Skocz do zawartości

wkladaam zimowki i drobne banalne pytanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To wygląda tak:

- lepszy tył = mniejsze pradopodobieństwo zakopania i mniejsze prawdopodobieństwo bączka

- leprzy przód = mniejsze prawdopodobieństwo pojechania do przodu na zakręcie

 

Wybór należy do ciebie :lol: ja wsadziłem lepsze na tył, a w tym roku kupuję 4 nowe...

Opublikowano

Hej,

Ja osobiście te lepsze daje na przód, bo wyznaje zasade, że hamowanie przedewszystkim, musi być najlepsze.

Jest jeszcze kwestia jak bardzo masz zuzyte oponki, bo tylny napęd wymaga dobrej przyczepności, można kombinować w tą i spowrotem i zawsze jest nie najlepiej

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Ja dałem na przód .Masz krótszą drogę hamowania.A co do tyłu to wożę zawsze ze sobą reklamówkę z piaskiem i łopatę :8)
Kocham moja Czarnulkę
Opublikowano

bono

tvn po testach podaje ze lepsze powinny byc na przodzie zademonstrowane to było nawet na samochodziku z zblokowanymi kolami :D

POZDRAWIAM !!!
Opublikowano
Witam. Zgadzam sie z bono20002. Nawet widzialem ostatnio gdzies w tv testy, ze lepiej auto sie zachowuje jak ma lepsze opony na tylniej osi. Pozdrawiam
Opublikowano
Ja proponuję przód. Zawsze to lepiej skręcić czy nawet wyhamować w awaryjnej sytuacji :twisted2: Łatwiej jest zapanować nad poślizgiem podczas ruszania, niż nad nagłym i często awaryjnym "bęcalu". :mrgreen: A na tył wsadzasz pasażerów, tudzież worek z czymś tam i też będzie dobrze.
Opublikowano

hmmm..

tył przód... tył przód... zalezy jaki test oglądaliscie... raz jest na tyle raz na przodzie...

zależy od warunków jakie panują... w lato zdecydowanie lepsze zakłada sie na tył, w zime lepsze najlepiej założyć na przód ...

chyba że opony mają np. 5mmm i 6mm to swobodnie mozna założyć 6mm na tył a 5mm na przód...

 

jednak jesli mają 4mm i 3mm to zdecydowanie 4mm na przód...

wszystko wiec zlaezy od czynników i opon..napisz jakie masz opony itp... bo trudno odpisac jednoznacznie

http://img110.imageshack.us/img110/2668/naroummmpr4.jpg
Opublikowano
panowie zawsze opony z lepszym bieżnikiem na tył bez względu na napęd. mając opony lepsze na przodzie a gorsze z tyłu- przy ostrym hamowaniu dociązamy przod a odciążamy tył . przód dociążony z lepszym bieżnikiem lepiej hamuje a odciążony tył z gorszym bieżnikiem traci przyczepność i obraca autko. także koledzy na tył zawsze lepszy bieżnik :duh:
Opublikowano
panowie zawsze opony z lepszym bieżnikiem na tył bez względu na napęd. mając opony lepsze na przodzie a gorsze z tyłu- przy ostrym hamowaniu dociązamy przod a odciążamy tył . przód dociążony z lepszym bieżnikiem lepiej hamuje a odciążony tył z gorszym bieżnikiem traci przyczepność i obraca autko. także koledzy na tył zawsze lepszy bieżnik :duh:

 

 

masz troche racji.. a moze nawet dużo ! ! ! ale nie koniecznie w tym przypadku i opon zimowych...

kolego wiesz to z autopsji...czy z telewizji ... bo cos mi sie wydaje że nie jest ta wypowiedź poparta własnym doświadczeniem....

 

to załóż sobie na przód 3mm a na tył nowe opony to zoabczysz jaki bedziesz miał efekt w zimie...

w lato można by było zaryzykowac ( jednak podczas deszczu masakra ) ... DUŻO osób ma zimówki... ( które są już do wymiany - ale to zawsze zimówka )

 

W tym przypadku poelcam założyć 4mm na przód a 6mm na tył ... ( jednak poniżej 4mm albo bym wymienił opony albo dał je na tył ( bo nie poradza sobie mimo dociążania przodu )

http://img110.imageshack.us/img110/2668/naroummmpr4.jpg
Opublikowano

Ja polecam założyć na tył.

 

Miałem taką sytuację podczas jazdy na mokrej nawierzchni. Opony z tyłu przyłysawe jak to często bywa w autach z tylnym napędem.

Zwykły zakręt w prawo przy prędkości około 60-70km/h na mokrej nawierzchni. Tył stracił przyczepność i zaczął ,,wyprzedzać przód,,. Oczywiście szybka korekta toru jazdy oraz ujęcie gazu z lekkim dohamowaniem.

Gdyby zakręt był ostrzejszy mogłoby się skończyć bączkiem.

 

Także z autopsji - lepsze opony na tył.

 

Pozdrawiam serdecznie

Opublikowano
Ja polecam założyć na tył.

 

Miałem taką sytuację podczas jazdy na mokrej nawierzchni. Opony z tyłu przyłysawe jak to często bywa w autach z tylnym napędem.

Zwykły zakręt w prawo przy prędkości około 60-70km/h na mokrej nawierzchni. Tył stracił przyczepność i zaczął ,,wyprzedzać przód,,. Oczywiście szybka korekta toru jazdy oraz ujęcie gazu z lekkim dohamowaniem.

Gdyby zakręt był ostrzejszy mogłoby się skończyć bączkiem.

 

Także z autopsji - lepsze opony na tył.

 

Pozdrawiam serdecznie

 

 

wiesz - głosząc teorie ... mając " łysawe " opony to troche nei haalo ?

to normalne ze jak bedzie miał łyse to o czym my tu chcemy gadać ... może lepiej zmienić temat " jak bedziesz jeździł na łysych to wpadniesz w poślizg "

 

mamy tu koledze pomóc a nie pisać co komu sie stało jak miał takie badz inne opony...

przy jego stani opon ... 6 na tył a 4 na przód i po problemie...

http://img110.imageshack.us/img110/2668/naroummmpr4.jpg
Opublikowano (edytowane)

YYYYY napisałem PRZYłysawe a nie łyse - gwoli uściślenia - dla mnie przyłysawe to takie, które mają 3mm bieznika. Więc do slicków im daleko. Ustawowe dopuszczalne chyba 1,6-1,8mm.

 

Poza tym sprzeczać się nie mam zamiaru - ja zawsze lepsze daje na tył.

Kilka artykułów znalazłem i wklejam:

http://www.opony.pl/poradnik.asp?idt=10&ida=95

http://www.point-s.pl/oferta/uslugi.html ---> właściwy montaż kół.

http://www.michelin.pl/pl/auto/auto_cons_bib_pqr_neuf.jsp

 

Pozdrawiam serdecznie

Edytowane przez piotr2569
Opublikowano

No tak a jakby kolega miał przyłysawe na przodzie to by Ci przód wywaliło z zakrętu i dopiero byłyby schody :)

Ja założyłem lepsze na przód. Pozdrawiam

http://img692.imageshack.us/img692/9379/podpiswb.jpg
Opublikowano
Mi sie wydaje, ze lepsze na przod. Tak też zawsze zakładam. Jak mi tyłek ucieknie na bok to można skontrowac i przyhamowac, ale jak przod pojedize prosto, to już nie bardzo sie da poratować auto i siebie. Po drugie wg mnie wazniejsza w zimie jest droga hamowania niż to jak szybko rusze - mowie oczywiscie o tylnym napedzie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.