Skocz do zawartości

Prawidłowy czas nagrzewania silnika w E46 320d ???


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam Panowie ! Mam pytanie do wszystkich posiadaczy E46 320d. A mianowicie ile czasu i kilometrów zajmuje Wam nagrzanie silnika do prawidłowej temp. ( az wskazówka stanie w pionie ) po nocnym postoju samochodu ??? Domyslam sie ze mam walniety termostat, bo mi potrzeba na to przejechania ok. 15km przy spokojnej jezdzie i oczywiscie przy obecnych temp. za oknem jakie teraz mamy ! Zaluzje mam sprawna wiec zostaje termostat, ale chce to jeszcze porównac z Waszymi wynikami zanim zdecyduje sie na jego wymiane ! Bardzo prosze o wasze opinie na ten temat za co z góry dziekuje ! Pozdrawiam
Opublikowano

Niestety nie wyjaśnie problemu, mało tego zamieszam troszkę :D

Miałem problem z temperaturą tzn. nie zawsze trzymał wskazówkę na wprost . Wymieniłem termostat i jak załąpie temperaturę to już trzyma idealnie ale.... tak jak wcześniej nie nagrzewał mi sie jak dojechałem do pracy to teraz ledwo załapie pion przed praca a dzisiaj jak było zimniej nie doszedłem do temperatury optymalnej! Do pracy ma 14 km!!!

Termostat mam nowy z serwisu!

 

Zastanawiam sie czy nie bez znaczenia jest fakt ze zaraz po odpaleniu mam praktycznie trasę- żadnych świateł - jeden znak stop i raz pod pracą światła :D Może jak piszecie że po 4-5 km nagrzany to piszecie w mieście?? 5km w mieście (Poznaniu) rano zajmuje mi czasami nawet 30 minut. Ja do pracy jadę może 15 minut. A wiec czy ilość kilometrów jest adekwatna. Poza tym na trasie pęd powietrza może schładzać silnik- żaluzje sprawdziłem i działają- na zimnym zamknięte.

Jest jeszcze taka opcja że nowy termostat mam uszkodzony :?:

 

Tak wieć u mnie jest tak jak u LaRocco- czy Ty też masz trase? po odpaleniu. Może trzeba oceniać po czasie jazdy też a nie samych kilometrach??

Lepszym wyznacznikiem mogłoby być ocenienie po ilu minutach chłodnica robi sie letnia- poprzednio po 3 minutach od odpalenia po całej nocy postoju. Teraz nie sprawdzałem- bo za późno wstaje i od 3 tygodni spóźniam sie notorycznie do pracy :)

Może Ci którym sie szybko nagrzewa sprawdzą z uprzejmości :wink: czy po 5 minutach od odpalenia zimnego czuć zmianę temperatury na chłodnicy, albo wężu?

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano
Ja jade rano przez miasto, stoje na 2 swiatłach, ale jak dojade na miejsce wskaznik nie jest nawet w połowie "drogi" do pionu. A latem aby zaluzja sie otwarła musi byc niezły upał !!! W taka pogode jak teraz jest praktycznie ciagle zamknieta. Zamowiłem juz termostat, mam nadzieje ze nie beda to wywalone pieniadze :mad2: Po jego wymianie opisze rezultaty, mam nadzieje ze bedzie wszystko Ok. Pozdrawiam
Opublikowano

wydaje mi się że max 4-5 km a i to za dużo

Czesto mi brakuje fajek rano , jadę pod kiosk 1,5 kilometra i już wskazówka zbliża sie do pionu a jak go złapie to go trzyma , jak potem ok 7 rano zostawię auto a ok 12 ruszam to jeszcze jest ciepły bo wskazówka nie leży całkiem - masz coś nie tak

Opublikowano
Dziś rano:

temp: 11°C,

rodzaj drogi: pół miasta pół trasy,

przejechane: 7km,

w czasie: 8 minut,

ogrzewanie: 18°C dmuchawa na minimum,

Po powyższym wskazówka w pionie.

 

chyba też cos długo , muszę u siebie sprawdzić ale ja pewnie jak i każdy normalny użytkownik auta z T - piórko na gazie zanim nie minie wskazówka niebieskiego pola - zobaczę u siebie

Opublikowano

No to co? mam zje... nowy termostat?

Ja po 15 km i 15 minutach- cały czas trasa (ok 80 km\h sie kulam na zimnym) mam prawie pion- powiedzmy pion. Termostat wymieniałem z 3 tygodnie temu :!:

A czy po odpaleniu i nap 3,4 minutach jakaś temperatura na chłodnicy jest u Was? Wydaje mi sie ze temp. na chłodnicy powinna być dopiero jak wskazówka będzie miała max- bo jaki jest sens wcześniej otwierać obieg????

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano
Filon- chyba mamy cos nie tak :cry2: 15km to zdecydowanie za duzo ! Jak pisałem wczesniej, zamówiłem termostat i to oryginał, bede go miał jutro lub w piatek wiec po jego załozeniu bede wiedział cos wiecej ! Ale teraz to zaluzje mam ciagle zamknieta, wiec napewno cos jest nie halo ! Musiał bym wyjechac na sahare aby sie otwarła :) Pozdrawiam
Opublikowano
ok 9 jadę do banku 2 km , napiszę gdzie sie znajdzie u mnie wskazówka po tych 2 kilometrach ale wyjść na pewno wyjdzie poza niebieskie pole tylko ile to nie wiem , pamiętam żeby sprawdzić ile km potrzebuje do pionu i sprawdzę to na pewno ale nic specjalnie - przy okazji jedynie
Opublikowano

Jestem , więc po kolei ;

Auto stoi w blaszaku nieocieplonym ale z rana po odpaleniu termometr wskazywał tam 4 stopnie - nie rozgrzewałem auta tylko wyjazd w miasto - zero korków i świateł , po ok 1,5-2 kilometrach wskazówka opuszcza niebieskie pole - potem miałem 3 postoje po 10 minut na ogólnie 7 kilometrach - wskazówka temperatury osiągnęła u mnie pion po ok 6,5 kilometra jazdy spokojnej bez korków i świateł i potem utrzymuje go idealnie

Więc może ja mam cos nie tak ?? bo dość szybko łapie pion.

mam zalane Castrol Antifreeze NF - koncentrat mieszany 50/50 z wodą destylowaną

Opublikowano
Miałem to samo co Ty w 330Ci i o wymianie termostatu teraz po 3 km mam wskazówke w pionie, a dodatkowo przed wymiana miałem jeszcze taki objaw ze nawet jak stałem w korku i temperature miałem na srodku to jak wyjechałem za miasto i jechcałem spokojnie to zaczynała spadać temperatura do 1/3...termostat z obudowa w ASO po rabatach dawałem chyba 180 pln
Opublikowano

No to chyba mamy z LaRocco coś nie tak. Wprawdzie po wymianie termostatu wskazówka jak załapie pion tak go trzyma ale dojscie do pionu nie jest takie jak powinno. Niebieskie pole opuszcza mi po 2 km- ok 2 minuty mi to zajmuje. Samochód stoi pod chmurką odpalam - czekam z 15 sekund i jadę. Więc do niebieskiego pola jest OK. tak samo jak u Was. Ale od niebieskiego do kreski białej (nie pion) zajmuje mi kolejne 6-7 km i tyle samo minut! Żaluzje mam zamknięte cały czas.

Dzisiaj po drodze nawet sie zatrzymałem i sprawdzałem :D

Po 12 kilometrach miałem letnią ale nieznacznie chłodnicę i letni lekko wąż opisany na rysunku jako (sam nie wiem jaki tam ma numer) ten gruby koło 1.

Wąż odchodzący z chłodnicy gruba 4 był zimny. Wniosek z tego byłby taki, że termostat jest zamknięty :?: Żaluzje zamknięte :!: No to dlaczego nie chce sie nagrzać :?: :?: :?:

Wstawiam link do rysunku Układ chłodzenia

 

Tak sobie patrzę jeszcze na rysunek i MOZE KTOS WIE :?: jaki jest obieg cieczy, tzn. jak powinny zachowywać sie (temperatura) rurka 12 i 11 oraz 7. Czy na zimnym przed osiągnięciem 90 stopni mogą a nawet powinny nabierać temperatury. Gruba 4 z pewnością nie. Moze ktoś kto zna sie na tym rzuciłby wiecej światłą na tę sprawę. Byłbym wdzięczny. Nie chcę jechac do serwisu i połowy silnika wymieniać- stwierdza ze stare węze i na nowe zmienią :D po 2 stówy za sztukę! :)

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano

Chłodnica jest obudowana taka skrzynką z czarnego plastiku. Plecy skrzynki- czyli miedzy chłodnicą a silnikiem są te żaluzje. Działają na podciśnienie- czarny cienki wężyk koło zbiorniczka wyrównawczego. Możesz te żaluzje przydusić ręką i zobaczysz ze sie ruszają.

 

Dzwoniłem do serwisu- diagnoza dlaczego słabo grzeje 450 zeta. Mi tez słabo. Za taką popierdółke 450 złotych!!!

Z diagnozą termostatu czy nie uszkodzony też 450 zeta, czyli taniej nowy kupić niż ten diagnozować i reklamować :D

 

Czy jest ktoś na tyle oblatany zeby opisać mi zasadę działania układu chłodzenia? Może jest tam jeszcze jakiś zawór co przepuszcza? Może na nagrzewnice coś przepuszcza a nie powinno?

Pomacałbym :) węże z rana po odpaleniu i złapał chama co sie za szybko nagrzewa :D :D :D a wówczas wiedział bym gdzie jest ZONK

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano

taki maly tescik dzisiaj rano

 

godzina: 07:07

temperatura na dworze wedlug komputera: +2,5 C

droga do pracy 6,5 km

Po przejechaniu 4,5 km wskazowka w pionie (czyt. 90 stopni).Czas przejazdu 10 min w tym ok. 2 min stania na parkingu. Jazda tylko do 2 tys obr! dopoki nie dojdzie do pionu...

 

 

pozdrawiam

Opublikowano
taki maly tescik dzisiaj rano

 

godzina: 07:07

temperatura na dworze wedlug komputera: +2,5 C

droga do pracy 6,5 km

Po przejechaniu 4,5 km wskazowka w pionie (czyt. 90 stopni).Czas przejazdu 10 min w tym ok. 2 min stania na parkingu. Jazda tylko do 2 tys obr! dopoki nie dojdzie do pionu...

 

 

pozdrawiam

 

i tak powinno być , nawet bez tego 2 minutowego stania . a już myślałem ,że tylko u mnie tak szybko staje w pionie :twisted2:

Opublikowano

Wprawdzie temat postawił LaRocco ale ja sie podłączyłem MOCNO :D za co mam nadzieje nie ma żalu.

Dzięki za testy bo to wskazuje ze mam kiszke :x

Dzisiaj sie przemogłem wcześniej wstałem odpaliłem silnik i sobie pomacałem...węże :) No i ten po lewej stronie koło zbiornika spryskiwaczy- rura odchodząca od chodnicy- nagrzewał sie juz po 4 minutach, chłodnica też.

Poza tym jak duszę zimny wąż dolotowy do chłodnicy to czuje jak ciecz przechodzi do węża wychodzącego z chłodnicy ale przez termostat a nie chłodnice- na lekko ciepłym czułem z której strony jest cieplejszy jak nim "popowałem"

Wniosek- termostat kaput! Ale że był nowy. No i jestem w kropce.

 

CZY KTOS WIE JAK ZAREKLAMOWAC TERMOSTAT- JAK UDOWODNIC ZE JEST ZEPSUTY- ZEBY 2 TYGODNIE NA ODPOWIEDZ NIE CZEKAć?

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano
sprawdż go pierw , daj do garnuszka z wodą i podgrzewaj , ma byc zamknięty a gdy temp. wody wzrośnie na ok 80-90 stopni czyli okolice wrzenia powinien sie otworzyć na maxa - od 60 stopni powinno być widać jak zaczyna się otwierać - wtedy jest OK , zanim zareklamujesz upewnij się i zrób taki test
Opublikowano

Coś mi w serwisie przebąkiwali że tak sie kiedys sprawdzało a teraz są inne typy i taki test nie jest adekwatny! Z tym ze w moim przypadku juz pewnie na zimnym ma przelot lekki. Zastanawia mnie jeszcze ten metaliczny odgłos z termostatu jak węże ściskam- coś jakby tam luźnego było- a nie powinno!!!!

 

Chyba faktycznie rozkręce i zobacze co i jak! Jak rozwiąze problem nie omieszkam poinformować szanownych forum'owiczów co by na przyszłośc było mniej zmartwień a te istniejące szybko sie rozwiązywało :D

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano

Mam juz ten termostat ( oryginał z ASO, cena 180zł ), dla nie wtajemniczonych tak to cudo wyglada :

 

http://images25.fotosik.pl/85/d254251f0a189b6bmed.jpg

 

Niestety mechanik ma czas dopiero we wtorek, tak wiec z wymiana musze jeszcze poczekac :(

FILON- pisałes ze jak sciskasz waż to w termostacie słychac metaliczny odgłos ! Uspokoje Cie, ja jak tym swoim z ASO potrzęse to tez w nim cos lata, tak wiec widocznie tak ma byc !!! Pozdrawiam

Opublikowano

Właśnie rozkręciłem termostat- tzn wykręciłem go- zajmuje to max 30 minut.

No i kurna nic w nim nie lata? Skąd ten odgłos dochodził jak węże ściskałem to bladego pojęcia nie mam, ale co gorsze...... termostat jest kurna zamknięty! Otworzył sie dopiero w temp.89 stopni (mam miernik z sondą temperatury) jak ostygnie ni chu chu nie przedmucham czyli niby jest OK!

 

Analizowałem schemat działania i doszedłem do wniosku że musi byc jeszcze gdzieś jakiś zawór- nie wiem czy nie w tej puszcze przy chłodnicy. No bo poprzez ten układ chłodzenia spalin robiłby sie obieg w chłodnicy z pominięciem termostatu!!! Wprawdzie tam sa wezyki cienkie ale wystarczyłoby na skuteczne schładzanie jeszcze zimnego silnika!

 

Pytam raz jeszcze więc..... Czy ktoś wie jak działa układ chłodzenia a 320d na podstawie zamieszczonego schematu

 

LaRocco- jak masz godzinkę czasu i ochotę to wrzuce Ci foty plus instrukcja i masz wymieniony termostat. potrzebujesz imbus 6, torx 25, 13 nasadkową i 10 z cienkim przedłużeniem (z 10 centymetrów).

Oczywiście byłbym rad gdybyś sie odezwał po wymianie- czy coś lepiej?

U mnie termostat jak najbardziej jest OK ale długo sie nagrzewa. wprawdzie jak sie nagrzeje to trzyma co by dodatkowo swiadczyło o sprawności termostatu.

 

U mnie po wykręceniu termostatu nic w nim nie grucha- tak na marginesie

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.