Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cała operacja przebiega zgodnie z opisem dostępnym na forum. Ja dodam swoje uwagi:

Elektrozawór sterujący turbo:

Aby znacznie ułatwić sobie demontaż elektrozaworu od strony turbo wskazane jest odpięcie (2 śruby torx) dolotu powietrza do turbo jak również odpowietrzenia skrzyni korbowej (jedno z drugim połączone).

Po wypięciu dolotu powietrza do turbo uzyskamy taki widok:

http://img247.imageshack.us/img247/5495/turboes1.th.jpg

 

Elektrozawór sterujący EGR

- przy silniku M47 konieczny jest demontaż dodatkowej osłona z prawej części (trzy śruby torx) bez tego moim zdaniem nie ma możliwości odkręcenia zaworu,

- dodatkowo wypięcie czujnika (jeszcze nie wiem od czego jest) obok filtra oleju znacznie ułatwi na tą trudną operacje,

 

Samy demontaż jak i szczególnie ściągnięcie osłon tych filtrów wymaga dużo cierpliwości i spokoju. Ja przy pierwszym zaworze urwałem (małe pęknięcie) dwa zaczepy a przy drugim już tylko jeden, może przy trzecim udałoby się bez strat, kto wie ;). Urwane zaczepy kleimy ale nie jest to konieczne gdyż ta osłona i tak siedzi pewnie na zaworze nawet z urwanymi zaczepami.

 

Samą operację czyszczenia polecam, zobaczcie zdjęcie poniżej:

http://img247.imageshack.us/img247/3761/elektrozaworls8.jpg

Jak widzicie filtr był ostro zabrudzony ale polecam czyszczenie nie tylko dlatego bo brudny to pasowałoby wyczyścić ale jest i praktyczny aspekt. Przed czyszczeniem miałem tak: jade stałą prędkością np. na biegu czwartym z prędkością obrotowa 2500 obr/min i chcę nagle przyśpieszyć (wyprzedzić) a tu nic :/ chwilę potem, pełny ciąg. Jak już się domyślacie po wyczyszczeniu ta zwłoka czasowa przestała istnieć.

 

Co do samego czyszczenia:

Przed wyczyszczeniem najlepiej delikatnie zetrzeć zabrudzenia trzymając elektrozawór filtrem do dołu by zabrudzenia nie wpadały do jego środka. Później np. patyczkiem do czyszczenia uszu i acetonem (materiał filtrujący nie reaguje z nim) dokładnie wyczyścić powierzchnie filtrującą aż do zadowalającego nas efektu.

 

Przed montażem polecam prześnić dolot powietrza do turbo, nie zdziwcie się jak będzie dość mocno zaolejony (odpowietrzenie skrzyni korbowej robi swoje, czytajcie poniżej).

 

Jak ktoś chcę dokładniejszych instrukcji to pytać.

 

 

 

Przy okazji tych operacji rozkręciłem Breather (filtr odpowietrznika skrzyni korbowej). Nie planowałem tej operacji więc filtr został wyczyszczony a nie jak to powinno być wymieniony (ze względu na porę i dzień nie było gdzie kupić :/). A warto wymienić gdyż zmieniła się konstrukcja i teraz jest o wiele bardziej odporny na zabrudzenie od tego starego sznurkowego typu. ASO sprzedaje ponoć tylko zestaw: obudowa, filtr, śruby i uszczelki za około 180zł.

 

Odkręcamy 4 torx’y.

http://img247.imageshack.us/img247/4269/breather4go3.th.jpg

 

Wyciągamy i widzimy jak mocno jest zanieczyszczony ten filtr:

http://img247.imageshack.us/img247/3338/breatherto2.jpg

By tudm

 

Ręcznik papierowy w ruch i ogień, bałem się użyć ropy czy tam innych rozpuszczalników w obawie o późniejszą reakcję z olejem:

http://img247.imageshack.us/img247/5091/breather2br2.th.jpg

 

Składamy, trzeba pamiętać o posmarowaniu o-ring’a,

http://img247.imageshack.us/img247/3010/breather3re9.th.jpg

 

Czyścimy jeszcze miejsce montażu i ponownie smarujemy uszczelki świeżym olejem, przy montażu nie dociągamy za mocno śrub bo nakrętki są zamocowane w plastikowej obudowie,

http://img247.imageshack.us/img247/8269/breather1pl3.th.jpg

 

Przed złożeniem posmarowałem uszczelki (wraz z, o-ringiem, który idzie pod filtr) świeżym olejem tak jak to się robi z filtrem oleju, myślę że to nie zaszkodzi.

Przy dokręcaniu uważać z siłą, bo nakrętki są zatopione w plastikowej obudowie i jest niebezpieczeństwo ich wyrwania.

 

No i uzupełnione ubytki w osłonie silnika,

http://img247.imageshack.us/img247/1255/oslonasilnikic2.th.jpg

 

Więcej w linku z podpisu.

  • 3 lata później...
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

tak w ogóle to piękna podkładka pod kobyłkę na ostatnim zdjęciu:D:D:D

 

przepraszam nie mogłem się powstrzymać żeby tego nie napisać tak mnie to rozwaliło :) każdy sposób jest dobry !! ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
tak w ogóle to piękna podkładka pod kobyłkę na ostatnim zdjęciu:D:D:D

 

przepraszam nie mogłem się powstrzymać żeby tego nie napisać tak mnie to rozwaliło :) każdy sposób jest dobry !! ;)

 

spoko spoko wiesz jak jest najpierw robisz potem myślisz...miałem rękawicę i psa pod ręką to już wolałem rękawicę :D

 

a na poważnie mam teraz takie gumowe kwadraty 8cm x 8cm #10mm wycięte i są super.

Opublikowano
dokładnie jest też tak i u mnie często ;) no i masz rację z dwojga złego to lepiej rękawiczka niż pies jeszcze by się jakieś towarzystwo ochrony zwierząt znalazło :D
Opublikowano
ogólnie to dziwie się ludziom którzy czyszczą te filterki .. bez urazy ale jestem zdania że tego nie da się do końca wyczyścić a poza tym w środku jest jeszcze jeden filterek....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ogólnie to dziwie się ludziom którzy czyszczą te filterki .. bez urazy ale jestem zdania że tego nie da się do końca wyczyścić a poza tym w środku jest jeszcze jeden filterek....

 

nie wiem, moze i masz racje, nie rozbieralem ich...jeszcze;)

 

po ostatnich naprawach podzialo mi sie podcisnienie, wiec moze przecwicze temat raz jeszcze, jak cos bede pisal w swoim glownym watku

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano
jak juz ktos czysci zaworek a nigdy nie czyscil to niech go od razu rozbierze i wyczysci ten drugi w srodku na pewno bedzie tez brudny i na koncu kleimy.Powinna byc poprawa ale tylko nowy da dobre efekty
  • 1 rok później...
  • 1 rok później...
  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.