Skocz do zawartości

[E34] zapowietrzanie baku - pomocy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Szukałem trochę w postach ale nie znalazłem jakiegoś konkretego opisu tego problemu.

 

Potrzebuje pomocy w kwestii zapowierzania sie baku w E34 z 90r. silnik jeszcze M20B25.

 

Problem objawił sie na trasie - po jakiś 100 km ciągłej jazdy - samochód zgasł i nie chciał zaplić. Jak otworzyłem korek to myślałem że mnie tam wciągnie. Na szczęscie bak jest z Tworzywa i odskoczył do pierwotnego kształtu ale połamało mi wskaźnik pozimu paliwa.

 

Jeżdże ze zdjętym korkiem i na razie jest OK, ale co jest przyczyną ? Gdzie jest odpowietzenie baku w E34 - napewno nie przez korek.

 

Mam wrażenie że rurka od odpowierzenia baku idzie do silnika i tam wchodzi do takiego kanistra węglowego ( filtra) który zbiera opary benzyny i dalej do przepustnicy ..ale jak to działa ? Czy np. brak tego kanistra (filtra) albo jego uszkodzenie może być przyczyną ?

 

Pomocy panowie bo jak wieżdżam pod góre to mi się wacha ze zbiornika wylewa :-(

Horsepower sells cars, but torque wins races
Opublikowano

No Panowie Tylu wśród was fachowców i posiadaczy E34 .. pomóżcie proszę bo nie uśmiecha mi sie jeździć z otwartym bakiem.

 

Nikt nie wie jak jest rozwiązane odpowietrzanie baku w E34 ??

 

Mama wrażenie że przez tzw. EVAP - czyli kanister węglowy ( zbierający opary benzyny ) i umnie jakiś cieć to ułamał i połączył na krótko rurki - czy to może być przyczyną ??

 

HELP !!!

Horsepower sells cars, but torque wins races
Opublikowano

dokaldnie - rurki wchodza do karnistra weglowego a z tego wychodzi rurka idaca do przepustnicy - na jej zgrubieniu masz elektrozawor wpuszczajacy opary do przepustnicy (przynajmniej w m20 tak jest) nie wiem jaki masz motor.

 

Po przekreceniu kluczyka powinienes poczuc cykniecie tego zaworka no i uslyszec, jak nie dziala to opary nie maja gdzie uciec...

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano

Dzięki za informacje .. mam motor M20 B25.

 

Zaworek działa bez zarzutu, bo to sprawdzałem ale nie ma kanistra i nie wiem czy to ma znaczenie ?

 

Jak założe korek od baku to zaraz samochód zaczyna się krztusić i pompa zaczyna gnieść mi bak - poprostu tworzy się podciśnienie. W miejsce zużytej benzyny do baku musi wejśc powietrze. Ale skąd ono ma się tam wziąć ? Skad jest pobierane powietrze do odpowietrzenia baku ??

 

Temat jest ciągle otwarty !!

Horsepower sells cars, but torque wins races
Opublikowano

http://rust.mine.nu/bmw/showparts.do?model=HC11&mospid=45136&prod=19890100&btnr=16_0115&hg=16&fg=10&x=225&y=109

 

spojrz na ten rysunek - moim zdaniem wentylacje zapewnia kanister, faktycznie jak popatrze na swoj ma on od spodu taka jakby gombke, swoja droga zastanawia mnie element 19...

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano

Witam.. sądzisz że to przez tę gąbkę wciągane jest powietrze .. no może ?? Sam już nie wiem.

 

Natomiast co do elementu (19) to wydaję mi się ze jest to do wersji samochodu bez katalizatora. Przeglądałem ETK u siebie i tam chyba właśnie taki jest tego opis .. jest albo ta "fajka" albo cały system z kanistrem.

 

Ok dzięki za sugestie - jak kupię kanister i założ to się okaże.

 

Pozdrawiam

Horsepower sells cars, but torque wins races
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Jeszcze tak na zakończenie tematu i dla potomnych.

 

Odpowietrzanie baku w E34 następuje przez węglowy filtr znajdujący się w komorze silnika. Tak samo jest w modelach E30 - sądze, że jest tak we wszystkich modealch posiadających katalizator ( ale tego nie jestem pewien na 100%).

 

Sarna - jestem bardzo zobowiązny, ale mam jeszcze ostatnie zapytanie. Czy mógłbys mi dość szczegółowo wyjaśnić, w którym miejscu mocowany jest ten filtr węglowy i czym jest mocowany ( jakiś cybant, obejma ).

 

Z długości rurek jakie są wnioskuje, że mocowany jest gdzieś przy lewym błotniku, a może nie ? Może ja poprostu te rurki mam za krótkie ?

 

Napisz kilka słów w wolnej chwili, z góry dziękuję

Pozdrawiam

Horsepower sells cars, but torque wins races
Opublikowano

Dzięki za informacje - tak myślałęm z jest w tym miejscu bo tak wystają mi rurki.

 

Ale potrzebuję kilka dodatkowych informacji. Jak to jest złapane ? Czy do karoserii czy do tej łapy, która trzyma zbiornik z płynem do wspomagania ? Czy mam kupić jakieś spacjalne urządzenie do zamocowania ? Czy wystarczy jakiś cybant ?

 

Jakby ktoś mógł zajrzeć i mi podpowiedzieć - Model E34 z silnkiem M20B25 - tak dla podpowiedzi.

 

Dzięki

Horsepower sells cars, but torque wins races
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Ciekawe czy w E38 jest podobnie. Ja czasowo podłożyłem "drucik" pod uszczelke korka wlewu paliwa i pomogło. Odnośnie "zaworka" wyzej wymienionego to u mnie cyka tak długo az silnik nie rozgrzeje sie.

UIHZ9556.JPG

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.