyblizyc szczegoly takiej modyfikacji przy uzyciu elementow z m52b25.
Opublikowano

Wymiec na kolektor od M52B25 + wtryski od tego silnika + wysterowac ECU :8)

 

Koledze chyba o te modyfikacje chodzilo. Dodam od siebie ze jak masz auto po 96 roku to chip niestety odpada.

 

poprawka, chip ciągle może byc zamontowany, tylko że do tego trzeba wymontowac kompa i udac się do warsztatu który ma specjalny spręt do lutowania. To już wyższa szkoła jazdy, ale ciągle WYKONALNE.

Opublikowano

Wymiec na kolektor od M52B25 + wtryski od tego silnika + wysterowac ECU :8)

 

Koledze chyba o te modyfikacje chodzilo. Dodam od siebie ze jak masz auto po 96 roku to chip niestety odpada.

 

poprawka, chip ciągle może byc zamontowany, tylko że do tego trzeba wymontowac kompa i udac się do warsztatu który ma specjalny spręt do lutowania. To już wyższa szkoła jazdy, ale ciągle WYKONALNE.

 

Nie chodzi o przylutowanie układu, bo to akurat można i w domu zrobić, ale immobiliser - trzeba by nowego chipa stroić pod kluczyk (nie wiem, czy w ogóle się da) - generalnie w takim wypadku nic się nie wymienia, tylko wgrywa program do kompa.

 

 

Z ciekawości spytam o ten dodatkowy tunel powietrza do fitra - czy to nie spowoduje dużego wzrostu paliwa przy większych prędkościach? Ktoś w ogóle robił coś takiego?

Opublikowano
kolektor od m52b25?? Pierwsze slysze. Moze o barany lepiej sie pokusic. Jak ten z m52b25 cos niby da to kolega tego raczej nie odczuje za bardzo. Kata wyciac?? Kto wam takich bajek naopowiadal?? Przez to tylko auto bedzie buczec jak polonez. Mocy napewno nie doda bo juz przerabialem ten temat z moim znajomym. Tanio raczej nic nie zrobisz. Chyba ze uwiezysz w moc stozka, magnetyzerow i innych mega wynalazkow. Cena/Moc to jedynie swap. Potem caly wydech od kolektora do konca od M3. Chip?? Wielu o chipach gadalo ale jeszcze wykresu z chamowni nie widzialem. Jedynie wiem ze przesuwa odcinke wyzej...

http://img177.imageshack.us/img177/7296/111eb2.jpg

Moje BMW i sprzecik audio

www.bts-bmw.pl

Opublikowano

niestety kolego nie jestes specem od 1/4 mili. Stozek chcial nie chcial daje i duzo (nie ze wzgleud na sam stozek ale na zadbanie o doplyw powieterza)

Wyciecie katalizatora daje moc i musi dawac, zalezne jest to jednak od rodzaju silnika.

A przesuniecie odcinki wyzej- to co napisales to nie chip.

Opublikowano
Najbardziej rozbraja mnie to jak ktoś wypowiada się na temat stożka i nic o tym nie wie....Mam stożek i widać olbrzymią różnicę jak jest wysoka i niska temp na dworze.Niestety jeszcze nie mam go odizolowanego od komory silnika i przez to czuć różnicę w chłodniejsze dni.Krótki dolot jest na prędkość a dłuższy na przyśpieszenie.Tylko że chodzi o odległość od silnika do przepływki a nie do filtra :duh:
Kocham moja Czarnulkę
Opublikowano
- wkładka KN

- kolektor wylotowy

- wywal kat, daj strumienice (tylko dobrą i dobrze zamontuj)

- chip

 

Nie da się TANIO I SZYBKO zwiększyć mocy w wolnossącym silniku. To nie turbo, że wystarczy ciśnienie doładowania zwiększyć i cześć.

 

Kolektor wydechowy - owszem, ale w połączeniu z chipem. Ale chip tylko w połączeniu z ostrzejszymi wałkami. Ostrzejsze wałki + chip to twardsze dźwigienki zaworowe, bo odcinka pewnie zostanie przeniesiona wyżej.

 

Strumienica - bajeczki domorosłych "tunerów". To samo wycięcie kata.

 

Co do wkładki - z tego co się naczytałem na forach i w gazetkach wynika, że lepsze efekty daje właśnie wkładka, aniżeli stożek. Stożek nierzadko powodował wręcz zmniejszenie mocy.

 

Tak czy siak, imho szkoda pieniędzy i zachodu na taki "wyrywkowy" tuning. Jak robić to kompleksowo.

Pozdro.

Opublikowano

Najprostszy i najtańszy sposób na większą moc to kupić 325 lub 328 albo i 323 bo wszelkie stożki wkładki chipy to przyrosty kilku do kilkunastu KM i Nm a to ciężko odczuć naprawde:)

 

Stożek daje może ze 150 152-153 km jak się go odizoluje albo kupi wersję z własną puszką która w konkretnej firmie kosztuje 500-800zł

 

Wkładak - przyrost o 1KM góra

 

Wycięcie kata da kilka KM ale wizyta na stacji kontroli przy przeglądzie i problem po drugie wydech jest obliczony przez INŻYNIERÓW a nie przez domorosłych mechaników i lepiej go nie tykać

 

Chip da ci jakieś 160 KM ale w profesjonalnej firmie a dasz za niego 1000-1500zł i ledwie odczujesz różnicę

 

I wszytskie te przeróbki skracją życie silnika zwłaszcza stozki wkładki strumienice bo filtr ma filtrować a nie wpuszczać syf do silnika

 

Żeby osiąganć przynajmniej 170KM musiałbys wydać koło 2000-4000zł lepiej dołóż tę kasę i zrób Swap na M50B25 albo kup takie fabryczne

 

Bo:

Chip 1000zł

Dobry stożek : 500zł

Strumienica ( dobra nie ta za 50zł ): 300zł min

Wałki dźwigienki doloty barany itp to wielkie koszty kiepskie efekty to się sprawdza w turbo tam podnosi to epiej moc bo moc auta jest większa a 1% mocy jaki daje wkładka ze 150KM to 1,5KM a z 300 to 3KM i tak to idzie

 

Pozdrawiam i proszę nie rób z auta wieśniackiego auta sportowego bo z M50B20 już za dużo nie wycisniesz i tak ma spory stopień sprężania

Nie ma to jak 760I 445 koni Rulez:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.