Skocz do zawartości

co nalezy wymieniac przy danym przebiegu 320d 136KM e46


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam pytanko co ile wymienia sie rozrzad czy sie go wogole nie wyminia a moze jakies slizgi czy cos takiego, pytam bo kupilem juz 5 miesiecy temu autko i jeszcze do niczego nie zagladalem a z lancuchami to pierwszy raz mam stycznosc. Moja ma przejechane 203tys. i tak jakos na wyzszych obrotach glosniej slychac tak jakby jakas rolka albo cos czy tak te silniki chodza.

Pozdrawiam Pawel


5.6l/100km


BMW E46 silnik M47 99` 2.0d 136KM, XENON

Opublikowano

Łańcuch masz i ponoć jak masz wymienić łańcuch to... razem z silnikiem sie to robi :-))

Jak ci wszystko działa to nic nie wymieniaj :-)

Typowe usterki to dziwna turbodziura koło 2200 rpm. Poza tym 200 tkm to prawie nówka :-) ja mam 300 :-) i nie narzekam. Coś tam czasami sie zepsuje ale to takie popierdółki.

 

Pilnuj oleju i filtrów, wrzuć chiptuning i bedziesz zadowolony :-)

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano
dokładnie jak auto dopiero kupiles i chodzi dobrze to po w nim dlubac , a olej i filtry no to raczej koniecznosc przy zakupie samochodu niezaleznie od tego jaki mial on przeglad powinno sie to wymienic
Opublikowano
pyta bo dziwnie chodzi na wyzszych obrotach tak jakby jakies lozysko lub rolka ale slyszalem raz taki sam silnik i tez tak chodzil czy to normalne czy powinien cicho chodzic slysze to tylko na luzie, z tym olejem to od kupna zrobilem juz jakies 9tys km i oleju nie wymienialem bo pytalem w sklepie w ktorym tez wymieniaja olej i gosc powiedzial ze jest tak jakis czujnik oleju ktory bada zurzycie oleju i ze nawet jak sie wykasuje inspekcje a oleju sie nie wymieni to te km pokazywane na komp szybko zejda do zera i nie wymienialem.

Pozdrawiam Pawel


5.6l/100km


BMW E46 silnik M47 99` 2.0d 136KM, XENON

Opublikowano

A ten sprzedawca to pączki sprzedaje? Uwierzyłeś mu w takie głupoty? Az sie dziwię! Co ma szybko schodzić do zera? Kilometr jakbyś nie mierzył to zawsze 1000 metrów i nic ci z licznika szybciej nie zejdzie!!! :wink:

Jaki czujnik zużycia oleju??? :duh: :mad2:

Jak kupujesz to wymieniasz i masz wtedy stan od którego liczysz 12-13 tkm przy 5w-40 i zmieniasz. NIC ci sie nie zapali ze sie zuzył. W smażalni to możesz po węchu poznać ale w samochodzie tylko i wyłącznie na podstawie LI-CZNI-KA !!!

No to biegnij jutro po filtr oleju, paliwa, powietrza- 5l oleju jakiegos 5w-40 (sam zalałem 10w-40 ale przy kolejnej wymianie sie poprawię) i wymieniaj. Nigdy nie wiesz czy magik co Ci sprzedawał na koniec uzytkowania nie wykulał 20 tkm bez wymianek- chyba ze longlifa zalał :-)

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
w swojej jak jezdze normalnie to 1000km to na inspekcji 1000km ubedzie, ale jak dajez ostro to za te 500km ubezie 1000km z inspekcji tak jest u mnie i taki czujnik lepkosci oleju istnieje i to nie tylko w BMW, a w saonie mi powiedzieli ze jak by nie byl zmieniony to po wykasowaniu inspekcji oleju i tak w ciagu krotkiego czasu zpadlo by do zera chodzi oinspekcjie oleju

Pozdrawiam Pawel


5.6l/100km


BMW E46 silnik M47 99` 2.0d 136KM, XENON

Opublikowano

Czujnik lepkości oleju.....hm...... a Ty masz osobówkę czy stacje pomiarową na kółkach? konia z rzędem temu co na schematach wskarze czujnik LEPKOSCI oleju. A lepkośc oleju to tak nawiasem mówiąc nie jedyny parametr który jest istotny a pogarsza sie wraz z eksploatacja. Jesli sama lepkośc i ten magiczny czujnik złaatwaiłyby sprawę to co 15 000 wrzucałoby sie kilo towotu :D i cheja do przodu- lepkość zachowana :D

Co do inspekcji to u mnie metr to zawsze metr :D ta inspekcja jest na tyle orientacyjna ze szybsza jazda przez 20 km nie ma żadnego wpływu na SZACUNKOWE wskazania.

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano

Z calym szacunkiem Filon ale ja sie z Toba zgodzic nie mogę...

 

Robię sporo kilometrow zarowno na trasach jak i w miejskich korkach. Z kilometrami pokazywanymi przez 'licznik inspekcji' jest tak, ze wcale nie znikaja co 1km. Wszystko zalezy od stylu jazdy, trasy, czestoliwosci rozruchow silnika itd.

 

Pozatym, nie wymysliem sobie tego sam - odpowiedni wpis na ten temat znajduje sie w instrukcji samochodu. (strona 142)

 

W mojego ojca e60 525d, ktore jest serwisowane od nowosci tylko i wylacznie w ASO olej zmieniaja wtedy, gdy powie o tym komputer. Nie wiem jak to jest dokladnie rozwiazane od strony technicznej, ale jest tam cos, co odpowiedzialne jest za analize oleju i na tej podstawie zmienia się go co ok. 30 tys km - rowniez w zaleznosci od stylu jazdy itd.

 

Podobnie jest z innymi materialami eksploatacyjnymi. Kilometry odliczane sa do wymiany klockow osobno dla przedniej jak i tylnej osi (nie jak w e46 czujnik nazwijmy go 'graniczny'), jakies tam filtry, nie pamietam wszystkiego bo lista dosc dluga. Kilometry po prostu wraz z przebiegiem ubywaja i gdy ktores ze wskazan zbliza sie do 0km zapala sie INSPECTION :)

Opublikowano

OKi może w tej inspekcji macie jakis algorytm budowany na podstawie odczytów z komputera- inzynierem Bmw NIE JESTEM NIE BEDE SIE SPIERAC.

Mi po 8tkm z inspekcji zeszło właśnie 8tkm. Jak działają klocki nie mam pojęcia ale nie ma czegoś takiego jak tester oleju!!! Zbadać włściwości oleju to naprawdę nie tak prosto.

Miałem kiedys funkcje próbobiorcy materiałów i czasami oleje sie zdarzały. Analiza ich pod kątem skąłdu i właściwości niekiedy zajmowała ładnych parę dni a robione to było w laboratorium specjalistycznym. Nie wiem jaki wspaniały czujnik by nie był w samochodzie oceny dalszej przydatnosci oleju nie zrobi. Za dużo parametrów- zbyt skomplikowany pomiar. To sie wszystko dzieje na oko w samochodzie- inspekcje i takie pierdy.

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano
dajcie spokój olej z filtrem co 15tkm lub raz na rok (jak ktoś mało jezdzi) filtr powietrza i paliwa co 30 tkm a kabiny raz w roku co by klimka dobrze wiała klocki i tarcze według zurzycia (zalerzy od stylu jazdy ). tarcze powinno sie wymienic co trzecią wymianę klocków i będzie OK. (chyba ze producent zaleci inaczej dotyczy oleju i filtrów)
Opublikowano
ja tam wiem ze jak nie daje po garach to km z inspekcji wolno ubywaja rownomirnir do licznika a jak daje to inspekcja wyprzedza licznik jak by tak nie bylo to nawet bym o tym nie pomyslal zreszta podobno jest tez tak w nowszych omegach. Na ten temat rozmawialem z gosciem ktory zajmuje sie tylko olejami i ich wymiana

Pozdrawiam Pawel


5.6l/100km


BMW E46 silnik M47 99` 2.0d 136KM, XENON

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.