Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, problem dot. skrzyni w e55 amg, choć myślę ,że model ma tutaj najmniejsze znaczenie. Skrzynia zmienia biegi w takim samym zakresie obrotów zarówno przy opcji "w" (miejska) jak i "s" (sportowa) - i niestety nie jest to zakres "s" , jest to dość uciążliwy problem. Do skrzyni ostatnio był dolewany (nie wymieniany) olej(oczywiście D III). Moje pytanie jest takie : czy jest to wina oleju, sterowników czy zupełnie czegoś innego?

 

Dziękuję i liczę na wyrozumiałość z uwagi na fakt ,iż jest to mercedes a nie bmw. Nie ma jednak drugiego takiego forum jak TO ! Gdzie mogę spodziewać się fachowej i kompetentnej porady. Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do skrzyni ostatnio był dolewany (nie wymieniany) olej(oczywiście D III). (...)

 

Nie ma jednak drugiego takiego forum jak TO ! Gdzie mogę spodziewać się fachowej i kompetentnej porady. Pozdrawiam

 

rozumiem, ze ta skrzynia pracuje w okularze, tak? czy w niej powinien byc olej D III to juz nie bylbym taki pewien, rozumiem, ze to sprawdzales?

 

jesli tu nie otrzymasz info, sprobuj na automat.pl, tam tez jest forum

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak naprawdę moment zmiany biegów w górę w BMW zależy od trybu jazdy- niezależnie czy tryb D czy S to przy spokojnej jeździe poziom obrotów przy którym dochodzi do zmiany biegu jest bardzo zbliżony. Śmiem zaryzykować stwierdzenie (ale to jeszcze sprawdzę w testach ;) ) że przy ostrym pałowaniu zmiany też przebiegają przy tych samych obrotach.

Natomiast D od S różni się w momencie gdy puścisz gaz, D prawdopodobnie zrzuci bieg na wyższy, na S natomiast nie dojdzie do zmiany biegu, również przy toczeniu się i spadającej prędkości, S będzie wcześniej zrzucał biegi na niższe (efekt hamowania silnikiem jest bardziej wyczuwalny niż przy D).

pozdrawiam

Paweł

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

wedlug mnie w trybie S skrzynia przytrzymuje (do wyzszych obrotow) biegi do zmiany zauwazalnie dluzej niz w trybie D, jesli palujemy na D, to skrzynia zmienia charakterystyke pracy i zbliza sie do trybu S

 

tak mi sie przynajmniej wydaje...

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
wedlug mnie w trybie S skrzynia przytrzymuje (do wyzszych obrotow) biegi do zmiany zauwazalnie dluzej niz w trybie D, jesli palujemy na D, to skrzynia zmienia charakterystyke pracy i zbliza sie do trybu S

 

tak mi sie przynajmniej wydaje...

 

O tym właśnie mówię. Model to w210 czyli popularny okularnik (i żaden inny bo w211 czyli nowa e klasa to takie wasze e65 :lol: ) . W praktyce taka zmiana biegów przekłada się na relatywnie niższe osiągi auta, wiadomo jest mimo iż jest to amg że 3k-3.5k obrotów to troszeczkę za mało jak na auto które na swój sposób ma być namiastką auta sportowego.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zrobiłem wczoraj test swojej skrzyni i faktycznie zwracam honor- na D ostry start i zmiana biegów przy 3900-4000 obr/min, na S ciągnie do 4300-4400 (wskazówka nie zbliża się do kreski oznaczającej 4500).....

pozdrawiam

Paweł

  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.