Skocz do zawartości

klima reczna > climatronic; przekladka obc


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

chciualem zapytac czy latwa bedzie przerobka w e36 panelu zwyklej klimy na climatronic. chodzi mi o sprawy elektryczne. czy jest to np jakas jedna kostka ktora sie podpina i wszytsko chodzi czy trzeba mocno ingerowac w elektronike auta??

 

jak jest z obc? jesli mam ten taki ubogi obc i chce go zamienic na ten full z duza iloscia przyciskow to jest to tylko kwestia przepiecia komputera???

 

z gory dzieki za odpowiedzi

Opublikowano

nie wiem jak jest dokładnie w bmw... w oplu np... musisz dac nowa nagrzewnice inne sterowania ... inne wiązki... sporo zabawy...

sam się kiedyś zastanawiałem w e36 nad taką przeróbką... ale widząc jak kolega to robił w oplu... odechiało mi się... nawet na 100% nie sprawdzałem czy jest tak w bmw... ale raczej podobnie...

http://img110.imageshack.us/img110/2668/naroummmpr4.jpg
Opublikowano

nie jest to łatwe i nie wystarczy przepiąć kostek. Prosty przykład w zwykłej klimie masz sterowanie dwoma pokrętłami za pomocą linek, a w klimatroniku wszystkim sterują elektrozawory dużo rzeczy do wymiany. Kolejny, klimatronik jest dwustrefowy są 2 elektrozawory od wody za silnikiem a w zwykłej klimie niema czegoś takiego. itd. itd.

Podsumowywując jest to rzecz nieopłacalna i praktycznie niewykonalna...

Tuning is not a crime it's a way of life!!
Opublikowano
BorysKrystian - ja mam klime manualną dwustrefową (nie wiem czy wogóle były jednostrefowe) no i w komorze silnika mam 2 elektrozawory......
Opublikowano

wybacz mój błąd, masz racje. Przed oczami cały czas mam panel bez klimy.

wybaczcie za błąd :modlitwa:

 

Fakt jest taki mając zwykłą klimę nawiewem na szybę nogi itd starujemy pokrętłem, czyli mechaniczne, a w klimatroniku za pomocą elektrozaworów. Czyli trzeba było by wymienić tunelu nagrzewnicy.

Tuning is not a crime it's a way of life!!
Opublikowano
Które pokrętła ciągną linki w manualnej klimatyzacji? Z tego co pamiętam była już o tym dyskusja i nie jest to takie trudne. Trzeba zamontować czujnik temperatury w kabinie - to na pewno.
Opublikowano
W temacie kompa - wszystko zależy od tego, jaki dokładnie model posiadasz. Jeżeli masz najprostszą wersję (7 przycisków), a chcesz mieć pełną (18 przycisków), to przeróbka jest spora, bo musisz pociągnąć kilka dodatkowych kabli, przede wszystkim do licznika i dołożyć drugą kostkę. W takim przypadku nie masz też modułu check control, więc funkcje pełnego kompa z tym związane nie będą działać (dołożenie modułu CCM do zwykłej instalacji to droga przez mękę i po prostu lepiej sobie odpuścić). Jeżeli masz kompa w wersji bardziej rozbudowanej (8 albo 11 przycisków) to masz też check control, który będzie działał w wersji pełnej.

Kosmetyka samochodowa, czyszczenie tapicerki

http://www.clart.pl

Dodatkowe info, zapytania, porady na PW.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.