Skocz do zawartości

Dławi sie po odpaleniu na zimnym silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam forumowiczów,

Mam problem z moja E36 i silnikiem M40, przez dwa lata cieszyłem sie jazda moją bunią, aż tu nagle zaczeła chorować.

Objawy są taki, że gdy razno odbalam autko, to musze delikatnie dodawać gazu, w przypadku troszke bardziej gwałtwnego wciśnięcia, silnik dławi się, dzieje sie tak dopóki silnik się nie nagrzeje, jak już jest ciepły jest zdecydowanie lepiej, chociaż tez wyczuwam delikatne szarpnięcia silnikiem podczas ruszania.

Przejrzałem wiele wątków, ale z takim problem się nie spotkałem.

 

Moje pierwsze podejrzenia pdaja na sonde lamda i czujnik temperatury cieczy? jak myslicie co może być przyczyną takiego zachowania samochodu.

 

Pozdrawiam szczęśliwych posiadaczy BMW :)

Opublikowano

Mam takie same objawy :(

Jak się nagrzeje do okolo 20 stopni to przestaje sie dławić i nie mam pojęcia co może być przyczyną!

Pozdrawiam!

Opublikowano

NIE, NIE NIE...........nim wymienicie i bedizecie szperac w czujnikach i innych osprzetach skasowac po prostu komputer-odpiac klemy na noc ( instrukcjia jest w dziale zrob to sam) i postepowac zgodnie z instrukcja jesli nie bedzie poprawy A WINNA BYC to bedziemy szukac problemu w czym innym

 

 

( silnik krokowy raczej powoduje falowanie obrotow a nie zamulenie )

Opublikowano
Reset Komputera zrobiłem wg instrukcji w jednym z postów - pomogło autko jest żywsze i lepiej przyspiesza w całym zakresie obrotów, ale zamulenie na zimnym silniku jest takie samo
Opublikowano
pewers a powiedz mi czy jestes pewny ze tps na przepustnicy jest ustawiony odpowiednio.....ze nikt mechanicznie nie zmienial polozenia przepustnicy?!jesli sa jakies przeklamania w danych to moze silnik dostawac albo za duzo albo za malo Pb i dlatego go zmula przy starcie
Opublikowano

A co to jest ten tps. do tej pory nikt przy samochodzie nie grzebał, zaczął się dławić tak poprostu podczas normalnego użytkowania, ale wiesz co (jeszcze to musze sprawdzić) może coś byc z tym przepływomierzem, bo gdy odpiołem od niego kostke, dławienia nie było, ale robiłem to już na ciepłym silniku.

Generalnie zachowuje sie tak jakby miał uboga mieszanke.

Opublikowano

Ok juz się dowiedziałem co to jest ten tps.

Oj widze że bez badania na kompie się nie obędzie, domowymi sposobami za dużo nie zdziałam :(

Spróbuje jeszcze metodą prób, błędów i obserwacji stwierdzić gdzie tkwi problem.

Opublikowano

Ech kolejny dzien zmagań z moją becią.

Zauważyłem ciekawe zachowanie samochodu, otóż duży wpływ na jego dławienia ma temperatura otoczenia, im cieplej tym lepiej.'

Dzisiaj rano na zimnym silniku operowałem delikatnie pedałem gazu i było ok, ale jak tylko mi się noga omsknęłą, to szarpneło :(.

Opublikowano

panowie może ktoś mi pomorze

mam podobny problem tylko dławi przy odpaleniu na zimnym i ciepłym.

a zaczęło sie to tak. wymieniłem sąde bo miałem strasznie spalanie (14l trasa benzyny!) wszystko pięknie cacy. po dwóch dniach pomyślałem zrobie reset kompa niech sie wszystko poukłada z nową sondą i sie zaczeły jaja.

dodam jeszcze że nie śmigam na gazie świece i przewody nowe

=======================

BMW 528i e39 Sedan M-PAKIET, 99r benz+gaz

Opublikowano

pawers masz coś nie tak z przepływomierzem bo jeśli na pracującym silniku go odepniesz to gdy jest sprawny auto musi zgasnąć. Jeśli nie zgaśnie to znaczy że silnik wie o jego błędzie i korzysta z danych awaryjnych uśrednionych co powoduje zalewanie lub zubożanie mieszanki. Reset tu nie pomoże jeśli przepływomierz padł to odrazu złapie błąd po przekręceni kluczyka podczas testu elektroniki.

Taka usterka jest też spowodowana lewym powietrzem czasami.

Miałem taki przypadek przez popękaną gumę od przepływomierza szło lewe powietrze błąd łapał przepływomierz, a sonda wykazywała awarię z powodu nieprawidłowego składu mieszanki auto miało muła i paliło jak smok.

BMW forever!!!
Opublikowano

No tak, czyli widze że bez testów na kompie nic nie zdziałam, a możecie mi ppowiedzieć gdzie najlepiej udac się na badanie komputerowe?

Interesuje mnie Lublin i okolice.

 

Pozdrawiam

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Pawers warsztacik super tylko tam śmigam, a z kompem to poczekaj troszkę, za miesiąc mają kupić nowy sprzęcik podobno wypas!!!

=======================

BMW 528i e39 Sedan M-PAKIET, 99r benz+gaz

Opublikowano
Pawers warsztacik super tylko tam śmigam, a z kompem to poczekaj troszkę, za miesiąc mają kupić nowy sprzęcik podobno wypas!!!

=======================

BMW 528i e39 Sedan M-PAKIET, 99r benz+gaz

Opublikowano
Byłem ostatnio z podobnym problemem i lipa, na kompie ok. cały dolot wyczyszczony uszczelniony, mechanik stwierdził lepiej poczekać na nowego kompa i wszystko w 5 min wyjdzie który czujnik się kończy.

=======================

BMW 528i e39 Sedan M-PAKIET, 99r benz+gaz

Opublikowano

Zrób jeszcze mały teścik,

Śmignij na trase stałą prędkością i patrz na ekonomizer czy wskazówka stoi w miejscu czy delikatnie skacze (zobacz na zimnym i ciepłym) jak skacze to podobno coś z pompą paliwa lub przewody przy pompie

=======================

BMW 528i e39 Sedan M-PAKIET, 99r benz+gaz

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Wiatm Wszystkich,

Odświezyłem ten wątek, ponieważ po kilku miesiącach znalazłem przyczyne dławienia się mojej buni, niestety przed znalezieniem tej właściwej usterki posłuchałem się kilku "mechaników" i wymieniłem sonde lambda - NIEPOTRZEBNIE. Ale do rzeczy okazało się że miałem kiepskie przewody zapłonowe - WYMIENIŁEM i wróciła radośc z jazdy :) :) :).

Więc ku przestrodze dla innych może w takim przypadku warto sprawdzic stan przewodów WN :)

 

 

 

PS. Mam nadzieje że moje doświadczenia uchronią innych przed zbędnymi kosztami wymiany poprawnie pracujących elementów silnika i osprzętu.

Opublikowano

Czasami tak jest człowiek wymienia wszystko co wpadnie mu do głowy a tu taka niespodzianka

W moim przypadku wszystko samo przeszło po odłączeniu akumulatora więc kamień z serca, ale czeka mnie wymiana sprzęgła i magiel do roboty :mad2:

=======================

BMW 528i e39 Sedan M-PAKIET, 99r benz+gaz

Opublikowano
witam, a co do tych przewodów to ile zapłaciłeś i jakie polecacie?powiedzcie mi jeszcze jesli ktoś się orjętuje jak powinien być ustawiony czujnik przepustnicy?mam strasznego muła na starcie i już mnie cholera z tym bierze:(
(OO( )( )OO)
Opublikowano

Jeśli chodzi o przewody to zapłaciłem 110 pln za Janmor - czytałem na forum że te przewody są do d..y, ale zobaczymy, mój brat 2 lata temu załozył takie do Omegi i śmiga nadal, więc może wystarczy trafic na dobrą partie :).

 

Pozdrawiam

 

PS Przed wymiana przewodow miałem takie objawy, że próba przyśpieszenia poniżej 3 tys obrotów kończyła się szarpaniem samochodu, może u Ciebie też wystarczy wymienić przewody. U mnie teraz płynnie przyśpiesza w całym zakresie obrotów i zero szarpania.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.