Skocz do zawartości

Trcze i klocki hamulcowe oraz a do E39 Touring 3.0D o


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Od niedawna jestem szczesliwym (miejmy nadzieje :D ) posiadaczem 530D Touring z 2000 r.

 

Przygotowuję się do wymiany amortyzatorów, silentbloków i tarcz oraz klocków hamulcowych tylnej osi. (Z przodu jest OK - tarcze byly wymienione w 2005 co widac po nich oraz po wpisie w ksiazce serwisowej).

 

Amortyzatory planuję założyć takie jakie były fabrycznie -> SACHS (653 zl komplet).

Silentblocki -> Lemforder - bo tylko takie mam dostepne (185 zł/szt.)

 

Natomiast zastanawiam się nad tarczami i klockami hamulcowymi.

Na tarcze zdecydowałbym się wybrać ATE (byc moze BREMBO) ale klocki to już nie wiem, bo w którymś warsztacie powiedzieli mi, że ATE są "zbyt twarde".

 

W tej samej cenie co ATE moge kupic LUCAS (110 zl komplet), lub troszke drozsze Ferodo Premier (123 zl komplet).

 

Ktore polecacie?

 

pozdrawiam,

Bogumił

 

PS. Wracajac do tarcz: ATE -> 325 zl komplet, BREMBO -> 440 zl komplet. Czy jest sens do "normalnej" jazdy zakladac brembo? Czy sa lepsze od ATE?

Opublikowano
Zadne brembo zaden lucas!!! Tarcze tylko ATE a klocunie Textar albo Jurid wtedy masz to co fabryka zakłada na montażu autka .
Wczoraj , dzisiaj , jutro BMW
Opublikowano
Zadne brembo zaden lucas!!! Tarcze tylko ATE a klocunie Textar albo Jurid wtedy masz to co fabryka zakłada na montażu autka .

 

Dzieki za "rozjasnienie" sytuacji ;-)

pozdrawiam

Opublikowano
Zadne brembo zaden lucas!!! Tarcze tylko ATE a klocunie Textar albo Jurid wtedy masz to co fabryka zakłada na montażu autka .

Witam pytanie jest takie dlaczego nie brembo? Ja wszystkie tarcze wymienilem na brembo i jestem w 100% pewny, że są lepsze od ATE co do klocków to bardziej odpowiadają mi ferodo moze bardziej brudzą felgi ale wg. mnie to dobry wybór. Może są różnice cenowe pomiędzy brembo i tym co fabryka dała ale tej firmy nie trzeba nikomu reklamować.

Co do amortyzatorów to radze przeglądnąć oferte Bilsteina jakość ta sama co Sachs a zdarzają się oferty lepsze cenowo.Pozdrawiam

Opublikowano

hej

faktycznie fabryka daje ate i ja pół roku temu do swej buni na przód i tył dałem ate wraz z klockami ate. z tyłu ok, ale z przodu biją jak oszalałe i co mało kto by robił ja je dwa razy już przetaczalem, ale to nic nie pomaga. dwa dni dobrze i dalej przy hamowaniu z ponad sto kierownica bije. nie mówię że ate to coś gorszego, bo być może trafiłem na taką partię, i co jeszcze to teraz dam dalej ate ale powerdisci.

ty na tył sie nie zastanawiaj i bierz ate. pozdrawiam BMW 530 D 2001R.

Opublikowano
hej

faktycznie fabryka daje ate i ja pół roku temu do swej buni na przód i tył dałem ate wraz z klockami ate. z tyłu ok, ale z przodu biją jak oszalałe i co mało kto by robił ja je dwa razy już przetaczalem, ale to nic nie pomaga. dwa dni dobrze i dalej przy hamowaniu z ponad sto kierownica bije. nie mówię że ate to coś gorszego, bo być może trafiłem na taką partię, i co jeszcze to teraz dam dalej ate ale powerdisci.

ty na tył sie nie zastanawiaj i bierz ate. pozdrawiam BMW 530 D 2001R.

Ja również tak trafiłem. I widzę nasze grono się powiększa :D

ATE coś ostatnio się popsuło. Ale reklamację uznali i zwrócili kasę :8)

Opublikowano
Ja kupiłem tarcze ATE ale w ASO (co prawda w Moanachium - bo taniej) i wszystko jest O.K. Z tego co wiem zanim tarcze trafią do ASO muszą spełniać dodatkowe rygorystyczne normy jakości - pewnie na wolny rynek trafiają te, które ich nie spełniają.
Opublikowano

hej

 

gdzies wczesniej na forum znalazlem link do tej stronki:

 

http://www.czescidobmw.pl/

 

mają tam szeroki wybór takich części jak: tarcze klocki el zawieszenia i jeszcze pare innych pierdół - wszystko raczej dobrych producentów

 

myslę że cenowo są konkurencyjni - ale może ktoś wie gdzie taniej???

Opublikowano
hej

faktycznie fabryka daje ate i ja pół roku temu do swej buni na przód i tył dałem ate wraz z klockami ate. z tyłu ok, ale z przodu biją jak oszalałe i co mało kto by robił ja je dwa razy już przetaczalem, ale to nic nie pomaga. dwa dni dobrze i dalej przy hamowaniu z ponad sto kierownica bije. nie mówię że ate to coś gorszego, bo być może trafiłem na taką partię, i co jeszcze to teraz dam dalej ate ale powerdisci.

ty na tył sie nie zastanawiaj i bierz ate. pozdrawiam BMW 530 D 2001R.

 

Witam, problem zwykle nie tkwi w tarczach, ze Ci sie pokrzywily, Mialem podobny problem, to nie wina, ze ATE, wymienisz na cokowliek i dalej Ci sie powykrzywiaja. Problemem sa tuleje gornego przedniego wachacza. Ja mialem tak, ze wymienialem i toczylem tarcze i po chwili znowu byly krzywe. Te tul;eje jak sa zurzyte to one powoduja ze tarcze sie krzywia. Wymien je i zobaczysz ze Twoj problem sie skonczy. NIe sugeruj sie mechanikami, jesli mowia, ze ok to zwykle gadaja bzdury. Dopoki nie wykrecisz wachacza i nie spojrzysz na tuleje nie bedziesz wiedzial czy jest ok czy nie. Takze zacznij od tego i pozniej zobaczysz, ze po wymianie tarcz zawsze bedzie ok i nie beda sie krzywic. Polecam to wszystkim. U mnie bylo identycznie.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
Taki, ze kolo sie cofa i tarcza narazona jest na wyzsze temperatury. Uwierz mi tak jest, sam mialem kiedys ten problem, najlepsze jest to, ze mialem tylko lewa tuleje wyrabna i zawsze tylko lewa tarcza sie krzywila. Po wymianie bylo ok i nigdy sie to nie powtorzylo. Pozdro

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam

 

Panowie Jelito Tomel i marcinsanok powiedzcie mi jak rozwiazaliscie problem. Ja na jednych tarczach i klokach ATE przjechalem troche, powiedzmy 4000 KM i jak oszalale zaczely trzasc kierownica. Wymienilem tarcze na ATE i po 1000 KM trzesie ponownie. Co zrobic. Sprawdze tuleje wedlug zalecen kolegi Mlodzik18 ale powedzcie co wy zrobiliscie i jak tam Wasze tarcze i kierownica.

 

Dzieki

Pozdrawiam

Wstrzasaj i kasaj
Opublikowano
Witam.Ja też byłem zadowolony z tarcz ATE nacinanych ale do czasu.Po przejechaniu 30tys tarcze nadaja sie do wymiany duzy próg i pojawiło sie bicie.Do około 20 tys było ok. nic sie ni działo i nagle sie posypało.Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.