Skocz do zawartości

Co myślicie o tunerze HARTGE i silniku 2.8 w E34?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Dziś byłem z paroma zapaleńcami na Słomczynie celem poszukiwań ładnego TDS w E34 której poszukuje mój kolega. Generalnie wybór był mizerny... parę sztuk tej kasty z takim silnikiem. Większośc w stanie kiepskim a kilka w opłakanym. Znaleźliśmy jedną dopiero co ściągniętą z De w ładnym stanie ale niestety na wąskim grilu i bez automatu... auto jest z Radomia i może ją wchłoniemy... czas pokaże.

 

Ale ja nie o tym chciałem...

 

Wypatrzyliśmy bardzo ładną E34 w Touringu w pełnej gali i co ciekawe po fabrycznym tunigu HARTGE (wpisany w fahrzeugbrief). Jeden z kolegów który szukał Audi jak ją zobaczył zwariował :twisted2: ale miał prawo...

Wyposażenie>>> Sliczne białe skóry, grzane, elektryczne z memory, pompowane (nie zniszczone), tylne zagłówki elektr,automat, klima, double szyber, duzy komp, BC na zegarach, elektr, regulowana fajera (rzadko spotykany dodatek w E34) , dwa bagi i wiele innych... Można powiedzieć że pełna możliwa lista extrasów.

 

Sam silnik miał oznczenia 2.8. Hartage na deklu zaworów i cykał bardzo ładnie... jedna rzecz mnie tylko zainteresowała... mianowicie na BC wyswietlał się komunikat "Kuhlwasserstand" :cry:

Sprzedający nie wyglądał na pierwsze oko na krętacza i powiedział że dolewał płynu do zbiorniczka i że jest właściwy stan.

Pytanie tylko czy poleciał czujnik stanu płynu czy siadła uszczelka lub co gorsze głowica???

Co myślicie?

 

Mam do Was pytanie...

Sam silnik oparty był na 24v 2500 ale jego pojemność była 2.8.

Czy spotkał się ktoś z Was z takim silnikiem? Jaką on ma moc bo na stronie http://www.hartge.de nie ma nic o przeróbkach E34 samych silników.

Pozatym moje obawy są wokół samej głowicy... skoro silnik ma 2.8 l to i głowice ma nietypową a jej zakup może wiązac się ze sporym problemem... jeśli się myle to poprawcie mnie.

 

Cały samochód sprawiał bardzo pozytywne wrażenie. Bardzo zadbany środek, ładne blachy no i wyposażenie które powalało.

 

Czekam na Wasze sugestie i ewentualne odpowiedzi na moje pytania bo chcemy po nią niedługo jechać.

Edytowane przez MariuszBurgi

> Pozdrawiam <

*MariuszBurgi*


(OO=[][]=OO)

"""""""""""""""

Opublikowano

To ze wyswitla sie w tym cudenku komunikat zbyt niskiego poziomu chlodzacego nie przesadza ani glowicy ani uszczelki , najprawdobniej czujnik , u mnie np wyswietla sie co drugi dzien :) lub sie nie wyswietla , glowica cacy uszczelka tez czujnik rowniez , u brata w e34 3,5 l jest podobna sytuacja , nie ma reguly na to taki problem to nie problem :)

Pozdrawiam

Opublikowano
To ze wyswitla sie w tym cudenku komunikat zbyt niskiego poziomu chlodzacego nie przesadza ani glowicy ani uszczelki , najprawdobniej czujnik , u mnie np wyswietla sie co drugi dzien :) lub sie nie wyswietla , glowica cacy uszczelka tez czujnik rowniez , u brata w e34 3,5 l jest podobna sytuacja , nie ma reguly na to taki problem to nie problem :)

Pozdrawiam

 

Teoretycznie nie jest to problem pod warunkiem, że czujnik głupieje. To jest ta lepsza opcja jednak w tym przypadku sporo się ryzykuje ponieważ tak jak pisałem sama głowica może być nietypowa i w razie czego będzie bieda jak jest ta gorsza opcja :cry:

Wiesz... ja mam taką naurę, że na zimne dmucham dlatego właśnie Was zapytałem o zdanie...

> Pozdrawiam <

*MariuszBurgi*


(OO=[][]=OO)

"""""""""""""""

Opublikowano
To ze wyswitla sie w tym cudenku komunikat zbyt niskiego poziomu chlodzacego nie przesadza ani glowicy ani uszczelki , najprawdobniej czujnik , u mnie np wyswietla sie co drugi dzien :) lub sie nie wyswietla , glowica cacy uszczelka tez czujnik rowniez , u brata w e34 3,5 l jest podobna sytuacja , nie ma reguly na to taki problem to nie problem :)

Pozdrawiam

 

Potwierdzam brat ma to samo.

A co do autka to piękna sztuka musiała być a jaka cena jeśli mogę zapytać?

Przy takim samochodzie trzeba się liczyć z troszke większymi kosztami części i z troszkę gorszym dostępem do nich (wiem coś o tym).

Ale napewno wart grzechu. Miłośnik marki sobie poradzi...

Opublikowano

A co do autka to piękna sztuka musiała być a jaka cena jeśli mogę zapytać?

 

No właśnie cena jest bardzo dobra zważywszy na całokształt>>>

Rok 1992 a cena 15.000 po negocjacjach.

Oj uwierzcie mi, że sztuka warta jest grzechu tym bardziej, że jest świeżo ściągnięta ale już na naszych tablicach.

> Pozdrawiam <

*MariuszBurgi*


(OO=[][]=OO)

"""""""""""""""

Opublikowano

1. Sprawdzić "naocznie" poziom płytnu chłodniczego.

2. Przejechać się i sprawdzić, czy są jakieś bulgotania, słychać przepływające powietrze przez nagrzewnice.

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano
1. Sprawdzić "naocznie" poziom płytnu chłodniczego.

2. Przejechać się i sprawdzić, czy są jakieś bulgotania, słychać przepływające powietrze przez nagrzewnice.

 

Boję się, że to będzie trochę trudne do wyczucia ale dziękuje za wskazówkę.

Pomyślałem, żeby dolać płynu na maxa i zobaczyć czy zgaśnie komunikat na BC albo zewrzeć na krótko czujnik od płynu chłodzącego i zobaczyć co będzie.

Jeśli po dolaniu na maxa komunikat będzie się swiecił nadal to by znaczyło, że na 90% padł sam czujnik. Jeśli zgaśnie a z tego co mówił właściciel dopiero co uzupełniał płyn oznaczało by szybkie ubywanie cieczy z układu chłodzenia a to nie wróży nic dobrego.

Pozatym o ile dobrze kojarzę to szybkiemu ubywaniu płynu z układu towarzyszy biały dym z wydechu?

> Pozdrawiam <

*MariuszBurgi*


(OO=[][]=OO)

"""""""""""""""

Opublikowano

 

Po za tym mam do Was pytanie...

Sam silnik oparty był na 24v 2500 ale jego pojemność była 2.8.

Czy spotkał się ktoś z Was z takim silnikiem? Jaką on ma moc bo na stronie http://www.hartge.de nie ma nic o przeróbkach E34 samych silników.

Pozatym moje obawy są w okół samej głowicy... skoro silnik ma 2.8 l to i głowice ma nietypową a jej zakup może wiązac się ze sporym problemem... jeśli się myle to poprawcie mnie.

 

 

MOZE KTOŚ ROZWINĄĆ SZERZEJ TEN WĄTEK ????

SPONSOREM MOJEJ NIEOBECNOŚCI SĄ BROWARY ŻYWIECKIE S.A. :)))



BMW-MADE BY WINNERS, MADE FOR FUN !!!!

Opublikowano
Pozatym o ile dobrze kojarzę to szybkiemu ubywaniu płynu z układu towarzyszy biały dym z wydechu?

 

Ale chyba tylko na zimnym silniku. W mojej byłej nubirze padła uszczelka pod głowicą, ale jak silnik był ciepły to nie dymił :(.

Poza tym jak jest instalacja gazowa, to na zimno też lubi sobie wyrzucić parę ... więc wcale nie tak prosto to wyłapać :(

U mnie w Nubi mechanior odkręcił korek zbiornika z płynem na włączonym aucie i ponieważ bulgotało to powiedział, że uszczelka puszcza - jeździłem z tym jeszcze ze 200km, bo najpierw zbierałem kasę na naprawę, a później czekałem na wolne miejsce u mechaniora.

 

Pozdrawiam,

Paweł

Opublikowano

 

Po za tym mam do Was pytanie...

Sam silnik oparty był na 24v 2500 ale jego pojemność była 2.8.

Czy spotkał się ktoś z Was z takim silnikiem? Jaką on ma moc bo na stronie http://www.hartge.de nie ma nic o przeróbkach E34 samych silników.

Pozatym moje obawy są w okół samej głowicy... skoro silnik ma 2.8 l to i głowice ma nietypową a jej zakup może wiązac się ze sporym problemem... jeśli się myle to poprawcie mnie.

 

 

MOZE KTOŚ ROZWINĄĆ SZERZEJ TEN WĄTEK ????

Nie bardzo rozumiem co mam dalej rozwijać ??? :?

 

Samochód najprwdopodobniej zostanie zakupiony w najbliższą niedziele ale pojawił się w nim nowy problem... mianowicie>>>

Jeśli podczas jazdy dociśniemy pedał gazu aż do kick down' u skrzynia przechodzi w tryb awaryjny informując o tym odpowiednim komunikatem na BC...

Co to może być? Wiem, że podobne posty były już na forum jednak nie znalazłem w nich konkretnej odpowiedzi... Ponadto ważne jest jakie koszta pochłonie ewentualna naprawa.

Proszę Was o opinie>>>

> Pozdrawiam <

*MariuszBurgi*


(OO=[][]=OO)

"""""""""""""""

Opublikowano

ozziemu chodziło chyba o rozwinięcie tematu z modyfikacją silnika. A co do remontu skrzyni to zalerzy co się zepsuło, a cena może być od 1500zł do 5000zł, a może i więcej. Ale obiaw raczej sugeruje to, że przy wzroście mocy (w szczególności Nm) jaka występuje przy kick-downie sprzęgło w automacje się poprostu ślizga (ja to tak nazywam).

Mam jeszcze dodatkowe pytanie, czy automat przechodzi w tryb awaryjny (czyli blokuje się chyba 4), czy objaw jest taki jak ślizgające się sprzegło w manualnej skrzyni ? Jeśli to drugie to problem może byc z tarczkami, a jeźeli jest to objaw pierwszy to może być wina komputera sterujacego. Różnica jest taka, że komputer kosztuje ok. 500zł, a tarczki 1500zł.

Oczywiście może być jeszcze wiele innych problemów związanych z automatami.

Opublikowano

Tak... automat przechodzi w tryb awaryjny i pojawia sie komunikat na BC.

Zazanaczam, że dzieje się tak tylko po dociśnięciu kick- downem.

Jeśli będziemy normalnie jeździli i nie wciskali pedału do oporu wszystko jest gites.

Najprawdopodobniej trzeba będzie zacząć od podpięcia pod kompa. Może pokaże coś konkretnego.

Może być tak jak piszesz, że to zużyte tarczki.

 

Co do rozwinięcia tematu o które prosił ozzi to właśnie nie wiem jak mam rozwinąć ponieważ sam nie wiem jakie tam są przeróbki. Wszystko co napisałem było moimi domysłami i czekałem na sygnały od forumowiczów ale jak widać nikt nie spotkał się z takim silnikiem.

Nie oglądałem briefu ale zacznę od tego. Nominalna moc tego silnika powinna być ok 193 KM a ile jest po przeróbce tego właśnie nie wiem.

Trzeba będzie :reading2:

> Pozdrawiam <

*MariuszBurgi*


(OO=[][]=OO)

"""""""""""""""

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.