Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Poruszę temat obgadany już na tym wspaniałym forum do granic nieprzyzwoitości ale jednak... Po sprawdzeniu setek postów, dyskusji, polemik etc. dalej mam pustkę w głowie - tzn. nie uzyskałem informacji dot. moich zagwozdek :mad2: :mad2: :mad2: Przejdźmy do konkretów. Poszukuję BMW E46 - sedan. Dylematem pozostaje silnik (benzyna/diesel - jaki?). Powiedzmy, że koszta utrzymania i zakupu schodzą na dalszy plan. Chciałbym się skupić na czymś innym. Tygodniowo będę robił około 600km (70% trasa/30% miasto), okazjonalnie jakiś dalszy wypad. Zależy mi na przyzwoitej dynamice i dobrych osiągach. I przede wszystkim (zabrzmi to trywialnie wiem) żeby "wciskało w fotel" - po prostu tak bym sobie życzył. :D :D W grę wchodzi wyłącznie E46 z manualem. Bardzo proszę o opinie użytkowników i fachowców (których na tym forum z pewnością nie brakuje). Z góry bardzo dziękuję za wszelkie sugestie dot. wyboru silnika (ew. tuningu jakiś komponentów) - coś co zapewni to "wciskanie w fotel"

Pozdrawiam serdecznie i proszę o Wasze opinie :wink: :wink: :wink:

Pozdrawiam

Freude am Fahren - anytime, anywhere

  • Odpowiedzi 73
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Dzięki roberto ale w grę wchodzi tylko sedan a co za tym idzie wersje silnikowe dostępne dla tego modelu. Pozdrawiam.

Pozdrawiam

Freude am Fahren - anytime, anywhere

Opublikowano
Nic dodac, nic ujac. Ja kupilbym 330i, zdecydowanie latwiej bedzie znalezc taki samochod ze stosunkowo malym przebiegiem. W razie, gdyby koszty paliwa zaczely odgrywac role, sekwencyjna instalacja gazowa duzej krzywdy temu silnikowi nie zrobi.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano
Dzięki Panfil ale wolałbym już przejść zabieg wasektomii (i to 3 razy) niż wsadzić tam gaz. Jakoś nie mam zaufania... A co sądzicie o silniku 2.8?

Pozdrawiam

Freude am Fahren - anytime, anywhere

Opublikowano
A jak duże są różnice w dynamice i spalaniu pomiędzy 2.8 a 3.0? Odczuwalne?

Pozdrawiam

Freude am Fahren - anytime, anywhere

Opublikowano
Jak kupisz 328, to bedziesz zalowal pozniej ze jednak nie kupiles 330i :wink: Moc uzaleznia i zawsze jej malo :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A jak duże są różnice w dynamice i spalaniu pomiędzy 2.8 a 3.0? Odczuwalne?

 

Sa odczuwalne, 328 to 193KM, 330Ci to 231KM, a i sama jednostka jest nowsza. Spalanie będzie pomijalnie różne o ile nie takie samo.

Opublikowano
No to jestem prawie przekonany. Ale może coś z innej beczki: E39 4.0? W każdym wątku dot. kupna auta pojawia się powszechny zachwyt nt. E39 z tym silnikiem. Biorąc pod uwagę wagę i wielkość samochodów jak się ma E39 4.0 do E46 3.0?

Pozdrawiam

Freude am Fahren - anytime, anywhere

Opublikowano

W e39 byly tylko 4,4. Na jednym ze zlotow zrobilismy porownanie na pasie startowym. Do walki stanelo Z4 3,0i SMG oraz e39 540iA. Oczywiscie szybsza byla 540 :8)

Dla 540iA rywalem jest dopiero nowy 3,0si (265PS). Testowalismy 130i na jednym ze zlotow... do 200km/h obydwie szly leb w leb (130i vs 540iA) :8)

To tyle odnosnie osiagow :wink:

Opublikowano

jezeli czytales i dalej masz pustke nie jestes przekonany itd... nie widzie probelmu... zrobiles juz napewno wstepne rozeznanie... wybrales z 3 modele aut... teraz znajdz... przejedz sie i najszybciej cos wybierzesz...

 

a takie pisanie i gdybanie naparwde nie pomoze Ci... zrobisz sobie tylko jeszcze wiekszy metlik...

 

kazdy ma inne odczucia... kazdy jezdzil wczesniej czyms innym... i ma inny pkt odniesienia... ;)

 

wiadomo jak ktos przesiadzie sie z 126p na 3.0 to zrobi na nim wrazenie... a na drugim ktory jezdzil wczesniej 2.0 moze juz nie... albo nie az takie... ;)

 

nie czytaj za duzo jedz, przejedz sie... a pozniej ewnetualnie spr czy nie ma jakis zastrzezen... ;)

Opublikowano
jezeli czytales i dalej masz pustke nie jestes przekonany itd... nie widzie probelmu... zrobiles juz napewno wstepne rozeznanie... wybrales z 3 modele aut... teraz znajdz... przejedz sie i najszybciej cos wybierzesz...

 

W sumie racja... Ale jestem otwarty na wszelkie sugestie :wink:

Pozdrawiam

Freude am Fahren - anytime, anywhere

Opublikowano
Jeżeli koszta schodzą na dalszy plan,to kupujesz E-46 sedana i robisz swap silnika z M3,jak nie swap to kompresor,łatwo i szybko i na pewno wciskać będzie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

http://www.esstuning.com/default.asp?c=shop&cat=93&subcat=101&id=

 

Wg mnie swap na M3 może być nie opłacalny bo trzeba kupić wszystko od zegarów (jeśli robić to dokładnie) po zawieszenie itp.a nie mamy pewności,że wszystko będzie ok.

Najlepszym rozwiązaniem jest chyba zakup 330. :)

Może być każde auto,pod warunkiem że będzie to BMW...
Opublikowano

Dziękuję wszystkim za doradztwo. :cool2: :cool2:

Jak pisałem wcześniej b. dużo dobrych opinii (w tym wiele na tym forum) było o 540i. Może ktoś tym jeździł albo wie coś na ten temat? Generalnie po forum krążyły same pozytywy nt. modelu.

Pozdrawiam

Freude am Fahren - anytime, anywhere

Opublikowano
Ja miałem okazję jeździć (jeździć...nie posiadać ;) ) 540 ale tylko E34. :wink:
Może być każde auto,pod warunkiem że będzie to BMW...
Opublikowano
Dziękuję wszystkim za doradztwo. :cool2: :cool2:

Jak pisałem wcześniej b. dużo dobrych opinii (w tym wiele na tym forum) było o 540i. Może ktoś tym jeździł albo wie coś na ten temat? Generalnie po forum krążyły same pozytywy nt. modelu.

 

A dokładnie co cie interesuje?

Opublikowano
Dziękuję wszystkim za doradztwo. :cool2: :cool2:

Jak pisałem wcześniej b. dużo dobrych opinii (w tym wiele na tym forum) było o 540i. Może ktoś tym jeździł albo wie coś na ten temat? Generalnie po forum krążyły same pozytywy nt. modelu.

 

A dokładnie co cie interesuje?

 

Czy dostanę to czego oczekuje w moim pytaniu - czy będzie "wciskać w fotel"

Pozdrawiam

Pozdrawiam

Freude am Fahren - anytime, anywhere

Opublikowano
Dziękuję wszystkim za doradztwo. :cool2: :cool2:

Jak pisałem wcześniej b. dużo dobrych opinii (w tym wiele na tym forum) było o 540i. Może ktoś tym jeździł albo wie coś na ten temat? Generalnie po forum krążyły same pozytywy nt. modelu.

 

A dokładnie co cie interesuje?

 

Czy dostanę to czego oczekuje w moim pytaniu - czy będzie "wciskać w fotel"

Pozdrawiam

 

Najprędzej w fotel cie wciśnie wielka tłusta baba jak usiądzie ci na kolana :duh: Dla jednego 150KM to dużo na innym 300KM nie robi wrażenia,przejedz sie wreszcie jakimś samochodem będziesz miał punkt odniesienia.Bo te wciskanie w fotel to troche dziecinne,E-39 4.4l ma 286 KM to jest już w co jechać,a jak będzie ci mało to M5 400KM.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.