Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Zaczyna mnie to bardzo denerwować... dzisiaj w nocy wróciłem ze Śląska Cieszyńskiego (622 km drogi w jedną stronę), miałem w aucie poza mną 2 dorosłe osoby oraz małe dziecko (razem ważyły ze 150 kg), a w bagażniku kupę ciuchów i 30kg jajek (!). Auto siadło niemiłosiernie, totalna gleba z tyłu. Ranty błotników miały 2cm do obręczy felgi.

Już wcześniej podchodziłem do tematu sprężyn ale nie mogłem doszukać się właściwych - teraz zwracam się do Was:

 

- auto posiada zawieszenie M-SPORT, jednak (w/g mnie dziwna sprawa), amortyzatory tylne są seryjne SACHS.

- auto ma koła 16", z tyłu 215x55 a z przodu 205x55. Na następną wiosnę zamontuję 205x55 na tył a z przodu 195x55 - lepiej jeździ się w koleinach.

- spręzyny tylne M-SPORT wyciągnąłem i leżą sobie na półce a w podróż pojechałem na sprężynach używanych z seryjnego zawieszenia 318-tki... niestety jak widać są już dosyć zmęczone.

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//eca.nazwa.pl/_prl/dsc00573_1.jpg

 

A prośba jest następująca: potrzebuję dobrej porady gdzie kupić sprężyny tylne tak by były WYSOKIE (po ugnieceniu) oraz najlepiej grube.

W ten sposób auto ma stać wysoko tak by włożyć normalnie dłoń nad koło. Nie interesuje mnie zawieszenie gwintowane, chcę zmodyfikować seryjne i nic więcej nie zmieniać, a w dodatku nie wydać kupy kasy.

 

Pół roku temu kupiłem w sklepie NOWE sprężyny KAGER utwardzone, jednak były 2cm niższe (przed ugnieceniem!) od M-SPORT więc ich wcale nie wsadzałem i oddałem. Jakość firmy KAGER jest już mi znana , więc raczej teraz nie kupię nic takiego.

Opublikowano

Ja proponuję kupić sprężyny, które mają adnotację: "dla pojazdów ze zwiększonym dopuszczalnym obciążeniem osi", np:

takie

takie

To tak poglądowo...

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

Nie wiem czy to przypadłość "dziurowatości" miasta w którym mieszkam czy poprostu braku ogólnie asortymentu oraz pojęcia sprzedawców ..... dzisiaj zamówiłem sprężyny nowe - ale jako że sprzedawca (inter-cars) nie jest w stanie określić jaką mają długość oraz grubość pręta te sprężyny marki Lesjofors, więc zamówiono UTWARDZONE oraz do TOURINGA. Mam sobie jutro rano sam wybrać.

Teraz pytanie: jaką mają charakterystykę te od Touringa? Są wyższe/niższe? Węższe/szersze? Jak się ugniatają?

No i ostatnie pytanie: czy będą pasowały :-)

Opublikowano
Witam - miałem u siebie kiedys obniżone zawieszenie, nie wiem dokładnie jakiej firmy i jaka nazwa ( czerwone sprężyny , niebieskie amortyzatory ) zmieniłem na standart,to po wymianie mam w garażu mogę ci odstąpić pozdrawiam ! też mam e -36 320
Opublikowano

No i sprawa rozwiązana!

 

Przedwczoraj dostałem gratis na cały dzień podnośnik i mogłem sobie grzebać do woli pod autem. Nawet przypadkowo odkryłem powód tego czemu mi drży drążek zmiany biegów :) (guma-łacznik wału ze skrzynią biegów ma zerwaną gumę i jest do wymiany).

 

Najpierw w INTER-CARS pokazali mi sprężyny. Obydwa typy miały 2 cm mniej, czyli 22 cm. LEJSOFORS. Obydwie były w zasadzie jednakowe, oprócz tego że standardy miały 5 zwoi a od touringa miały 6,5 zwoja. Wybrałem te od TOURINGa. Zamontowałem. Dodałem wcześniej kupione gumy (talerze, izolatory sprężyn od nadwozia) 10mm. Wcześniej miałem zamontowane o grubości 4-5mm, mocno wyrobione w miejscu osadzenia sprężyny.

 

Auto podniosło się do momentu gdy mogę swobodnie wsadzić 1 palca :) Ponieważ WSZYSCY MECHANICY rozkładali ręce i ŻADEN MECHANIK oraz SKLEP nie mogli poradzić sobie z tym problemem więc dałem sobie na luz, osiągnąłem podwyższenie auta o około 4cm. Dodatkowo jeżdżąc 2 dni mogę stwierdzić że tył zrobił się wyraźnie bardziej CICHY oraz minimalnie MIĘKKI.

 

Problem jest natomiast z nadwoziem BMW. Zauważyłem że E34 ma ten sam problem - tylne błotniki są tak skonstruowane że wizualnie wygląda jakby koło wchodziło w górnej części w błotnik. Nie są równo okragłe. Zaś przednie są OK, przez co przednie normalne zawieszenie wygląda jakby auto było za wysoko. Cóż nie ma ideałów.

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//eca.nazwa.pl/_prl/2007-07-31_bmw_wymiana_sprezyn_tyl_683_1.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//eca.nazwa.pl/_prl/2007-07-31_bmw_wymiana_sprezyn_tyl_726_1.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//eca.nazwa.pl/_prl/2007-07-31_bmw_wymiana_sprezyn_tyl_727_1.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.