Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Od wczoraj mam taki problem z autkiem- nagle w czasie jazdy, "cykacz" od kierunków zaczął wariować- cykał jak szalony- bez żadnej koordynacji, nie regularnie. Cykał po 2, 3, 4 razy, przestawał na 3 minuty i znowu cykał przez 10 minut z małymi przerwami..

Dziś przez 100km był spokój. Aż tu nagle... znowu owy cykacz znowu zaczął szaleć..

Cykał po jeździe, nawet gdy auto było wyłączone.

Przestał cykać jedynie po odpięciu + z akumulatora..

 

Czy ktoś z Was spotkał się z czymś takim?

Co to może być? Od czego zacząć diagnozę?

Gdzie w ogóle szukać owego "cykacza"?


Pozdrawiam

Pułkownik Zuber

Opublikowano
Wydaje mi się że to przez przekaźnik. Najlepiej go wyciągnąć przelutować na nowo. Jeżeli to nie pomoże to kupić nowy. Znaleźć go można idąć za cykaniem :D Pozdrawiam
http://img692.imageshack.us/img692/9379/podpiswb.jpg
Opublikowano
Wydaje mi się że to przez przekaźnik. Najlepiej go wyciągnąć przelutować na nowo. Jeżeli to nie pomoże to kupić nowy. Znaleźć go można idąć za cykaniem :D Pozdrawiam

 

:) Nie jest takie proste to szukanie na słuch.. wydaje mi się że cyka gdzieś z licznika... :roll:

Wiesz moze gdzie on jest?


Pozdrawiam

Pułkownik Zuber

Opublikowano
Druga żarówka nie łaczy lub spalona cykacz wtedy cyka dwa razy szybciej

 

Wszystko łączy i świeci. To nie jest to cykanie, jakie można usłyszeć jeśli coś nie tak jest z żarówką.


Pozdrawiam

Pułkownik Zuber

Opublikowano
Sprawdź czy czasem ten przekaźnik nie jest pod maską w skrzynce z bezpiecznikami taki większy czarny.
http://img692.imageshack.us/img692/9379/podpiswb.jpg
Opublikowano
Za przednim reflektorem od strony kierowcy, na błotniku jest masa kierunkowskazów przykręcana na nakrętkę 10tkę - poszukaj najpierw tam. :-)
Opublikowano

Ok, wyjaśniło się że to nie przekaźnik/przerywacz.

Po wyjęciu go ze skrzyneczki, problem nie ustał- nadal cykało od czasu do czasu, mimo że kierunkowskazy nie działały- rzecz jasna.

 

Macie jakieś pomysły co to może być? Co jeszcze sprawdzić?


Pozdrawiam

Pułkownik Zuber

Opublikowano

Na 100% cyka z licznika. Po wyjęciu dwóch żaróweczek od kierunków i odpięciu dwóch wtyczek (pozostawiona tylko ta biała po prawej stronie jak się patrzy na licznik) cyka.

Co więcej wydaje mi się że w górnym rogu licznik był ciepły po tych ekperymentach...

Po odpięciu całkowitym licznika, nic nie cyka, a można jeździć :)

Są dwie opcje: albo licznik zwalony, albo może ten zwój przewodów zakończonych białą wtyczką ma gdzieś zwarcie.


Pozdrawiam

Pułkownik Zuber

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Hej Pułkowniku :wink:

Naprawiłeś może ten cykacz kierunkowskazów :?: pytam bo mi to ustrojstwo padło i chętnie bym sie dowiedział jak to naprawić, nadmienie że u mnie poprostu przestał działać, nie działa też sygnalizacja załączonych świateł po zgaszeniu silnika.

Opublikowano
Hej Pułkowniku :

 

Cześć. U mnie okazało się że nie jest to wina przerywacza- tylko zegarów, a te wymieniłem. Najlepiej jak byś spróbował przełożyć od kogoś innego przerywacz kierunków i zobaczył czy jest jakaś reakcja.


Pozdrawiam

Pułkownik Zuber

Opublikowano
Hej Pułkowniku :

 

Cześć. U mnie okazało się że nie jest to wina przerywacza- tylko zegarów, a te wymieniłem. Najlepiej jak byś spróbował przełożyć od kogoś innego przerywacz kierunków i zobaczył czy jest jakaś reakcja.

 

Zdecydowanie nie podejrzewam przerywacza kierunkowskazów bo działa poprawnie, natomiast w 99% jestem pewien że to wina zegarów, raczej napewno w nich jest jakiś element odpowiedzialny za wydawanie dźwięku "klikania" przy włączonych kierunkowskazach i domyślam się że ten sam element jest także odpowiedzialny za "brzęczenie", tzn sygnalizację włączonych świateł po wyłączeniu zapłonu ( u mnie w obu przypadkach cisza, a tak fajnie sobie klikało :mrgreen: )

 

Interesowało mnie czy może naprawiłeś zegary, nie ukrywam że nie mam natchnienia na rozbieranie ich bo trzeba zniszczyć mocowanie płytki drukowanej do obudowy, jest ona zgrzewana z plastikową obudową ( plecami zegarów ) później trzeba to jakoś skleić, pod warunkiem że uda się je naprawić.

Wprawdzie mam inne zegary ale musiał bym kombinować z przepisaniem przebiegu i numeru nadwozia a tego też mi sie nie chce robić tym bardziej że muszę znaleźć informację w których komórkach pamięci jakie dane są zapisywane, niestety nie mam dwóch takich samych modeli zegarów, wtedy można by poprostu skopiowac zawartośc pamięci :wink:

 

Wygląda na to że jednak będę musiał przystąpić do próby naprawy tego ustrojstwa, zobaczymy czy mi się uda :mrgreen:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.