Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
może ktos z szanownego grona posiadaczy bmemek kto wymieniał łożyska z tylu sam, napisze mi jak krok po kroku to zrobic i czego uzyc by tego dokonac moze jakies fotki rysunki czy cos podobnego. wiele sie o tym nasłuchalem od mechanikow i sa rozne opinie wiec moze uda mi sie wymienic je samemu. pozdrawiem cale forum
jedynakk
Opublikowano
Ja wymieniałem łożyska z tyłu, bez odkręcania wahacza, postaram sie zrobić krotki opis + fotka ściągacza który dorobiliśmy razem z ojcem(klucz oczkowy 22,śruba 22,2 grube podkładki)
Opublikowano

http://img243.imageshack.us/img243/4981/21dl6.png

 

1.odkręcasz nakrętkę nr 4

2.wyciągasz zabezpieczenie nr 2

3.za pomocą ściągacza lub młotka zdejmujesz piastę (najlepiej użyć tego i tego :D pokręcisz trochę ściągaczem i co jakiś czas pukniesz młotkiem)

 

http://img528.imageshack.us/img528/8353/osez1.png

 

4.odkręcamy i wyjmujemy półoś

5.teraz przyda się ściągacz własnej roboty :mrgreen: (narazie prowizoryczny rysunek, później zrobię fotke

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img36.picoodle.com/img/img36/8/6/25/f_lolm_0195120.png

:mrgreen: :clap:

6.podkładkę nr 1 przykładamy do łożyska od strony półosi, podkładkę nr 2 przykładamy do odlewu wahacza od strony piasty. Wszystko skręcamy

7.kręcimy nakrętką(ciężko idzie) a łożysko zaczyna samo wychodzić

8.wkładanie łożyska odbywa się na tej samej zasadzie

9.skręcamy wszystko i cieszymy się cicha jazda

Opublikowano

pomogles w pewnym stopniu jednak co do twojego scigacza to dodam ze sruba dobrze aby miala jakies 20-30 cm i przydalby sie jakis pierscien od starego wikeszego lozyska lub inna tuleja z rury o takiej srednicy aby wychodzace lozysko mialo gdzie wejsc... inaczej nie wyjdzie jak sama podkladke dasz... ja wymienialem u siebie oba lozyska z tylu i zamiast sruby kupilem sobie dlugi srubunek hartowany i takie nakretki bo inaczej to gwinty i nakretki sie niszcza taka sila jest potrzebna do wyjecia lozyska.

trzeba odkreci pólosie i je wyjac i wtedy nie musimy wachacza zdejmowac i tym samym sposobem wymienialem tuleje gumowo-metalowe na tylnich wachaczach

Opublikowano
dzieki za pomoc w zrobieniu sciagaczy ale mam jeszcze dwa pytanka 1 to czy prazy odkreceniu polosi od dyferu trzdba zdematowac tlumik koncowy i odkrecic stabilizator tak pisza w madrej ksiazce :?: i 2 czy mi powiecie jak na forum mozna umieszczac zdjecia, tyle juz sam zrobilem i najlepiej by bylo mi to pokazac a nie opisywac bo wiele zeczy jest banalnie prostych w naprawie czy regulacji. dziekuje wszystkim za pomoc :cool2:
jedynakk
Opublikowano

1. okręcasz tylko te gumowe poduszki stabilizatora i odciągasz go w dół, u mnie wydech nie przeszkadzał w wyjęciu półosi

 

2. jeśli chcesz załadować fotkę to musisz użyć jakiejś stronki hostingowej np http://www.picoodle.com/ tam szukasz fotki która chcesz dodać i naciskasz

UPLOAD IT , po chwili pokażą się linki do twojej fotki, wybierasz ten z samego dołu "direct link" i kopiujesz go.Aby dodać go do swojego postu naciskasz jeden z przycisków znajdujących sie pod okienkiem do tematu "img" w okienku do pisania pojawia sie napis za%20nim%20wklejasz%20linki%20dla%20fotki%20i%20znow%20naciskasz%20img%20%20

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

witam

LIS czy napewno wszystko w dobrej kolejnosci opisales??

 

"1.odkręcasz nakrętkę nr 4 - tu sie zgodze

2.wyciągasz zabezpieczenie nr 2" - i tu mam problem jak sie tam dostac??

czy trzeba odkrecic najpierw polos??

 

ja probowalem zrobic to w ten sposob:

1. odkrecilem nakretke nr 4

2. sciaglem szczeki i tarcze hamulcowa

3. zalozylem sciagacz i probowalem sciagnac piaste ale poszla moze z 1cm nie wiecej i stanela polos wcislo prawie do knca a piasta nawet nie drgnela

 

czy cos ja blokuje??

 

pomocy!

Obecnie:

F11 530d M-Pakiet 2013

F10 520D M-Pakiet 2012

F25 X3 2012r.

Było:

1.E36 320i Coupe

2.E36 323i Coupe M-Pakiet

3.E46 320D Touring

4.E46 330xd Touring

5.E39 525D Sedan M-Pakiet 2000

Opublikowano
zabezpieczenie łozyska jest pod piasta, najpierw wybijasz piaste nic jej nie powinno blokowac ona tak ciezko wychodzi. klepnij pare razy mlotkiem powinna wyskoczyć:) tylko klep rownomiernie
Opublikowano

to jesli mozesz to napisz jeszcze raz ta instrukcje tylko prosilbym bardziej dokladniejsza i co najwazniejsze po kolei

 

z gory dzieki

Obecnie:

F11 530d M-Pakiet 2013

F10 520D M-Pakiet 2012

F25 X3 2012r.

Było:

1.E36 320i Coupe

2.E36 323i Coupe M-Pakiet

3.E46 320D Touring

4.E46 330xd Touring

5.E39 525D Sedan M-Pakiet 2000

Opublikowano

Po odkręceniu śruby nr 4 zakładasz na piastę ściągacz i kręcisz. Półoś wciska sie mxaymalnie, jak już poczujesz opór bierzesz młotek i kręcąc dalej ściągaczem uderzasz równomiernie w piaste(do siebie) tak aby ja wybić(uderzasz dookoła). Jak piasta już wyskoczy zdejmujesz zabezpieczenie nr 2,odkręcasz półoś i zakładasz ściągacz z podkładek no i kręcisz:)

przydalby sie jakis pierscien od starego wikeszego lozyska lub inna tuleja z rury o takiej srednicy aby wychodzace lozysko mialo gdzie wejsc... inaczej nie wyjdzie jak sama podkladke dasz... ja wymienialem u siebie oba lozyska z tylu i zamiast sruby kupilem sobie dlugi srubunek hartowany i takie nakretki bo inaczej to gwinty i nakretki sie niszcza taka sila jest potrzebna do wyjecia lozyska.

 

i to chyba tyle :)

Opublikowano
jak wyciągniesz półoskę to od środka możesz przyłożyc jakiś przecinak czy pobijak albo kawałek jakiejś rurki i uderzyć kilka razy młotkiem to wyskoczy piasta z kawałkiem łożyska ktory później natniesz delikatnie kątówką i uderzysz w nacięcie jakimś przecinaczkiem to pierścień łożyska pęknie i spadnie z piasty --- robiłem tak wiele razy
Opublikowano

dobra chlopaki po ciezkich meczarniach w warsztacie sciagnelem ta piaste ale juz myslalem ze polos nie wytrzyma, kawalek lozyska zostalo na piascie ale to juz szczegol natnie sie fleksem

 

nastepna zecz z ktora mam trudnosc to jak wy sciagacie ta poloske??

nie wiem wy macie moze sedany to u was jest inne zawieszenie alu u mnie blokuje polos stabilizator i za juh nie moge jej wyciagnac

wiem ze w coupe e30 jest tam o wiele prosciej to zrobione

 

ta polos rozebrac od strony piasty czy mostu?? czy sciagnac caly wahacz ale to juz pojda mi katy i znow wydatek na zbieznosc

no i na tym momecie w warsztacie stanelismy bo tak patrze sobie na lozysko probuje nalozyc na piaste a tu lipa lozysko za male o 3mm

 

krew mnie juz zalala sklepy o tej godzinie zamkniete wiec do domu musialem na stopa

 

jestem juz w domu patrze dopieero dokladniej w necie a tu "suprajs"

sa dwa rodzaje lozysk

 

no i weekend bez autka

a jak sie okaze jeszcze ze to nie lozyska to tego goscia z diagnostyki normalnie udusze golymi rekami

Obecnie:

F11 530d M-Pakiet 2013

F10 520D M-Pakiet 2012

F25 X3 2012r.

Było:

1.E36 320i Coupe

2.E36 323i Coupe M-Pakiet

3.E46 320D Touring

4.E46 330xd Touring

5.E39 525D Sedan M-Pakiet 2000

Opublikowano

powiem ci że bardzo ciężko jest wysłuchać które łożysko wyje z tyłu u mnie wyło prawe a wydawało mi się że lewe zanim wymieniłem kilku kumpli siedziało z tyłu i nasłuchiwało a po wymianie okazało się że nadal wyje więc wymieniłem drugie i spokój ... a półośki wyciągasz odkręcając je od kielicha przy moście (nie rozbierasz półosi) musisz opuścić tłumik i odkręcić dwa uchwyty od stabilizatora które są wyżej tak pod podłogą i wtedy opuścisz stabilizator na dół i półoś wychodzi bez żadnego problemu... no a co do łożyska to dziwna sprawa ale mogą być dwa rozmiary w zależności od tego czy masz bęben czy tarczę z tyłu...

acha zaopatrz się w specjalny klucz do odkręcenia półosi TORX ale nie pamiętam czy 12 czy 14

Opublikowano

Dokładnie tak jak pisze GRACUS7:) dasz rade, najtrudniejsze już za tobą, Jak będę kiedyś wymieniał łożysko z 2 strony to nakręcę filmik

 

 

pozdrawiam

Opublikowano

Mam takie pytanko, zabrałem sie za wymianę ale śruby są bardzo mocno zapieczone, nie pomógł odrdzewiacz ani wd40. No i mam teraz dylemat.

 

Czy śruby mocujące tą część oznaczona numerem 1 na rysunku (chyba łożysko tak mi sie zdaję) do pół osi mają gwint i w łożysku i w pół osi czy tylko w łożysku.

 

To dla mnie bardzo ważne bo jeżeli gwintowanie jest tylko w łożysku to przeciął bym te śruby wymienił część i wkręcił nowe śruby, ale jeżeli gwint jest też w pół osi to narobię sobie niezłej kaszany.

 

Jeżeli napisałem coś niezrozumiale to z góry przepraszam, nie wiedziałem jak dokładnie nazwać te części.

Opublikowano

ta część nr 1 nie ma gwintu tylko jest wciśnięta do łożyska i aby ją wyjąć musisz mieć ściągacz albo wybić ją od środka po wyjęciu półosi...

a nakrętka której nie możesz odkręcić jest nakręcona bezpośrednio na półośkę i faktycznie ciężko ją odkręcić bo musisz mieć do tego 12 kątną nasadkę ale jeśli jej nie posiadasz to możesz nakrętkę przeciąć ostrym przecinakiem bo i tak wraz z łożyskiem dostaniesz nową nakrętkę bo z zasady starej nie stosuje się ponownie

tylko nie uszkodź gwintu na półosi czyli tym co wystaje

Opublikowano
ta część nr 1 nie ma gwintu

 

Dokładnie to chodzi mi o te 6 śrub co mocują ją do półosi. Czy one przechodzą przez tą pół oś i mają gwint dopiero w tej części nr 1 czy w półosi też jest gwint?

 

Nie wiem jak to dokładniej opisać...

Opublikowano
nie wiem czy się dobrze rozumiemy na pierwszym obrazku pod nr 1 jest piasta o której wyżej pisałem a na drugim obrazku pod nr 1 jest cała półośka i ona jest przykręcona do kielicha przy skrzyni 6 śróbami na nasadkę typu TORX rozmiar chyba 12 i śróby mają długości około 5 cm przechodzą przez ten pierścień i wchodzą w kielich który wystaje ze skrzyni... więc jak utniesz kątówką główki to i tak nie zdejmiesz półosi bo śróby będą sterczały na tyle że półosi nie cofniesz... pozostaje przyspawanie czegos do zniszczonego łepka i odkręcenie...
Opublikowano

Zrobiłem parę zdjęć, tak będzie łatwiej, jakość nie najlepsza ale zawsze to coś

 

http://aug11.imgshare.us/IrF.jpg

 

http://aug11.imgshare.us/I8d.jpg

 

http://aug11.imgshare.us/Jm9.jpg

 

http://aug11.imgshare.us/Jc2.jpg

 

Chodzi mi właśnie o te 6 śrub. Czy mają one gwint także w tej części od półosi czy tylko w tej piaście?

Opublikowano
tych śrób nie dotykasz.. nie interesują ciebie tylko te po drugiej stronie pólosi przy skrzyni... a jak odkręcisz tamte śróby na półosi przy skrzyni i odsuniesz półoś to wyjdzie ci ona z piasty koła bez problemu jak masz odkręconą nakrętkę od strony zewnętrznej czyli od koła...
Opublikowano

Tak właściwie to nie muszę wymieniać łożyska. Jakiś czas temu na pięknej polskiej dziurze urwało mi się koło i trzy szpilki od koła sie urwały, nie mogę ich wykręcić dlatego kopiłem piastę i chcę ja wymienić. Wydaje mi się że odkręcając te 6 śrub dostane sie do niej najłatwiej.

 

Jeżeli się mylę to popraw mnie

 

PS: Sorki że tyle pytań zadaje ale nie chcę niczego zniszczyć.

Opublikowano

Panowie powinienem wymienić osłony tarcz tylnich nr 21 czy musze zdejmować piaste czy wystarczy tylko tarcze bo jak całą piaste to i przy okazji łożyska wymienie

http://img45.imageshack.us/img45/8715/70pl1.png

Opublikowano

nie wyjmiesz piasty tak łatwo!! kilka razy wymieniałem już łożyska w bmw i zawsze przy zdejmowaniu piasty rozleciało się łożysko poprostu wyłazi pierścień ten mniejszy od łożyska tak jest zapieczony.. więc i tak czeka cie wymiana łożyska..

 

a jeśli chodzi o osłonę tarczy to też przerabiałem temat bo lubią one pękać i strasznie chałasują na nierównościach więc chciałem je zdjąć ale niestety trzeba chyba ściągać piastę więc zdecydowałem się na pospawanie jej bez ściągania .. dojście jest w miarę więc półautomat dał sobie radę

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.