Skocz do zawartości

Pytanie za 100 pkt. Do czego służy to urządzenie??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

http://www.nara.republika.pl/BMW/pompa.jpg

 

Konkretnie za co jest odpowiedzialne i czym są sterowane? Siadły mi przy tym uszczelki i prawdopodobnie nie spełnia swojej funkcji. A znajduje się tu http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DG71&mospid=47557&btnr=64_0676&hg=64&fg=18

 

Proszę ewentualnie o sugestie........... jakie moga być objawy jeśli te zaworki nie działają.

Opublikowano
a nie bdzie to czasami elektryczna pompka która wspomaga obieg wody w ogrzewaniu autka sprawdz czy prawidłowo działa grzanie wewnątrz samochodu

 

 

Kolega chyba ma racje na postoju po włączeniu ogrzewania resztkowego wymusza obieg wody.

Opublikowano
Są to elektrozawory wraz z pompką w systemie ogrzewania. W BMW (5 i 7 - nie wiem jak w 3) obieg wody w nagrzewnicy jest wymuszany tą własnie pmpką, a puszczaniem wody do nagrzewnicy sterują właśnie te elektrozawory. Było wiele na formu na ten temat, trzeba poszukać.
Opublikowano
Są to elektrozawory wraz z pompką w systemie ogrzewania. W BMW (5 i 7 - nie wiem jak w 3) obieg wody w nagrzewnicy jest wymuszany tą własnie pmpką, a puszczaniem wody do nagrzewnicy sterują właśnie te elektrozawory.

Dokładnie tak. tzw elektrozawór nagrzewnicy, Jeśli leci komus tylko zimne powietrze pomimo ustawienia nawiewu na ciepło to 99% jest to wina tego urządzenia

Opublikowano

Ogrzewanie w samochodzie działa prawidłowo. Uszkodzone są uszczelki pomiędzy elektrozaworami (fotka). Sugestia była taka że przez tę pompkę dostawało sie powietrze i tworzyło poduszke powietrzną w głowicy i wrażnie było takie, że jest pęknięta głowica lub uszczelka pod głowicą. poprostu wypycha powietrze ze zbiorniczka wyrównawczego. Dodam że jest to 525 TDS 98r. Czy miał ktoś taki przypadek?

http://www.nara.republika.pl/BMW/pompa2.jpg

 

Druda sprawa. Troche mnie dziwią te elektrozawory. Przecież one są tylko o otwierania i zamykania przepływu a nie do regulacji. Więc po co ona tam są?

Opublikowano

Witam

 

Elektrozawory i pompka są sterowane przez moduł klimatyzacji.

Układ służy do przepompowywania cieczy chłodzącej między silnikiem, nagrzewnicą a akumulatorem ciepła. Układ przepompowuje ciecz w różne strony w zależności od temperatury silnika, temperatury cieczy w akumulatorze ciepła, temperatury zewnętrznej oraz ustawionego grzania/chłodzenia w kabinie.

 

Akumulator ciepła to opcjonalne wyposażenie, znajduje się pod nogami pasażera. Wewnątrz zbiornika wypełnionego solanką jest wężownica do której jest podłączona ciecz chłodząca.

 

Pozdrawiam

typer

Opublikowano

 

Druda sprawa. Troche mnie dziwią te elektrozawory. Przecież one są tylko o otwierania i zamykania przepływu a nie do regulacji. Więc po co ona tam są?

mi sie wydawało że to właśnie one regulują przepływ a co za tym idzie i temperature chłodniczki w ogrzewaniu a pomka wspomaga przepływ ale głównie służy do wymuszania obiegu gdy silnik zgaszony a chcesz sobie w środku grzać (knefel REST)

Opublikowano

Ok. Dzieki za wyjasnienia.

 

Mam jeszcze jedno pytanie. Czy uszkodzenie elektrozaworów może powodować zakłucenie obiegu wody przy normalnej pracy silnika i czy w efekcie może to doprowadzić do zapowietrzania się układu i przegrzewania silnika??? Uszkodzenie w moim przypadku polega na zużyciu uszczelek w miejscu zaznaczonym na zdjęciu powyżej.

 

Problem polega na tym, że głowica jest sprawna (naprawiona) uszczelka nowa, blok sprawdzony - sprawny a zbiorniczkiem woda wylatuje już na wolnych obrotach.

 

 

Sprawa nastepna to czy można gdzieć takie uszczelki dostać czy trzeba kupić od razu całą pompe??

  • 2 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Sorki za odgrzebanie tematu ale mam podobny problem. Mianowicie nie mogę ustawić zimnego powietrza, nie ważne jak kręcę pokrętłem (to ze kompresor i klima sie nie załącza to wiem bo nie ma czynnika). Ktos kto poprzednio "motał" coś przy aucie zmienił obieg i w tej chwili elektrozoawor który jest z prawej strony silnika jest zupełnie nie podłączony na dodatek wygląda na to ze akumulator ciepła (może ktoś pomoże mi to zidentyfikować... czy to jest to co siedzi w nadkolu?? zaznaczyłem czerwonym kołeczkiem) również jest poza obiegiem. Czy ew powrót do oryginalnej konfiguracji układu chłodzenia powinien rozwiązać problem czy wystarczy tylko napełnić klimę?? Jeśli to nie to to gdzie szukac braku zimnego powietrza w nawiewach??

http://images32.fotosik.pl/87/1e194cc814c93ca1m.png

Małe sprostowanie to nie jest dokładnie taki układ jak na rysunku. Przed chwila zaglądałem pod maskę i mój elektrozawór posiada dwa króćce a nie trzy. Nie wiem czy to coś zmienia :)

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
http://yourdomain.com/images/broken_link.gif

 

Konkretnie za co jest odpowiedzialne i czym są sterowane? Siadły mi przy tym uszczelki i prawdopodobnie nie spełnia swojej funkcji. A znajduje się tu http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DG71&mospid=47557&btnr=64_0676&hg=64&fg=18

 

Proszę ewentualnie o sugestie........... jakie moga być objawy jeśli te zaworki nie działają.

 

Drodzy koledzy prosze was op pomoc mamproblemy z e39 tds którego niedawno kupiłem na dzien doby musiałem robic głowice wiec za ciekawie nie było ale wymieniłem oprócz tego wisko pompe wody termostat i nawet pierscienie , wszyskie uszczeli wszystko było by oki i mógł bym sie cieszyc bunią ale pijawiły sie problemy z układem chłodzenia płyn wylatuje przez korek w zbiorniczku a weże sia twarde czy przyczyna tego może byc elektrozawór wymuszenia obiegu (pompka) ogrzewanie niby działa ale nie odrazu a silnik trzyma temperature co robic ?????? POMOCY ??????????????

  • 4 lata później...
Opublikowano

Mam podobny problem z ogrzewaniem na postoju. Na wolnych obrotach nie ma ogrzewania

 

Zrobiłem diagnostykę programem INPA oraz CARSOFT i wyszło ze dodatkowa pompa wody uszkodzona...

Ale gdzie ona jest?? Czy może ktoś może mi pomóc...? szukałem pod maską i znalazłem tylko [1] a gdzie [2] ???

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD11&mospid=47537&btnr=64_0676&hg=64&fg=18

 

Proszę o pomoc w poszukiwaniu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie każde bmw ma tą pompkę elektryczną, a ciecz krąży po układzie bo pompuje ją pompa silnika, ta napędzana od paska.

Jeśli nie chce grzać, możesz spróbować odłączyć kostkę od zaworów nagrzewnicy (zawory powinny się otworzyć jeśli nie ma prądu) i umożliwić przepływ cieczy, a jeśli wtedy zacznie grzać, to wychodzi że szwankuje sterowanie, czytaj panel klimy.

Zakładam że układ chłodzenia masz prawidłowo odpowietrzony.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.