Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich

 

To moj pierwszy post na tym forum wiec chce sie najpierw przywitac :D

 

A teraz do rzeczy...

 

mam nielada problem, a mianowice jakie auto wybrac

zastanawialem sie pomiedzi Audi A6 1,9tdi ok 2000r, a BMW 5 najlepiej 2l d

 

Czytalem wiele na temat obu aut i trudno mi sie zdecydowac co wybrac Na dzien dzisiejszy jestem przkonany na bmw, lecz mimo wszystko prosze Was o pomoc w najtepujacych sprawach

 

1. jak wyglada awaryjnosc 5 (intersuje mnie model po liftingu w 2001)

2. jakie plusy i minusy ma 5 w stosunku do A6

3. co sadzicie o jakosci materialow/blachy itp w stosunku do konkurencji... nigdy niemialem BMW wiec jestem "zielony" na temat tych autek

4. aha i jeszcze jedno jaki silnik polecacie?, jaki wg. Was jest najlepszy kompromis pomiedzy osiagami a spalaniem? W gre wchodza tylko jednostki wysokopręzne.

 

prosze rowniez o wszystkie obiektywne oceny tego samochodu

 

pozdrawiam

Opublikowano

Odpowiedz na te pytania na pewno znajdziesz na forum. Było dokładne porównanie e39 z a6 , na temat silników itp też wszystko znajdziesz. Ja np. nie brałbym nawet pod uwagę 2.0d w e39 wolałbym juz 1,9 w audi. Z diesla BMW przychodzi mi tylko jedno rozwiązanie 3,0d- na pewno lepszy od audi. Blachy audi robi lepsze i to bez dwóch zdań, sylwetka obu marek to rzecz gustu.

Poczytaj i wybierz co Ci pasuje. Spróbuj też na forum audi, tam też dadzą Ci kilka rad :roll2:

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Na forum BMW nie spodziewaj się, że zachwalać będziemy AUDI :lol:

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano
Od zawsze mam takie pzrekonanie że jeżeli ktoś pyta o coś na forum to powinno sie odpowiedzieć ( są wyjątki że temat był niedawno poruszany ,jest na to odpowiedz). Ale jeżeli ktos ma jakieś pytania , problemy to moim zdaniem nalezałoby pokierować , wskazać temat , jakos naprowadzić. Ja swego czasu szukałem informacji na różnych forach i czasem naprawdę nie ma czasu na szczegółowe szukanie ( ograniczony dostęp do neta, praca itp.) Jeżeli ktoś nie chce odpowiadać to niech nie odpowiada, bardziej życzliwi niech wskażą odpowiedi wątek , temat, Po co tak zniechęcać nowych użytkowników?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Blachy audi robi lepsze i to bez dwóch zdań, sylwetka obu marek to rzecz gustu.

 

zalezy pod jakim wzgledem, anykorozia - pewnie tak, ale generalnie wg. mnie drzwi e39 w porownaniu do a6 sa po prostu bardziej masywniejsze, ciezsze i budzace wiecej zaufania... rzecz gustu :)

 

faktem jest, ze 2.0d do e39 to chyba ciut za malo, 1,9 tdi w a6 tez jest na granicy tolerancji...

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

Witam,

obiektywnie mówiąc to mam kilka zastrzeżeń co do E39:

 

1. brak odprowadzenia wody przy wlewie paliwa powoduje zbieranie się jej w tym miejscu, a następnie korozję

 

2. bagażnik - zagłębienie na koło zapasowe, jest tam odprowadzenie wody w postaci otworu, w czasie jazdy w ulewę woda lubi się tamtędy dostawać do środka - efekt korozja

 

3. mata w fotelu pasażera, miała wykrywać czy pasażer znajduje się na fotelu czy nie, w rzeczywistości - postaw plecak na fotelu pasażera podczas jazdy - żegnamy matę i witamy kontrolkę AIRBAG na desce :?

 

4. mechanizm otwierający pokrywę maski, dość łatwo pęka linka przy rączce do otwierania, na szczęście pęka w środku kabiny :8)

 

5. otwór odprowadzający wodę przy serwie ( pod szybą od strony kierowcy ) jest zbyt mały i lubi przytkać się byle jakim liściem - akwarium gwarantowane

 

6. skrzynia biegów - przyhaczająca 2 - dość częsta przypadłość skrzyń manualnych, ale sądzę że w większości wypadków jest to efekt działań poprzednich właścicieli autek :?

 

7. znikające piksele na wyświetlaczach :8)

 

 

... co do silników wysokoprężnych ani A6 to się nie wypowiadam, ale wolałbym E39 - napęd na tył i przyśpieszenia są niesamowite, manewr wyprzedzania to przyjemność, poza tym doznania podczas wychodzenia z szybkiego zakrętu :cool2: :cool2: :cool2: :cool2: :cool2:

marzenie : E34 M5

http://img266.imageshack.us/img266/9927/540podpisnj4.jpg

Opublikowano

pieknie dziekuje za wszystkie wypowiedzi.

 

mam jeszcze jedno pytanie.

 

czy warto ładowac sie w silnik 3.0d czy pozostac przy 2.0d

pare razy na rok wyjezdzam do rodzinki kilkaset km, a pozatym tylko do pracy, sklepu itp (ok 20 km dziennie)

 

Reasumujac... jakie realne spalanie przy dosc oszczednej jezdzie osiagne przy 2 i 3 l pojemnosci, oraz jak wyglada awaryjnosc i koszty utrzymania

 

jeszcze raz dziekuje i pozdrawiam

Opublikowano
pieknie dziekuje za wszystkie wypowiedzi.

 

mam jeszcze jedno pytanie.

 

czy warto ładowac sie w silnik 3.0d czy pozostac przy 2.0d

pare razy na rok wyjezdzam do rodzinki kilkaset km, a pozatym tylko do pracy, sklepu itp (ok 20 km dziennie)

 

Reasumujac... jakie realne spalanie przy dosc oszczednej jezdzie osiagne przy 2 i 3 l pojemnosci, oraz jak wyglada awaryjnosc i koszty utrzymania

 

jeszcze raz dziekuje i pozdrawiam

 

Ja mam 3.0d i mi spala srednio 7.5 litra, znajomy ma 2.0d i pali mu 7, z ta roznica, ze ja wyjezdzam sobie na autostrade i zasuwam wciaz 180 km/h i bez probelmu spala mi tak w granicach 8 litrow, a on nie moze sie do tej predkosci prawie rozpedzic i auto mu pali jak smok. Jesli wciaz chcesz jezdzic w miescie to moze 2.0d to dobry pomysl, natomiast na trasi to padaka. Moze 3.0d to nie jest jakis pocisk jak np 4.4 l :D, ale calkiem dobrze sie odpycha. Wydaje mi sie, ze jest on idelanie zgrany do tego auta. Nigdy nie odczuwasz ze brakuje Ci mocy. Ogolnie bardzo fajny silnik.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

nie zapominajamy o skrzyni automatycznej GM w e39 530d - wada fabryczna konwertera... :lol:

 

pojawiajaca sie niewiadomo skad woda pod nogami pasazerow z tylu

 

...ale tak w ogole to przyjemny samochod :dance:

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
pojawiajaca sie niewiadomo skad woda pod nogami pasazerow z tylu

 

sprawdź mate-wygłuszenie pod tapicerka drzwi, musi byc solidnie przyklejona , zwłaszcza na dole

Opublikowano

Tak sie składa że posiadam od tamtego roku 520d sedana a kupiłem przed miesiącem 530d touringa,więc moge coś powiedziec na temat spalania.Choc wrażenia z jazdy są napewno na korzyśc 530d(osiągi,moc,

mniej słyszalny silnik w wewnątrz,słychac tylko ciche mruczenie)to w spalaniu lepiej wypada 520d średnio 1 litr na 100 kilometrów.Najnizszy wynik na kilkuset kilometrowej trasie po kraju to 5.35litra dla 520d i 6,5 litra dla 530d przy podobnych warunkach i bardzo lekkiej nodze.

BMW=Boss-Money-Women
Opublikowano
No tez napisalem, ze w miescie oszczedniej 520d ale na trasie niestety juz nie.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano

Ja nie napisałem że 520d mniej pali tylko w miescie!Po 3.0d do niemiec jezdzilismy

520d i w drodze powrotnej jadac na dwa auta 900 kilometrów przy predkosciach 130-160 srednio,520d spalił 6 a 530d 7 litrów.

BMW=Boss-Money-Women
Opublikowano
Ja nie napisałem że 520d mniej pali tylko w miescie!Po 3.0d do niemiec jezdzilismy

520d i w drodze powrotnej jadac na dwa auta 900 kilometrów przy predkosciach 130-160 srednio,520d spalił 6 a 530d 7 litrów.

I uwazasz, ze ten litr ON roznicy przy roznicy mocy kilkudziesieciu KM to duzo?

Tomek

Marzenia się spełniają...

Opublikowano
pieknie dziekuje za wszystkie wypowiedzi.

 

mam jeszcze jedno pytanie.

 

czy warto ładowac sie w silnik 3.0d czy pozostac przy 2.0d

pare razy na rok wyjezdzam do rodzinki kilkaset km, a pozatym tylko do pracy, sklepu itp (ok 20 km dziennie)

 

Reasumujac... jakie realne spalanie przy dosc oszczednej jezdzie osiagne przy 2 i 3 l pojemnosci, oraz jak wyglada awaryjnosc i koszty utrzymania

 

jeszcze raz dziekuje i pozdrawiam

 

Ja mam 3.0d i mi spala srednio 7.5 litra, znajomy ma 2.0d i pali mu 7, z ta roznica, ze ja wyjezdzam sobie na autostrade i zasuwam wciaz 180 km/h i bez probelmu spala mi tak w granicach 8 litrow, a on nie moze sie do tej predkosci prawie rozpedzic i auto mu pali jak smok. Jesli wciaz chcesz jezdzic w miescie to moze 2.0d to dobry pomysl, natomiast na trasi to padaka. Moze 3.0d to nie jest jakis pocisk jak np 4.4 l :D, ale calkiem dobrze sie odpycha. Wydaje mi sie, ze jest on idelanie zgrany do tego auta. Nigdy nie odczuwasz ze brakuje Ci mocy. Ogolnie bardzo fajny silnik.

 

Stane w obronie 2.0d bo z tego co czytam na forum jest do tego silnika duza nieprzychylnych opinii, zwlasza ze strony ludzi ktorzy nigdy nie mieli nic wspolnego z tym motorkiem. Nie zgodze sie z tymi opiniami, oczywiscie co do niezajechanego silnika. Sam jezdze 2.0d. W cyklu mieszanym spalanie wychodzi 6 l co do rzekomych 180 km/h; bez problemu jest ta predkosc osiagana, maks 210. Auto ma podobna dynamike jak Passat 1.9TDI 96KW i do normalnego jezdzenia w naszych polski warunkach w zupelnosci wystarcza. A co do twierdzenia ze auto jest za ciezkie do mocy jaka posiada. 2.0d od 3.0d wazy o skromne 135 kg i zawsze bedzie to mialo jakis przeklad na spalenie.

 

2.0d wcalenie nie jest takim zlym motorkiem jak go wiekszac uzytkownikow na forum go przedstawia. Jezeli stawiasz na ekonomie i rozsadne osiagi, szczerze polecam.

 

P.S.

 

|spalanie| |zasieg w km na zbiorniku|

|trasa| |miasto| |mieszany| |trasa| |miasto| |mieszany|

 

E39 2-EDYCJA E39 520d 4,7 7,8 5,8 1489 897 1206

E39 2-EDYCJA E39 530d 5,6 9,7 7,1 1250 721 985

E39 2-EDYCJA E39 530dA 6,3 11,8 8,3 1111 593 843

Opublikowano

mi jakos nic nie rdzewieje :D

jedyną wadą e39 jest chyba mało miejsca z tyłu, ale to jest zmartwienie pasażerów :mrgreen:

Opublikowano

jedyną wadą e39 jest chyba mało miejsca z tyłu, ale to jest zmartwienie pasażerów :mrgreen:

A dla mnie jest malo miejsca z przodu. Duza konsola srodkowa robi swoje i jest mi ciasno.

Co do miejsca z tylu, to rzeczywiscie przy 5 osobach podrozowanie z tylu jest uciazliwe, ale przy 4 jest ok.

Tomek

Marzenia się spełniają...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jedyną wadą e39 jest chyba mało miejsca z tyłu, ale to jest zmartwienie pasażerów :mrgreen:

A dla mnie jest malo miejsca z przodu. Duza konsola srodkowa robi swoje i jest mi ciasno.

Co do miejsca z tylu, to rzeczywiscie przy 5 osobach podrozowanie z tylu jest uciazliwe, ale przy 4 jest ok.

 

z tylu jest malo miejsca, to fakt

 

z przodu dla mnie jest ok, czytalem, ze bmw specjalnie zaprojektowalo kokpit w ten sposob (zajmujacy duzo miejsca), aby czuc sie w nim jak w bolidzie - pewnie lekka przesada, ale ja przy sportowych fotelach nie narzekam...

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
Zauważyłem ze w 3.0d czestą usterką jest awaria wtryskiwaczy (zwarcie do masy) a 2.0d nagle słabnie i zaczynają się przeprawy z turbiną pompą VP 44 przed commonrailem . Wersja m47n z kolei analogicznie do 3.0d ma problem z wtryskami . Natomiast zaden z tych silników nie przyjechał z uszczelką albo głowicą do roboty nie trafił sie żaden z awarią układu chłodzenia . Ale to moje osobiste refleksje związane z pracą przy tych silnikach . Może ktoś gdzieś robił już glowice w takim silniku ???
Wczoraj , dzisiaj , jutro BMW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.