Skocz do zawartości

Czasami zamuli, dziwny dzwiek i wszystko wraca do normy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam ponownie, juz pisalem o tym problemie tylko wczesniej nie bylo "dziwnego dziwieku" wydaje sie ze z okolicy tylnego mostu, przypomne ze podczas autko gdy dodawalem gaz wogole na niego nie reagowalo, jechalo ze stala predkoscia, moze lekko zwalnialo. Po puszczeniu gazu i gdy autko znacznie zwolni i dodam ponownie gaz wszystko juz chodzi jak powinno, ewentualnie ztrzymuje sie calkowicie i ruszam. Teraz pare raz gdy zamulilo trzymalem gaz w tej samej pozycji az odmuli i po dziwnym stuku wydaje sie ze z okolic tylnego walu wszystko wraca do normy. Podejrzewam ze przyczyna zamulenia jest czujnik polozenia walu, czy cos sie z nim moze dziac (z walem)? Czy takie sa tego objawy? Dobrze wogole kombinuje? Czy moze bladze.

 

Ps sondy lambda jeszcze nie wymienilem (w nawiazaniu do poprzedniego posta)

 

E34 520i 24v Automat z 90r. prawie 200 tys km

Edytowane przez tuspam
Opublikowano
wyglada na czujnik polozenia walu.....ale ten dzwiek...?:O

By ZacAnaheim


"Nie ma ludzi niewinnych są tylko źle

przesłuchani"


"Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno."

Opublikowano
tu trzeba tylko zaznaczyć ze wał napędowy to inny wał, na którym jest czujnik, bo z opisu to wyglada tak jakby czujnik był na wale napędowym :P . Jezeli to czujnik to powinna diagnostyka to wykryc. A moze to czujnik położenia przepustnicy ?? Czy jak muli i puścisz gaz to spalanie spada do "0"??

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
... Czy jak muli i puścisz gaz to spalanie spada do "0"??

 

Jutro sprawdze i dam znac, ale raczej nie spada do 0

 

A skad ten dzwiek? i dlaczego momentalnie po nim auto powraca do normy.

Opublikowano
... Czy jak muli i puścisz gaz to spalanie spada do "0"??

 

Jutro sprawdze i dam znac, ale raczej nie spada do 0

 

A skad ten dzwiek? i dlaczego momentalnie po nim auto powraca do normy.

generalnie zawsze jak chamujesz silnikiem powinno spalanie zejsc do zera, jezeli spada zawsze a jak muli nie to mozna diagnozowac wlasnie ten potencjometr. Odgłos to może być skutek braku podawania paliwa no nie wiem bo dokladnie nie słyszałem tego dźwięku. W zasadzie nic tam z tyłu nie ma oprócz pomiaru prędkości zdajesie.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
Witam, dzis zrobilem okolo 400km, zamulenie przytrafilo sie tak z 5-6 razy, jak zamuli i puszcze pedal gazu wskazowka na ekonomizerze spada do 0. Czy mozna jakos odlaczyc ten czujnik polozenia walu? Czy zeby sprawdzic ze to nie wina sondy to tez mozna ja odlaczyc i jezdzic? Zawsze jak zwolnie problem ustepuje na jakis czas.
Opublikowano
Witam, dzis zrobilem okolo 400km, zamulenie przytrafilo sie tak z 5-6 razy, jak zamuli i puszcze pedal gazu wskazowka na ekonomizerze spada do 0. Czy mozna jakos odlaczyc ten czujnik polozenia walu? Czy zeby sprawdzic ze to nie wina sondy to tez mozna ja odlaczyc i jezdzic? Zawsze jak zwolnie problem ustepuje na jakis czas.

 

Jak odłaczysz ten czujnik wału a masz wersje bez vanosa to pewnie nie odpali, natomiast jak odlaczysz sonde to bedzie jechal i to moze nawet lepiej jezeli sonda jest uszkodzona. Jeżeli masz sonde siemensa NTK to spalanie bardzo mocno skoczy w gore po odlaczenmiu sondy, jak masz bosha to generalnie spalanie niewiele wzrośnie a i mulenie powinno zniknąć jak to jest przez uszkodzoną sonde.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
silnik mam bez vanosa, jaka sade to nie wiem bo nie moglem dziadostwa odkrecic tak sie zapieklo a i dostep tragiczny, musze poswiecic wiecej czasu i opuscic wydech zeby miec lepsze dojscie. Jak sie da sprawdzic po VIN to moj jest taki: WBAHB61010BC17852
Opublikowano

co ty chcesz odkrecac sonde??? wypnij ja, jest wtyczka jak pod przepustnice tam zerkniesz.

 

a sonde to z vinu http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HB61&mospid=47370&btnr=18_0172&hg=18&fg=10 wynika ze masz siemensa czyli 5 volt NTK

i z moich doświadczen to te sondy przynajmniej dlugo u mnie nie chodzą poprawnie, nie wiem czemu, mam zamiar wymienic przekazniki ktore nimi sterują bo po wymianie 2 tygodnie super a potem muliło go, tak wiec moze ten sam problem masz, a ponieważ na blosie smigam to narazie mi to dynda, ale zaniedlugo wezme sie za to....

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano (edytowane)
co ty chcesz odkrecac sonde???

 

 

Chcialem ja wykrecic zeby ja ewentualnie wyminic, nie po to zeby odlaczyc.

Jezli NTK szybko padaja to nie mozna wsadzic takiej uniwersalnej BOSCHA http://www.allegro.pl/item227504781_uniwersalna_nowa_sonda_lambda_boscha_4_przewodowa.html ? czy musi byc na 5V i czy na 100% jest umnie ta 5voltowa?

Edytowane przez tuspam
Opublikowano
co ty chcesz odkrecac sonde???

 

 

Chcialem ja wykrecic zeby ja ewentualnie wyminic, nie po to zeby odlaczyc.

Jezli NTK szybko padaja to nie mozna wsadzic takiej uniwersalnej BOSCHA http://www.allegro.pl/item227504781_uniwersalna_nowa_sonda_lambda_boscha_4_przewodowa.html ?

Nie można, bo sonda cyrkonowa 1v działa całkowicie inaczej niż sonda tytanowa 5v.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano

Nie można, bo sonda cyrkonowa 1v działa całkowicie inaczej niż sonda tytanowa 5v.

 

czy sa jakies uniwersalne 5voltowe w rozsadnej cenie? i czy na 100% taka jest umnie?

Opublikowano

Nie można, bo sonda cyrkonowa 1v działa całkowicie inaczej niż sonda tytanowa 5v.

 

czy sa jakies uniwersalne 5voltowe w rozsadnej cenie? i czy na 100% taka jest umnie?

wg vinu masz sonde 5v tytanową i ja osobiście sie nie spotkałem z podróbami, ale można też takie kupić na allegro za około 100 zł bez wtyczki.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano

kurde a ja glupiutki kupilem uniwersalna bocsha, ale nic odsprzeda sie - czytalem na forum ze podobno te bosha roznia sie kolorami przewodow od tej siemensa, to prawda?

 

PS. jeszcze pytanko z innej beczki, jaki olej do moje skrzyni biegow? musze zobaczyc kolor tabliczki czy mozna tez po vin?

Opublikowano
Chlopaki, ja nie wiem, ale slyszalem ze sondy lepiej kupowac orginaly, niz jakies uniwersalne podrobki ktore nastepnie chodza ze 3miechy i koniec z nich radości.
Opublikowano
ntk siemens to są tylko oryginały, natomiast jezeli sonda jest dedykowana typowo pod bmw to wiele wiecej kosztuje. Natomiast mozna kupic np siemensa 5v (volvo tez stosuje te sondy) bez wtyczki i te sondy pomimo tego ze oryginalne kosztuja przynajmniej 2 razy mniej

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
ntk siemens to są tylko oryginały, natomiast jezeli sonda jest dedykowana typowo pod bmw to wiele wiecej kosztuje. Natomiast mozna kupic np siemensa 5v (volvo tez stosuje te sondy) bez wtyczki i te sondy pomimo tego ze oryginalne kosztuja przynajmniej 2 razy mniej

 

a masz jakies namiary gdzie taka kupic?

Opublikowano

ja kiedys kupilem od goscia z oswiecimia, ale gosc przechodzil juz na emeryturke i powiedzial ze juz sie tym zajmiowac nie bedzie. Na allegro na szybko znalazłem http://www.allegro.pl/item230959612_sonda_lambda_siemens_5v_bmw_opel_volvo_nowa_.html#photo

 

i z wtyczkami, ale zawsze je mozna obiąć i ładnie zacisnąć z istniejącą wtyczką, http://www.allegro.pl/search.php?string=siemens&category=18866&country=1

 

Mi po dwóch tygodniach sondy odmawiają współpracy, ale nie że nie działają tylko działaja o wiele wolniej nawet komputer diagnostyczny tego nie wykrywa - objawia sie to opoźnieniem na wcisniety gaz, ja wciska on buczy a dopiero po 1 sekundzie zaczyna przyspieszac. Mozliwe ze grzałka cały czas grzeje i jak sie przepali to jest taki efekt dlatego chce sprawdzić przekaźniki i znow wymienie na nową i zobacze ile wytrzyma.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.