Skocz do zawartości

Zaczelo klekotac pod macha na zimnym motorze!!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie,

 

W mojej 740 M60 pojawil sie nastepujacy objaw, po uruchomieniu motoru na zimnym motorze, wszytkie "zawory" cichnal niemal natychmiast, ale jeden z nich klekocze, stuka przez okolo 1.5minuty i cichnie dopiero po tym jak silnik(olej) sie troche rozgrzeje. Objaw pojawil sie po tym, jak w trasie wyskoczyl mi komunikat niski poziom oleju i przejechalem z tym komunikatem jakies 200-300km. Nie chce pisac co o tym sadze, zeby niczego nie sugerowac, wiec piszcie swoje wszystkie sugestie.

Dzieki.

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

nie mam wiele sugestii i nie mam wiedzy o tym silniku.

 

moge tylko zgadywać że jak ci wybił mały poziom oleju to faktycznie mogło być go mało i góra klawiatury nie dostała takiego smarowania jak potrzebuje.

 

jak na moje to tak: zmienić olej (i od razu filtr) na gęstszy, zalać pełny stan - sprawdzić co sie dzieje

 

jak hydraulika ucichnie normalnie to OK

 

jak bedzie klekotać nadal to zdjąć mu dekle zaworowe i jeśli masz możliwość dokładnie sie przyglądnąć temu zaworowi co klepie

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Opublikowano
Smigam na Castrol Magnatec 10W40 + uszlachetniacz Motor Life. Myslicie, ze sie cos przytarlo w klawiaturce??? Dziwne jest tylko to, ze po malym rozgrzaniu cichnie to!!!!

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano
bez urazy ale co rozumiesz przez "gestszy olej" ???

 

syntetyk o wyższej gęstości

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Opublikowano
wlej castrol racing 10w60 i zobaczysz ze zniknie, dlugo by opisywac, a o olejach wydaje mi sie ze troszke wiem, pozatym jest to pelny syntetyk tyle ze w oznaczeniach semi
www.auto-optima.pl
Opublikowano
no i jesteśmy w tej kwestii jednogłośni :clap:

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Opublikowano

czesc !!!

 

moim zdaniem niekombinuj za duzo !!!!!

 

stuka ci popychacz hydrauliczny zaworu!

 

bardzo proste jest rozwiazanie tego problemu!

 

istnieje z firmy WEPP srodek to plukania silnika ktory jusz czesto wyprobowalem i polecam!

 

wlej go do oleju , zapal auto i niech se z 10 minut na wolnych obrotach pochodzi nastepnie zrob wymiane oleju z filtrem i po klopocie

 

srodek czysci kanaly olejowe gdzie dosc czesto osadza sie reszta starego oleju. i mysle ze nawet niezmieniaj oleju na inny bo masz dobry polsyntetyk

a na pelen syntetyk juz za puzno

pozdrawiam!

Opublikowano
Dzieki Panowie za porade, myslalem jak najbardziej o wymianie oleju w pierwszym rzedzie, ale dalej jakby nie znamy przyczyny tego stuku, olej go wyciszy, tylko dlaczego powstal i dlaczego po rozgrzaniu ginie!!!!

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano
czesc !!!

 

moim zdaniem niekombinuj za duzo !!!!!

 

stuka ci popychacz hydrauliczny zaworu!

 

bardzo proste jest rozwiazanie tego problemu!

 

istnieje z firmy WEPP srodek to plukania silnika ktory jusz czesto wyprobowalem i polecam!

 

wlej go do oleju , zapal auto i niech se z 10 minut na wolnych obrotach pochodzi nastepnie zrob wymiane oleju z filtrem i po klopocie

 

srodek czysci kanaly olejowe gdzie dosc czesto osadza sie reszta starego oleju. i mysle ze nawet niezmieniaj oleju na inny bo masz dobry polsyntetyk

a na pelen syntetyk juz za puzno

pozdrawiam!

 

Plocze silnik tym srodkiem przy kazdej wymianie oleju i ostantio-jakies 10-12tys.km temu rowniez plokalem. Problem polega tez na tym, ze gubi mi gdzies olej-rano czasami przykopci - menbrana zmieniona 10tys.km temu!!!! Koleszka, ktory wczesniej jezdzil autem, nie wiedzial czemu mu gubila olej i zalal jej pol-minerala, nie wiedzac ze to menbrana juz sie konczyla i przejechal tak z 20000km. Powymienie menbran wyplukalem tego pol-minerala, zalalem 10W40 + uszlachetniacz i bylo cacy przez 8tys.km. Rano nie kopcila, nie gubila oleju, teraz znowu przykopci czasami, gubi olej, teraz zaczela stukac!!!!! Czemu??? Uszczelniacz, az tak polecial????

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano (edytowane)
niema czegos takiego jak syntetyk o wieksze gestosci oznaczenie 10w40 przykladowi 10 jest to zimowa referencja a 40 letnia i znaczy tu tylko o mozliwosci stosowania w roznych temperaturach olej 0w40 jest w tem 90stopni tak samo gesty jak 15w40 a ze nazywa sie to synetyk bo: przy normalnej destylacji ropy naftowej niema mozliwosci otrzymac olej ktory np przy temp. -30 bedzie rzadki, prosty test nalej do kubka olej 15w40 10w40 i 0w40 i zamknij do zamrazarki i zobacz jak zgestnieje, mozna smialo stosowac 15w40 latem a na zime lac smialo 0w40 i tak na zmiane i nic dla motoru sie niestanie, ja leje 5w40 i to oznaczenie w polsce jest w 100% prawidlowe i nawet niezastanawiam sie co bylo wczesniej zalane, a to ze jakis tam pan kazio mowi ze sielnik sie rozszczelni to bajka prze niedouczenie, silnik uszczenia uszczelna a nie olej, jedyne co rozni olej syntetyczny od mineralnego jest to ze czasteczki syntetyku sa "sztucznie" tworzone i jest duzo oleju o oznaczeniu np 15w40 i sa to w pelni syntetyki, a ze niema mineralnego 0w40 to dlatego ze zaden olej mineralny czyli po destylacji niema tak niskiej temp lepkosci, wazniejsza jest referencja czyli slawna np 505 01 VW, klasa jakosci to CF i inna, duzo by opowiadac jezeli kogos interesuje moze zalozyc watek i odprawic litanie, mowiac prosto lac olej jaki podaje producent zalecany a nie sluchac ze jak 200tys to mineralny czy semi, bo cos sie stanie, jezeli tak to niech pokaze silnik gdzie po zalaniu syntetyku sie zatarl albo zaczal stukac, kolega do mesia kubusia z 81r leje syntetyk i jest ok i odpala zima na aku 75AH gdzie inni leja do pasata mineralny i zima biedny silnik nieda rady zakrecis budyniu z lotosa Edytowane przez krzywy191
www.auto-optima.pl
Opublikowano
niema czegos takiego jak syntetyk o wieksze gestosci oznaczenie 10w40 przykladowi 10 jest to zimowa referencja a 40 letnia i znaczy tu tylko o mozliwosci stosowania w roznych temperaturach olej 0w40 jest w tem 90stopni tak samo gesty jak 15w40 a ze nazywa sie to synetyk bo: przy normalnej destylacji ropy naftowej niema mozliwosci otrzymac olej ktory np przy temp. -30 bedzie rzadki, prosty test nalej do kubka olej 15w40 10w40 i 0w40 i zamknij do zamrazarki i zobacz jak zgestnieje, mozna smialo stosowac 15w40 latem a na zime lac smialo 0w40 i tak na zmiane i nic dla motoru sie niestanie, ja leje 5w30 i to oznaczenie w polsce jest w 100% prawidlowe i nawet niezastanawiam sie co bylo wczesniej zalane, a to ze jakis tam pan kazio mowi ze sielnik sie rozszczelni to bajka prze niedouczenie, silnik uszczenia uszczelna a nie olej, spytaj sie tez takiego majstra czy byl na szkoleniu u ELFa we francji ze sie wypowiada, jedyne co rozni olej syntetyczny od mineralnego jest to ze czasteczki syntetyku sa "sztucznie" tworzone i jest duzo oleju o oznaczeniu np 15w40 i sa to w pelni syntetyki, a ze niema mineralnego 0w40 to dlatego ze zaden olej mineralny czyli po destylacji niema tak niskiej temp lepkosci, wazniejsza jest referencja czyli slawna np 505 01 VW, klasa jakosci to CF i inna, duzo by opowiadac jezeli kogos interesuje moze zalozyc watek i odprawic litanie, mowiac prosto lac olej jaki podaje producent zalecany a nie sluchac ze jak 200tys to mineralny czy semi, bo cos sie stanie, jezeli tak to niech pokaze silnik gdzie po zalaniu syntetyku sie zatarl albo zaczal stukac, kolega do mesia kubusia z 81r leje syntetyk i jest ok i odpala zima na aku 75AH gdzie inni leja do pasata mineralny i zima biedny silnik nieda rady zakrecis budyniu z lotosa

 

Zaleje tego 10W60 + motorlifei zobaczymy???

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano

przyczyn moze byc duzo

 

ile ma przejechane juz?

 

pewnie wiesz ze z zmianom oleju na wyszy tzn. mineralny na polsyntetyk i polsyntetyk na syntetyk nie jest za dobrym pomyslem

 

olej mozesz zmieniac na niszy tzn w odwrotnej kolejnosci!

 

jesli plukales i niepomoglo to prawdopodobnie masz popychacze do wymiany

ale oczywiscie nie sugeruj sie tym co pisze najlepiej skocz do mechanika i niech on oceni czy to popychacze czy tez cos innego!

 

a z wyciekiem olej - tzn na zimnym bierze olej czy wycieka z silnika?

to ze zakopci pewnie uszczelniacze zaworöw som juz twarde i nieuszczelniajom, spotkalem sie juz z tym ze rano zakopci a po rozgrzaniu

jest ok , poprostu uszczelnicze zaworöw nie uszczelniajom dokladnie i po przez stani naleci troche oleju do cylindröw i zakopci a podczas jazdy tego nie widac bo to jest bardzo znikoma ilosc

jesli tak jest mozesz po zapaleniu silnika (2-3minuty i zgas ) wykrec swiece i zobaczysz czy som okopcone (czarne czasami z osadem oleju )

dobry mechanik moze ci to naprawic bez zdejmowania glowic ale jednak to itak duzy koszt bo po zdjeciu lancuszka musisz zalozyc nowy i napinacz tez!

Opublikowano
i wlasnie olej syntetyczny dziala regenerujaco na elementy gumowe, wsadz gumke recepturke do mineralnego na 2-3 miesiace i zobacz co sie stanie, guma lubi czasteczki wody a olej mineralny wysusza gume
www.auto-optima.pl
Opublikowano
niema czegos takiego jak syntetyk o wieksze gestosci oznaczenie 10w40 przykladowi 10 jest to zimowa referencja a 40 letnia i znaczy tu tylko o mozliwosci stosowania w roznych temperaturach olej 0w40 jest w tem 90stopni tak samo gesty jak 15w40 a ze nazywa sie to synetyk bo: przy normalnej destylacji ropy naftowej niema mozliwosci otrzymac olej ktory np przy temp. -30 bedzie rzadki, prosty test nalej do kubka olej 15w40 10w40 i 0w40 i zamknij do zamrazarki i zobacz jak zgestnieje, mozna smialo stosowac 15w40 latem a na zime lac smialo 0w40 i tak na zmiane i nic dla motoru sie niestanie, ja leje 5w30 i to oznaczenie w polsce jest w 100% prawidlowe i nawet niezastanawiam sie co bylo wczesniej zalane, a to ze jakis tam pan kazio mowi ze sielnik sie rozszczelni to bajka prze niedouczenie, silnik uszczenia uszczelna a nie olej, spytaj sie tez takiego majstra czy byl na szkoleniu u ELFa we francji ze sie wypowiada, jedyne co rozni olej syntetyczny od mineralnego jest to ze czasteczki syntetyku sa "sztucznie" tworzone i jest duzo oleju o oznaczeniu np 15w40 i sa to w pelni syntetyki, a ze niema mineralnego 0w40 to dlatego ze zaden olej mineralny czyli po destylacji niema tak niskiej temp lepkosci, wazniejsza jest referencja czyli slawna np 505 01 VW, klasa jakosci to CF i inna, duzo by opowiadac jezeli kogos interesuje moze zalozyc watek i odprawic litanie, mowiac prosto lac olej jaki podaje producent zalecany a nie sluchac ze jak 200tys to mineralny czy semi, bo cos sie stanie, jezeli tak to niech pokaze silnik gdzie po zalaniu syntetyku sie zatarl albo zaczal stukac, kolega do mesia kubusia z 81r leje syntetyk i jest ok i odpala zima na aku 75AH gdzie inni leja do pasata mineralny i zima biedny silnik nieda rady zakrecis budyniu z lotosa

 

Zaleje tego 10W60 + motorlifei zobaczymy???

 

gwaranuje ze pomoze, tylko kup castrole fully syntetic,

 

 

napis na samym dole, wazne, i daj znac czy pomoglo, a jestem pewien ze tak

 

http://www.oilshop.ro/catalog/images/edgesport10w60-4L.jpg

www.auto-optima.pl
Opublikowano
niema czegos takiego jak syntetyk o wieksze gestosci oznaczenie 10w40 przykladowi 10 jest to zimowa referencja a 40 letnia i znaczy tu tylko o mozliwosci stosowania w roznych temperaturach olej 0w40 jest w tem 90stopni tak samo gesty jak 15w40 a ze nazywa sie to synetyk bo: przy normalnej destylacji ropy naftowej niema mozliwosci otrzymac olej ktory np przy temp. -30 bedzie rzadki, prosty test nalej do kubka olej 15w40 10w40 i 0w40 i zamknij do zamrazarki i zobacz jak zgestnieje, mozna smialo stosowac 15w40 latem a na zime lac smialo 0w40 i tak na zmiane i nic dla motoru sie niestanie, ja leje 5w30 i to oznaczenie w polsce jest w 100% prawidlowe i nawet niezastanawiam sie co bylo wczesniej zalane, a to ze jakis tam pan kazio mowi ze sielnik sie rozszczelni to bajka prze niedouczenie, silnik uszczenia uszczelna a nie olej, spytaj sie tez takiego majstra czy byl na szkoleniu u ELFa we francji ze sie wypowiada, jedyne co rozni olej syntetyczny od mineralnego jest to ze czasteczki syntetyku sa "sztucznie" tworzone i jest duzo oleju o oznaczeniu np 15w40 i sa to w pelni syntetyki, a ze niema mineralnego 0w40 to dlatego ze zaden olej mineralny czyli po destylacji niema tak niskiej temp lepkosci, wazniejsza jest referencja czyli slawna np 505 01 VW, klasa jakosci to CF i inna, duzo by opowiadac jezeli kogos interesuje moze zalozyc watek i odprawic litanie, mowiac prosto lac olej jaki podaje producent zalecany a nie sluchac ze jak 200tys to mineralny czy semi, bo cos sie stanie, jezeli tak to niech pokaze silnik gdzie po zalaniu syntetyku sie zatarl albo zaczal stukac, kolega do mesia kubusia z 81r leje syntetyk i jest ok i odpala zima na aku 75AH gdzie inni leja do pasata mineralny i zima biedny silnik nieda rady zakrecis budyniu z lotosa

 

Krzywy,

 

Napisz mi jak mozesz cos bys zrobil w mojej sytuacji- -jaki olej zalal, czy dodac do niego ten uszlachetniacz Motorlife (podobno super rzecz, czy moze jakis usczelniacz dac), auto gubi olej. Mieszkam w miejscu gdzie zima tempertura spada max. do 0 - -1, a zazwyczaj osycyluje w granicach kilku stopni na +. Co doradzisz mi teraz??? Napisz jak mozesz na temat tych klas jakosci, jaka stosowac, jaka unikac i przy jakich silnikach i ich stanach technicznych???

Mysle, ze kazdemu taka lektura sie przyda!!!!!!!!!!

Dzieki!!!

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano
niema czegos takiego jak syntetyk o wieksze gestosci oznaczenie 10w40 przykladowi 10 jest to zimowa referencja a 40 letnia i znaczy tu tylko o mozliwosci stosowania w roznych temperaturach olej 0w40 jest w tem 90stopni tak samo gesty jak 15w40 a ze nazywa sie to synetyk bo: przy normalnej destylacji ropy naftowej niema mozliwosci otrzymac olej ktory np przy temp. -30 bedzie rzadki, prosty test nalej do kubka olej 15w40 10w40 i 0w40 i zamknij do zamrazarki i zobacz jak zgestnieje, mozna smialo stosowac 15w40 latem a na zime lac smialo 0w40 i tak na zmiane i nic dla motoru sie niestanie, ja leje 5w30 i to oznaczenie w polsce jest w 100% prawidlowe i nawet niezastanawiam sie co bylo wczesniej zalane, a to ze jakis tam pan kazio mowi ze sielnik sie rozszczelni to bajka prze niedouczenie, silnik uszczenia uszczelna a nie olej, spytaj sie tez takiego majstra czy byl na szkoleniu u ELFa we francji ze sie wypowiada, jedyne co rozni olej syntetyczny od mineralnego jest to ze czasteczki syntetyku sa "sztucznie" tworzone i jest duzo oleju o oznaczeniu np 15w40 i sa to w pelni syntetyki, a ze niema mineralnego 0w40 to dlatego ze zaden olej mineralny czyli po destylacji niema tak niskiej temp lepkosci, wazniejsza jest referencja czyli slawna np 505 01 VW, klasa jakosci to CF i inna, duzo by opowiadac jezeli kogos interesuje moze zalozyc watek i odprawic litanie, mowiac prosto lac olej jaki podaje producent zalecany a nie sluchac ze jak 200tys to mineralny czy semi, bo cos sie stanie, jezeli tak to niech pokaze silnik gdzie po zalaniu syntetyku sie zatarl albo zaczal stukac, kolega do mesia kubusia z 81r leje syntetyk i jest ok i odpala zima na aku 75AH gdzie inni leja do pasata mineralny i zima biedny silnik nieda rady zakrecis budyniu z lotosa

 

Zaleje tego 10W60 + motorlifei zobaczymy???

 

gwaranuje ze pomoze, tylko kup castrole fully syntetic,

 

 

napis na samym dole, wazne, i daj znac czy pomoglo, a jestem pewien ze tak

 

http://www.oilshop.ro/catalog/images/edgesport10w60-4L.jpg

 

Spoks,dzieki. Jedno pytanie, czy dodac ten Motorlfie- wyciag na bazie pelnego sytetyku????

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano

DEF gwarantuje Ci, ze po zalaniu 10W60 stukanie nie ustanie, a będzie glosniejsze nawet. Na początku.

A zniknie nie po 1,5 minuty a po 4.

 

Cyka ci hydrauliczny popychacz. To norma w V8.

Ja polecam zalać olej który szybciej osiąga punkt smarowania, czyli 0W40 - zalecany zresztą przez BMW Longlife98.

 

Dodatkowo można jakimś dodatkiem przeplukać kanaly olejowe.

Opublikowano

Panowie,

 

Czy przy wymianie tego popychacza i uszczelniacza konieczne bedzie sciaganie glowic?????

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano
DEF gwarantuje Ci, ze po zalaniu 10W60 stukanie nie ustanie, a będzie glosniejsze nawet. Na początku.

A zniknie nie po 1,5 minuty a po 4.

 

Cyka ci hydrauliczny popychacz. To norma w V8.

Ja polecam zalać olej który szybciej osiąga punkt smarowania, czyli 0W40 - zalecany zresztą przez BMW Longlife98.

 

Dodatkowo można jakimś dodatkiem przeplukać kanaly olejowe.

 

 

polecilem aby zalal 10w poniewaz jak sam pisal zima temperatura spada do najwyzej -1 stopnia wiec po co 0w???? jaka temperature roboczą?????? kazdy olej ma temperature robocza okolo 80-100stopni, a oznaczenie 0w gdzie w oznacza winter, nalej do sloiczka olej 15w i 5w wtedy zamknij do zamrazarki i zobaczycz ktory stanie sie gestszy, pozniej wyjmij i postaw na sloncu i zobacz czy zobaczysz roznice, najwazniejsza zasadą lub zaleta oleju mineralnego jest niesplywanie z powierzchni pionowych iraz niezweglanie sie w wysokich temperaturach, a co do klasy jakosci, oto tekst

 

SM - najnowsza klasa jakości, weszła w życie w lipcu 2004, do silników benzynowych aut osobowych. Jej zastosowanie odnosi się do wszystkich kolejnych klas API gwarantując zachowanie pełnej ochrony silnika;

SL - do wszystkich silników używanych obecnie, chroni silnik podczas pracy w wysokich temperaturach oraz zmniejsza zużycie paliwa i oleju;

SJ - do wszystkich silników wyprodukowanych do roku 2001;

SH - do wszystkich silników wyprodukowanych do roku 1996;

SG - do wszystkich silników wyprodukowanych do roku 1993.

 

 

postepujac tą zasada olej o oznaczeniu SL mozemu lat do kazdego, a np z oznaczeniem sj niezalejemy do najnowszego auta, i nawet gdyby silnik mial 500tys km przebiegu a mechanik zaze zalat przykladowo lotosa 15w40 o oznaczeniu sj wcale niepoprawimy mu szczelnosci a jeszcze mu zaszkodzimy, zaraz ktos powie ze to tylko teoria, a ja wam powiem tak, facet kupil nowego opla agile, po 50tys zobaczyl ze bierze olej, zalal polsyntetyk, po 70 tys mineralnego bo dalej bierze wiec wkoncu 15w40 castrol high milage (czyli olej do trupow) i dalej bierze, sprzedall go za grosze, kolega kupil ta agile 5tys ponizej ceny gieldowej, zalal 10w40 lotosa, po 2tys zmienil olej na 5w40 i konkretnie dal w pedzel dla tej agili, chyb aprze 2 miesiace ciagle do odciecia zaplony, silniczek zlapal konkretna temperature, doszedl do siebie, dzisiaj smiga idealnie, ma przebieg ponad 100tys km silniczek suchutki i nic mu niepocieklo a dlaczego bral olej, facet jezdzil na bardzo krotki dystansach, odpalal auto rano i gazowal az zlapie 90stopnie i ogolnie jezdzil jak warburgiem, jak jechal w trase 50km to robil 3 postaje aby silnik ostygl............ brak slow

www.auto-optima.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.