Skocz do zawartości

pomocy-topi sie zlaczka na zarowce swiatla mijania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Bardzo proszę o radę.

 

Mianowicie chodzi o topnienie, przepalanie kabla tuż przy wtyczce żarówki, światła mijania.:(

Od połączenia kabla z żarówką przypalenizna się rozchodzi jeszcze tylko kilka centymetrów, tak jak by źródłem przegrzewania był styk złączki kabla z żarówka albo sama żarówka.

Chodzi o prawy reflektor BMW E36 96r.

 

- żarówka jest dobrana według ks. serwisowej 55W,

- bezpiecznik jest oki dobrany według tabliczki na pokrywie od bezpieczników 7,5.

 

Dodam że, kabelek od masy na wtyczce pokrył się zielonkawym nalotem, i jest sztywniejszy przy wtyczce łączącej go z masą, tak jak by się nadmiernie nagrzewał.

 

Czekam na waszą pomoc.

:cry2:

 

Dzięki. David :|

-=BAWARKA TO DOBRA PARA DLA MNIE -=


http://img512.imageshack.us/img512/2996/333333333yq4.jpg


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=43306&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

Opublikowano

Topi przewod i nie przepala bezpiecznika? Dziwne zachowanie.

Aby wyeliminowac jednego z przypuszczalnych sprawcow zamieszania lewa zarowke wymien razem z prawa i zobacz czy na nowej zarowce tez tego typu zjawisko wystepuje.

Najprawdopodobniej jednak przyczyna zwarcia bedzie sama wtyczka ktora wpinasz do zarowki. Byc moze czesc wiazki wewnatrz wtyczki zwiera sie z masa stad to topienie.

Jezeli posiadasz miernik elektryczny bedziesz w stanie zlokalizowac usterke samodzielnie.

Opublikowano

Zamieniałem żarówki miejscami, wymieniam już trzecią żarówkę, i dwa razy zmieniałem wtyczkę. I nic.

Nie umiem obsługiwać miernika. Wiesz może od czego powinienem zacząć....? Też mnie dziwi zachowanie bezpiecznika, wymienię go. Może jest jakieś przebicie +/- się łączą ale wtedy bezpiecznik powinien się przepalić momentalnie.

 

Oto zdjęcie nieszczęsnej trzecie żarówki PHILIPSA 55W.

 

http://img232.imageshack.us/img232/8458/dsc03564df0.jpg

 

http://img54.imageshack.us/img54/6499/dsc03562aj3.jpg

 

Piszcie proszę.

 

Dziękuję. David :roll:

-=BAWARKA TO DOBRA PARA DLA MNIE -=


http://img512.imageshack.us/img512/2996/333333333yq4.jpg


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=43306&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

Opublikowano

Wg mnie - wymien przegrzane i uszkodzone przewody oraz koniecznie zlaczke/wtyczke - na nowe, problem powinien ustapic.

Teraz sie bedzie przegrzewac wtyczka na pewno i sam przewod - w skrocie jest przegrzany i zasniedzialy, - wiec stawia wiekszy opor dla pradu i przez to sie nagrzewa (w duzym skrocie).

Prawdopodobnym zaczatkiem tej historii byl zly styk (zasniedzialy) ktory tez zle przewodzil prad i sie nagrzewala zlaczka, od niej kabelek.

Gdyby pan Bóg był za przednim napędem - chodzilibyśmy teraz na rękach ;)

http://miniurl.pl/becia

Opublikowano
Haha ten sam problem miałem w firmowej cytrynce xara, wystarczyło tylko dobrze opiłować styki złączki, zasniedizały i wzrosło naterzenie ponieważ zmniejszyła sie powierzchnia styku, bezpiecznik sie nie spali poniewaz nie tworzy sie zwarcie tylko w miejscowo zmniejszyła sie powieszchnia przepływu prądu. Tak upieczony kabel należy wymienić n a nowy, bo tu juz nie ma co czyścić, tylko jak już założysz nowy to posmaruj styki wazeliną techniczna, tylko cieniutko !!! tak samo jak z akumulatorem, nie będzie sniedizeć :) pozdrawiam
zdjęcia mojej beemy ---->nowe foty !!!http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=61477
Opublikowano

Czy mogę odciąć nadpaloną część kabelka (od strony łączenia z żarówką) i dolutować w to miejsce, taki sam kawałek "zdrowego" kabelka ze złączka?

 

Chciałbym w ten sposób uniknąć demontażu całego reflektora.

 

Dziękuję.

-=BAWARKA TO DOBRA PARA DLA MNIE -=


http://img512.imageshack.us/img512/2996/333333333yq4.jpg


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=43306&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

Opublikowano
Czy mogę odciąć nadpaloną część kabelka (od strony łączenia z żarówką) i dolutować w to miejsce, taki sam kawałek "zdrowego" kabelka ze złączka?

 

Chciałbym w ten sposób uniknąć demontażu całego reflektora.

 

Dziękuję.

 

Mozna ;)

Gdyby pan Bóg był za przednim napędem - chodzilibyśmy teraz na rękach ;)

http://miniurl.pl/becia

Opublikowano

Miałem taki problem z instalacją lamp przednich ponieważ jakiś kasztan zamontował 100W żarówki, temperatura ich pracy jest tak wysoka że izolacja przewodów poprostu spływa...

 

Sprawdź żarówki jaśli są mocniejsze niż 55 - 60 W to je wymień, ta usterka może też być spowodowana złączem żarówki - jeśli będzie za luźne będzie dochodziło do iskrzenia podczas wibracji i co za tym idzie do wzrostu temperatury na złączu

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Opublikowano
Miałem taki problem z instalacją lamp przednich ponieważ jakiś kasztan zamontował 100W żarówki, temperatura ich pracy jest tak wysoka że izolacja przewodów po prostu spływa...

 

Sprawdź żarówki jeśli są mocniejsze niż 55 - 60 W to je wymień, ta usterka może też być spowodowana złączem żarówki - jeśli będzie za luźne będzie dochodziło do iskrzenia podczas wibracji i co za tym idzie do wzrostu temperatury na złączu

 

Najprawdopodobniej poprzedni właściciel mojej Bawarki też używał nie odpowiednich żarówek i kabel się nadtapiał poczynając od złączki.

 

Ja, jak zaznaczyłem na początku tematu, żarówki wymieniłem na zalecane w ks. serwisowej (55 w), ale przy prawym reflektorze wymieniłem ich już trzy i raz wymieniałem złączkę.

 

Pójdę za waszą radą i jeszcze raz powymieniam złączki i kabelki, dolutowując "zdrowe" w miejsce przepalonych, i napisze o efekcie.

 

Czy kabelki i złączkę muszę dobierać według jakichś norm, wartości liczbowych, symboli?

 

Dzięki. David :worried:

-=BAWARKA TO DOBRA PARA DLA MNIE -=


http://img512.imageshack.us/img512/2996/333333333yq4.jpg


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=43306&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

Opublikowano

no złączka musi pasować :) czyli h1 lub h7, to zależy czy bosch czy hella, kabel powinien być takiej samej grubości co oryginalny (ewentualnie trochę grubszy, podoła większemu natężeniu, amperażu. tylko nie cieńszy !!!) końcówki kabelków przed zlutowaniem dobrze oskrob nożem, papierem ściernym. Pobiel ( wetrzyj lutownica cynę w końcówki przewodów) polecam także zastosowanie izolacji termo kurczliwej, jest ona o tyle lepsza ze nie dostanie sie pod nią żadna wilgoć.

 

ps. przypominam o posmarowaniu styków żarówki wazelina techniczna, zapobiegnie to śniedzeniu w przyszłości :)

zdjęcia mojej beemy ---->nowe foty !!!http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=61477
Opublikowano
Tak w ramach ciekawostki w Polonezie z 93r też miałem taki problem paliło całą wtyczkę lewej lampy powymieniałem wszystko co tylko można łączne z wtyczką i to 2 krotnie niestety bez rezultatu. Niedawno kupiłem Caro+ z 97r i po 2 miesiącach ta sama wtyczka lewej lampy zaczęła się topić (jakaś wada fabryczna chyba) również nic tu nie pomaga ale gdzieś wyraźnie jest zwarcie kable rozgrzane że dotknąć nie można nie przepala się żarówka ani żaden bezpiecznik normalnie ręce opadają. W BMW miałem problem z halogenem też lewym, ale w tym przypadku pomogło przeczyszczenie styków i wymiana żarówki i jest spokój.
BMW forever!!!
Opublikowano
Mam ogromną nadzieję że zmiana kabli pomoże :modlitwa:

 

Choć są duże wątpliwości :cry2:

Skąd wątpliwości ?

Na 98% wszystko będzie dobrze po wymianie złączki i kabla ;)

Gdyby pan Bóg był za przednim napędem - chodzilibyśmy teraz na rękach ;)

http://miniurl.pl/becia

Opublikowano

no i ważne...

bo widze że tam masz jakąs dziwna żarówkę ... jakby z niebieskim łbem...

 

ważen żeby żarówka była 55 W... ale oby nie jakies pseudo Xenony HID itp..po 20 zł z marketów czy allegro... bo one włąsnei potrafią przegrzać kable..i potem po założeniu normalnych żarówke problem już jest na stałe...

http://img110.imageshack.us/img110/2668/naroummmpr4.jpg
Opublikowano
no i ważne...

bo widze że tam masz jakąs dziwna żarówkę ... jakby z niebieskim łbem...

 

ważen żeby żarówka była 55 W... ale oby nie jakies pseudo Xenony HID itp..po 20 zł z marketów czy allegro... bo one włąsnei potrafią przegrzać kable..i potem po założeniu normalnych żarówke problem już jest na stałe...

 

 

ta żarówka jest PHILIPSA 55W.

 

Na razie nie mam czasu się wziąć za naprawę ale w piątek powinienem ruszyć...

 

Dzięki chłopaki za wsparcie :D

-=BAWARKA TO DOBRA PARA DLA MNIE -=


http://img512.imageshack.us/img512/2996/333333333yq4.jpg


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=43306&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

Opublikowano

Zrobiłem jak mówiliście:

 

-zmieniłem złączkę

 

-dolutowałem kabel w miejsce spalonego (oczyszczając końcówki drucików do białości)

 

I jest na razie dobrze

 

:dance:

 

Włożyłem żarówki PHILIPS BLUE VISION narazie spisują się dobrze :)

-=BAWARKA TO DOBRA PARA DLA MNIE -=


http://img512.imageshack.us/img512/2996/333333333yq4.jpg


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=43306&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zmiana części kabla i wtyczki pomoże. Kable lutuj, nie skręcaj czy coś podobnego. Nowy konektor na końcu kabla trzeba zacisnąć i przelutować. Tak to niestety jest, z jednej strony temperatura żarówki, z drugiej niepewne połaczenia i robi się gorąco.
Kai
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
mam moze troche podobny problem bo swiatło mijania w prawej lampie nie łacza ale jak stukne w lampe to dziala, patrzylam kable i plastikowa obudowa złaczki od zarówki zczarniała. Tez wymienic kable i złaczki???

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.