Skocz do zawartości

Prawidłowy czas nagrzewania silnika w E46 320d ???


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
jasny gwint , 89 stopni ??? otwierać powinien się powoli od 60 stopni a przy 80 powinien być już na full :mad2: i jest obieg i jest Ok tak mi się wydaje jak robiłem kiedyś testy z różnych aut , sam termostat bez obudowy czy krućców
Opublikowano

No ale z tym chyba tak nie jest. Na obudowie termostatu wyskrobane ma 85 stopni. Jak pytałem w serwisie czy nie powinno mieć 88 to powiedział że zalezy od silnika. Czujka pomiarowa której używałem moze sie mylić max o 1 stopień.

Ale zauważyłem- studiując schemat że coś nie gra bo bez zaworów zwrotnych i jednym termostatem zawsze byłby otwarty!! no i znalazłem coś takiego:

Inny mój temat tez o termostacie

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano

jesli masz odlaczony EGR to nie dziw sie, ze wolno sie nagrzewa...

a jesli nie to sprawdz jeszcze:

1. termostat od coolera spalin

2. webasto/dogrzewacz o ile to jeden z wczesniejszych modeli... lub

3. dogrzewacz elektryczny

Opublikowano

Problem rozwiązany. szkoda ze @maroek wczesniej nie zabrał głosu bo bym miał mniej sprawdzania :cool2: ale i tak :modlitwa: Ci. Faktyczmie to był termostat na EGR- cały czas otwarty na maxa- jak sie robiło ciepło (gotowałem w garnku) to sie przymykał- cos mu sie zupełnie popier.... :D

 

A ze w dieslu sa dwa termostaty to sie juz przekonałem. Ten mniejszy od EGR kosztuje w serwisie 105 zeta - rozwiązał mój problem. Dolot do niego jest ciepły odejscie zimne zanim sie cały silnik nie nagrzeje. Zeby było ciekawiej to silnik nie wiedzieć czemu jakby ciszej chodził- przynajmniej nie mam tego metalicznego stukania. To był luz w termostacie na EGR.

 

 

 

czas nagrzewania sie silnika teraz w porównwniu z tym co było jest extremalnie szybki- potwierdzam dane przedstawione przez kolegów wcześniej- coś koło tego powinno sie kręcić :cool2:

 

Wiec La Rocco- który termostat kupiłeś :D :D :D :?:

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano

Witam ! Moj dzisiejszy test temp. silnika po nocnym postoju samoch. w garazu !

Temp. za oknem 16st., jechałem spokojnie do 2 tys. obr. na przemian miasto-trasa. Po przejechaniu 10km co zajeło mi 13minut wskaznik temp. stanoł dopiero w pionie !!!

Filon- gdzie jest ten drugi termostat, moze jakies foto poslesz :)

Ja kupiłem ten co pokazuje na fotce :

 

http://images25.fotosik.pl/85/d254251f0a189b6bmed.jpg

 

Ale dopiero we wtorek bede go wymieniał !

 

A tak na marginesie kiedy żaluzja Wam sie dopiero otwiera, u mnie jest praktycznie cały czas zamknieta :mad2:

Opublikowano
Nie wiedziałem o istnieniu dwóch termostatów w beemce :D taki temat powinien być podpięty pod wątek '' zrób to sam '' bo tego typu problemy z niedogrzaniem silnika są zapewne częste
Opublikowano

Nie mam jak wstawić zdjęcia bo mam komp po "refreshu" (prze zprzypadek nie wyniosłem gruba na pierwszy linuksowy tulko tradycyjnie do mbr-a wrzuciłem i sie po usunięciu ubuntu wykrzaczyło) i hasła poszły sie ....

Nie mam gdzie zrobić hostingu zdjęć chwilowo a właśnie mam małe prace w ogrodzie. Ten drugi termostat to taka grubsza plastikowa rurka z udpowietrzeniem po lewej stronie od zaworu EGR- nad srebrbą tubą. przykręconą na 4 imbusy (po 2 z każdej strony). zreszta rurek z odpowietrzeniem równoleglych i przykręconych do chłodniczki spalin nie ma tam wiele...

Dolot może sie robic i powinien ciepły ale rurka cienka która wychodzi na dole powinna być zimna. UWAZAJ jak bedziesz badał temperature na właczonym silniku- palce przesuwasz o 3 centymetry za daleko i masz po nich wspomnienie :nienie:

Chłodnica prze ten nieszczelny termostat niepotrzebnie chłodzi. wprawdzie te wężyki są ciensze ale skutecznie nie pozwalają dogrzac silnika! Sprawdzone empirycznie :-). Wymontowany i zimny powinien być zatkany. Demontaż zajmie ci nie wiecej niż 3 minuty- potrzebny imbus i nie zgub przy zdejmowaniu metalowych uszczelek- w kszatałcie rombu\deltoidu.

 

Upgrade do postu :D

Kilka postów wcześniej dałem link do układu chłodzenia- na tym schemacie rurka oznaczona numerem 11 (góra rurki na rysunku) wchodzi właśnie do omawianego termostatu

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano
Witam Wszystkich "Niedogrzanych" :-) Wczoraj wymieniłem termostat ( ten głowny ) bo ponoc jest jeszcze jak pisał Filon drugi w dieslu który chyba mam wyruchany bo po wymianie tego PRAWIE zadnej poprawy ( przy dzisiejszej temp. po południu ok.14st. silnik do osiagniecia prawidłowej temp. potrzebował przejechania 7km. ) Jak sprawdzic Panowie ten drugi termostat który jest na tej stalowej tubie, abym znowy nie wywalił kasy w bołoto :mad2: Ale pojawił sie umnie bardziej powazniejszy problem :( Opisze go jako nowy wątek: "Problem z wykręceniem świec żarowych" :mad2: Czytajcie na głownym forum ! Pozdrawiam
Opublikowano

Co do świec nic nie pomoge.

Jak chodzi o ten drugi termostat to najlepiej go wykręć!

Zlokalizowałes go pod maską?

Jak w niego dmuchniesz na zimnym ma być ZAMKNIETY!

Możesz jeszcze ostrożnie macać węże- jeden przychodzi drugi to odpływ. jeden ma byc lodowaty rano, drugi letni- ciepły- goracy. Może czasami np przy 30 stopniach przepuszczaj juz.

UWAGA NA PALCE!!! Bo naprawdę blisko do paska!!! Poćwicz na wyłączonym silniku :-)))

Dzisiaj było zimno rano a po 1 km zeszło z niebieskiego pola a po 2,5 biała kreska. 4,5 był max- może wcześniej ale znowu przegapiłem :-))).

 

Co ciekawe w ASO cene mają 105 zeta a skasowali 100. Zawsze jak coś u ich kupuje to cena swoje a oni parę złotych ZAWSZE w dół? Miłe ale DZIWNE!

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano
Tak Filon- wiem juz gdzie on jest, jak na termostat to malutkie to cudo :) W sobote bede miał wiecej czasu to sie tym pobawie, jak sie nie odezwie to znaczy ze niemam juz czym pisac na klawiaturze :cool2: Pozdrawiam!!! Ps. A z tymi swiecami to Ci mówie porazka, komp wykazał ze sa spalone dlatego podjołem sie ich wymianie u mech. bo inaczej nawet bym nie wiedział ze świeczki sa padniete bo autko pali bez poroblemu ( niema mrozu )- narazieeeee... a zima powoli sie zbliza !
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
mam podobny problem termostat padl ale tez niewiem ktory bo jak czytam ten watek to dwa sa :duh: Pozatym widze ze sporo ludzi wymienialo ja jestem zielonyu w mechanice sam.to moze ktos zapoda fotki jak przeprowadzic ta operacje albo chociarz jakis opisik byloby milo pozdr!
  • 1 rok później...
Opublikowano
u mnie dokładnie ten sam objaw. Wymieniłem więc termostat (bo podobno w BMW b. często pada). Niestety nie pomogło ale po wymianie termostatu EGR to inna rozmowa, samochód staje do pionu po 2-3 km ;) dla osób lubiących pogrzebać w "sam naprawiam E46" jest dość dobrze temat rozpisany.
Opublikowano
wskazowka sie zabardzo nie kierujcie, w ukrytym menu jest dokladna temp i powinna byc 88-92 stopnie jakies max 5-10 min w zaleznosci od obciazenia silnika

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.