Skocz do zawartości

Ładowanie raz 10V raz 14V POMOCY silnik zgasł


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

ratujcie, gdyż jestem strasznie zdesperowany!!!

dziś przydarzyło mi się jadąc moim autem, że zaczął pyrkać, jakby na połowe garów, wogóle obroty się nie wkręcały, nie wciskałem pedału przyspieszenia bo czułem że silnik zgaśnie. Wcześniej odpalałem auto z kabli, bo akumulator padł.

Wracając do ładowania, mierzyłem koło południa na biegu jałowym ( wszystko jeszcze grało) i ładowanie wynosiło 14,2V. Jeszcze innym razem ładowanie było ok 10,5V, kontrolka ABSu zaczeła migać, więc zgasiłem silnik. Pokręciłem kablami od masy, plusowym, zmieniłem akumulator na naładowany, odpaliłem i ładowanie wróciło do normy 14,2V.

Wieczorem więc jade autem, zaczeło pyrkać i skończyło się na holowaniu, teraz nie pali bo akumulator rozładowany.

Moje pytanie takie czy w związku z niskim napięciem np pompa paliwowa nie jest odpowiednio napędzana stąd silnik pyrka i niechce jechac??

Drugie pytanie co zrobić z tym ładowaniem, bo pomysłu brak.

Myślałem że alternator ale dzieje się tak na dwóch sztukach, drugi dziś podmieniłem, napewno sprawny no i akumulator także dobry, nowy.

PROSZĘ O PORADY I POMOC !!!!!!!!!

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
słyszałem że jak w BMW ładowanie wzrasta powyżej 14v to odłącza elektryke, silnik światła i kierunki chodzą reszta nie. Wyłącza ci sie licznik?? zegary czasem nie padają? nie szarpie ci czasem?
http://img209.imageshack.us/img209/1844/325tdssqq4ea0ht5.jpg
Opublikowano
...Myślałem że alternator ale dzieje się tak na dwóch sztukach, drugi dziś podmieniłem, napewno sprawny...

 

A jak podmieniałeś te alternatory, to regulator napięcia zostawał ten sam? Jakoś tak mi się skojarzyło po przeczytaniu twojego postu.

Opublikowano
witam

ratujcie, gdyż jestem strasznie zdesperowany!!!

dziś przydarzyło mi się jadąc moim autem, że zaczął pyrkać, jakby na połowe garów, wogóle obroty się nie wkręcały, nie wciskałem pedału przyspieszenia bo czułem że silnik zgaśnie. Wcześniej odpalałem auto z kabli, bo akumulator padł.

Wracając do ładowania, mierzyłem koło południa na biegu jałowym ( wszystko jeszcze grało) i ładowanie wynosiło 14,2V. Jeszcze innym razem ładowanie było ok 10,5V, kontrolka ABSu zaczeła migać, więc zgasiłem silnik. Pokręciłem kablami od masy, plusowym, zmieniłem akumulator na naładowany, odpaliłem i ładowanie wróciło do normy 14,2V.

Wieczorem więc jade autem, zaczeło pyrkać i skończyło się na holowaniu, teraz nie pali bo akumulator rozładowany.

Moje pytanie takie czy w związku z niskim napięciem np pompa paliwowa nie jest odpowiednio napędzana stąd silnik pyrka i niechce jechac??

Drugie pytanie co zrobić z tym ładowaniem, bo pomysłu brak.

Myślałem że alternator ale dzieje się tak na dwóch sztukach, drugi dziś podmieniłem, napewno sprawny no i akumulator także dobry, nowy.

PROSZĘ O PORADY I POMOC !!!!!!!!!

 

Zobacz koncowki kabli / plusowy i minusowy / prawdopodobnie koncowka co przykrecasz wisi na izolacji a linka ma przerwe/

Opublikowano

Sorki Panowie, ale usterka już dawno usunięta, nie było do pomyślenia żeby Bawarka odmawiała posłuszeństwa.

Powinienem napisać od razu jakie było rozwwiązanie, ale brak czasu...

Przechodząc do rzeczy, jak pisałem wymieniony alternator był sprawdzony w 100% sprawny i kompletny czyli z regulatorem, więc jego wykluczyłem.

Pewien użytkownik forum Adrian, którego pozdrawiam podpowiedział mi że prawdopodobnie nie mam przerwe na masie, która łączy silnik z nadwoziem ( ta na prawej podłużnicy ) faktycznie jak poruszałem kablem to aż iskrzyło, okazało się że blacharze jak mi składali auto to nie przykręcili tego kabla :mad2:

ile to nerwów mnie kosztowało, ale teraz jak ręką odjął, bmka jak to przystało robi się po mału bezawaryjna... odpukać.

pozdrawiam i dziekuje za zainteresowanie, lepiej późno niż wcale.

pozdr.

Opublikowano
witam

ratujcie, gdyż jestem strasznie zdesperowany!!!

dziś przydarzyło mi się jadąc moim autem, że zaczął pyrkać, jakby na połowe garów, wogóle obroty się nie wkręcały, nie wciskałem pedału przyspieszenia bo czułem że silnik zgaśnie. Wcześniej odpalałem auto z kabli, bo akumulator padł.

Wracając do ładowania, mierzyłem koło południa na biegu jałowym ( wszystko jeszcze grało) i ładowanie wynosiło 14,2V. Jeszcze innym razem ładowanie było ok 10,5V, kontrolka ABSu zaczeła migać, więc zgasiłem silnik. Pokręciłem kablami od masy, plusowym, zmieniłem akumulator na naładowany, odpaliłem i ładowanie wróciło do normy 14,2V.

Wieczorem więc jade autem, zaczeło pyrkać i skończyło się na holowaniu, teraz nie pali bo akumulator rozładowany.

Moje pytanie takie czy w związku z niskim napięciem np pompa paliwowa nie jest odpowiednio napędzana stąd silnik pyrka i niechce jechac??

Drugie pytanie co zrobić z tym ładowaniem, bo pomysłu brak.

Myślałem że alternator ale dzieje się tak na dwóch sztukach, drugi dziś podmieniłem, napewno sprawny no i akumulator także dobry, nowy.

PROSZĘ O PORADY I POMOC !!!!!!!!!

 

ABS sie zapala jak napiecie spada ponizej 10.5 v

Opublikowano
No tak post pisany 22/10/07r a teraz dopiero odpowiedz.....dlatego na innym post pisalem ze trzeba by bylo potwierdzac czy czyjes porady cos daja bo tak to nie ma sensu pisac porad..... :jawdrop:
Opublikowano

Zbigniewst, nic nie pisałem bo nikt nic nie poradził, a jakby nie było to usterka wynikła prawie miesiąc temu, a ja bez auta jak bez ręki, więc wiesz... ale naszczeście rozwiązało się wszystko dobrze.

 

Zboro, tak mam benzyne, orginalny silnik nie gazowany.

Opublikowano
A co sie dzieje jak jest za duże ładowanie?? to prawda że odłącza elektryke, tj. wszystko oprócz świateł i kierunków ?? Mi padają zegary, silnik dalej chodzi ale szarpie (jakby jakis czujnik nie hulał). Dzieje sie tak pare razy dziennie, trwa od minuty do kilku.
http://img209.imageshack.us/img209/1844/325tdssqq4ea0ht5.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.