Skocz do zawartości

czy w takiej sytuacji moge zmienic olej na lepszy?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! Mam pytanie: poniewaz mam grubszy remont silnika i zmieniam uszczelniacze zaworowe to mogę przy nastepnej zmianie oleju zmienic z Mobila super s 10W-40(półsyntetyk) na jakiegos syntetyka pełnego????co o tym sadzice???? nie bedzie mi brało oleju??? czy moze pozostac przy półsyntetyku>>??????

POZDRO!

Opublikowano
ja bym pozostal przy polsyntetyku bo syntetyk bedzie za rzadkim olejem na twoj silnik ktory juz jakby nie bylo swoje przejezdzil
"Zapytać - może oznaczać moment wstydu, ale nie zapytać i pozostać ignorantem, to wstyd na całe życie..."
Opublikowano
ja bym pozostal przy polsyntetyku bo syntetyk bedzie za rzadkim olejem na twoj silnik ktory juz jakby nie bylo swoje przejezdzil

 

O czym Ty piszesz!!?? Z calym szacunkiem dla Ciebie ale to co gadasz jest wielka bzdura!! Gdzie wyczytales ze syntetyk jest za rzadki do M44??!! Jak najbardziej, ten olej sie nadaje szczegolnie gdy ktos jedzi caluy czas na syntetyku lub robil kapitalke silnika!! Wejdz sobie prosze na strone jakiegos producenta oleju gdzie mozna dobierac olej do odpowiedniego silnika i wszedzie wyjdzie ze zalecanym olejem do M44 jest syntetyk. Dodam jeszcze, ze przbier 135 tysiecy to nic takiego, jak dla mnie nawet nie za duzy :)

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Witam! Mam pytanie: poniewaz mam grubszy remont silnika i zmieniam uszczelniacze zaworowe to mogę przy nastepnej zmianie oleju zmienic z Mobila super s 10W-40(półsyntetyk) na jakiegos syntetyka pełnego????co o tym sadzice???? nie bedzie mi brało oleju??? czy moze pozostac przy półsyntetyku>>??????

POZDRO!

 

zostan na polsyntetyku.... :cool2:

Opublikowano
pisze to co mowia rowniez na stacjach m.in. Norauto i wydaje mi sie ze maja racje,rozumiem ze zaleca sie lanie syntetyku do tego silnika ale wg ciebie to przebieg silnika juz nie ma znaczenia???przeciez m.in po przebiegu wybiera sie olej do silnika.zreszta ja tylko pisze a czas pokaze ktory olej bylo warto wlac
"Zapytać - może oznaczać moment wstydu, ale nie zapytać i pozostać ignorantem, to wstyd na całe życie..."
Opublikowano
ciesze sie ze kolega zbigniewst sie nawet ze mna zgadza,polsyntetyk powinien byc ok,a co do przebiegu to autor zaznaczyl ze 135tys nie jest raczej oryginalny wiec trzeba sie liczyc z wiekszym przbiegiem
"Zapytać - może oznaczać moment wstydu, ale nie zapytać i pozostać ignorantem, to wstyd na całe życie..."
Opublikowano
ja bym pozostal przy polsyntetyku bo syntetyk bedzie za rzadkim olejem na twoj silnik ktory juz jakby nie bylo swoje przejezdzil

 

O czym Ty piszesz!!?? Z calym szacunkiem dla Ciebie ale to co gadasz jest wielka bzdura!! Gdzie wyczytales ze syntetyk jest za rzadki do M44??!! Jak najbardziej, ten olej sie nadaje szczegolnie gdy ktos jedzi caluy czas na syntetyku lub robil kapitalke silnika!! Wejdz sobie prosze na strone jakiegos producenta oleju gdzie mozna dobierac olej do odpowiedniego silnika i wszedzie wyjdzie ze zalecanym olejem do M44 jest syntetyk. Dodam jeszcze, ze przbier 135 tysiecy to nic takiego, jak dla mnie nawet nie za duzy :)

 

Pozdrawiam

 

zostaw strony producenta w spokoju co producent co innego podaje a jak jezdzil na polsynt. i chodzil dobrze czemu ma lac pelen syntet.

Opublikowano
to auto mam od 5 miesiecy i szczerze to niemiałem pojecia jaki olej był zalany wczesniej i dla spokoju wlałem półsyntetyk:D ale tak sobie mysle: pierscienie sa dobre , uszczelniacze wymienie wszystkie uszczelki od rozrzadu, miski olejowej, pod głowica beda wymieniane takze moze bym i zaryzykował? czy silnik bedzie zwinniejszy na syntetyku? słyszałem ze jak sie zmieni olej z półsyntetyka na syntetyk to silnik traci olej albo przez pierścienie lub przez uszczelniacze zaworów takze juz sam niewiem......:(
Opublikowano
to auto mam od 5 miesiecy i szczerze to niemiałem pojecia jaki olej był zalany wczesniej i dla spokoju wlałem półsyntetyk:D ale tak sobie mysle: pierscienie sa dobre , uszczelniacze wymienie wszystkie uszczelki od rozrzadu, miski olejowej, pod głowica beda wymieniane takze moze bym i zaryzykował? czy silnik bedzie zwinniejszy na syntetyku? słyszałem ze jak sie zmieni olej z półsyntetyka na syntetyk to silnik traci olej albo przez pierścienie lub przez uszczelniacze zaworów takze juz sam niewiem......:(

 

zwinniejszy to on nie bedzie a klopotow mozesz sobie narobic...

Opublikowano
kolejny raz sie z Toba zgadzam zbigniewst!"lepsze jest wrogiem dobrego".jesli nie bylo problemow z polsyntetykiem to przy takim trzeba zostac.
"Zapytać - może oznaczać moment wstydu, ale nie zapytać i pozostać ignorantem, to wstyd na całe życie..."
Opublikowano
to auto mam od 5 miesiecy i szczerze to niemiałem pojecia jaki olej był zalany wczesniej i dla spokoju wlałem półsyntetyk:D ale tak sobie mysle: pierscienie sa dobre , uszczelniacze wymienie wszystkie uszczelki od rozrzadu, miski olejowej, pod głowica beda wymieniane takze moze bym i zaryzykował? czy silnik bedzie zwinniejszy na syntetyku? słyszałem ze jak sie zmieni olej z półsyntetyka na syntetyk to silnik traci olej albo przez pierścienie lub przez uszczelniacze zaworów takze juz sam niewiem......:(

 

zwinniejszy to on nie bedzie a klopotow mozesz sobie narobic...

 

Ja nie mowie ze polsyntetyk jest zly. Chodzi mi o to ze jak kolega robi praktycznie kapitalke silnika to warto zmienic olej na syntetyczny. Nie polecam tego robic w silniku ktory ma najechane 200 kkm i na "oczy" nie widzial oleju syntetycznego.

Opublikowano
on nie pisze jaki remont tylko o uszczelniaczch a np.pompa oleju....

 

 

A PRZEPRASZAM, ja "grubszy remont" wzialem za kapitalny remont i tym sie caly czas sugerowalem.

Ale jesli okaze sie ze to jest jednk kapitalka to ja polecalbym zmiane oleju na syntetyczny bo to wtedy praktycznie jest jak nowy silnik i szkoda by bylo przegapic taka okazje na zmiane oleju z polsyntetyka na syntetyk. Olej syntetyczny ma lepsze parametry i napewno taki silnik eksloatowany na syntetyku pojedzi dluzej niz na mineralu czy polsyntetyku (oczywiscie mowie tu o normalniej eksploatacji a nie o jakims szalenstwie).

Opublikowano
Trzeba zaglądnąć do silnika w jakim jest stanie - bo to trochę dziwne, że po tak małym przebiegu trzeba już coś robić. Było o tym już sporo dyskusji i generalnie wlanie syntetyka jest dobrym pomysłem jeżeli wiadomo co tam w środku się dzieje...
Opublikowano
najlepiej jakby autor opisal dokladnie jaki remont ma na uwadze,co zamierza wymienic i w jakim stanie silniczek sie ma wtedy nie bedzie problemu z wybraniem dobrego oleju
"Zapytać - może oznaczać moment wstydu, ale nie zapytać i pozostać ignorantem, to wstyd na całe życie..."
Opublikowano
kapitalny remont to raczej nie jest! gdyz dałem do szlifu wał poniewaz panewke mi wybiło na 2 korbie i porysowałowało wał i stukało na panewce jak sie gazu dawało!pompe olejowa zostawiam! takze chyba raczej zostane na półsyntetyku!jedyne co zrobie to z mobila przerzuce sie na castrola!:)
Opublikowano
no w takim razie bezsensu byloby lac syntetyk.zostan przy polsyntetyku
"Zapytać - może oznaczać moment wstydu, ale nie zapytać i pozostać ignorantem, to wstyd na całe życie..."
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Nawet jak jeżdziłeś na mineralnym, to zmieniaj na syntetyk. Na gorszy olej, czyli z syntetyka na półsyntetyk i z półsyntetyka na mineralny zmieniają tylko Ci którym żal pieniędzy na olej.

Iżynierowie i znawcy którzy pracują w branży twierdzą że należy uważać tylko przy zmianie z kiepskiej jakości minerała na syntetyk i nalezy wówczas zachować ostrożność.

Należy wówczas zlać minerał, nalać syntetyk, pojeździć z 1000-2000 km, zlać syntetyk i dopiero wtedy wlać już czysty ten który jest przeznaczony syntetyk. Wcześniejsze wlanie syntetyku, wyczyszcza silnik z nagarów a zlanie go po 1000-2000 km chroni przed zatakniem kanału olejowego.

Tylko syntetyk uchroni silnik przed zużyciem. Minerał i półsyntetyk zyżywają silnik.

Aha bzdurą jest że syntetyk jest rzadki. Olej 0w40 jest tak samo rzadki jak 10w40 w wysokiej temperaturze, a nawet w ektremalnych temp. zachowuje się lepiej. Natomiast podczas mrozów 0w40 jest lepszy bo jest bardziej rzadki niż 10w40, co chroni przed uszkodzeniem silnika.

Pozdrawiam.

Opublikowano
dolacze sie do tematu,dwa miesiace temu kupilem autko silnik m50 i bylo zaraz po zmianie oleju,karteczka wisiala ze wlany jest castrol gtx ale mineralny,silnik chodzi wporzadku przebieg 190 tysiecy wydaje sie realny i nie wiem co zrobic czy zostac przy tym oleju czy zmienic na polsyntetyka?? bo szczerze to boje sie ze jak wleje polsyntetyka i zacznie plukac to moze sie cos odezwac cholera wiec na czym niemiec jezdzil i co robil a takie przypadki sie zdarzaly
Opublikowano

w E36 1,8IS miałem przy 200tyś wlany minerał Elf sporti i zmieniłem na półsyntetyka valvoline max life.

 

Rezultat był taki, że autko odżylo :lol:

 

BMW nie lubi syfu w silniku i nie lubi mineralnych olejów. (tak przeczytałem i w to wierze :cool2: )

 

 

Jeśli chodzi o oleje to właściwości płuczące wieksze w olejach mineralnych ! Jednak zawierają cząsteczki węgla , które sklejają ten caly syf i zatykają wszystkie zakamarki. Dlatego nie ma wyciekow.

 

Teraz mam e46 i leje castrolka EDGE (pełen syntetyk) i nic sie nie dzieje a autko ma już 210 tyś.

 

Im lepszy olej - tym dłuższa żywotność...

BMW M3 COUPE i AUDI RS 4

_____________________________

Było E-36 coupe i było by do dziś

gdyby nie ślepi emeryci na drogach.

Jest E-46 ale to już nie to samo ...

Opublikowano

Widzę że po sylwestrze wielu ludzi tu jeszcze chyba na uszach śmiga ...

Ja bym z dużym dystansem podszedł do tych opinii które tu czytasz...

Ze szczególnym zwróceniem uwagi na opinie panów Jakubs14 i KOlegi nademną :twisted2: :twisted2: Nie tam żeby złośliwosć ale oni mogą jeszcze świętowac..

 

Na moje "trzeźwe" juz oko zalej Syntetyk..z tego co kojarzę trochę twój silniczek remontów przeszedł...i podstawowe części które powodują większe zużycie oleju czyli - cieknace uszczelniacze wału itd uszczelki jakieś tam, pierścienie są git albo nowe to możesz zaleać spokojnie syntetyk.

 

PS/ a jak tam po 'stłuczce?? naprawiona już BiMMa??? opiszz co nie co bo pytałeś o koszty napraw itd i temat ucichł..

pozdrawiam

Opublikowano

aha niewiem juz sam słyszałem ze bardzoi dobrey jest półsyntetyk schell helix plus 10w-40 to chyba go zaryzykuje i zaleje i zobacze co i jak bo z syntetykiem raczej nie bede ryzykował!

A Beatka juz zrobiona :):):) tylko niezdazyłem sie jeszcze nia nacieszyc bo znów ten snieg spadł takze ja na razie z garazu nie wyjezdzam bo jeszcze znów bedzie chciała sie o cos podrapac....

a koszty naprway to z czesciami wyszło mnie 2200zł a foty w krótce załacze nowe tylko jeszcze musze halogeny założyc!!!! a tak wogóle to troszke sie beatka zmieniła! ale to juz niedługo ujrzycie na fotach!!!

POZDRO!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.